Cambridge kuuri

...........

aloitin kuurin 2 päivää sitten,olen puhtaalla kuurilla. Siis syön vain 3 pussia päivässä, eikä muuta ruokaa. Olisi kiva kuulla muiden cambridgen avulla laihduttavien kokemuksia. Miten on laihtuminen lähtenyt käyntiin, onko tullut hyviä tuloksia, kuinka lyhyessä ajassa olette laihtuneet ja kuinka paljon??

155

48842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pauli

      Terve! Olimme Cambridge kuurilla muutama vuosi sitten poikani laihtui 20kg 2,5kk vaimoni 16kg 2kk ja minä 13 kg 1,5 kk minä söin 1 aterian päivässä ja 2 pussia pv.On tärkeää että muuttaa koko syomistapansa kuurin jälkeen, meillä se ei onnistunut kilot on takaisin ja on taas aloitettava uudestaan.

      • he he...

        Tässähän se tulikin.

        Eihän pussien vetäminen pane sinua miettimään, miksi ahmit ja mikä ahdistaa.
        Eihän pussien vetäminen auta sinua koostamaan järkevänkokoisia annoksia.

        Kun alat syömään kuin normaalikokoinen ihminen, olet hetken kuluttua normaalikokoinen ihminen.
        Ja osaat sitten jo valmiiksi jatkaakin niin. Ihan samoilla kaloreilla ja ruoilla. Tavallista hyvää, kotimaista RUOKAA. Ja edullista.


      • P-.Athena

        Valitettavasti kuuri ei tehoa yhtä hyvin toista kertaa.
        Tuntemeni sairaanhoitajan mukaan, joka itse käytti kuuria toistamiseen
        keho tunnistaa "nälkä'kauden", eikä laihdu.
        Katso miltä Cambridge' kuurin konsulentit näyttävät, niin tiedät tehon.


      • Anonyymi
        P-.Athena kirjoitti:

        Valitettavasti kuuri ei tehoa yhtä hyvin toista kertaa.
        Tuntemeni sairaanhoitajan mukaan, joka itse käytti kuuria toistamiseen
        keho tunnistaa "nälkä'kauden", eikä laihdu.
        Katso miltä Cambridge' kuurin konsulentit näyttävät, niin tiedät tehon.

        Katso miltä Cambridge' kuurin konsulentit näyttävät, niin tiedät tehon.

        niiinpä, ennemmin pieni pyöreys kuin posket roikkuen


      • Anonyymi
        P-.Athena kirjoitti:

        Valitettavasti kuuri ei tehoa yhtä hyvin toista kertaa.
        Tuntemeni sairaanhoitajan mukaan, joka itse käytti kuuria toistamiseen
        keho tunnistaa "nälkä'kauden", eikä laihdu.
        Katso miltä Cambridge' kuurin konsulentit näyttävät, niin tiedät tehon.

        Katso miltä Cambridge' kuurin konsulentit näyttävät, niin tiedät tehon.""""

        Tää on niin totta. Eräskin aloittanut cambridge valmentaja puhuu ja huutaa. Tee sitä ja tätä kyllä onnistuu. Itse näyttää aivan loppuun palaneen näköiseltä , ei terveeltä ja hiukset harvana sojottaa joka suuntaan. Varokaa oikeesti koko cambridgeä!



        ei niitä pusseja ole terveellistä vetää


    • utelias pullero

      Mikä ihmeen kuuri??? Ja mitkä pussit??? Mistä saa ostaa ja onko kalliita????
      -En oo ikinäs kuullukaa!

      • .........

        Cambridge kuurissa syödään "ateriakorvikkeita". 3 päivässä/21 pussia viikossa, viikko maksaa 55 euroa. tuntuu ehkä kaliilta, mut kuurin aikana ei syödä mitään muuta ruokaa, joten kauppamenot pienenee huomattavasti. lisää tietoa saat sivuilta www.cambridge.com sieltä menet kohtaan lähin konsulentti niin löydät asiantuntijan omasta kaupungista tai läheltä. häneltä saa ostaa tuotteita.


      • utelias....
        ......... kirjoitti:

        Cambridge kuurissa syödään "ateriakorvikkeita". 3 päivässä/21 pussia viikossa, viikko maksaa 55 euroa. tuntuu ehkä kaliilta, mut kuurin aikana ei syödä mitään muuta ruokaa, joten kauppamenot pienenee huomattavasti. lisää tietoa saat sivuilta www.cambridge.com sieltä menet kohtaan lähin konsulentti niin löydät asiantuntijan omasta kaupungista tai läheltä. häneltä saa ostaa tuotteita.

        En pääse millään sinne sivuille. :(
        Miten ne eroaa esim. Nutriletista?


      • HuuHaaTaKo

      • ........
        utelias.... kirjoitti:

        En pääse millään sinne sivuille. :(
        Miten ne eroaa esim. Nutriletista?

        tai sitten menet googleen ja kirjoitat cambridgekuuri.. sitä kautta mä löysin.


      • on tässä
        ......... kirjoitti:

        Cambridge kuurissa syödään "ateriakorvikkeita". 3 päivässä/21 pussia viikossa, viikko maksaa 55 euroa. tuntuu ehkä kaliilta, mut kuurin aikana ei syödä mitään muuta ruokaa, joten kauppamenot pienenee huomattavasti. lisää tietoa saat sivuilta www.cambridge.com sieltä menet kohtaan lähin konsulentti niin löydät asiantuntijan omasta kaupungista tai läheltä. häneltä saa ostaa tuotteita.

        kuurissa per päivä?


      • Mousu
        on tässä kirjoitti:

        kuurissa per päivä?

        ...kaloreita kertyy 3 annoksella 470 kcal/päivä, eli siis puhtaalla kuurilla.


      • CB
        utelias.... kirjoitti:

        En pääse millään sinne sivuille. :(
        Miten ne eroaa esim. Nutriletista?

        Ero Nutrilettiin on maussa. Todella iso ero onkin, sillä Cambridgen juomat ja keitot ovat tosi hyviä. Minulla on nyt menossa toinen viikko CB:lla ja paino on pudonnut 5,8 kg. Olo on loistava.


      • C-kuuri
        utelias.... kirjoitti:

        En pääse millään sinne sivuille. :(
        Miten ne eroaa esim. Nutriletista?

        cambridget ovat paljon paremman makuisia kuin nutriletit. aloitin 3 päivää sitten ja hyvin on alkanut. tietysti nälkä vielä vaivaa kun vatsalaukku on tottunut isoimpiin annoksiin mutta viikossa pitäis alkaa hellittään, kertoi työkaverini joka käytti kuuria 7 viikkoa ja pudotti n. 16 kg. mulla on nutrilettia kaapissa jäljellä edellisestä yrityksestä mutta en saa niitä alas ,en sitten millään.
        Nyt tuntuu että ainakin näitä c-pusseja pystyy hyvin syömään kun maku on hyvä ja niitä on paljon erilaisia
        Kuurin jälkeen opettelen syömään pieniä ja oikeaoppisia annoksia tavallista ruokaa sillä normaali painoiseksi asti en voi olla tällä kuurilla, pudotettavaa on nimittäin ainakin 60 kg. kauanko kuuria jatkan, jää nähtäväksi ,mutta ei kai sitä työkaverille voi hävitä eli ainakin sen 7 viikkoa :)


      • Kilot alas

        Itse aloitin viikko sitten ja yllätyin kun hinta oli yhteensä melkein 70 euroa kurssin vetäjän korvauksen kanssa. Tämä raha pitäisi löytyä joka viikko.


      • 105
        Kilot alas kirjoitti:

        Itse aloitin viikko sitten ja yllätyin kun hinta oli yhteensä melkein 70 euroa kurssin vetäjän korvauksen kanssa. Tämä raha pitäisi löytyä joka viikko.

        Tätä nykyä 75-80 euroa. Kallista on, mutta ei nämä kilot halvalla ole tulleetkaan. Jospa ens vuona osaisin syödä oikein. Investointi itseensä ei kai koskaan ole pahasta.


      • P-.Athena
        ......... kirjoitti:

        Cambridge kuurissa syödään "ateriakorvikkeita". 3 päivässä/21 pussia viikossa, viikko maksaa 55 euroa. tuntuu ehkä kaliilta, mut kuurin aikana ei syödä mitään muuta ruokaa, joten kauppamenot pienenee huomattavasti. lisää tietoa saat sivuilta www.cambridge.com sieltä menet kohtaan lähin konsulentti niin löydät asiantuntijan omasta kaupungista tai läheltä. häneltä saa ostaa tuotteita.

        Juuri niin! Koska säästät ruassasi, niin se on konsulentti,
        joka käärii sinun säästösi omiin taskuihinsa :-)
        Saman säästön teet talousmenoissasi ostamalla proteiini
        jauhoja ruokakaupasta ja sitten, kun olet laihtunut haluamasi
        kokoon, voit ostaa ruokasäästöilläsi uudet hepenet!
        Niin minä teen :-)


    • Päivinkakkarainen

      Tervehdys!

      4. päivä on tosiaan menossa Cambridge-kuurissa. 2.2kg on jo lähtenyt! Kumma kyllä; tekee mieli liikkua, vaikka en aiemmin ole tod. ollut mikään aktiivinen liikunnan harrastaja. Olo on kevyt!

      Toisena päivänä teki ihan hirveesti mieli suklaata. Mutta en sortunut! Olen ollut jo kutsuilla ja synttäreilläkin, enkä syönyt mitään herkkuja! Join vain teetä ja sanoin kiitos, mutta EI kiitos kakuille ja kekseille.Olen aina ollut melkoinen herkkusuu (joka päivä karkkia ym.), joten tämä on aikamoinen voitto meikäläiselle. Välillä tekee tiukkaa, kun mies syö herkkuja vieressä. Mutta tällä kertaa ajattelin onnistua! Tsemppiä muillekin!

      Olisi kiva kuulla lisää kuurilla olleiden kokemuksia!

      P.S. Se mintun-makuinen kaakao on jumalaisen hyvää!!

      • .........

        On se joo mullakin välillä vaikeeta syödä niitä pussikeittoja,kun mies mussuttaa pizzaa nassuun.

        En tiedä vielä paljonko on painoa pudonnu, en omista vaakaa. Huomenna oon menossa punnitukseen konsulentin luokse.. Vähän kyllä jännittää. Toivottavasti on kiloja karissu, se tsemppaa jatkamaan.

        p.s. Mun mielestä se minttukaakao on yli pahaa. se kaakao on parempaa.. kanakeittoa kun söin, niin meinasin oksentaa. Vaikka se myyjä sano, et se on tosi suosittua ja hyvää. Mä syön vaan vihanneskeittoa ja sitä kaakaojuomaa.


      • renio
        ......... kirjoitti:

        On se joo mullakin välillä vaikeeta syödä niitä pussikeittoja,kun mies mussuttaa pizzaa nassuun.

        En tiedä vielä paljonko on painoa pudonnu, en omista vaakaa. Huomenna oon menossa punnitukseen konsulentin luokse.. Vähän kyllä jännittää. Toivottavasti on kiloja karissu, se tsemppaa jatkamaan.

        p.s. Mun mielestä se minttukaakao on yli pahaa. se kaakao on parempaa.. kanakeittoa kun söin, niin meinasin oksentaa. Vaikka se myyjä sano, et se on tosi suosittua ja hyvää. Mä syön vaan vihanneskeittoa ja sitä kaakaojuomaa.

        Hyvin menee ensinmäinen punnitus 7p jälkeen 4.9kg tippunut alkupaino oli 87kg kun aloitin.Ei nälän tunnetta kaikkeen tottuu."Ehkä" puhdaskuuri 21p? en tiedä vielä jatkoa ensi ke taas punnitus.


      • mielenkiinnosta
        renio kirjoitti:

        Hyvin menee ensinmäinen punnitus 7p jälkeen 4.9kg tippunut alkupaino oli 87kg kun aloitin.Ei nälän tunnetta kaikkeen tottuu."Ehkä" puhdaskuuri 21p? en tiedä vielä jatkoa ensi ke taas punnitus.

        mitattu rasvaprosenttia ja otettu muita kokeita eli lähteekö se paino lihaksista vai läskiä ja nestettä?


      • pirskatti_84
        mielenkiinnosta kirjoitti:

        mitattu rasvaprosenttia ja otettu muita kokeita eli lähteekö se paino lihaksista vai läskiä ja nestettä?

        Eli kyllä mitataan rasvaprosentti, lihasmassa ja viskeraalinen rasva. Itsellä 5 viikko menossa ja paino pudonnut 8,4kg. En nyt muista miten paljon oli viime punnituksessa pudonnu rasvaprosentti mutta -3,6kg kohdalla se oli tippunu 2%.


      • Karoliina 28
        pirskatti_84 kirjoitti:

        Eli kyllä mitataan rasvaprosentti, lihasmassa ja viskeraalinen rasva. Itsellä 5 viikko menossa ja paino pudonnut 8,4kg. En nyt muista miten paljon oli viime punnituksessa pudonnu rasvaprosentti mutta -3,6kg kohdalla se oli tippunu 2%.

        Tuttavallani ja minulla on erittäin huonoja kokemuksia kyseisistä tuotteista.


      • tietoa
        Karoliina 28 kirjoitti:

        Tuttavallani ja minulla on erittäin huonoja kokemuksia kyseisistä tuotteista.

        lisää??


      • jtapio
        tietoa kirjoitti:

        lisää??

        Terve!

        Nyt on tullut oltua 4:ttä päivää kuurilla ja sen voin sanoa että toimii.. ennen kun ei ole tullut syötyä mitenkään järkevästi ja nyt päätti pistää elämän remonttiin niin tästä kyllä saa siihen eväät. 3pv aikana pudotus 3kg ja nyt ollaan jo ketoosissa.. ei ole ollut nälkä ja muutenkin virkeä olo..


      • Pirskatti_84
        jtapio kirjoitti:

        Terve!

        Nyt on tullut oltua 4:ttä päivää kuurilla ja sen voin sanoa että toimii.. ennen kun ei ole tullut syötyä mitenkään järkevästi ja nyt päätti pistää elämän remonttiin niin tästä kyllä saa siihen eväät. 3pv aikana pudotus 3kg ja nyt ollaan jo ketoosissa.. ei ole ollut nälkä ja muutenkin virkeä olo..

