Haluaisin siis päästä yliopistoon lukemaan englantilaista filologiaa. Kyselisin vähän noista pääsykokeista, kun en valitettavasti enää lukiossa ole enkä pysty kääntymään opon puoleen.
Eli: Jos haen kolmeen paikkaan, tarvitseeko minun käydä jokaisessa pääsykokeessa vai tekevätkö yliopistot jonkinlaista yhteistyötä? Esim. Tampereella ja Oulussa näyttäisi olevan eri kirjat, joten tämä nyt ei ainakaan tukisi tätä.. Helsingin yliopiston sivuilta en edes löytänyt pääsykoekirjoja.
Kutsutaanko minut jokaiseen hakemaani paikkaan pääsykokeisiin?
Jos yliopistot eivät tee minkäänlaista yhteistyötä, kuinka ihmiset normaalisti hoitavat asian? Osallistuvat pääsykokeisiin parissa eri paikassa? Mikä on suositeltavaa?
Olen pitkän harkinnan jälkeen tullut siihen tulokseen, että haluan opiskella juuri tätä ja nyt sitten kaipaillaan neuvoja.
englanti + pääsykokeet
5
2338
Vastaukset
- ...
Tampere:
-kokeen voi suorittaa Joensuussa tai Tampereella (voi hakea siis molempiin samalla kokeella).
-Kokeeseen osallistumisesta pitää ilmoittaa ainakin Tampereelle (katso alin)
"Valinta järjestetään yhteisvalintana Joensuun yliopiston kanssa, joten hakija voi hakea kolmeen hakukohteeseen: Joensuun yliopisto, Englannin kieli ja kulttuuri; Joensuun yliopisto, Englannin kieli ja kääntäminen; Tampereen yliopisto, Englantilainen filologia.
Kokeen voi suorittaa Joensuussa tai Tampereella riippumatta siitä, mihin hakukohteeseen hakija ensisijaisesti pyrkii. Jokaiseen yliopistoon, jonne pyritään, tulee lähettää hakuajan kuluessa erillinen hakemus. Tampereen yliopiston hakuaika päättyy 22.5.2007. Pyrkimisjärjestys ilmoitetaan valintakokeen vastauslomakkeella. Ellei hakijan saavuttama englannin kielen valintapistemäärä riitä ykköstilalle asetettuun hakukohteeseen pääsemiseksi, tarkistetaan automaattisesti, riittääkö se toiselle tai kolmannelle tilalle asetettuun, mikäli ne on lomakkeessa mainittu.
Hakemuksen lisäksi on jokaisen hakijan lähetettävä ilmoitus kokeeseen osallistumisesta siihen yliopistoon , jossa hän aikoo valintakokeen suorittaa. Niiden, jotka tulevat kokeeseen Tampereelle, on ilmoitettava siitä 22.5.2007 mennessä osoitteella Humanistisen tiedekunnan kanslia, 33014 Tampereen yliopisto.
Valintakoe koostuu kielitaitokokeesta ja kirjatestistä.
Kielitaitokokeessa edellytetään lukion englannin kielen kurssia vastaavien tietojen erittäin hyvää hallitsemista. Tullakseen hyväksytyksi on hakijan saatava kielitaitokokeessa vähintään 50 % oikeita vastauksia."
lähde: http://www.uta.fi/opiskelu/valinta/perusteet/hum/humtdk_valinta_oppiain.html#engl_filologia
Oulun yliopiston hakuajat:
http://www.hallinto.oulu.fi/opinto/opiskelijapalvelut/hakuajat.html
-Englantilainen filologia 25.5.2007 klo 9-12 Pääsykoe
-Osallistutaan kokeeseen ilman erillistä kutsua
Helsingin yliopisto ei kai vielä ole julkaissut valintaperusteitaan?- Mirkku87
Ahaa, joo. Eli ei tule kutsu kuin siihen ekaan mihin on päässyt (jos on päässyt). Kiitoksia nopeasta vastauksesta :)
- eräs vain
Mirkku87 kirjoitti:
Ahaa, joo. Eli ei tule kutsu kuin siihen ekaan mihin on päässyt (jos on päässyt). Kiitoksia nopeasta vastauksesta :)
yliopiston pääsykokeisiin ei kutsuta, vaan jokaisen tulee itse tajuta mennä paikan päälle. koe on siis avoin kaikille jotka ovat hakemukset lähettäneet määräajan sisällä.
- mirkku87
eräs vain kirjoitti:
yliopiston pääsykokeisiin ei kutsuta, vaan jokaisen tulee itse tajuta mennä paikan päälle. koe on siis avoin kaikille jotka ovat hakemukset lähettäneet määräajan sisällä.
Aijaa! En tiennytkään, kun ekaa kertaa haen (viime keväänä kävin AMK-pääsykokeissa). Pitänee varmaan etsiä lisää tietoa noista pääsykokeista, ettei tule muita yllätyksiä.. Aika heikosti tosin olen löytänyt, vaikka olen noita yliopistojen sivuja selaillutkin.
Mutta kiitos tästä :)
- Pinkkus
Moikka,
jos tarvitset pääsykoekirjoja Tampereen Yliopiston englantilaiseen filologiaan tai englannin kääntämiseen ja tulkkaukseen, minulla olisi myynnissä! Ovat tosi hyväkuntoiset, enpä ole itse pahemmin lukenut niitä vaikka vuosi pari sitten olikin tarkoitus kovasti hakea... :)
Eli filologian kirjat ovat:
Martin Montgomery et al. Ways of Reading, v. 2000 painos
ja
George Yule. The Study of Language, v. 1996 painos muistaakseni.
Käännöstieteen kirja on Alussa oli käännös, v. 2004 painos.
Lähetä meiliä jos et ole vielä hankkinut, olen Helsingin suunnalla ja tosiaan koska ovat niin tarpeettomia minulle, eivät paljoa maksaisi ;) Meiliosoitteeni on [email protected].
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876