Mistä kiristyskorsetti?

....................

Haluaisin sellaisen kunnon vanhanajan kiristyskorsetin (nauhat takana, plansetit edessä) - mielellään netistä tilattavissa välimatkojen takia. Yksi vaihtoehtojan olisi tuo MG:n Scarlett, mutta muitakin olisi mukava katsastaa. Scarlett ainkin olisi halpa. Paljonkohan teettäminen maksaisi?
Niin ja korsetti tulisi ihan arkikäyttöön.

11

4710

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy!

Suomessakin on useampikin korsettiompelija joka toimittaa postitsekin. Teetin viimesyksynä itselleni juuri tuollaisen korsetin. Käyttämäni ompelimo löytyy osoitteella http://www.oldraven.net/ ja sieltä löytyy hinnatkin. Sovitin korsettia kerran välillä ja se oli tosiaan tarpeen.

• ...

Scarletissa ei ole kunnollista plansettia, vaan liivimäiset hakaset. (Tämä tekee etukappaleesta sivuttaisuunnassa vääntyvän.) Mielestäni ei ole hyvä pitkäaikaiseen kiristykseen. Teettäminen taitaa olla ainoa varteenotettava vaihtoehto, niin kallista kuin se onkin. Mutta en suosittele oldravenia.

Paras vaihtoehto Suomessa lienee tämä: http://www.bellemodeste.com/

Katso myös tämä: http://www.lynoure.com/gallery/moderncorset.html.fi

• ..............

Pitääkö tosiaan olla valmis maksamaan 300e korsetista?

Old Ravenilla oli ihan hyvän näköisiä malleja. Satasen pintaan olen valmis maksamaan, ehkä vähän enemmänkin, mutta 300 alkaa jo olemaan liikaa

• caffeinequeen
        .............. kirjoitti:

Old Ravenilla oli ihan hyvän näköisiä malleja. Satasen pintaan olen valmis maksamaan, ehkä vähän enemmänkin, mutta 300 alkaa jo olemaan liikaa

Laatu maksaa, varsinkin kun kyseessä on tällainen erikoisosaamista ja käsityötä edellyttävä tuote.

Itselläni on jäänyt jonkin verran negatiivinen kuva Old Ravenista, mutta rehellisyyden nimissä pitää sanoa, ettei minulla ole firmasta omia kokemuksia. Tässä kuitenkin Huuto.netin keskustelu Old Ravenista: http://huuto.net/fi/forum/show_message.php3?cat=vaat&id=922114&lastreply=1164880166

Lisäksi toinen Huuto.netin keskustelu korseteista: http://huuto.net/fi/forum/show_message.php3?cat=vaat&id=930279&lastreply=1167088499

• Ruusu G
        .............. kirjoitti:

Riippuu mihin vertaat. Laatu maksaa, etkä epäsopivassa halpakorsetissa kauan kiristele, ellet sitten ole oikeaan masokismiin taipuvainen. Rikki menneestä halpakorsetista ei tule kuin rahanmenoa ja roskaa, laatukorsetin tekijä korjaa pikkuhinnalla. Lisäksi ota huomioon, että kyseessä on suomalainen laatukäsityö. Jo ihan periaatteestakin kannattaa vähän enemmän maksaa. Iloa siitä korsetista on nimittäin parhaimmillaan vuosikymmeniksi. Mitä tulee Old Ravenin korsetteihin, näyttävät nuo olevan ns. päällyskorsetteja. Noin nättejä on höhlää piilottaa vaatteiden alle, sikäli kuin materiaali edes kestää nukkaantumatta/hiostamatta/ kulumatta tavallisten vaatteiden alla. En harrasta tightlacingia, mutta mitä olen siitä lukenut, käsittäisin että siinä pidetään korsettia vähintään 20 h vuorokaudessa pitkiä aikajaksoja, jotta haluttu muokkaustulos saavutetaan. Liian iso kiristys liian nopeasti totuttelematta sattuu ihan oikeasti ( kokeiltu on). Ja parikin valmiskorsettia ostaneena voin todeta, että eivät ne kovin mukavia ole verrattuna oikeaan mittatilaustyöhön.

• vähän kokemusta
        caffeinequeen kirjoitti:

Laatu maksaa, varsinkin kun kyseessä on tällainen erikoisosaamista ja käsityötä edellyttävä tuote.