        Hienosti on alkanut! Itselläni takana 3 kuukautta ja 18kg :)


      • yx-----kuuri
        Pirskatti_84 kirjoitti:

        Hienosti on alkanut! Itselläni takana 3 kuukautta ja 18kg :)

        Ainoastaan noita keittopusseja vielä,3kuukauden jälkeen pirskatti....vaiko jotain muuta????


      • pirskatti_84
        yx-----kuuri kirjoitti:

        Ainoastaan noita keittopusseja vielä,3kuukauden jälkeen pirskatti....vaiko jotain muuta????

        6 viikkoa olin ihan puhtaalla kuurilla eli söin/join noita pusseja.Sen jälkeen siirryin yhdistelmäkuurille.Eli yhdistelmällä edelleen otan ne 3 pussia ja sen lisäksi pieni ateria joka sisältää n.100g kasviksia ja 100g jotain proteiinipitoista (kana,liha,kala). Tosin itselläni tuo ei ihan joka päivä onnistu.Saattaa mennä pari päivää puhtaalla ja joku päivä syön tuon aterian.Tosin nyt olen taas ihan puhtaalla kun alkoi tuo paino junnaamaan paikoillaan... :/


      • Hieman epätoivoinen.
        pirskatti_84 kirjoitti:

        6 viikkoa olin ihan puhtaalla kuurilla eli söin/join noita pusseja.Sen jälkeen siirryin yhdistelmäkuurille.Eli yhdistelmällä edelleen otan ne 3 pussia ja sen lisäksi pieni ateria joka sisältää n.100g kasviksia ja 100g jotain proteiinipitoista (kana,liha,kala). Tosin itselläni tuo ei ihan joka päivä onnistu.Saattaa mennä pari päivää puhtaalla ja joku päivä syön tuon aterian.Tosin nyt olen taas ihan puhtaalla kun alkoi tuo paino junnaamaan paikoillaan... :/

        Kiva kun käyt kertomassa kokemuksia omasta "kuuristasi". On kiva tietää miten muilla menee ja mitä vauhtia paino putoaa. Itselläni on menossa toinen viikko. Miksi et muuten jatkanut puhtaalla kuurilla? Paljonko sinulla on pudotettavaa ja paljonko paino putoaa viikossa? Minulla olisi vaivaiset 40 kiloa ylimääräistä rasvaa !!!!!! Käyhän kertomassa kuulumisia ja kokemuksia!


      • Pirskatti_84
        Hieman epätoivoinen. kirjoitti:

        Kiva kun käyt kertomassa kokemuksia omasta "kuuristasi". On kiva tietää miten muilla menee ja mitä vauhtia paino putoaa. Itselläni on menossa toinen viikko. Miksi et muuten jatkanut puhtaalla kuurilla? Paljonko sinulla on pudotettavaa ja paljonko paino putoaa viikossa? Minulla olisi vaivaiset 40 kiloa ylimääräistä rasvaa !!!!!! Käyhän kertomassa kuulumisia ja kokemuksia!

        On mukava käydä vähän jakamassa tuntoja ihmisille jotka tietää millasta tämä on...ylipainosena olo ja laihduttamisyritykset...

        2.10 oli ensimmäinen punnitus ja painoa on jäänyt matkan varrelle 20kiloa. Ja 10kg meinaan ainakin vielä pudottaa. 0,5-1,5kg on yleensä viikossa painoa pudonnut.Tosin joskus enemmän ja oli tuossa 3 viikkoa ku ei tapahtunu mitään :)


      • ss
        Pirskatti_84 kirjoitti:

        On mukava käydä vähän jakamassa tuntoja ihmisille jotka tietää millasta tämä on...ylipainosena olo ja laihduttamisyritykset...

        2.10 oli ensimmäinen punnitus ja painoa on jäänyt matkan varrelle 20kiloa. Ja 10kg meinaan ainakin vielä pudottaa. 0,5-1,5kg on yleensä viikossa painoa pudonnut.Tosin joskus enemmän ja oli tuossa 3 viikkoa ku ei tapahtunu mitään :)

        Teen hierojan töitä ja oma asiakkaani lähti kuuri touhuun mukaan. Ja omin silmin näen hänen muutoksensa ja hoikistumisensa (nyt 10 kg)
        Itse siis aloitin, kun toinen kysy testaamaan. Siinä vaiheessa jo sanoin, että kylä se on liikunta ja oman ruokavalion katsominen parasta. No kuitenkin mielenkiinnosta kokeilin ja oon ollut pari päivää kuuurilla mutta tähän päivään se lopetan.
        Oman tutkimukseni (kylläkin vasta kaksi päivää, mutta jokainen kroppansa tuntee) mukaan sen lopetan, en sillä että luovuttaisin. Sen tiedän itsestä, että laihduin heti päivässä jo kaksi kiloa. Mutta, kun teen sellaista työtä että olen päivät töissä ja vielä yöt niin ei vaan sovellu, olotila on huonompi kuin normaalisti. Ne mitä olotiloja tullut a ) kylmyys melkein jopa horkka b ) kurkun alue kuivuu ja koko ajan pitäisi juoda ja voin sanoa, että nyt olen juonut enempi kuin koskaan. Sitten kurkku on kuin tukkonen ja limaa erittyy tosi paljon c) toisena päivänä tuli väsymys d) lihakset väsyneet (kun harrastan kuitenkin liikuntaa) ei vaan juttuni eikä työhöni soveltuva, enkä nyt halua olla tällaisessa kunnossa kun ei ole hyvä olla. Tunnen kuinka elimistö kaipaa oikeata ruokaa.


      • Pirskatti_84
        ss kirjoitti:

        Teen hierojan töitä ja oma asiakkaani lähti kuuri touhuun mukaan. Ja omin silmin näen hänen muutoksensa ja hoikistumisensa (nyt 10 kg)
        Itse siis aloitin, kun toinen kysy testaamaan. Siinä vaiheessa jo sanoin, että kylä se on liikunta ja oman ruokavalion katsominen parasta. No kuitenkin mielenkiinnosta kokeilin ja oon ollut pari päivää kuuurilla mutta tähän päivään se lopetan.
        Oman tutkimukseni (kylläkin vasta kaksi päivää, mutta jokainen kroppansa tuntee) mukaan sen lopetan, en sillä että luovuttaisin. Sen tiedän itsestä, että laihduin heti päivässä jo kaksi kiloa. Mutta, kun teen sellaista työtä että olen päivät töissä ja vielä yöt niin ei vaan sovellu, olotila on huonompi kuin normaalisti. Ne mitä olotiloja tullut a ) kylmyys melkein jopa horkka b ) kurkun alue kuivuu ja koko ajan pitäisi juoda ja voin sanoa, että nyt olen juonut enempi kuin koskaan. Sitten kurkku on kuin tukkonen ja limaa erittyy tosi paljon c) toisena päivänä tuli väsymys d) lihakset väsyneet (kun harrastan kuitenkin liikuntaa) ei vaan juttuni eikä työhöni soveltuva, enkä nyt halua olla tällaisessa kunnossa kun ei ole hyvä olla. Tunnen kuinka elimistö kaipaa oikeata ruokaa.

        Niinhän se on, että toisille tämä passaa ja toisille ei.Ja kokeilemallahan sen tietää.Tosin aika lyhyen aikaa kerkesit olla.Yleensä kolmannen päivän jälkeen nimittäin alkaa oireilut päänsärky, ärtymys yms helpottuun. Kyllä mullakin on tuota et tuntuu koko ajan olevan kylmä.Mut sehän nyt on päivänselvä asia ku on niin vähällä energialla ja on paljon laihtunut.Nesteet sulla on tainnu vasta lähtiä, ei ehkä vielä niinkään laihtumista ole tapahtunut.3-4 päivää menee kun elimistö menee ketoosiin ja sitten alkaa rasva palaa.

        Mä teen epäsäännöllistä 3-vuorotyötä ja mulle kuuri on passanu oikein hyvin.Olo kun paljon virkeämpi ja yövuoroissakin on jaksanut paljon paremmin.Ei tarvi enää sitä pannullista kahvia juoda ennen töihin menoa :)


      • nälkäkurki
        Pirskatti_84 kirjoitti:

        Niinhän se on, että toisille tämä passaa ja toisille ei.Ja kokeilemallahan sen tietää.Tosin aika lyhyen aikaa kerkesit olla.Yleensä kolmannen päivän jälkeen nimittäin alkaa oireilut päänsärky, ärtymys yms helpottuun. Kyllä mullakin on tuota et tuntuu koko ajan olevan kylmä.Mut sehän nyt on päivänselvä asia ku on niin vähällä energialla ja on paljon laihtunut.Nesteet sulla on tainnu vasta lähtiä, ei ehkä vielä niinkään laihtumista ole tapahtunut.3-4 päivää menee kun elimistö menee ketoosiin ja sitten alkaa rasva palaa.

        Mä teen epäsäännöllistä 3-vuorotyötä ja mulle kuuri on passanu oikein hyvin.Olo kun paljon virkeämpi ja yövuoroissakin on jaksanut paljon paremmin.Ei tarvi enää sitä pannullista kahvia juoda ennen töihin menoa :)

        Hei,aloitin lauantaina cb-kuurin ja painoa on tippunut pari kiloa,mutta milloin tämä jatkuva näläntunne hellittää?? Olen sinnitellyt 3 pussilla/päivä,lisäksi iltaisin olen syönyt 2 keitettyä kananmunaa,on ollut pakko jotain ylimääräistä saada.Ja vettä/kiv.vettä 4 litraa pari kuppia kahvia.

        Eihän proteiinilisällä voi olla vaikutusta ketoosin tuloon,siis siihen,että ei ole tullut.Olen aikaisemmin karppaillut,ja on niitä ketoositikkuja tallella.
        Aikaisemmin sainkin VHH:lla hyvin painoa pois,viime keväänä 8 kg,mutta nyt joulun aikaan söin taas tavallisesti ja vähän liikaakin(joulutorttuja ym herkkuja),niin tuli 5 kg,enkä niitä saanut enää pois VHH:lla.

        Siis tartteisin nyt kannustusviestejä,ennenkuin lopetan tämän ..

        BMI on normaalin rajoissa,mutta rasvaprosentti on 40 !


      • kutistuva
        nälkäkurki kirjoitti:

        Hei,aloitin lauantaina cb-kuurin ja painoa on tippunut pari kiloa,mutta milloin tämä jatkuva näläntunne hellittää?? Olen sinnitellyt 3 pussilla/päivä,lisäksi iltaisin olen syönyt 2 keitettyä kananmunaa,on ollut pakko jotain ylimääräistä saada.Ja vettä/kiv.vettä 4 litraa pari kuppia kahvia.

        Eihän proteiinilisällä voi olla vaikutusta ketoosin tuloon,siis siihen,että ei ole tullut.Olen aikaisemmin karppaillut,ja on niitä ketoositikkuja tallella.
        Aikaisemmin sainkin VHH:lla hyvin painoa pois,viime keväänä 8 kg,mutta nyt joulun aikaan söin taas tavallisesti ja vähän liikaakin(joulutorttuja ym herkkuja),niin tuli 5 kg,enkä niitä saanut enää pois VHH:lla.

        Siis tartteisin nyt kannustusviestejä,ennenkuin lopetan tämän ..

        BMI on normaalin rajoissa,mutta rasvaprosentti on 40 !

        Älä vielä luovuta! Itse olen toista kertaa kuurilla. Ensimmäisellä kerralla olin puhtaalla 5 viikkoa ja tulos oli -10 kg. Tuolloin minulla meni näläntunne ohi viidennen päivän jälkeen ja olen kuullut ystäviltäni, että joillain on nälkä kurninut viikonkin verran. Nyt aloitin urakan uudelleen ja poden nälkää neljättä päivää. Aiempien loistavien tulosten kannustamana kestän kuitenkin tämän näläntunteen mielelläni. Lupaan, kohta se helpottaa ja olo on tosi virkeä sekä kevyt. Tsemppiä!


      • nälkäkurki
        kutistuva kirjoitti:

        Älä vielä luovuta! Itse olen toista kertaa kuurilla. Ensimmäisellä kerralla olin puhtaalla 5 viikkoa ja tulos oli -10 kg. Tuolloin minulla meni näläntunne ohi viidennen päivän jälkeen ja olen kuullut ystäviltäni, että joillain on nälkä kurninut viikonkin verran. Nyt aloitin urakan uudelleen ja poden nälkää neljättä päivää. Aiempien loistavien tulosten kannustamana kestän kuitenkin tämän näläntunteen mielelläni. Lupaan, kohta se helpottaa ja olo on tosi virkeä sekä kevyt. Tsemppiä!

        Tänään on viides päivä,vielä nälkä vaivaa.Tavallaan siihen on tottunut,siis sen pystyy sietämään.Ketoosi oli aamulla 1.5,mutta päivällä jo hävinnyt,nyt illalla vain hieman värjäytyi tikku.Liekö tässä sittenkin liikaa hiilihydraatteja,eli 50 g/vrk?Kun VHH:lla ketoosin rajana pidetään 20 g?

        Eilisestä oli pudotusta vaivaiset 100 g..


      • nälkäkurki
        nälkäkurki kirjoitti:

        Tänään on viides päivä,vielä nälkä vaivaa.Tavallaan siihen on tottunut,siis sen pystyy sietämään.Ketoosi oli aamulla 1.5,mutta päivällä jo hävinnyt,nyt illalla vain hieman värjäytyi tikku.Liekö tässä sittenkin liikaa hiilihydraatteja,eli 50 g/vrk?Kun VHH:lla ketoosin rajana pidetään 20 g?

        Eilisestä oli pudotusta vaivaiset 100 g..

        Eilisestä nousua 100 g:(
        Vatsa ei ole toiminut kunnolla koko aikana..olen käyttänyt levolaccia ja psylliumjauhetta..toilaxkaan ei auttanut..taitaa loppua tämä dieetti jo alkuunsa:(
        Nyt siis 6.päivä.Yht.pudotus pari kiloa.


      • PirteePipsa
        kutistuva kirjoitti:

        Älä vielä luovuta! Itse olen toista kertaa kuurilla. Ensimmäisellä kerralla olin puhtaalla 5 viikkoa ja tulos oli -10 kg. Tuolloin minulla meni näläntunne ohi viidennen päivän jälkeen ja olen kuullut ystäviltäni, että joillain on nälkä kurninut viikonkin verran. Nyt aloitin urakan uudelleen ja poden nälkää neljättä päivää. Aiempien loistavien tulosten kannustamana kestän kuitenkin tämän näläntunteen mielelläni. Lupaan, kohta se helpottaa ja olo on tosi virkeä sekä kevyt. Tsemppiä!

