Suomen vaatekaupoissa suositaan

vain tuhdimpia

Olen luonnostani tosi hoikka laiheliini, kaikin puolin pienikokoinen, mitat on n. 160cm/43kg .

Mistään ei tunnu löytyvän normaalihintaisia vaatteita meille pienikokoisille, pienikokoisten pitäisi suurinpiirtein tilata ompelijalta tässä maassa vaatteet, ainakin siltä vähän näyttää.
Kaikki perus kauppakeskuksien vaatekauppojen XS:ssätkin on ihan liian isoja eikä ikinä istu vaatteet kunnolla ja rumalta näyttää :/ !

Eikä rahaa ole mihinkään kalliisiin erikoisputiikkien vaatteisiin, mistä sitä pienikokoinen suomessa löytää kohtuuhintaisia vaatteita?

7

1331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin...

      Oon kans 160cm ja 45kg, joten suunnilleen samankokoisia ollaan. Juu se pitää ihan paikkansa, että pieniä vaatteita saa hakemalla hakea. Mulle kyllä istuu tuo xs melko hyvin, mutta kun usein esimerkiksi marketeissa ja suomalaisten valmistajien vaatteissa s on pienin koko, ja se on jo liian suuri.

      Olen löytänyt esim. Seppälästä hyvän kokoisia xs-vaatteita, samoin Anttilan Madonna-sarjan xs-vaatteet ovat sopineet minulle. Ehkä löydät näistä, jos siis tuollaista melko edukasta vaatetta suosit?

      Jos xs on liian iso, niin sitten reippaasti lasten osastolle. Itse olen löytänyt niistä esim. housuja, 164cm housut ovat aika hyvän mittaiset. Tosin lanteilta ne hiukkasen kinnaavat, mutta eivät niin pahasti ettei käyttää voisi. (Mun mitat 82-61-87). Ja kerrankin eivät housut olleet reisistä liian löysät. Tietenkään nuo lasten vaatteet eivät ole aikuiselle naiselle suunniteltuja, joten niissä voi olla turhaa väljyyttä siellä missä ei pitäisi ja turhan kireä rintamus, vaikka itselläni ei a-kupillisena ole sitäkään ongelmaa, heh ;)

      Onlyn xs on minusta jo melko pieni, samoin Henkkamaukan, olet varmaan jo kokeillutkin kyllä...

      Ja olikos se nyt Ellos vai Josefssons josta sai niitä tosi pieniä vaatteita myös, 30/32- kokoa, muistaakseni?

      • vieläkin...

        niin huomasin, että elloksella se sarja on United, mistä saa pieniä kokoja... jos nuorekkaasti tykkää pukeutua siis...


      • rtb
        vieläkin... kirjoitti:

        niin huomasin, että elloksella se sarja on United, mistä saa pieniä kokoja... jos nuorekkaasti tykkää pukeutua siis...

        mäkään en ikinä löydä sopivan kokosia vaatteita, oon 162 cm ja 38 kg. kaikki xs:tkin on ihan liian isoja. ärsyttää...


    • Kaupallisen koulutuksen saanut

      Markettien (ehkä tavaratalojenkin) hinnoittelu perustuu suuriin ostosarjoihin, siksi niihin ostetaan vain eniten myyviä tuotteita ja kokoja. Erikoisliikkeiden, varsinkin ketjuihin kuulumattomien liikkeiden ostomäärät ovat taas pieniä, ja sen vuoksi kalliimpia, mutta ne pystyvät ostamaan erikoisempia tuotteita ja erikoistumaan esim. suuriin tai pieniin kokoihin. Suuria kokoja myyviä liikkeitä alkaa löytyä jo jokaisesta suuremmasta kaupungista Suomessa, pieniin erikoistuneita en tiedä missään. Monella erikoisliikkeellä on tosin pienemmille sopivia malleja, jotka tuodaan pienikokoisten naisten maista eli esim. Etelä-Euroopasta.

    • "pätkä"

      Mulla on just sama ongelma.. Oon 156com pitkä ja etenkin housuja saa olla aina pienentämässä ja lyhemtämässä. Suomessa pitäis olla oma vaatekauppa lyhyille ihmisille.

    • hanimaa

      Kohtuuhintaisia vaatteita valmistetaan 32:sta alkaen ja on suomalaisille vartaloille valmistettuja.

    • nimim. oli miten oli

      Taitaa olla ongelma kaikilla, jotka ei ole just sen standardin kokoisia - tai muuten vaan ovat "väärän" muotoisia.

      Luepa vaikka naisten alusvaatekeskusteluja. No, enimmäkseen siellä toki valittavat ihan aiheesta todella isosti varustetut naiset, jotka eivät tahdo löytää sen enempää istuvia alus- kuin päällysvaatteitakaan. Ja toisaalta, jos on "liian pieni" (jostain kohtaa tai vaikka kaikkialta), niin eihän sitä sittenkään.

      Jos on sitten sitä paljon puhuttua "normaalia kokoa", mitä se ikinä tarkoittaneekin (S-M?!) ja rintsikoissakin olis se B-kuppi, niin sitten kaupoista on aina loppu ne koot ja jäljellä vain XXXXL, kun kaikki muut ehtii ensin.

      Ihan totta, onhan se kirottua. :S

      Käytin tarkoituksella paljon lainausmerkkejä, koska oikeastihan kaikki ihmiset on oikean kokoisia eikä ketään voi sanoa liian joksikin.

      Onnea vaatteiden metsästykseen! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      195
      7687
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4412
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1726
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe