Tämän tapaisia viestejä on täällä jo aika paljon, mutta yritän nyt silti selvittää ajatuksiani. Kiitos jos voitte kommentoida (asiallisesti) ongelmaani.
Ala-asteella minusta ja eräästä luokkalaisestani tytöstä tuli parhaat ystävät. Ihanaa ystävyyttä jatkui yhdeksännelle luokalle asti. Siinä kahdeksannella aloin seurustelemaan, mutta se ei kauheasti vaikuttanut ystävyyteemme: näimme lähes entiseen tapaan. Mutta tietysti poikakveri jonkin verran vaikutti. Minä ja poikakaverini olemme aina arvostaneet ystäviämme ja olimme alusta asti samalla linjalla, että ystäviä ei unohdeta.
Yhdeksännellä ystäväni alkoi seurustella huomattavasti vanhemman pojan kanssa. Seurustelee hänen kanssaan edelleen, asuvat yhdessä ja heillä menee hyvin. Olen onnellinen ystäväni onnesta.
Ystäväni alettua seurustella minä en enää kelvannut viikonloppuseuraksi. Joskus viikolla kelpasin, mutta silloinkin jos näimme, yhteinen aikamme oli tarkasti rajattua. Joka kerta ystäväni ilmoitti parin tunnin näkemisemme jälkeen, että hänellä on muuta tekemistä ja minun olisi aika lähteä. Viikonloppuisin hän oli poikaystävän ja tämän kavereiden kanssa. Ajattelin tämän olevan ohimenevä vaihe.
Ystäväni alkoi selvästi valehdella minulle. Kamalaa sanoa näin, koska minulla ei ole "todisteita", mutta silti... Useasti, kun olimme sopineet näkevämme, hänellä olikin kurkku kipeä, emmekä voineet nähdä. Ymmärrän, että silloin tällöin on peruttava ennalta sovittuja juttuja, mutta aina? Ja joskus peruutukset tulivat n.15min ennekuin olin lähdössä ystäväni luo. Aina kun soitin hänelle, hän sanoi, että akku loppuu. Kerran sitten koulussa hän pamauttikin, että sanoo vain minulle, että akku meinaa loppua, jos ei jaksa puhua. Onneksi eräs toinen kaverini tuli tuekseni ja sanoi ystävälleni, että hän ainakin pystyy sanomaan ettei kerkeä puhumaan, jos soittaja on todellinen kaveri. Ystäväni meni hiljaiseksi.
Nyt lukion kolmannella tilanne on samanlainen. Tekstiviesteissä aina silloin tällöin tulee sydämiä ja "haleja", joulukortissa on laarituksia parhaasta ystävyydestä. Hän ei kuitenkaan kerkeä näkemään minua. Aina on syitä, joita kaikkia en parhaalla tahdollanikaan voi uskoa. n.kolme vuotta ystävyytemme on toiminut hänen ehdoillaan, hän yrittää pitää minut tyytyväisenä laittamalla tekstiviestillä kaikenmaailman jaarituksia ja halauksia.
Tiedän, että kaunan kantaminen on jokaisen oma häpeä, mutta en silti voi sille mitään, että tunnen itseni hylätyksi ja en jaksa enää kovinkaan paljoa pitää yhteyttä ystävääni. Ystävlläni on töitä koulun oheella jne, ja tietysti ymmärrään, että hän ei usein kerkeä näkemään. Mutta koska asumme n.5 km päässä toisistamme, onko näkeminen kerran kahdessa viikossa liikaa vaadittu? minusta tuntuu, että kaikki puheet ystävyydestä ja halauksista ja siitä, että olen hänelle tärkeä, ovat tuulesta temmattuja. Totta kai tiedän, että lapsuudessa syntyneillä ystävyyssuhteilla on tapana katketa jossain vaiheessa, mutta silti sattuu. Kaikista eniten sattuu se, jos ystäväni valehtelee minulle, jos hän vain sanoo kauniita asioita minusta. Niin todennäköisesti onkin, koska ystäväni ei näytä ystävyyttämme millään muilla tavoin kuin tekstiviestillä.
Tänään taas hän perui tapaamisemme. Hänellä on eräs iäkäs sukulainen huonossa kunnossa, ja tämä sukulainen on ystävälleni tärkeä. Ymmärrän, jos ystäväni ei nyt halua nähdä, mutta hän laittoi peruutuksensa syyksi kurkkukivun. Ja hän näkee suruajasta huolimatta poikakaverinsa kavereita entiseen tapaan.
Tiedän, että olen tyhmä, kun vielä "roikun" kaverissani. Pitäisikö päästää vain irti? Olen n.kolme vuotta uskonut typerästi ystävyyteemme ystäväni kauniiden sanojen voimalla... En voi sille mitään, mutta paha olo on suuri ja tunnen itseni petetyksi.
Ystävä?
5
635
Vastaukset
- kummallista meininkiä
ei oikein ystävältä tunnu olevan. jotenkin tuntuu valitettavasti, että hän haluaa vain väkisin pitää yhteyttä kanssasi viestein, ja tapaamista hän ei lainkaan halua, niin tuntuu oudolta. sinuna antaisin olla hänen rauhassa ja antaa ajan kulua ja katsoa mitä tapahtuu. voi olla, että hän jossain vaiheessa ottaa yhteyttä ja toivoo tapaamista. puhun nimittäin kokemuksella samantyyppisestä ystävyydestä itseäni koskien.jos hän ystäväsi on, niin hän ottaa yhteyttä,muutenkin kuin vain tekstiviestien lähetyksellä.
- olosi on
paha tuossa tilanteessa, mutta et voi päättää toisen tekemisiä. Hän tekee ihan niin kuin haluaa. Se on ikävää varmaan sinulle, jos sinä haluaisit olla vaan hänen kanssa. Ala katselemaan ympärillesi ja yritä nähdä muissakin ihmisissä kauniita asioita ja kiinostavia puolia. Älä välitä siitä ettet tuntisikaan yhtä lujasti kiintymystä kuin tähän ystävääsi. ja olet kyl harvinainen jos on tuollainen ystävyyssuhde takana. Mieti monella ei ole koskaan ollut noin tiivistä ystävyyttä.
- tip
Olisko sillä poikaystävällä vaikutusta ystävyyteenne?
Toisaalta ainahan tulee uusia ystäviä kunhan jaksaa katsella ympärilleen.
Ymmärrän että asia satuttaa,itsekin ystävän kauaksi menettäneenä.
Aika ja irrottautuminen ystävästä tekee ihmeitä,minun kaukainen ystävä lähestyi jouluna ja uutena vuotena tekstarilla,ja arvaa lämmittikö se sydäntä että kaikesta huolimatta mikään ei ole muuttunut,toinen välittää oikeasti,vaikka aina ei olla yhteyttä pidetty,johtuen monestakin elämän tuomasta syystä.TOSI YSTÄVYYS ei katoa mihinkään!Usko pois! - Maijapa<3
puhu ensin sen kanssa jos vaan voi, se kannattee, tiedän mistä puhun. siten jos siitä ei tuu mitään niin päästä irti ja katso mitä tapahtuu
Kun mua katsoit kun verhot suljin käänsit pääsi pois sateinen ilma tiesi pitkä , jostain saapui usva hämärä,kun hetken verhot aukasin niin jostain kuulin mä ensin luulin minne katosit istukkos ikkunasi äärellä katsokkos jonnekin,viellä jatkuu hämärä usva peitoksi peittää suljemme verhot katseemme pois käännämme selkää ,,,tahdon oikeasti olla sinun mutta tää on unelmaa : )pupu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789