        Moikka, itsellä 2 viikkoa takana, ekan viikon olin kokonaan puhtaalla ja sit oli pakko saada kasviksia ja lihaa. Tänään sorruin totaalisesti syömään, mutta onneksi vain kasviksia ja kanaa, mutta liikaa.. Nyt alkaa hieman motivaatio hiipumaan, vaikka tuloksia on tullut -5kg ja tavoitteeseen matkaa toiset moiset. Yllätyin kuurin tehokkuudesta, mutta nyt vain kaipaa tsemppiä jostain! :D Pussit kyllä maistuu, mutta pitäis varmaan keksii jotain tekemistä, ettei ajattelis koko ajan ruokaa.. Huomenna kunnon tsemppi päällä!! :D


      • nälkäkurki
        PirteePipsa kirjoitti:

        Moikka, itsellä 2 viikkoa takana, ekan viikon olin kokonaan puhtaalla ja sit oli pakko saada kasviksia ja lihaa. Tänään sorruin totaalisesti syömään, mutta onneksi vain kasviksia ja kanaa, mutta liikaa.. Nyt alkaa hieman motivaatio hiipumaan, vaikka tuloksia on tullut -5kg ja tavoitteeseen matkaa toiset moiset. Yllätyin kuurin tehokkuudesta, mutta nyt vain kaipaa tsemppiä jostain! :D Pussit kyllä maistuu, mutta pitäis varmaan keksii jotain tekemistä, ettei ajattelis koko ajan ruokaa.. Huomenna kunnon tsemppi päällä!! :D

        Hei taas,nyt muutama sata gramma mennyt alaspäin:) Olin leikkauksessa loppuviikosta,ja siitä aiheutui vähän nousua luonnollisesti.
        Nyt jatkan niin,että aamulla ja päivällä pirtelö,ja päivällisellä syön paistettua lohta tms. 200 g,en ole punninnut,mutta arvelen noin olevan.Lisäksi laitan kahvin sekaan kookosöljyä,luontaistuotekaupasta ostettua,ei siis sitä munkinpaistorasvaa:D
        Pelkillä pusseilla yön aikana tullut ketoosi häviää aina,mutta näin syöden se ei häviä,ja ketoosihan tässä on a ja o,siis että nälkä pysyy poissa ja elimistö polttaa rasvaa eikä lihaksia.
        Minulla ei ole paljoa pudotettavaa,tästä jso lähtis vielä 3-5 kg,olisin tyytyväinen.Tarkoitus ei ole palata nuoruuden painoon.


      • Kuurilainen
        nälkäkurki kirjoitti:

        Hei taas,nyt muutama sata gramma mennyt alaspäin:) Olin leikkauksessa loppuviikosta,ja siitä aiheutui vähän nousua luonnollisesti.
        Nyt jatkan niin,että aamulla ja päivällä pirtelö,ja päivällisellä syön paistettua lohta tms. 200 g,en ole punninnut,mutta arvelen noin olevan.Lisäksi laitan kahvin sekaan kookosöljyä,luontaistuotekaupasta ostettua,ei siis sitä munkinpaistorasvaa:D
        Pelkillä pusseilla yön aikana tullut ketoosi häviää aina,mutta näin syöden se ei häviä,ja ketoosihan tässä on a ja o,siis että nälkä pysyy poissa ja elimistö polttaa rasvaa eikä lihaksia.
        Minulla ei ole paljoa pudotettavaa,tästä jso lähtis vielä 3-5 kg,olisin tyytyväinen.Tarkoitus ei ole palata nuoruuden painoon.

        Itsellä on nyt takana 19 päivää kuuria, painoa lähtenyt 12 kiloa, eli aika kovaa vauhtia, mutta oli kyllä mistä lähteäkkin, alkupaino siis 100, pituutta vain 170 ja olen 24 vuotias mies.

        Olen ollut täysin puhtaalla kuurilla, eli 3 pussia päivässä, joskus jaan pusseja kahteen osaan, esimerkiksi siksi, että voi ottaa puolikkaan pussin ennen liikuntaa, toisen sen jälkeen. Yksi repsahdus on tullut, mutta sekin lähes käytännön pakosta erittäin liikunnantäyteisen päivän keskellä söin kanasalaattia jonkin verran, ainut huono puoli että tämän jälkeen taas muutaman päivän teki mieli syödä, ei ollut varsinaisesti nälkä kuitenkaan. Vettä/kivennäisvettä olen juonut noin 3.5-4 litraa päivässä, sillä saan nälän tunteen pidettyä helposti pois.

        Tähän mennessä mittauksissa (viikon välein) on joka kerta rasvaprosentti tippunut ja suhteellinen lihasmassa noussut, eli oikeesta paikasta on lähtenyt.

        Nälän tunne hävisi oikeastaan neljässä päivässä, sen jälkeen on ollut vaan runsaudenpula energiasta, keho suorastaan vaatii liikuntaa, jonka ansiosta lienee myös tuo lihasmassa pysynyt hyvin.

        Tähän mennessä siis kaikki hyvin, housut menee helpommin jalkaan ja kasvot ovat kaventuneet huomattavasti. Vöitäkin on pitänyt jo lyhentää ja olo on ollut todella hyvä. En vielä uskalla suositella tätä kenellekkään, mutta tähän astiset kokemukset ovat erittäin hyviä.


      • terveellinen elämä
        Kuurilainen kirjoitti:

        Itsellä on nyt takana 19 päivää kuuria, painoa lähtenyt 12 kiloa, eli aika kovaa vauhtia, mutta oli kyllä mistä lähteäkkin, alkupaino siis 100, pituutta vain 170 ja olen 24 vuotias mies.

        Olen ollut täysin puhtaalla kuurilla, eli 3 pussia päivässä, joskus jaan pusseja kahteen osaan, esimerkiksi siksi, että voi ottaa puolikkaan pussin ennen liikuntaa, toisen sen jälkeen. Yksi repsahdus on tullut, mutta sekin lähes käytännön pakosta erittäin liikunnantäyteisen päivän keskellä söin kanasalaattia jonkin verran, ainut huono puoli että tämän jälkeen taas muutaman päivän teki mieli syödä, ei ollut varsinaisesti nälkä kuitenkaan. Vettä/kivennäisvettä olen juonut noin 3.5-4 litraa päivässä, sillä saan nälän tunteen pidettyä helposti pois.

        Tähän mennessä mittauksissa (viikon välein) on joka kerta rasvaprosentti tippunut ja suhteellinen lihasmassa noussut, eli oikeesta paikasta on lähtenyt.

        Nälän tunne hävisi oikeastaan neljässä päivässä, sen jälkeen on ollut vaan runsaudenpula energiasta, keho suorastaan vaatii liikuntaa, jonka ansiosta lienee myös tuo lihasmassa pysynyt hyvin.

        Tähän mennessä siis kaikki hyvin, housut menee helpommin jalkaan ja kasvot ovat kaventuneet huomattavasti. Vöitäkin on pitänyt jo lyhentää ja olo on ollut todella hyvä. En vielä uskalla suositella tätä kenellekkään, mutta tähän astiset kokemukset ovat erittäin hyviä.

        Ihan saman tuloksen saa aikaan apteekissa myytävillä vlcd valmisteilla merkkinä joko nutrifast tai nutrilett. Nutrifastia syödään neljä pussia päivä ja nutrilettia viisi. Voi syödä vaikka vuoropäivin. Itse söin kolme ja puoli viikkoa nutrifastia mutta nyt vaihdoin nutrilettiin kun kyllästyin makuun.
        Painoa on tippunut 14 kg neljässä viikossa. Tarkoitus on jatkaa vielä kuukausi pelkillä pusseilla. Sitten on ravitsemusterapeutti (siis oikeasti koulutettu ravitsemusterapeutti, eikä mikään entinen laihduttaja) ravitsemusterapeutin kanssa katsotaan sitten tulevaisuuden ruokavaliota. Kysymyshän on elämäntapa muutoksesta.

        Kirjoitan aiheesta blogia kohtiterveellistalamaa.vuodatus.net


      • terveellinen elämä
        terveellinen elämä kirjoitti:

        Ihan saman tuloksen saa aikaan apteekissa myytävillä vlcd valmisteilla merkkinä joko nutrifast tai nutrilett. Nutrifastia syödään neljä pussia päivä ja nutrilettia viisi. Voi syödä vaikka vuoropäivin. Itse söin kolme ja puoli viikkoa nutrifastia mutta nyt vaihdoin nutrilettiin kun kyllästyin makuun.
        Painoa on tippunut 14 kg neljässä viikossa. Tarkoitus on jatkaa vielä kuukausi pelkillä pusseilla. Sitten on ravitsemusterapeutti (siis oikeasti koulutettu ravitsemusterapeutti, eikä mikään entinen laihduttaja) ravitsemusterapeutin kanssa katsotaan sitten tulevaisuuden ruokavaliota. Kysymyshän on elämäntapa muutoksesta.

        Kirjoitan aiheesta blogia kohtiterveellistalamaa.vuodatus.net

        kohtiterveellistaelamaa.vuodatus.net tämä osoite oikea jos kiinnostaa


      • nälkääkö
        terveellinen elämä kirjoitti:

        kohtiterveellistaelamaa.vuodatus.net tämä osoite oikea jos kiinnostaa

        Mitä tarkoittaa ketoosi oikeasti? Eikö ole vaarallista olla kuukaudesta toiseen sellaisessa tilassa? miten nlkää voi kestää? Entä miten olette saaneet suolen toimimaan, kun ei saa kuitua? Sekinhän on vaarallista, jos suolen sisältö vain seisoo. Paastoonhan kuuluu aina suolihuuhtelut juuri myrkyttymisen estämiseksi. Mietin näitä ja paljon muita, kun tässä cb.kuuria harkitsen. En siis ole tässä ketään nuijimassa.


      • TP
        nälkäkurki kirjoitti:

        Hei,aloitin lauantaina cb-kuurin ja painoa on tippunut pari kiloa,mutta milloin tämä jatkuva näläntunne hellittää?? Olen sinnitellyt 3 pussilla/päivä,lisäksi iltaisin olen syönyt 2 keitettyä kananmunaa,on ollut pakko jotain ylimääräistä saada.Ja vettä/kiv.vettä 4 litraa pari kuppia kahvia.

        Eihän proteiinilisällä voi olla vaikutusta ketoosin tuloon,siis siihen,että ei ole tullut.Olen aikaisemmin karppaillut,ja on niitä ketoositikkuja tallella.
        Aikaisemmin sainkin VHH:lla hyvin painoa pois,viime keväänä 8 kg,mutta nyt joulun aikaan söin taas tavallisesti ja vähän liikaakin(joulutorttuja ym herkkuja),niin tuli 5 kg,enkä niitä saanut enää pois VHH:lla.

        Siis tartteisin nyt kannustusviestejä,ennenkuin lopetan tämän ..

        BMI on normaalin rajoissa,mutta rasvaprosentti on 40 !

        Heips!

        Älä nyt luovuta! Eka viikon kun saat mentyä läpi, niin ihmettelet, että näin paljonko pitää "pussitella"! Minulla on kuudes viikko menossa ja 10 kiloa on poissa! Jatka, jatka vaan! Älä juo sitä vettä yli neljää litraa, se on kuulemma liikaa. Minä juon kaksi litraa vettä ja yhden litran Sodastream- vissyä päivittäin. Vissy silloin kun on nälkä ja vesi siihen isoon janoon. Tsemppiä, tsemppiä ja jatka vaan!


      • P-.Athena
        Karoliina 28 kirjoitti:

        Tuttavallani ja minulla on erittäin huonoja kokemuksia kyseisistä tuotteista.

        Tuttavani kouluttivat itsensä konsulenteiksi, koska
        laihtuivat ensin itse huomattavasti.
        Kilot tulivat tietysti takaisin lisäyksin ja
        toisella kuurilla ei enää laihtunutkaan!
        Ovat kuin valaita, mutta myyvät toisille
        omien sijoitustensa tähden!


      • Anonyymi
        tietoa kirjoitti:

        lisää??

        samoin tuttavallani alkoi hiukset lähteä kun jatkoi kuurilla,


      • Anonyymi

        Pudotin ekakerralla 10kiloa lihoin takaisin kun lopetin vuoden kuluttua aloitin taas 2kiloa lähti siihen pysähtyi vaikka olen erittäin liikunnallinen


    • lyllerö70

      haluaisin aloittaa cambridgen-kuurin, mistä saan kyseisiä tuotteita ostettua?

      • sinia50

      • Viimeinen kerta

        Hei!

        Toivottavasti joku muukin on... ja saan tsemppausta. Vaakan lukemat 10 päivää sitten 103kg nyt 98kg. Aion todellakin jatkaa, ei ole nälkä ja olo on pirteä ja energinen. Pudotettavaa on riittävästi, useiden laihdutusyritysten jälkeen.


      • perunapää
        Viimeinen kerta kirjoitti:

        Hei!

        Toivottavasti joku muukin on... ja saan tsemppausta. Vaakan lukemat 10 päivää sitten 103kg nyt 98kg. Aion todellakin jatkaa, ei ole nälkä ja olo on pirteä ja energinen. Pudotettavaa on riittävästi, useiden laihdutusyritysten jälkeen.

        Hei!

        Mä aloitin kans painon pudotuksen viimeistä kertaa;). Käytössä toistaiseksi Cambridgen ja Nutriletin pussit sekä kasviksia noin puoli kiloa päivässä, aloitin 13 pvää sitten. Meillä on aikas saman verran pudotettavaa sun kanssa nimim. "Viimeinen kerta". Ekan viikon jälkeen paino -2.2kg. Punnitsen itteni kerran viikossa aina perjantaisin eli ylihuomenna...ja haaveilen hyvästä pudotuksesta. Tsemppiä ja tuus kertoilee fiiliksiä ja lukemia!!! Muutkin samassa jamassa olevat viestiin mukaan vaan, kannustetaan toinen toisiamme!


      • niinsevaanonniiin
        perunapää kirjoitti:

        Hei!

        Mä aloitin kans painon pudotuksen viimeistä kertaa;). Käytössä toistaiseksi Cambridgen ja Nutriletin pussit sekä kasviksia noin puoli kiloa päivässä, aloitin 13 pvää sitten. Meillä on aikas saman verran pudotettavaa sun kanssa nimim. "Viimeinen kerta". Ekan viikon jälkeen paino -2.2kg. Punnitsen itteni kerran viikossa aina perjantaisin eli ylihuomenna...ja haaveilen hyvästä pudotuksesta. Tsemppiä ja tuus kertoilee fiiliksiä ja lukemia!!! Muutkin samassa jamassa olevat viestiin mukaan vaan, kannustetaan toinen toisiamme!

        ja kun kuuri loppuu ja palaat normi ruokaan- lähteekö paino nousuun ja kiloja vuoden kuluttua enenmmän kuin nyt laihdutuksen aloituksessa.
        kuurit eivät auta pitkässä juoksussa...


      • Pirskatti_84
        niinsevaanonniiin kirjoitti:

        ja kun kuuri loppuu ja palaat normi ruokaan- lähteekö paino nousuun ja kiloja vuoden kuluttua enenmmän kuin nyt laihdutuksen aloituksessa.
        kuurit eivät auta pitkässä juoksussa...

        Se paino nousisis kun syöt oikein ja liikut.Ihan kuin tavalliset ihmiset...


      • TP
        Viimeinen kerta kirjoitti:

        Hei!

        Toivottavasti joku muukin on... ja saan tsemppausta. Vaakan lukemat 10 päivää sitten 103kg nyt 98kg. Aion todellakin jatkaa, ei ole nälkä ja olo on pirteä ja energinen. Pudotettavaa on riittävästi, useiden laihdutusyritysten jälkeen.

        Siis tämä on hyvä! Puuroon vaan Psyllium-kuitua ja vatsakin toimii! Minulla ei ihan niin paljon, mutta tarpeeksi kuitenkin ja varsinkin MONEN yrityksen jälkeen! Nyt laitan perheelle ruuan kahdesti päivässä ja itse ei tarvitse edes maistaa. Tsemppiä!


    • Kevättä rinnassa

      Itse innostuin hyvistä tuttavien kokemuksista. Itsellä kun sen verran iso urakka, että kunnon alkustartti tuntuu hyvältä!

      Toinen päivä menossa ja ohjaajana hyvä entinen laihduttaja, mutta sairaanhoitaja ammatilta (mitä pidän hyvänä juttuna).

      C ohjelma on mielestäni järkevä sillä siinä edetään vaihe vaiheelta ja totutellaan oikeaan ajatukseen syödä vähemmän ja terveellisemmin. Tokihan on, että yksi sopii toiselle ja toiselle ei taas ollenkaan...

      Näillä mennää ja hyviä tuloksia toivoittavasti tulee! :)

    • Rosalia86

      Ite aloitin Camin 2 viikkoa sitten. Ekalla viikolla lähti 6 kiloa ja huom olen nainen (168cm/lähtöpaino 97.5kg) nyt tokan viikon jälkeen olen -8.5 kiloa eli 89 kiloinen :)
      Ja tämän ero nutriletteihin sun muihin on se, että tämä on maailman vanhin VLCD-dietti joka on kehitetty alunperin astronauttien ruuaksi eli se todellakin sisältää kaikki vitamiinit ja hivenaineet. Lisäksi pidemmässä juoksussa valmentajan tuki ja seuranta ovat ne pääjuttu mikä saa jatkamaan.
      Lisäksi tasot olen mieltänyt hyväksi jutuksi, pikkuhiljaa pusseja vähennetään ja siirrytään asteittain takaisin pelkkään ruokaan ja opitaan syömään terveellisesti ja oikein.
      Suosittelen kaikille joilla on ylipainoa kertynyt enemmän :)

    • ELÄMÄ HYMYILEE

      hei!
      täällä yksi cambridge ohjelmaan liittynyt=)tammikuun lopussa -11 otin itseäni niskasta kiinni ja aloitin laihiksen,pudotin painoa n.19 kg kesäkuun puoleen väliin saakka eli ilman kyseistä ohjelmaa,ruokavalio muutos ja kuvioon sauvakävely/cross trainer=)nyt sitten 15.6.11 liityin kyseiseen ohjelmaan ja taso 1 meneillään eli kolme pussia/päivä,paino pudonnut -5 kg,vielä muutama päivä ja sitten tapaamaan valmentajaa.=)

      Alku(kolme pv.)vatsa huusi nälkää!!!ärtyisyyttä mutta nyt olo tosi pirteä/kevyt ja mikä ihanin makean himo hävinnyt!!!!Itse nautin ateriat 3 tunnin välein ja aina ei edes ole nälkä mutta valmentaja neuvoa noudattaen syö kolmen tunnin.

      Tällä hetkellä tuntuu että osaakohan sitä syödäkään enää "oikeaa"ruokaa kun tottunut näihin pussi ruokiin=)niin helppo valmistaa ja nälkä lähtee!!!

    • Viimeisen kerran...

      Nyt toista päivää c-kuurilla ja hyvälle tuntuu. Aiemmin on tullut laihdutettua painonvartijoissa yms ja viimeksi extravaganzalla -18kg. Kaikki tuo ja vähän korkojen kera on tullut takaisin. Syy tietysti itsessä, kun en opetellut syömään oikein.
      Painon nousu ja itseensä pettyminen aiheuttivat masennuksen, josta nyt olen toipunut. Lääkäri kielsi enää olemasta tällaisilla niukilla kuureilla, mutta kun en kertakaikkiaan pysty syömään oikein normaalia ruokaa, niin on pakko vielä koittaa tätä.
      Jospa syömään opettelu tämän kuurin aikana onnistuisi, kun menee vaihe vaiheelta eteenpäin. Nyt ajattelin olla ainakin 2 viikkoa puhtaalla, ehkä kauemminkin, jos siltä tuntuu. Pudotettavaa olisi n. 30 kg. Ensimmäisen päivän saldo -1.8 kg. Toki tiedän, että se on nestettä, kun glykogeeni varastot alkavat tyhjentyä, mutta silti tuntuu hyvälle ;)

    • ketoon

      Mua kiinnostaisi tietää cambridgen hiilarimääristä. Paljonko suurinpiirtein niitä tulee päivässä? Mulla kun Nutrilettit, Allevot ja Naturdiet ovat aika tuskaisia pitemmän päälle, kun sillä hiilarimäärällä en ketoosiin pääse. Niinpä vähähiilarisemmat tuotteet kiinnostaisi.

    • Oscari Olematon

      Hei, tuossa on juuri puuron hiilarit ja niitä on kolmessa pysyssa, eli päiväannoksessa, yhtensä noin 46, 6 grammaa. Päivän kolmen pussin annoksessa cappuccino on 56,4 gramaamaa. Eli ilmeisesti päiväannos on noin ~ 50 grammaa.

      Pidät itse laiduttamisesta blogia ja käsitttelen onnistumista ja epämmeani maan ja taivaan välillä. Osoiteessa: http://olenkunajattelen.blogspot.com/

    • Oscari1

      Hei, nyt on tullut aika sanoa hyvästit Cambridge-sivustolle, sillä Gurumme Anne siirtyi Slanka-tuotteiden käyttäjäksi. Ovat paremman makusia - tiettävästi. Toisaalta tärkeintä minulle kuitenkin on Läskiakatemia eli ryhmä ja sen mahtava vetäjä. Joten jatkossakin kertoilen pävittäinen läskien lähtemisestäni blogissa, joka on osoiteessa: www.olenkunajattelen.blogspot.com.

      terveisin Oscari, kohta olematon!

    • kesäksi kuntoon

      uusi cambridgeläinen ilmottautuu :) toivottavasti täällä olisi joku muukin samaan aikaan.

      Aloitin ite ke paastolla eli 3 pss/pvssä, keitot on ihan hyviä jos vertaan esim nutrilettiin ym, mutta makuasioistahan ei voi kiistellä.

      Mulla pituutta 169 ja alkupaino 91,4 kg :O tänään vaaka näytti -2,4kg elikkäs 89kg, pikkasen nopeemmin ajattelin painon tippuvan

      Ja olen selvinnyt voittaja viikonlopusta, ikuinen herkuttelija kun olen :)

      • srormi

        Hei kesäksi kuntoon!
        Täällä liittolainen nainen 30v. samoissa aikeissa. Minulla viikko takana ja -5,6 kg
        Ensimmäinen viikko on ollut aika rankka mutta vauhdilla kohti uutta
        viikkoa. Tavoite painoa en ole itselleni asettanut, vain sen että saan
        hyvän olon itselleni ja sitä kautta myös perheelleni. Ylipainoahan minulla
        on noi 20kg. Mutta näin alkumetreillä en ajattele tuota vaan päivästä
        selviämistä enemmänkin :)

        Kuinkas sinulla menee? Olet jo kuitenkin muutaman viikon kerennyt olemaan
        pusseilla.


    • elämäni kuntoon :)

      Kesäksi kuntoon ;
      Sama homma täällä, cambridgen mukana mennään kesää kohti. n.500kcal pvävauhtia. Kevyempi olo jo ja todella pirteä :)

      Tsemppiä!!!

      • Thing80

        Otin myös itseäni niskasta kiinni ja aloitin Cambridge kuurin viikko sitten.

        Ikä 31

        Pituus 186cm

        Lähtöpaino 137kg

        Tavoite 30kg

        Otan 4 pussia päivässä

        Kävin eilen punnittemassa, vähän vajaassa viikossa oli lähtenyt 4 kiloa, töissä kävin normaalisti mutta iltasin en jaksanut tehdä mitään muuta kun maata syvällä sohvassa, viidentenä päivänä alkoi piristymään mutta jostakin syystä rupesi myös nälkä kasvamaan. Nyt kun saisi ittensä vielä tunnin reippaalle iltakävelylle ^^

        Tsemppiä teille myös x)


    • Arrrrr.....

      Mitähän Jutta olisi mieltä näistä "pakkopulla" kuureista. Sairasta sanon minä..

      • Terkkaritäti

        ENED eli erittäin niukkaenerginen dieetti, mikä myös tämä Cambridgen ohjelman 1. taso on, on myös lääkäreiden suosittelema painonpudotuskeino, kun ylipainoa on reilusti. Eli Jutalla tai kellään muulla ei pitäis olla nokan koputtamista. Ideahan on se, että tämä ei ole mikään "kuuri", vaan pitkäaikainen ohjelma, jossa pikkuhiljaa opetellaan oikeanlaista syömistä ja aterioiden koostamista. Kuuriluontoisenahan näistä ei sinänsä olisi hyötyä, koska paino nousee takaisin, kun palataan entiseen ruokavalioon.


      • Anonyymi
        Terkkaritäti kirjoitti:

        ENED eli erittäin niukkaenerginen dieetti, mikä myös tämä Cambridgen ohjelman 1. taso on, on myös lääkäreiden suosittelema painonpudotuskeino, kun ylipainoa on reilusti. Eli Jutalla tai kellään muulla ei pitäis olla nokan koputtamista. Ideahan on se, että tämä ei ole mikään "kuuri", vaan pitkäaikainen ohjelma, jossa pikkuhiljaa opetellaan oikeanlaista syömistä ja aterioiden koostamista. Kuuriluontoisenahan näistä ei sinänsä olisi hyötyä, koska paino nousee takaisin, kun palataan entiseen ruokavalioon.

        Jutta suosii liikuntaa laihdutuksen yhteydessä. Siitä olisi diabeetikollekin hyötyä.


    • hepskukkuu17

      Toimii.5 päivässä 4,6kg ja nälkä ei enää vaivaa ja myös piristynyt alkuväsymyksestä =)

    • pussukka84

      Näin on, täälä myös toimii. 7.päivä menos pelkillä pusseilla, olo on mitä mahtavin!

    • glenn1

      2 pv ilta menossa ja hyvältä tuntuu. Mutta kyllä on ollut jo kahden päivän aikana monta kertaa mielessä että olenko oikeasti valmis tälläiseen kidutukseen kun katson muun perheen herkuttelua. Mutta sisulla eteenpäin. Odotan mielenkiinnolla ensi torstain ensimmäistä punnitusta.

      Maut ei hirvittävän hyviä mutta huonot maut jaan kahteen eri kertaan (ohjaaja kertoi että näin voi tehdä) joten juotava määrä kerralla ei ole niin suuri.

      Tavoite -20 kg ja tavoite ensi kesässä. Aloituspaino 85 ja pituutta 168

      • Hissun kissun

        Sama matka mulla eli olen 168 cm pitkä ja aloituspaino oli 89,9 kg. Ensimmäisen viikon menin puhtaalla ja nyt olen mennyt yhden viikon Taso 2:lla. Painoa pudonnut kaiken kaikkiaan nyt 5 kg. Tavoite olisi 15-20 kg.


    • tzemii

      Onpas hyvän näköstä luettavaa :) Tsemppiä vaan kaikille! Itseänikin rupesi tämä prosessi kiinnostamaan!

      Jos aloittaisin tämän Cambridgen, niin voinko olla jollain tietyllä tasolla koko ajan vai TÄYTYYKÖ minun vaihtaa ruokavaliota tietyn ajan välein? Tarkoitus ja halu olisi siis saada mahdollisimaan hyvä tuloksia ja olen hyvinkin sopeutuvainen tiukkoihinkin ruokavalioihin.
      Tuotteitako ei pysty suoraa tilaamaan jostain netistä/apteekista/luontaistuote kaupasta?

      Mitäs tämän Cambridgen jälkeen? Kertokaa kokemuksia :) Onko löytynyt "kultainen keskitie"? Onko kilot tullut takaisin vai pysynyt poissa?


      Kiitos vastauksista!

    • Hissun kissun

      No niin, 6 vkoa takana, joista eka viikko meni tosiaan puhtaalla ja viimeiset 5 viikkoa menty Taso 2:lla. Painoa on nyt pudonnut - 9,8 kg ja olo on mitä mainioin. Ruokailuun tullut tietty rytmi, joka helpottaa arkea. Mielitekoja toki on ollut, mutta ne on kaikki selätetty. Näillä jatketaan, tosin huomenna ajattelin siirtyä Taso 3:selle.

    • jantse2

      13 viikkoa ja 22 kiloa takana. Painon pudotus on helppoa kuin heinänteko.
      Tuotteita voi ostaa ainoastaan valmentajilta, jotka opastavat ohjelman eri tasoilla ruokailuihin. Tiukimmalla tasolla voi pysyä 14 viikkoa ja siihen voi palata uudelleen parin viikoa tasonvaihdoksen jälkeen. Tuotteiden hinta on monen mielestä kova, mutta se summa kyllä säästyy ruokakustannuksissa.
      Kaikki kuusi tasoa kannattaa käydä läpi, jotta uudet paremmat ruokailutottumukset tulisivat tavaksi. Jos palaa entisiin tapoihinsa, niin varmasti kilotkin tulevat takaisin, ihan niinkuin jokaisessa muussakin painonpudotus tavassa.
      Cambridgen kuusi eri tasoa ohjaa laihduttajaa askel askeleelta parempiin ruokailutottumuksiin, mikä on mielestäni oikein hyvä puoli tässä ohjelmassa. Nämä tavat kun omaksuu pussittelun jälkeen, niin paino pysyy kurissa.

    • ikuinen laihduttaja

      voi voi...voin kyllä sanoa monet ns.ihmedieetit läpikäyneenä,että paino kyllä tippuu,mutta lähes varmasti tulee pikkuhiljaa takaisin kun dieetti loppuu..tulkaahan tänne sitten kertomaan kun olette lopettaneet dieetin ja kulunut puoli vuotta,että miten on käynyt...liikunta ja terveellinen ruoka ovat ne jotka saavat painon myös pysymään poissa..mutta harmi kun omalla kohdallani nuo herkut vaan maistuvat liikaa.....

    • Rahat pois hölmöiltä

      Ruokapyramidihuijaus kirjassa sanotaan hyvin;

      ”Terveellisen ja monipuolisen aidoista raaka-aineista valmistetun ruuan korvaaminen laihdutusvalmisteilla on yksi huonoimmista valinnoista mitä ihminen voi oman hyvinvoinnin ja ruokailunsa suhteen tehdä.
      Laihdutustuotteet ovat erittäin absurdi tapa lähestyä painoon liittyviä ongelmia, jotka johtuvat todennäköisesti siitä että ruokavaliossa on jotain pielessä. Huono ruokavalio ja elämäntapa ei parane sillä että se vaihdetaan toiseen, joka on mahdollisesti entistäkin järjettömämpi” .

      Kyllä ihmisiä kusetetaan ja rahat pois hölmöiltä epätoivosilta ylipainoisilta. Bisneksestä siinä on kyse ja tulosta tekee vain pussikeittojen ja patukoiden valmistajat ja myyjät.

      Puhumattakaan siitä mitä ne tuotteet oikeasti sisältävät, lukekaa joskus se tuoteseloste jos siitä mitään ymmärrätte eli ei voi ainakaan sanoa että olisi puhdasta ja rehellistä ruokaa. Teollinen koostumus jossa on mm. kaikkia täyteaineita, aromeita, väriä ym. lisäaineita. Itse en sellaista suuhuni laita niin paljon arvostan itseäni ja terveyttäni. Ruuan pitää antaa suurta nautintoa ja en usko että noista sitä saa, puhumattakaan pysyvää painonpudotusta.

      Varmin tapa on muuttaa pysyvästi ne ruoka ja liikuntatavat terveelliseksi.

      • Minä vaan

        Itse olen kokeillut monenlaista dieettiä, mutta ensimmäisen jutustelutuokion jälkeen gb valmentajan kanssa tulin siihen lopputulokseen, että tämä on riskinoton arvoinen kokeilu. Perusteluina 1. Kokonaisvaltainen ruokailutottumusten muuttaminen askel kerrallaan. 2. Tuki ja seuranta. 3. Valmentajana itselläni entinen sairaanhoidon ammattilainen joka oli heti kiinnostunut myös perussairauksista ja niiden mahdollisista rajoituksista. Lisäksi ensimmäisen punnituksen yhteydessä oli ottanut oma-aloitteisesti selvää muutamista asioista. No tuloksia ja lukuja sitten. Lähtöpaino 142 kg ensimmäinen viikko pienellä ontumisella -5 kg ja olo aivan loistava. Aloitin tasolta 2 tosin siirryin tasoon 1 koska en keksi miten saan tarpeeksi kaloreita kasaan...


      • Minä vaan
        Minä vaan kirjoitti:

        Itse olen kokeillut monenlaista dieettiä, mutta ensimmäisen jutustelutuokion jälkeen gb valmentajan kanssa tulin siihen lopputulokseen, että tämä on riskinoton arvoinen kokeilu. Perusteluina 1. Kokonaisvaltainen ruokailutottumusten muuttaminen askel kerrallaan. 2. Tuki ja seuranta. 3. Valmentajana itselläni entinen sairaanhoidon ammattilainen joka oli heti kiinnostunut myös perussairauksista ja niiden mahdollisista rajoituksista. Lisäksi ensimmäisen punnituksen yhteydessä oli ottanut oma-aloitteisesti selvää muutamista asioista. No tuloksia ja lukuja sitten. Lähtöpaino 142 kg ensimmäinen viikko pienellä ontumisella -5 kg ja olo aivan loistava. Aloitin tasolta 2 tosin siirryin tasoon 1 koska en keksi miten saan tarpeeksi kaloreita kasaan...

        Jatko tarinaa nyt takana kohta kolme viikkoa painoa karissut 10kg ja olo aivan loistava matkaa tavoitteeseen vielä 35kg, mutta ei pienintäkään epäilystä, että tämä poika punnitaan "neuvolan vaakalla" vuodenvaihteessa :) silloin viisareiden pitäisi näyttää 95-100kg ja se on itselläni tavoitteenakin pituutta 187cm ja en halua nälkäkurjelta näyttääkään.


      • Minä vaan
        Minä vaan kirjoitti:

        Jatko tarinaa nyt takana kohta kolme viikkoa painoa karissut 10kg ja olo aivan loistava matkaa tavoitteeseen vielä 35kg, mutta ei pienintäkään epäilystä, että tämä poika punnitaan "neuvolan vaakalla" vuodenvaihteessa :) silloin viisareiden pitäisi näyttää 95-100kg ja se on itselläni tavoitteenakin pituutta 187cm ja en halua nälkäkurjelta näyttääkään.

        Jatkoa edelliseen kohta viisi viikkoa täynnä ja puntari näyttää - 17,6kg!!! Ja vieläkin olo aivan loistava syön kolme ateriakorviketta ja siihen 300-400 kaloria kasviksista ja lihasta koostuen, ei ole nälkää ja virtaa on niinkuin pienessä kylässä! Tavoitteeseen matkaa n. 28kg matka jatkuu :)


      • syön korvikkeita..

        Ruokapyramidihuijaus kirjassa sanotaan hyvin;

        VLCD dieetti johon cambridgekin kuuluu, on virallisen puolen hyväksymä. Näitä ja vastaavia jauheita käytetään sairaaloissakin ja julkisen terveydenhuollon laihdutusryhmissä. Näistä on kymmenien vuosien kokemus ja paljon tutkimusta takana. Tämä menetelmä on asiantuntijoiden hyväksymä, joten mä luotan siihen sillä perusteella. VLCD kuuri on osa lihavuuden käypä hoito suositusta.

        , puhumattakaan pysyvää painonpudotusta.

        Mikään kuuri ei anna pysyvää pudosta, jos palaa vanhoihin tottumuksiin. Olen laihdutanut useilla menetelmillä, Nopeasti ateriankorvikkeilla ja hitaasti ruokavaliolla. Kilot ovat aina vuosien aikana tulleet takaisin, riippumatta siitä miten ne on laihdutettu. Lihon herkästi ja uusi elämäntapa unohtuu kun tulee stressiä yms Se ei ole kuurin syy, jos kilot ei pysy pois.


    • Läski

      Kertokaas ketkä olette lopettaneet gb ruuat/dietin. Onko painoa tullut miten takaisin, onko ote lipsahtanut yms? Täällä kertaalleen liikunnalla ja omalla ruokavalion muutoksella laihdutettu 103kg 87kiloon joku vuosi sitten. Nyt 90-95kg pysynyt parin vuoden ajan. Itsekuri ei riitä laihduttamiseen liikunnalla ja syömätapoja parantamalla. Muutaman kerran vuodessa tulee aloitettua liikkuminen ja terveellinen syönti. Aina jaksaa pari viikkoa ja sitten puntarilla käydessä huomaa että mitään muutosta parempaan ei ole tapahtunut, joten sama syödä sitten herkkuja ja maata sohvalla.

      Aina ollut vastaan näitä pussiruoka diettejä vastaan, mutta keinot loppumassa ja yllättävän paljon kehuja kuullut. Silti olen vielä aika skeptisellä asenteella tätä diettiä kohtaan.

      Pituutta vain 160 joten pudotettavaa piisaa.

      • RRRRRrrrrrrrr

        Onnea "Minä vaan", hieno suoritus! Ja onnea myös jatkolle.

        Ja "Läskille": olen laihduttanut pussiruuilla usein, ja minulle se on ehdottomasti helpoin tapa. Kun pääsee ensimmäiset päivät yli, eli kestää päänsäryn ja heikkouden, olo paranee huomattavasti. Kolme viikkoa uskaltaa olla pussikuurilla ilman lääkärin valvontaa, jos on perusterve, joten 5 kg lähtee kätevästi ja nopeasti.

        Paino saattaa välillä nousta muutaman kilon, mutta lähtölukemiin on vielä -14 kg, joten kannatti. Ja aina välillä parin viikon kuuri Nutrilettia, niin paino pysyy siedettävissä lukemissa.


    • onnistunuttttt

      itsellä todella hyviä kokemuksia..vaikka muutama retkahus tulikin! :o aloitin ensimmäisen kerran campin viimevuonna, sain pudotettua 15 kg.. lopetin sit uuden miehen löydettyäni.. oon syöny ihan samallalailla kun aina ennenkin, ( olen lihava ) ja painoa on tullut VAIN 5 kg.. kesällä varsinki meni makkaraa,pihvejä,olutta,sipsejä,pizzaa ja kaikkea mahollista..nyt alotin viime ma, uudestaa pussikeitot mitä oli jäänyt viimevuodelta. Viikon kuurin aattelin vetästä, sitte alan noudattamaan personaltreinerinin suunnittelemaa kunto ohjelmaa/ruokavaliota minulle.. raskasta tulee olemaan, mut kesäkuntoon 2069 ? :D

    • epäsopivasti lihava

      Itse aloitin vajaa kaksi viikkoa sitten Cambridge-valmentajan tapaamisella. Ajatuksissa oli vetää ainakin viikko-kaksi pelkillä pusseilla, mutta jouduin sairaalan kautta sairaslomalle ja niin hurjille lääkkeille, että vähän siinä tarvittiin ruokaa mahaan ennen lääkkeenottoja. Päädyttiin sitten vaihtamaan neljäntenä päivänä kakkostasolle, joka toimiikin hyvin: kolme pussia päivässä, jonka lisäksi 400 kilokaloria muuta ruokaa (eli kasviksia, vähärasvaista proteiinia sekä marjoja, pääsääntöisesti) per päivä. Yhteiskalorimäärä reilu 800, ja olo on mitä mainion. Täysin liikkumatta (sairastumisen vuoksi) pudotus parin kilon viikkotahtia. Toivottavasti pääsen pian liikkumaan, jotta ei lähde lihaksista... :/

      • Pullukkaenkeli

        Täälä C-dietin 3:tta päivää elävä =) paastolla mennään ja innolla odotan perjantain punnitusta josko jotain on tapahtunut. Kyllä nälkä ollut niin kova että on tehnyt vaan mieli luovuttaa mutta tuloksia odotellessa/nähdessä.

        Epäsopivasti lihava>> kurjasti tosiaan alkoi sinun taipaleesi :( mutta onneksi kakkostaso vaikuttaa olevan sopivampi sinulle :)


    • minäolenhoikka

      hei kaikille jotka ootte jättäneet kesken.haluaisin kokeilla.jos joku myy halvalla omansa pois

      • P-.Athena20

        Minäkin myisin halvalla omani pois, kun
        se ei vastannut odotuksia! Kuka ostaa moskaa!
        Kun sen kuurin alkaa, sitä on jatkettava luppuelämänsä,
        kerää tuloja rutkasti konsulenteille ja paino pysyy samassa - ehkä!


      • Vilinä

        Tllä yks joka vois ostaa.


    • Kotilo85

      Onkohan ketju elossa? Tänään olisi tarkoitus aloittaa cb. Kerran aikaisemmin olin jo hetken,mutta valmentaja ei tuntunut omalta ja kesken jäi.
      Nyt uudella innolla.
      Huomiseksi olisi varattuna risteily ruokineen...eli koitinkivi heti alkuun. Vertaistukea olisi kiva saada, jonkin näköinen läskirinki pystyyn :D

      • Vilinä

        Kotilo. Paljonko sinulla on ylimääräisiä pusseja? Mitä haluat niistä?


      • Vilinä

        Tais tulla viesti väärään osoitteeseen.


      • P-.Athena20
        Vilinä kirjoitti:

        Kotilo. Paljonko sinulla on ylimääräisiä pusseja? Mitä haluat niistä?

        Sillä aikaa, kun odottelet Kotilon pusseja, voit tehdä oman proteiinijuomasi. Soijajauhopussi 250g ruokakaupasta ja lihaliemikuutioita.
        Tee 30-50g soijasta keitto ja mausta se mieleiseksesi.
        Raasta hiukan porkkanaa tai muuta juuresta muhimaan. Täyteläisempää.
        Jos oikein juhlakeittoa haluat, pyöristä makua pienellä yoghurttinokareella.
        Soijajauhosta voi tehdä myös proteiinikastikkeen vähentämällä vesimäärää.
        Lisäämällä yoghurttiin soijaa 20g ja 1/2 banaania tulee hyvä jälkiruoka.
        Saat maittavia, ravintorikkaita aterioita; saat pitää säästämäsi ruokarahat itse.


    • P-.Athena

      Täällä oli alussa sekä myönteisiä, että kielteisiä kokemuksia.
      Monet ovat pudottaneet alussa useita kiloja ylipainostaan.
      Ihmettelen vain, miten niin kova painonpudotus vaikuttaa ihoon?
      Itse olen ollut rajalla ylipainoiseksi ja olen ollut tarkka, että
      en pudota painoani siinä tahdissa, että nahka alkaa roikkua
      tyhjinä pusseina ja ihosta tulee kreppipaperia.
      Siksi yritän laihtua vain kilon viikossa korkeintaan,
      kuivaharjata ihoani ja hoitaa voitein sitä.
      Siihen onnistun mainiosti liikunnan ja kauheaa!
      syömällä yhden annoksen! Ei 4:n hengen annosta!
      Suosittelen lämpimästi yhtä pientä ateriaa pussien
      kanssa päivässä, vaikka ei laihtuisi useaa kiloa viikossa!

    • lyyli1971

      Aloitin camin viikko sit, painoa tippunut 7 kg, huomenna valmentajan luo.hyvin menee, ykköstasolla olen. Nainen, pituus 157 cm, lähtöpaino 117.8, nälkää en pode yhtään, olo on huippu 😊

    • Muikkisiini

      Minulla on vaihtelevia vaiheita 11 kuukauden ajalta. Ensimmäisen 5 kuukauden aikana sain pudotettua 25 kiloa ja sen jälkeen olen ollut suurin piirtein tuossa painossa. Pudotettavaa on edelleen paljon, mutta ei ole ollut pitkäjännitteisyyttä. Kesän pidin taukoa ja oon nyt jatkanut 1-2 tasolla. Nyt tuntuu, että jaksan jatkaa. Syön pussi ja patukkavarastot tyhjäksi ja sitten varaan ajan valmentajalle. Itse koen, että valmennuksessa ei tule hirveästi mitään lisäarvoa, mutta ehkä on kuitenkin hyvä käydä parin, kolmen viikon välein.

      • Tepsa

        Olen noudattanut ohjelmaa enemmän ja vähemmän tarkasti noin 11 kk. Painoa on 33 kg vähemmän ja vielä 5 kg aion hitaasti pudottaa. Mikä tahansa toimii, kun kulutat enemmän kuin syöt. Toiselle sopii Cambridge ja toiselle joku muu. Minulla tämä on toiminut ja ruokavalio on kaikkinensa aiempaa
        monipuolisempi ja terveellisempi.


    • Allerginen

      Olisko kellään kiinnostusta ostaa Cambridge pusseja edullisesti? Itse en pystykään yliherkkyden vuoksi niitä syömään, joten joutaisi pois kaapista pyörimästä. Lisätietoa ja kuvia voin lähettää sähköpostilla. Yht.otot: pionit75 (ät) gmail.com.

      • keitto61

        Minulla on menossa viides päivä kolmen pussin päivätahtia. Olen lukenut paljon näitä viestejä ja moni kehuu pussien makuja. Minusta ne on aivan kamalia melkein kaikki. Pirtelöt hyviä, mutta spagetti esimerkiksi aivan kauhean makuista. Keitot saa juuri ja juuri alas, kun on niin kova nälkä! Nälkä on kylläkin koko ajan ja yöllä ei saa unta, mutta nyt on tietysti vasta viides päivä. Juon vettä n. 3 litraa päivässä ja "asun" vessassa :) Tiputettavaa on 12 kiloa. En kuitenkaan aio heti antaa periksi. Painoa en ole punninnut, vasta sitten tiistaina kun tapaan valmentajan silloin 9 päivää toivottavasti takana :)
        Nämä kertomukset täällä antoivat kyllä nyt intoa ja uskoa että paino tippuu.
        Tsempatkaa nyt ja kertokaa onko teistä ne pussit todellakin hyvän makuisia :)


    • nääonnäitä

      Ylihintaista humpuukia. Painoa voi hyvin pudottaa maksamatta täysin turhasta.

    • Annikki34

      Sain aikanaan camin avulla -25kg pois ja ihan silkkaa omaa tyhmyyttä, olen lihonut kaiken takaisin. Pari vuotta paino pysyi tuossa pudotetussa ja sitten palasin omiin huonoihin ruokatottumuksiin. Mutta siis kaksi vuotta helposti kuurin loputtua. Oli vaikeaa aikaa sen jälkeen ja sehän on mainio syy aloittaa "roskan " syöminen. Nyt uusi alku edessä. Ja todellakin aion tehdä sen tuolla millä aiemmin. Jos jollain on pusseja myydä, ostan. Omalle valmentajalle sain aikaa vasta parin viikon päähän. Yksäriä voi laittaa: [email protected]

      • DLOLD

        Näin tavallisesti käy! Minkä Camilla pudottaa, sen saa takaisin runsaanpana.
        Kuka voi elää terveesti kemiallisilla jauhoilla loppuikänsä?
        Maksakaa vain kalliisti lisästä läskintulosta!


    • Kovanälkä

      Aloitin 2.tasolla 3 päivää sitten,olen syönyt 3 pussia päivässä ja aamulla veteen tehdyn elovena puuron.
      Eli kaloreita on tullut päivässä n.800.
      Tänä aamuna kävin puntarilla ja paino on täysin sama kun aloittaessa.
      Onko tämä ihan normaalia?
      Luulin että edes jotain pudotusta.

    • Liisukka55

      Useita tuttuja laihduttajia on - pari on pysynyt painossa laihduttuaan, enin osa on saanut kilot takaisin ja vähän bonusta vielä - ja rahat on menny, ei kuin uusiks vaan sitte, jos rahaa löytyy ja haluaa menettää hiukset ja normaalin ruuansulatuksen.

      • kalleKoo2

        Ehkä kannattavampaa olisi kokeilla vaikka ensin ihan virallisia ruokasuosituksia, ennenkuin lähtee näihin.

        Moni luulee syövänsä suositusten mukaan, mutta totuus voi olla toinen. Ehkei sekään toimi kaikille, mutta on se huomattavasti terveellisempi vaihtoehto, sittenkin.


      • Anonyymi

        Tämä on niin totta. pysykää kaukana kaikista kemiallisista jauhopussi kuureista. ei ole pysyvää painonpudotus ja terveys menee.


    • Lila-Lola

      Minulla ei vatsa kestä tuotteiden makeutusaineita. Harmittaa kun en voi syödä, ohjelman mukaan minun pitäisi syödä 3 pussia/päivä. Maximissa olen syönyt 2 ja vatsa menee sekaisin, tulee tosi kipeäksi ja turpoaa . . . harmittaa kun en pysty syömään. Onko vinkkejä tähän vaivaan ??

      • kokeile.slankaa

        Onko vinkkejä tähän vaivaan ??

        Suosittelen Slanka ateriankorvikkeita. Ovat hyvän makuisia. Niissä ei ole soijaa, gluteiinia eikä aspartaamia. Kaikissa muissa ateriankorvikkeissa on soijaa. Osta suolaisia Slanka tuotteita. Makeissa on asesulfaami k makeutusainetta, tosin sen pitäisi olla haitattomampi kuin aspartaamin.
        Oletko varma, että oireesi johtuvat nimenomaan makeutusaineista? Uskon että mahakipusi johtuvat soijaproteiinista. Palkokasvit vaativat yleensäkin totuttelua. Minulla on ollut joskus samoja oireita. Olen myös lisäksi yliherkkä soijalle. Kaikkien elimistö ei totu soijaproteiiniin. Varsinkin alussa voi olla oireita. Olen aiemmin käyttänyt Cambridgea, ja vaihtanut Slankaan. Slanka on huonommin tunnettu ja markkinoitu, mutta omasta mielestäni parempi. Kokeile sitä.


    • Nainenvm76

      Hei, aloitin cb-kuurin 4 päivää sitten. Olo tosi nälkäinen, mutta turvotus laskenut jo ja paino tippunut 5kg, toki sitä nestettä. Koin hyvänä valmentajan käynnin ja nyt laitettu viestejä valmentajan kanssa. Ensi to punnitus. Itse koitin ruoalla ja liikkunut olenkin aina, en onnistunut.Onko joku aloittanut nyt kuurin? Ja miten menee teillä, jotka ootte ollut jo pidempään? Paljonko paino tippuu ekan viikon jälkeen?

      • Jarrukenkä

        Kuinka sinulla on mennyt ? Aloitan itse tulevana maanantaina tasolla 3. Tarkoitus on päästä alkuun ja katsoa miten jatkan.


      • vpkylläisenä
        Jarrukenkä kirjoitti:

        Kuinka sinulla on mennyt ? Aloitan itse tulevana maanantaina tasolla 3. Tarkoitus on päästä alkuun ja katsoa miten jatkan.

        Jarrukenkä

        On aivan sama millä tasolla nääntymiskuurin aloitat. Tuomittu epäonnistumaaan mutta omathan o rahasi ja terveytesi.


    • veijoavannnauraa

      Ottakaayt ystävät hyvät huomioon että nääntymiskuurit eivät ole ikinä toimineet eivätkä tule ikinä toimimaan. NÄLKÄ VOITTAA AINA.
      rahojen heittäminen lisäravinteisiin on tietenkin aivan vapaaehtoista. Viimeinen idioottihan ei vielä ole syntynyt.

      • omia.kokemuksia

        "NÄLKÄ VOITTAA AINA."

        Sanoisin tuohon, että näin on. Laihdutin Cambridgella, pääsin lähes tavoitepainoon asti, mutta jätin kesken koska koin olevani henkisesti ja fyysisestikin tosi uupunut kuuriin ja ateriankorvikkeisiin. Tiukasta dieetistä tuli myös terveydellisiä haittoja, mutta siihen meni lähes puoli vuotta aloituksesta.
        Kun lopetin, niin syöminen karkasi käsistä ja lihoin erittäin nopeasti 8kg takaisin. Sen jälkeen olen aloittanut kuurin vaikka kuinka monta kertaa uudestaan. Tulokset olivat huonompia kuin ensimmäisellä kerralla. Ensimmäisellä kerralla jaksoin väkisin noudattaa dieettiä vaikka koin kiukkua ja ahdistusta kuurin tiukkuudesta johtuen, mutta seuraavilla yrityksillä oli jo merkkejä kyllästymisestä enkä enää päässyt hyviin tuloksiin. Jaksoin muutaman päivän olla kerrallaan tiukkana, ja sitten nälissään lipsahdin syömään reilusti enempi. Jos viikkoon tuli ylimääräisiä juttuja kuten ravintolakäyntejä, juhlia, tapaamisia ym, niin tulos oli aina nolla siltä viikolta. Paino tippui hyvin hitaasti. Olisin saanut samanlaisen tuloksen ihan monipuolisella ruualla ja järkevällä syömisellä ilman kalliita ateriankorvikkeita. Olen käyttänyt pussiruokiin vähintään tuhansia euroja vuosien aikana, ehkä enemmänkin.
        Tänä päivänä olen lähtöpainossa ja vähän enemmänkin, paino on tullut takaisin korkojen kanssa.
        Tiedän että 25kg ylipainoa on terveysriski, mutta en aio enää maksaa ateriankorvikkeista ja jojotella edes takaisin. Jos en saa näitä muuten pois, niin sitten kannan kiloni. Ateriankorvikkeiden ympärille rakennetulla tiukahkolla dieetillä saa varmasti kilonsa pois hetkellisesti, mutta todellinen tulos näkyy vasta pidemmän ajan kuluessa. Mun neuvo on se, että jos jokin dieetti ei tuota tulosta viimeistään toisella yrityksellä, niin sitten se kannattaa jättää ja kokeilla jotain muuta. Laihdutusryhmät ja valmentajat voivat olla hyvä juttu, mutta eivät ne minua motivoi, enkä koe oppivani siellä mitään uutta. Ikuisena laihduttajana tiedän jo "kaiken".


      • DLOLD
        omia.kokemuksia kirjoitti:

        "NÄLKÄ VOITTAA AINA."

        Sanoisin tuohon, että näin on. Laihdutin Cambridgella, pääsin lähes tavoitepainoon asti, mutta jätin kesken koska koin olevani henkisesti ja fyysisestikin tosi uupunut kuuriin ja ateriankorvikkeisiin. Tiukasta dieetistä tuli myös terveydellisiä haittoja, mutta siihen meni lähes puoli vuotta aloituksesta.
        Kun lopetin, niin syöminen karkasi käsistä ja lihoin erittäin nopeasti 8kg takaisin. Sen jälkeen olen aloittanut kuurin vaikka kuinka monta kertaa uudestaan. Tulokset olivat huonompia kuin ensimmäisellä kerralla. Ensimmäisellä kerralla jaksoin väkisin noudattaa dieettiä vaikka koin kiukkua ja ahdistusta kuurin tiukkuudesta johtuen, mutta seuraavilla yrityksillä oli jo merkkejä kyllästymisestä enkä enää päässyt hyviin tuloksiin. Jaksoin muutaman päivän olla kerrallaan tiukkana, ja sitten nälissään lipsahdin syömään reilusti enempi. Jos viikkoon tuli ylimääräisiä juttuja kuten ravintolakäyntejä, juhlia, tapaamisia ym, niin tulos oli aina nolla siltä viikolta. Paino tippui hyvin hitaasti. Olisin saanut samanlaisen tuloksen ihan monipuolisella ruualla ja järkevällä syömisellä ilman kalliita ateriankorvikkeita. Olen käyttänyt pussiruokiin vähintään tuhansia euroja vuosien aikana, ehkä enemmänkin.
        Tänä päivänä olen lähtöpainossa ja vähän enemmänkin, paino on tullut takaisin korkojen kanssa.
        Tiedän että 25kg ylipainoa on terveysriski, mutta en aio enää maksaa ateriankorvikkeista ja jojotella edes takaisin. Jos en saa näitä muuten pois, niin sitten kannan kiloni. Ateriankorvikkeiden ympärille rakennetulla tiukahkolla dieetillä saa varmasti kilonsa pois hetkellisesti, mutta todellinen tulos näkyy vasta pidemmän ajan kuluessa. Mun neuvo on se, että jos jokin dieetti ei tuota tulosta viimeistään toisella yrityksellä, niin sitten se kannattaa jättää ja kokeilla jotain muuta. Laihdutusryhmät ja valmentajat voivat olla hyvä juttu, mutta eivät ne minua motivoi, enkä koe oppivani siellä mitään uutta. Ikuisena laihduttajana tiedän jo "kaiken".

        Tunnen useampia Camb.-konsulentteja. He ovat itse laihtuneet ensi kerran.
        Sitten sijoittaneet koulutukseen. Lihonneet ja kuitenkin suosittelevat toisille.
        Miten ihmiset, jotka ovat kuin valaita, voivat myydä sellaista tuotetta?
        Miten joku ostaa valailta tuotetta, jonka lopputuloksen näkee?


    • veijonauraataasyhä

      Ylläpidon aivovammainen vauhdissa

    • superlaihduttaja

      Voi voi. Ei tällainen dieetti tuota pysyvää tulosta. On oivallettava yksinkertainen energiaperiaate: Kakkaa enemmän kuin syöt! Siispä kunnon posautus vähintään kerran päivässä (yölläkin kelpaa). Heippa vaan ja terkut kaikille ynnä tsemppiä ja hymyä!

      • Anonyymi

        .... kunnon posautus kerran päivässä !!! :D :D :D


    • Epsuepeli

      Hei, olisiko joku kiinnostunut ostamaan suklaan makuisia cambridge pirtelöpusseja? Ovat laktoosittomia ja päiväystä riittää pitkälle. Mulle ei enää tuo maku uppoa ja 18kpl on nyt ylimääräisenä. Möisin ne 30€:lla. Sähköpostia voi laittaa [email protected]. Voin postittaa tai haku Helsingistä.

    • vekupkertoitotuuden

      Nääntymiskuurit eivät koskaan ole toimineet pitkällä tähtäimellä-eivätkä tule toimimaan.
      NÄLKÄ VOITTAA AINA!

    • Puhdastaruokaa

      Yksi työkaverini laihdutti cambridgellä kymmenisen kiloa ja nyt muutaman vuoden kuluttua on todella lihonut, kaikki tuli takaisin varmaan tuplana. Kun kilot tippuu vauhdilla iho ei pysy mukana vaan tulee ryppyjä, lisäksi lihasmassaakin lähtee ja jatkossa on sitten vielä vaikeampi hallinta painoaan kun ei saa syödä samaa vertaa kuin aiemmin, lihasmassahan on verrannollinen kalorien kulutukseen suoraan. Ensin pois arjesta sokeri ja höttöhiilarit, kuten tuoremehut, valkoinen jauho ja pasta sekä myös keinotekoiset margariinit.

      • NäinKäy

        Minun työtoverini laihdutti Cambridgenillä jotain 16 kg ja oli leuhka. Oli senkin jälkeen kuin emäsika.
        Meni muutama kuukausi ja näin hänet kaupassa valitsemassa korvapuustipusseja ja
        kun yksi 8-10kpl pussi ei riittänyt illaksi niin otti niitä kaksi!
        Jos oli laihduttanut 16kg niin oli saanut ne tuplasti takaisin. Seurustelu entisten ystävien kanssa jäi.
        Oli mukavampaa istua kotona ja juoda kaakaota korvapuustien kanssa.
        Eipä tullut minulle leuhkimaan enää paljonko laihtui. Minä olen ollut aina 34-38, mutta hänen tapansa puhua minulle oli kuin olisin ollut häntä suurempi. Kyllä tarvittiin itsehillintää olla räjähtämättä!


      • Hentt78

        Tätä ketjua lukiessa, teillä näyttää sekä puoltavilla että vastustavilla tahoilla olevan ymmärtämättömyyttä ja tietämättömyyttä.
        1. C-ohjelma on tehokas ja tuotteet hyviä, koska omin päin ruuan kanssa laihduttaessa et saa näin pieneen kalorimäärään mahdutettua kaikkea tarpeellista, mitä taas c-tutteissa on: kuidut, proteiinit, tärkeät rasvat, hivenaineet, vitamiinit ja kivennäisaineet.
        2. Cambridge ei ole pelkkä "dieetti" vaan OHJELMA, jonka avulla OPETELLAAN uudet elintavat
        3. Ei ole ohjelman vika, jos kilot tulevat takaisin. Monet pysyvät ohjelman jälkeen normaalipainossa, mutta sinun on ihan oikeasti ymmärrettävä, ettet hoikkana pysyäksesi vain yksinkertaisesti VOI palata mässäämiseen ja vanhoihin tapoihin, jotka tekivät sinusta lihavan... ET IKINÄ, ET KOSKAAN, ET IHAN TOTTA MILLOINKAAN. Elämästä voi nauttia ja laihatkin syövät herkkuja silloin tällöin. Huom! Silloin tällöin. ÄLÄ HUIJAA TAI PETÄ ITSEÄSI. Joka päivä tai joka toinen päivä ei ole silloin tällöin. Toisaalta.... mihin edes tarvitset sipsi- suklaa- tai pullamoskaa???

        Olen itse aloittanut kyseisen ohjelman koska mikään muu ei ole onnistunut. Pudotettavaa on noin 15 kg mikä tullut lapsien jälkeen. Ongelmani ei varmasti tule olemaan normaalipainossa pysyminen, mutta itse laiduttaminen on ollut koska en millään saa viikon aikana miinuskaloreita. Minkä viikolla olen nipistänyt on viikonloppuna tullut takaisin. Yämä on painonhallintaa, ei laihdutusta. MUTTA NYT.... Olen supertyytyväinen C-ohjelmaan. Pussit, patukat ja juomat ovat olleet äärimäisen helppoja kiureiselle ihmiselle. 3 ensimmäistä päivää luulin kuolevani, mutta sen jälkeen nälkä hävisi, virtaa on tullut niin että välillä jo epäilee että joku on sujauttanut ateriankorvikkeeseen piriä, heh:-) Paino on tippunut 2 kg viikossa ja lihakset säilyneet myös kun olen tehnyt kevyttä lihastreeniä (kyykkyjä, punnerruksia ym. ihan kotona) sekä tehnyt kävelylenkkejä. En voi muuta kuin suositella tätä. Seuraavalla tasolla lisäämme lihaa, kasviksia ym. ruokavalioon. Jo nyt tunnen ällötystä valkoista leipää, pizzaa ym. kohtaan, enkä niiden puputukseen tule palaamaan. Kerran viikossa tosin tulen varmasti tulevaisuudessakin normaalipainoisena käymään hampurilaisella, otan saunaoluet ja ostan pienen pussin nameja. Siitä ei taartusti paino ole moksiskaan, kun elämäntavat muuten on kunnossa.


      • laihdutus.kuurit
        Hentt78 kirjoitti:

        Tätä ketjua lukiessa, teillä näyttää sekä puoltavilla että vastustavilla tahoilla olevan ymmärtämättömyyttä ja tietämättömyyttä.
        1. C-ohjelma on tehokas ja tuotteet hyviä, koska omin päin ruuan kanssa laihduttaessa et saa näin pieneen kalorimäärään mahdutettua kaikkea tarpeellista, mitä taas c-tutteissa on: kuidut, proteiinit, tärkeät rasvat, hivenaineet, vitamiinit ja kivennäisaineet.
        2. Cambridge ei ole pelkkä "dieetti" vaan OHJELMA, jonka avulla OPETELLAAN uudet elintavat
        3. Ei ole ohjelman vika, jos kilot tulevat takaisin. Monet pysyvät ohjelman jälkeen normaalipainossa, mutta sinun on ihan oikeasti ymmärrettävä, ettet hoikkana pysyäksesi vain yksinkertaisesti VOI palata mässäämiseen ja vanhoihin tapoihin, jotka tekivät sinusta lihavan... ET IKINÄ, ET KOSKAAN, ET IHAN TOTTA MILLOINKAAN. Elämästä voi nauttia ja laihatkin syövät herkkuja silloin tällöin. Huom! Silloin tällöin. ÄLÄ HUIJAA TAI PETÄ ITSEÄSI. Joka päivä tai joka toinen päivä ei ole silloin tällöin. Toisaalta.... mihin edes tarvitset sipsi- suklaa- tai pullamoskaa???

        Olen itse aloittanut kyseisen ohjelman koska mikään muu ei ole onnistunut. Pudotettavaa on noin 15 kg mikä tullut lapsien jälkeen. Ongelmani ei varmasti tule olemaan normaalipainossa pysyminen, mutta itse laiduttaminen on ollut koska en millään saa viikon aikana miinuskaloreita. Minkä viikolla olen nipistänyt on viikonloppuna tullut takaisin. Yämä on painonhallintaa, ei laihdutusta. MUTTA NYT.... Olen supertyytyväinen C-ohjelmaan. Pussit, patukat ja juomat ovat olleet äärimäisen helppoja kiureiselle ihmiselle. 3 ensimmäistä päivää luulin kuolevani, mutta sen jälkeen nälkä hävisi, virtaa on tullut niin että välillä jo epäilee että joku on sujauttanut ateriankorvikkeeseen piriä, heh:-) Paino on tippunut 2 kg viikossa ja lihakset säilyneet myös kun olen tehnyt kevyttä lihastreeniä (kyykkyjä, punnerruksia ym. ihan kotona) sekä tehnyt kävelylenkkejä. En voi muuta kuin suositella tätä. Seuraavalla tasolla lisäämme lihaa, kasviksia ym. ruokavalioon. Jo nyt tunnen ällötystä valkoista leipää, pizzaa ym. kohtaan, enkä niiden puputukseen tule palaamaan. Kerran viikossa tosin tulen varmasti tulevaisuudessakin normaalipainoisena käymään hampurilaisella, otan saunaoluet ja ostan pienen pussin nameja. Siitä ei taartusti paino ole moksiskaan, kun elämäntavat muuten on kunnossa.

        Itselleni nämä pussijutut eivät ole ratkaisu, ne ovat raskaita kuureja vetää, ja joita ei jaksa pitkään. Olen itse kokeillut monia pussikuureja ja ongelmat ovat aina seuraavat. Tämä koskee kaikkia ateriankorvikkeita.

        1. Jos rajoitan kalorimäärän olemattomaksi esim 700-1200, niin kärsin jatkuvasti nälästä, mieliteoista ja kiukkuisesta olosta. Se johtaa nopeasti repsahtamiseen. Laihduttaminen tuntuu tosi raskaalta vähillä kaloreilla. Uskon että painoa saa muutenkin pois kuin rajoittamalla kalorit olemattomiin. En jaksa tehdä töitä ja liikkua olemattomilla aterioilla. Tavallisella ruoalla saa kylläisen olon ja tuntuu helpommalta laihduttaa. Olen innoissani aloittanut useita kertoja tiukahkon dieetin ateriankorvikkeilla, mutta en yksinkertaisesti vaan jaksa niillä kuin hetken. Mulla ei ole syytä rajoittaa kalorimäärää liikaa. Mulla on hyvät lisäravinteet käytössä. On monivitamiit, kalaöljyt, maitohappobakteerit ym Kaikki tuotteita joista tykkään. Ikävä niitä pusseja sitten ostaa jos ei oikeasti ole tarvetta lisäravinteille ja haluaa käyttää niitä omia ravinteita, jotka on kokenut hyväksi. Kaipaan eniten ruokavalio-ohjelmaa ilman korvikkeita. Sellaista Painonvartijat tyylistä.

        2.Tosi vähähiilihydraattinen linja ja ketoosin rajamailla oleminen on raskasta. Tuntuu että on päänsärkyä ja huonoa oloa. Sehän voi helpottaa myöhemmin mutta en jaksaisi kärsiä siitä yhtään.

        3. Pusseihin kyllästyy väkisinkin ennenpitkään. Suurin ongelma on se, että ne eivät pidä nälkää. Sellaista kyllästä ja hyvää oloa niillä ei saa. Parhaimmillaankin ne vain hieman taittavat pahinta nälkää.

        4. Hinta. Vaikka ylipainon kerääminen on kallista niin kyllä esim 3,50-4,50 pussista tai patukasta on paljon, minkä esim cambridge nykyisin maksaa. Sillä saa jo paljon terveellistä ruokaa. Mua ahdistaa jos yli kympillä päivässä ei saa enempää kuin muutaman ruokalusikallisen jauhoa. Miksi patukkakin on niin kallis, jos siinä ei ole syötävää kuin reilu 40g. Tuotteet maistuu varmasti ihan hyviltä, mutta voisi olla kyllä halvempaa. Joku 70-90 e on suuri summa viikossa valmennus ja lisäksi pitää usein ostaa tavallistakin terveellistä ruokaa. Menee helposti melkein 500e ruokaan yhdeltä ihmiseltä kuussa.

        5. Terveysriskit huolettaa. Moni saanut tosi tiukalla pussikuurilla kilpirauhasongelmia, rytmihäiriöitä, keho on mennyt säästöliekille ym En kyllä kyllä pitkään uskaltaisi olla. Muutama viikko aluksi ok, ja sen jälkeen ruokaa reilusti lisää.

        Mutta, jos esim Cambridgeen jaksaa sitoutua ilman suurempia repsahduksia, ei koe ohjelmaa kovin raskaaksi eikä ole hirveää nälkää ja mielitekoja, niin mikä ettei. Kallis hinta voi olla ok, jos todella noudattaa ohjeita ja saa melko nopeasti sitten tuloksia. Tärkeintä on että laihtuu. Valmentajalta voi saada tukea ja se voi olla mielekkäämpää kuin yksin. Jos henkilökohtaisesti kokee että se toimii, niin kannattaa sitten olla sillä. Mutta jos joutuu aina aloittaan alusta lopulta, niin kannattaa miettiä olisiko joku toinen menetelmä parempi ja itselle sopivampi.


      • korvapuusteja.paljon
        NäinKäy kirjoitti:

        Minun työtoverini laihdutti Cambridgenillä jotain 16 kg ja oli leuhka. Oli senkin jälkeen kuin emäsika.
        Meni muutama kuukausi ja näin hänet kaupassa valitsemassa korvapuustipusseja ja
        kun yksi 8-10kpl pussi ei riittänyt illaksi niin otti niitä kaksi!
        Jos oli laihduttanut 16kg niin oli saanut ne tuplasti takaisin. Seurustelu entisten ystävien kanssa jäi.
        Oli mukavampaa istua kotona ja juoda kaakaota korvapuustien kanssa.
        Eipä tullut minulle leuhkimaan enää paljonko laihtui. Minä olen ollut aina 34-38, mutta hänen tapansa puhua minulle oli kuin olisin ollut häntä suurempi. Kyllä tarvittiin itsehillintää olla räjähtämättä!

        Kaksikymmentä korvapuustia illassa on kieltämättä paljon. Kyllähän ylipaino-ongelma on ennenkaikkea korvien välissä, monissa tapauksissa. Ohjeita olen saanut ihan tarpeeksi, ei tämä homma niiden puutteeseen kaadu. Minäkin olen kokeillut monia lopulliseen ratkaisuun tähtääviä ohjelmia, mutta ei ne ole toimineet sen paremmin kuin kuuritkaan. Jos muutos jää määräaikaiseksi niin se jää.


    • veijo987498746

      lopettakaa ystävät hyvät itsenne kusettaminen kaiken maailman kikkakonsteilla ja nääntymisruokavalioilla. Eivät ole ikinä toimineet eivätkä tule ikinä toimimmaan.