Itselläni on jäänyt jonkin verran negatiivinen kuva Old Ravenista, mutta rehellisyyden nimissä pitää sanoa, ettei minulla ole firmasta omia kokemuksia. Tässä kuitenkin Huuto.netin keskustelu Old Ravenista: http://huuto.net/fi/forum/show_message.php3?cat=vaat&id=922114&lastreply=1164880166

Lisäksi toinen Huuto.netin keskustelu korseteista: http://huuto.net/fi/forum/show_message.php3?cat=vaat&id=930279&lastreply=1167088499

No eipä tuolla huuto netissäkään pahemmin moitittu Old Ravenia. Ainoa virhe näyttäisi olevan luiden tunkeminen ulos. Itselläni tätä ei ole tullut esiin, koska olen käyttänyt korsettiani harvoin. Mutta tuntuu ettei luissa ole päissä mitään pehmustetta, joten voihan ne ajan kanssa tunkea ulos ihan kuin tavallisten rintsikoiden luutkin. Oma valintani Old Raveniin oli lähinnä hinta. Sillä hetkellä ei ollut varaa maksaa kolminkertaista hintaa muualle.

• tilaustyö
        Ruusu G kirjoitti:

Riippuu mihin vertaat. Laatu maksaa, etkä epäsopivassa halpakorsetissa kauan kiristele, ellet sitten ole oikeaan masokismiin taipuvainen. Rikki menneestä halpakorsetista ei tule kuin rahanmenoa ja roskaa, laatukorsetin tekijä korjaa pikkuhinnalla. Lisäksi ota huomioon, että kyseessä on suomalainen laatukäsityö. Jo ihan periaatteestakin kannattaa vähän enemmän maksaa. Iloa siitä korsetista on nimittäin parhaimmillaan vuosikymmeniksi. Mitä tulee Old Ravenin korsetteihin, näyttävät nuo olevan ns. päällyskorsetteja. Noin nättejä on höhlää piilottaa vaatteiden alle, sikäli kuin materiaali edes kestää nukkaantumatta/hiostamatta/ kulumatta tavallisten vaatteiden alla. En harrasta tightlacingia, mutta mitä olen siitä lukenut, käsittäisin että siinä pidetään korsettia vähintään 20 h vuorokaudessa pitkiä aikajaksoja, jotta haluttu muokkaustulos saavutetaan. Liian iso kiristys liian nopeasti totuttelematta sattuu ihan oikeasti ( kokeiltu on). Ja parikin valmiskorsettia ostaneena voin todeta, että eivät ne kovin mukavia ole verrattuna oikeaan mittatilaustyöhön.

Varmaankin kaikilla korsettiompelimoilla on vakiomallinsa, niin Old Ravenillakin. Omani teetin hieman mukailtuna eräästä vakiomallista ja kankaan sain valita haluamakseni. Olisin voinut hankkia kankaankin itse, mutta jätin sen ompelijan tehtäväksi. Korsetti tehtiin aluskorsetiksi.

• Ruusu G
        tilaustyö kirjoitti:

Varmaankin kaikilla korsettiompelimoilla on vakiomallinsa, niin Old Ravenillakin. Omani teetin hieman mukailtuna eräästä vakiomallista ja kankaan sain valita haluamakseni. Olisin voinut hankkia kankaankin itse, mutta jätin sen ompelijan tehtäväksi. Korsetti tehtiin aluskorsetiksi.

Kuten sanottu, en ole koskaan asioinut Old Ravenin kanssa, joten en osaa sen kummemmin sanoa laadusta mitään. Mukavaa jos tekevät myös aluskorsetteja ja ovat luotettavia. Kommentoin lähinnä nettisivujen pohjalta, joissa ei aluskorsetteja näkynyt.

• krista_X

Heillä ei nettisivuja ilmeisesti. Sijaitsee Helsingissä Arkadiankadulla, Eduskunnan lisärakennuksesta eteenpäin, yli risteyksen ja ensimmäinen kortteli sitten.

Jos siellä päin liikut, niin suosittelen, sillä palvelussa huomaa useamman vuosikymmenen kokemuksen.
      Asioidessani kertoivat "eläkeläismummojen korsettiheimosta" jotka ovat kokoikänsä käyttäneet oikeaa korsettia arkielämässä, ja miten se on auttanut fysiikan säilymisessä.

• Emma - finnarts

tsekkaa www.finnarts.com - todella laadukkaita kiristyskorsetteja!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17023
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4764
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2696
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      141
      1979
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1589
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1522
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1459
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1234
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1119
    Aihe