Parranajovälineet?

Uusi juttu...

Eli kun parta nyt alkaa kasvaa, niin millaisilla välineillä sitä pitäisi leikata?? Partakoneeseen ei ole varaa, joten sen voi vielä unohtaa. Mitä vaatii vaikka jonkin gileten käyttö? Ohjeita?? Saako giletellä haavoja jos leikkaa väärään kulmaan tai ei laita jotain parranleikkausmömmöä?

5

1670

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttämään

Gillette Mach 3 ja Gilleten partageeli. Haavoja et saa aikaiseksi kovin helposti, ainoastaan iho voi ärtyä hieman, kuten kaikesta parranajosta aluksi. Tosin partakarvasi on varmaan vielä sen verran ohutta tavaraa, että katkeavat niin helposti, ettei iho edes joudu koville.

Itse ajan suunnilleen myötäkarvaan (alaspäin) kaikkialta. Ainoastaan kaulan ja leuan rajalla (=alimmaiset pari senttiä) karva kasvaa hieman ylöspäin ja siitä ajan siis vastakarvaan. Myötäkarvaan vedot siltä alueelta johtaa näkyvään sänkeen, mitä muualla ei tule. Tosin vastakarvavedot aiheuttaa melkoista ihoärsytystä ja joka päivä ei voi ajaa. Tuo alue on monilla miehillä se ongelmallisin, iho on herkkää.

Aja heti suihkun jälkeen, karva katkeaa parhaiten lämpimänä ja kosteana.

• aloittaja

kiitos vastauksesta, pitää kokeilla.

• simppa8
        aloittaja kirjoitti:

kiitos vastauksesta, pitää kokeilla.

Halvempaa on ostaa partakone kun gilette. Gilletten uudet terät maksaa ihan kauheita summia.Itse kun ajan parran joka aamu niin halvemmaksi tulee partakone kun höylä. Noita partakonetarjouksia on melkein jokapäivä jossai lehdessä. Itsellä on Braun joka maksoi 39€ kun oli tarjouksessa.

• 8894XL
        simppa8 kirjoitti:

Halvempaa on ostaa partakone kun gilette. Gilletten uudet terät maksaa ihan kauheita summia.Itse kun ajan parran joka aamu niin halvemmaksi tulee partakone kun höylä. Noita partakonetarjouksia on melkein jokapäivä jossai lehdessä. Itsellä on Braun joka maksoi 39€ kun oli tarjouksessa.

Ostin muutama kuukausi sitten Norelco/Philips 8894 XL -partakoneen, joka monien nettiarvostelujen perusteella piti olla "erittäin hyvä".

Kyllä se kone sinänsä on ihan kelvollinen, vaikka totuttelua se vaati ja olen yrittänyt käyttää sitä suht' säännöllisesti. Mielestäni jälki ei kuitenkaan ollut paljoa sen parempaa kuin aikaisemmilla halpiskoneillani. Olen edelleen vakaasti sitä mieltä että Mach3-höylän ylivertaiseen täydellisyyteen koneet eivät pysty sitten millään.

Toisaalta kyllä harmittaa että menin ostamaan kalliin koneen, mutta eipä noita juurikaan muuten pääse edes kokeilemaan. Oppirahat on maksettu, palaan höylän käyttäjäksi.

Eikä ne partakoneenkaan terät ole ikuisia, kyllä niitäkin joutuu kerran-pari vuodessa ostamaan.

• The Real J.
        simppa8 kirjoitti:

Itselläni on käytössä tuo Giletten Fusion-malli, jota kokeilin ja hyväksi havaitsin. Aikaisemmin käytin Mach 3:a. Itselläni on paksu ja jäykkä partakarva ja herkkä iho joten kone on poissa laskuista (ei aja riittävän hyvin). Toisaalta herkän ihon takia pitää käytännössä tehdä ajo saunan yhteydessä ja käyttää aina vaahtoa. Itse ajan kenties pari-kolme kertaa viikossa (saunan lämmittäminen ei ole ihan ilmaista) joten ei noita teriä niin usein tarvitse ostaa.

Koneella tosin on se etu että haavoja sillä on aika mahdoton saada. Itselläni oli alussa hankaluuksia kun yritin opetella oikeaa tekniikkaa ja haavoja syntyi tämän tästä. Mutta kun tekniikan oppi ja toimii varovasti ei haavoja yleensä synny.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109