Fiat Bravo -98, kysymys...

Fiat ja Seat!

Eli mulla on Bravo -98. Nyt on ilmennyt vikaa, että vilkut ei alussa toimi, esim. Auto seisoo "kylmässä" muutaman tunnin niin vilkut ei toimi lainkaan tai menee pois päältä. Mistähän moinen? Kuitenkin kun autolla ajaa ja auto lämpenee niin vilkut toimii moitteettomasti.. Vilkaisin sulakkeita ja siellä oli 10A ja 15A toisin päin eli vilkuissa oli 10a vaik piti olla ohjekirjan mukaan 15a. Vaihdoin sulakkeiden paikkaa ja saa nähdä toimiiko (ei hajua kuka on niitä räpeltäny...)

10

2716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-Fiat-mies

      Ihan vaan tiedoksi että viiksikytkin, eli se missä vilkun varsikin sojottaa, on näissä Fiat malleissa tyypillisesti heikko ja myös kallis osa.

      Kaverin autosta meni rikki, siinä ei paljon sulakkeiden vaihto auta.
      Jolle väärin muista niin hinta oli todella iso eli kolminumeroinen.... (olisko ollu peräti 400?)

      • Fiat ja Seat!

        että ongelmaa ei ole kun auto on lämmin sisältä? Luulisi, että jos vika on fyysinen niin vilkku renaisi myös kun auto on lämmin. Kai se pitää huoltoon viedä jos ei tokene...Kiitos kuitenkin vastauksesta:)


      • Ex-Fiat-mies
        Fiat ja Seat! kirjoitti:

        että ongelmaa ei ole kun auto on lämmin sisältä? Luulisi, että jos vika on fyysinen niin vilkku renaisi myös kun auto on lämmin. Kai se pitää huoltoon viedä jos ei tokene...Kiitos kuitenkin vastauksesta:)

        metalli kuistuu ja kosteus voi tehdä tepposia.
        Kontaktisuihke CRC tms. oikeaan paikkaan vois vaikuttaa.


      • Fiat ja Seat!
        Ex-Fiat-mies kirjoitti:

        metalli kuistuu ja kosteus voi tehdä tepposia.
        Kontaktisuihke CRC tms. oikeaan paikkaan vois vaikuttaa.

        Koska kun vilkut "renaa" niin hätävilkkukaan ei toimi vai onko kytköksissä vilkkuviikseen? Viime vuonna ei auto tällaista kyllä tehnyt, mutta nyt on ollu pakkasta-vettä-kosteaa että voi olla hyvinkin kosteutta. Koska kun on sisälämmitin ollut yön yli niin ongelmaa ei ole...


    • Minenmittääntiijjä

      Muistaakseni TM:n testiyksilössä samantyyppinen vika korjautui vuolemalla viiksen juuressa ollutta kumia tms. avarammaksi. Ja Ryöstö-Autoa halvempi paikka osien ostoon on www.heikka.fi

      • Ex-Fiat-mies

        ...kunhan vuolee varovasti.
        Jos ei tuolla tokene, voi pelätä sitä mun arvelemaa.


      • Fiat ja Seat!
        Ex-Fiat-mies kirjoitti:

        ...kunhan vuolee varovasti.
        Jos ei tuolla tokene, voi pelätä sitä mun arvelemaa.

        alkaa itse remontoimaan. Nyt on varattu huoltoon aika, koska alkaa jo vituttaa kyseinen vika. Samaa tekee kun laittaa hätävilkut päälle eli vissiin rele menossa...?


      • Tuomas A
        Fiat ja Seat! kirjoitti:

        alkaa itse remontoimaan. Nyt on varattu huoltoon aika, koska alkaa jo vituttaa kyseinen vika. Samaa tekee kun laittaa hätävilkut päälle eli vissiin rele menossa...?

        Osa mikä fiatista ensimmäisenä hajoaa on bosch...


      • japsiaatofopirru
        Fiat ja Seat! kirjoitti:

        alkaa itse remontoimaan. Nyt on varattu huoltoon aika, koska alkaa jo vituttaa kyseinen vika. Samaa tekee kun laittaa hätävilkut päälle eli vissiin rele menossa...?

        joutui mielisairaalaan ostettuaan pravon sähkövikojen tautta.Myy äkkiä pois ja osta toyota tai nissan niin järki säilyy.


      • Fiat ja Seat!
        japsiaatofopirru kirjoitti:

        joutui mielisairaalaan ostettuaan pravon sähkövikojen tautta.Myy äkkiä pois ja osta toyota tai nissan niin järki säilyy.

        Japsi paskaa en ostaisi koskaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe