Pojalleni meinasin kitaran ostaa kun kiinnostusta olisi, millaisen kannattaisi hankkia ja onko vinkkejä mistä netin kautta voisi tilata?Ikää on 10 vuotta ja mitään kamalan kallista en ajatellut...kunnes näkee mihin suuntaan kiinnostus menee.
Koko on kai joku 3/4 vai ?Itse en ymmärrä kitaransoitosta mitään mutta opettaja on luvannut opettaa...
Kitara lapselle
16
1885
Vastaukset
- rokkimutsi
akustista kitaraa ajattelimme, millainen on muutes elektroakustinen kitara?
- Kitarajube
elektroakustisessa kitarassa on ainakin minulla teräskielet. sen voi myös kiinnittää vahvistimeen, jolloin siitä tulee sähkökitara. mutta 10 vuotiaalle, (riippuen musatyylistä), olisi paras nylon-kielinen, koska niitä on helpompi painaa. toivottavasti joku osaisi selittää paremmin. esim. googlesta voisi saada hyvin tietoa. onnea soitolle.(siis sen lapsen) :)
- kitarajube
Kitarajube kirjoitti:
elektroakustisessa kitarassa on ainakin minulla teräskielet. sen voi myös kiinnittää vahvistimeen, jolloin siitä tulee sähkökitara. mutta 10 vuotiaalle, (riippuen musatyylistä), olisi paras nylon-kielinen, koska niitä on helpompi painaa. toivottavasti joku osaisi selittää paremmin. esim. googlesta voisi saada hyvin tietoa. onnea soitolle.(siis sen lapsen) :)
siis niitä kieliä on helpompi painaa, eikä niitä elektroja saa kovin halvalla.
- Mandolinman
http://shop.netfonet.net/1002702
Hyvälaatuisia ja luotettava verkkokauppa. Suomalainen! Lastenkaupoista ei kannata ostaa. Itse ostin pojalleni lastenliikkeestä ja osa kielistä otti jo rungon rautoihin kiinni. Ei siis soittaminen onnistu millään!- roskaa tuolla
Silkaa halpisroskaa näkyy olevan. Kiertäkää kaukaa.
- olla noin?
roskaa tuolla kirjoitti:
Silkaa halpisroskaa näkyy olevan. Kiertäkää kaukaa.
Itse ainakin ostanut mm. kännykän, linkkuveitten ja pari vuokaa tuolta ja loistavia ovat olleet.
Kitarasta en osaa sanoa, minkälaisia ovat tuolla. - halpisroskaa
olla noin? kirjoitti:
Itse ainakin ostanut mm. kännykän, linkkuveitten ja pari vuokaa tuolta ja loistavia ovat olleet.
Kitarasta en osaa sanoa, minkälaisia ovat tuolla.Nuo kitarat ovat halpisroskaa. Niitä kannattaa välttää. Kitaraa ei saa koskaan ostaa kokeilematta. Soitin on aina tutkittava ennen ostopäätöstä. Mittarilla voi katsoa oktaavit. Jos ne pielessä, niin soittimella ei tee mitään.
- musakauppaa
kitaran tilaaminen netistä on vähän sika säkissä-meininkiä.
Alta satasella voi saada välttävän pelin, mutta voi tulla semmoinen rötjäkekin, missä kielet on niin korkealla ettei soitto suju eikä vehjettä oikein saa vireeseenkään.
Jos olis joku yhtään kitaroista ymmärtävä tuttu niin kävisitte yhdessä soitinkaupassa. Kitaran osto on tarkempaa hommaa kuin äkkiseltään luulisi. Eikä tää ole mitään hienostelua, vaan halvat kitarat voi olla suhteettoman vaikeita soittaa. Suomalaisen nylonkielisen Landolan saa vissiin noin satasella, ja ne toimii aina. - Se toimii aina
Yamaha on halpisluokassa ylivoimaisesti varmin merkki. Niissä tallat kohdallaan ja viimeistelykin kohdallaan. Pikkujammun hinta 129 ekee. Aina kannataa ottaa myös kunnollinen viritysmittari(Seiko). Semmosen saa parilla kympillä. Espanjalaiset kitarat lähes aina huolimattomasti tehtyjä, vireet pielessä ja ne eivät kestä Suomen talvea. Jos kitaran kaula on huono(talla väärässä paikassa), sitä ei saa ollenkaan vireeseen. Huonovireinen kitara tuhoaa lapsen sävelkorvan lopullisesti. Tätä ei moni heti tajua, vaikka pitäisi. Netista ei kannata ostaa yhtään mitään. Ei ainakaan kitaroita. Koskaan ei tiedä mitä saa.
- rokkimutsi
http://shop.netfonet.net/product_details.php?p=706
millainenkohan tämä olisi?Harrastuksen jatkuessa laadukkaampaa...
Kiitos neuvoista, taidanpa käydä musiikkiliikkeissä katsomassa tarjonnan. Onko kitaraa järkevä ostaa käytettynä? - näyttää
rokkimutsi kirjoitti:
http://shop.netfonet.net/product_details.php?p=706
millainenkohan tämä olisi?Harrastuksen jatkuessa laadukkaampaa...
Kiitos neuvoista, taidanpa käydä musiikkiliikkeissä katsomassa tarjonnan. Onko kitaraa järkevä ostaa käytettynä?Tommoset vehkeet poikkeuksetta huonoja. Paras mennä F-musiikkiin ja ostaa jammu. Muut aina epävarmoja eli niissä nauhat ja tallat miten sattuu. Tämän olen parin vuosikymmenen aikana todennyt lukuisia kertoja. Muutama kymppi hinnassa voi tuhota lapsesi harrastuksen alkuunsa. Ja testaa tai testauta aina kitaran vire(oktaavi 12. nauhan kohdalta) mittarilla. Jos 12. nauhan ääni on korkeampi/matalampi kuin vapaa kieli, niin kitara on roskaa. Epävireisyys noissa halvoissa soittimissa on enemmän sääntö kuin poikkeus ja se on todella ärsyttävää. Kiski en ostais netistä mitään. Aina paras testata perusasiat, viimeistelun taso jne. Lasten ensimmäisen soittimen pitää olla kunnollinen. Muutoin lapsi helposti lopettaa koko hatrrastuksen.
- asfasdfasdf
http://www.thomann.fi
Luotettava, halvat hinnat, takuu.- sdfgsdfg
Aloittajalle erinomainen paketti:
Kitaraksi:
http://www.thomann.de/fi/fender_squier_affinity_tele_mn_bb.htm
Vahvistimeksi:
http://www.thomann.de/fi/line6_spider_iii_15.htm
- ElGuitar
Minä sain ensimmäisen kitarani 10-vuotiaana ja se oli 3/4 akustinen nylon kielillä. merkillä ei ole mitää merkitystä.
- ratkaisee
Totta. Merkki ei ole ole ensisijainen asia, mutta laatu ja soitettavuus on. Olen sitä mieltä, että ensimmäinen on melkein tärkein peli koko uralla. Ensimmäinen voi pilata tekniikan, luoda jännityksiä, vääriä asentoja etc. Sitten kun näpit ovat vahvat ja taju kehittynyt niin kitaroita alkaa ostella nurkkiin enemmänkin. Mutta ei kaikki niistäkään ole sopivia. Mullakin on nurkat täynnä skittoja mutta vain yksi niistä tuppaa jäämään käteen. Se sopii parhaiten handulle ja soundikin aika innostava.
- nuorelle muusikolle
Kysyisin opettajalta, jos sellainen kerran on. Se osaa suositella ja ehkä jopa valita sopivan. Musiikkiopistosta voi saada lainaksikin. En ostaisi netistä, enkä ihan noita halvimpia. Yamahan aloittelijapakettia f-musiikki myi joskus sataankolmeenkymppiin tms, ei sekään mikään hyvä ole mutta onpahan soitin eikä lelu. Tuollaista 79€ kitaraa hypistelin kerran kaupassa ja se ei kyllä innostanut soittamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307