      Miksi lihot-se on tiedossa-
      Kuinka laihdut terveellisesti ja pysyvästi-ilman nälkää--sekin on tiedossa.

      Missä mättää suomalaisella laihduttajalla.

      • kiirettä.pukkaa

        Se mättää siinä, että monilla on kiire ja halutaan vauhdilla tuloksia. Nekin haluavat joiden motivaatio ei riitä edes tiukkaan dieettiin. Kiloja on kerätty kenties vuosia, ja sitten niitä aletaan nutraamaan henkensä kaupalla pois nopealla tahdilla. Samalla tulee haittoja ja elimistö menee sekaisin, jos tätä jatkuu pitempään.


      • jomking

        Minäkin kävin ostamassa apteekista pari viikkoa sitten matokuurin. Ja kuinka kävikään, ihme ja kumma painostani hävisi kolmessa päivässä peräti 16kg ja rapiat päälle, eli tarkalleen sanottuna 16,127kg. Suosittelen menetelmää lämpimästi myös muillekin hieman ylipainoisille.


    • Bvfgjjvfhjv

      Cb maksaa kympin päivässä ja nutriletti vain neljä euroa. Itse syön normaalia ruokaa 1000 kaloria päivässä ja vatsa on täynnä koko ajan. Rahaa ruokaan menee vähemmän kuin nutriletteihin.

    • Anonyymi

      Oikotietä onneen ei ole..ei siis nopeaa tulosta tuovaa painonpudotusta. Olen vetänyt ryhmiä 8 vuotta. Normaali ruoka ja terveelliseen elämään opettelu..tunnesyömisen ja stressin ja valvomisen haittojen tiedostaminen tilavuuteen ja ylipainoon sekä rentoutumisen opettelu hengitystekniikoineen ja em asioitten sisäistäminen pysyvään ja loppuelämän painonalentamiseen on enemmän kuin yksikään kalliilla rahalla maksettu nopeaan tilavuuden alentamiseen suunniteltu ja järjetön ja terveyttä tuhoava dieetti.Näitä olen opettanut ja tuloksia on kansa saavuttanut. 0.5 - 1 kiloon viikossa, joka on ja pitää olla suositusten mukainen, jotta terveys säilyy

      • Anonyymi

        Normaali ruoka ja terveelliseen elämään opettelu.

        Normaali ruoka? ts. mitä
        tervellisen elämän opettelu??? ts. mitä


    • Anonyymi

      Kyllähän yksikään ihminen ei laihdu pysyvästi näillä höpökuureilla. Paino kyllä tippuu, mutta lihasta lähtee myös paljon ja muutos ei ole pysyvää. Toki niin kauan kuin jaksaa tuota pussipaskaa vetää, paino pysyy alhaalla. Liikuntaan tarvitaan energiaa ja lihasta ei tällä dieetillä nosteta. Tuskin kukaan kuitenkaan haluaa loppuikäänsä pussiruoalla olla? Liian pieni energiavaje aiheuttaa sen, että elimistö menee säästöliekille ja kun lisää vähänkään oikeaa ruokaa, alkaa paino nousta kovaa. Mitä kauemmin olet vajaakaloreilla, sen pahemmin aineenvaihdunta on sekaisin. Ainoa mihinn tämä dieetti on ok, niin valmistautuessa lihavuusleikkaukseen. Minulla on näitä kyseisen dieetin harrastajia paljon asiakkaana ja ovat sitä katuneet. Jos olisi hyvä ja pysyvä dieetti, niin ei tulisi ainoatakaan asiakasta opettelemaan normaalia ja oikeaa ravitsemusta.

      • Anonyymi

      • Skotlannissa laihdutettiin diabeetikoita pussikuurilla. 90% yli 15 kg laihtuneista pääsi eroon lääkkeistä ja vielä kaksi vuotta laihdutuksen jälkeen 46% kaikista tutkimukseen osallistuvista oli lääkkeettömiä. Aika hyviä tuloksia siis.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Skotlannissa laihdutettiin diabeetikoita pussikuurilla. 90% yli 15 kg laihtuneista pääsi eroon lääkkeistä ja vielä kaksi vuotta laihdutuksen jälkeen 46% kaikista tutkimukseen osallistuvista oli lääkkeettömiä. Aika hyviä tuloksia siis.

        Miten jatko? Kuinka moni oli samassa tilanteessa puolen vuoden kuluttua? Pussikuurien luonne on se että kilot tulee takaisin koska laihdutus ei perustu tapojen muuttamiseen .


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Skotlannissa laihdutettiin diabeetikoita pussikuurilla. 90% yli 15 kg laihtuneista pääsi eroon lääkkeistä ja vielä kaksi vuotta laihdutuksen jälkeen 46% kaikista tutkimukseen osallistuvista oli lääkkeettömiä. Aika hyviä tuloksia siis.

        Homma on onnistunut siis yhden ainoan kerran Skotlannissa vuonna miekka ja kilpi? Rahoittiko pussiruokafirma tutkimuksen?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Skotlannissa laihdutettiin diabeetikoita pussikuurilla. 90% yli 15 kg laihtuneista pääsi eroon lääkkeistä ja vielä kaksi vuotta laihdutuksen jälkeen 46% kaikista tutkimukseen osallistuvista oli lääkkeettömiä. Aika hyviä tuloksia siis.

        "vielä kaksi vuotta laihdutuksen jälkeen 46% kaikista tutkimukseen osallistuvista oli lääkkeettömiä."

        Kaksi vuotta? Joo ja 2 v 3 kk kokeen loppumisesta on loputkin lihoneet takaisin ja saaneet kovemmat insuliinit. Riippuu mihin tutkimus rajataan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "vielä kaksi vuotta laihdutuksen jälkeen 46% kaikista tutkimukseen osallistuvista oli lääkkeettömiä."

        Kaksi vuotta? Joo ja 2 v 3 kk kokeen loppumisesta on loputkin lihoneet takaisin ja saaneet kovemmat insuliinit. Riippuu mihin tutkimus rajataan.

        Koe jatkuu mutta kolmannen vuoden tulokset eivät ole vielä tulleet. Pussikuurin jälkeen potilaat saivat opastusta suositusruokavaliota. Kolmannen vuoden tulokset saattavat tulla ulos muutaman kuukauden sisällä. Tutkimus jatkunee pitkään ja uuteen interventioon rekrytoitiin 5000 ihmistä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Skotlannissa laihdutettiin diabeetikoita pussikuurilla. 90% yli 15 kg laihtuneista pääsi eroon lääkkeistä ja vielä kaksi vuotta laihdutuksen jälkeen 46% kaikista tutkimukseen osallistuvista oli lääkkeettömiä. Aika hyviä tuloksia siis.

        Tosi hyviä tuloksia, jos pitää vielä parin vuoden päästä.

        Suomessa pitäisi ottaa käyttöön sama.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosi hyviä tuloksia, jos pitää vielä parin vuoden päästä.

        Suomessa pitäisi ottaa käyttöön sama.

        Joo. Tulee varmaan meillekin. Varsin halpaa ja säästää rahaa. Tuo on tehokas juurikin tuon yhdistelmän takia eli VLCD ravitsemuskadvatus.

        Olivat saaneet osalla myös haiman toiminnan normalisoitua.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Koe jatkuu mutta kolmannen vuoden tulokset eivät ole vielä tulleet. Pussikuurin jälkeen potilaat saivat opastusta suositusruokavaliota. Kolmannen vuoden tulokset saattavat tulla ulos muutaman kuukauden sisällä. Tutkimus jatkunee pitkään ja uuteen interventioon rekrytoitiin 5000 ihmistä.

        Saisiko jotain lähdemateriaalia tuosta tutkimuksesta.


    • Anonyymi

      Minä uskon että sairastuminen esim diabetekseen kyllä motivoi laihduttamisessa. Riski ei vielä niin paljon. Toisaalta kun on sairastunut, saa apua ja lääkitystäkin joka pudottaa painoa eri tavalla kuin jos yrittää omin voimin pelkällä ruokavaliolla.

      Onko nuo skotlantilaiset saaneet lääkitystä sairauteensa samalla kun ovat pussikuurilla? Sehän vaikuttaa myös tulokseen.

      Mulla on ystävä joka oli nimenomaan Cambridgellä, ja laihtui hyvin valvonnan ja punnitusten ansiosta mutta koska palasi entiseen hh-pitoiseen ruokavalioon niin lihoi kaikki takaisin plus lisäkilot heti kun vältti punnitushäpeän. Kun kukaan ei näe painonnousua niin tekee mieli pettää itseään. Hän kertoi että C:n jälkeen pitäisi alkaa VHH, että se onnistuisi. Näin C:n periaatteissa lukee. Tuo pani miettimään että miksei sitten aloita heti VHHta jos oikeasti haluaa muuttaa elintapansa eikä aloita kitukuurilla jonka jälkeen alkaa ahminta, eikä VHH.

      Samalla lailla silläkin laihtuu mutta koska on tilivelvollinen vain itselleen niin sitä on niin helppo pettää itseään ja asettaa omista syömisistä joku muu näennäinen vastuunkantaja.

      Minusta oli vaan aika törkeää veloittaa yhdestä kaurapuuroannoksesta monta euroa, oli jotain 4 € . Yhden annoksen hinnalla saisi väh. kolme pakettia ryynejä kaupasta. Lisäksi pitää maksaa punnituksista.

      Minusta on jotenkin äärimmäisen epäjohdonmukaista maksaa siitä ettei syö. Ruokakin on tarpeeksi kallista, saati sitten se että maksaa tyhjästä ja syömättömyydestä jollekin. Kuitenkin se pysyvä tulos riippuu juuri muutoshalusta, itsekurista ja siitä että muuttaa ne ostos- ja ruokailutapansa.

      T kn

      • Kannattaa valita toinen pussikuuri. Nutrilet on noin 5 € per päivä.

        Tuossa interventiossa otettiin lääkkeet pois ja porukka pussikuurille 3 kk ajaksi. Sen jälkeen sitten suositusten mukaista ruokaa. Ei tarvitse siis siirtyä karppaamaan mutta entiseen ei voi palata. Suurimmalla osalla diabeetikoista ei ole mitään tarvetta käyttää diabeteslääkkeitä jos energiaa tulee 800 kcal päivässä, vaikka se olisi kaikki hiilihydraattia tai VLCD-dieettien proteiini hiilihydraatti. Proteiini kuluttaa myös paljon insuliinia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kannattaa valita toinen pussikuuri. Nutrilet on noin 5 € per päivä.

        Tuossa interventiossa otettiin lääkkeet pois ja porukka pussikuurille 3 kk ajaksi. Sen jälkeen sitten suositusten mukaista ruokaa. Ei tarvitse siis siirtyä karppaamaan mutta entiseen ei voi palata. Suurimmalla osalla diabeetikoista ei ole mitään tarvetta käyttää diabeteslääkkeitä jos energiaa tulee 800 kcal päivässä, vaikka se olisi kaikki hiilihydraattia tai VLCD-dieettien proteiini hiilihydraatti. Proteiini kuluttaa myös paljon insuliinia.

        Nutriletit on pahoja. Niissä ei ole kuin oo pari keittoa, pirtelöä ja patukoita. patukat pitää yllä sokerinhimoa.

        Ei vaan maalaisjärjellä tajua miksei vaan syö TAVALLISTA RUOKAA mutta vähemmän!

        Maistoin kaverin kana nutrilettileittoa. Kun itselläkin painoa liikaa. Päätin että syön vaan salaatteja ja keittoja ja oikeata kanaa ja lasken kaloreita. Se keitto oli keinotekoisen kemikaalin makuista josta tuli olo ettei se ole ruokaa vaan jotain muovia. Ei ole ihme että muutaman päivän päästä on valmis ahmimaan mitä tahansa.

        Sama oli Express makaronipata. Maistui kemikaaleille lääkkeelle. Onko noi Cambridget parempi makuisia???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nutriletit on pahoja. Niissä ei ole kuin oo pari keittoa, pirtelöä ja patukoita. patukat pitää yllä sokerinhimoa.

        Ei vaan maalaisjärjellä tajua miksei vaan syö TAVALLISTA RUOKAA mutta vähemmän!

        Maistoin kaverin kana nutrilettileittoa. Kun itselläkin painoa liikaa. Päätin että syön vaan salaatteja ja keittoja ja oikeata kanaa ja lasken kaloreita. Se keitto oli keinotekoisen kemikaalin makuista josta tuli olo ettei se ole ruokaa vaan jotain muovia. Ei ole ihme että muutaman päivän päästä on valmis ahmimaan mitä tahansa.

        Sama oli Express makaronipata. Maistui kemikaaleille lääkkeelle. Onko noi Cambridget parempi makuisia???

        VLCD-dieetit sisältävät kaikki tarvittavat ravintoaineet. Jos syöt 800 kcal tavallista ruokaa niin todennäköisesti et saa kaikkea tarvittavaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        VLCD-dieetit sisältävät kaikki tarvittavat ravintoaineet. Jos syöt 800 kcal tavallista ruokaa niin todennäköisesti et saa kaikkea tarvittavaa.

        Jos pussit sisältää kaikki ravintoaineet niin miksi mulla labrassa leukosyytit laski ja normalisoitui pussien lopettamisen jälkeen?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kannattaa valita toinen pussikuuri. Nutrilet on noin 5 € per päivä.

        Tuossa interventiossa otettiin lääkkeet pois ja porukka pussikuurille 3 kk ajaksi. Sen jälkeen sitten suositusten mukaista ruokaa. Ei tarvitse siis siirtyä karppaamaan mutta entiseen ei voi palata. Suurimmalla osalla diabeetikoista ei ole mitään tarvetta käyttää diabeteslääkkeitä jos energiaa tulee 800 kcal päivässä, vaikka se olisi kaikki hiilihydraattia tai VLCD-dieettien proteiini hiilihydraatti. Proteiini kuluttaa myös paljon insuliinia.

        Aika harva ihminen taitaa elää 800 kilokalorilla päivässä oli D tai ei.

        Joten väistämättä tulee puutosta jostain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika harva ihminen taitaa elää 800 kilokalorilla päivässä oli D tai ei.

        Joten väistämättä tulee puutosta jostain.

        VLCD-kuureissa on juurikin noin 800 kcal. Tuo on ehdoton minimi proteiinin ja hiilihydraatin saannissa jottei tapahdu massiivista lihashukkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos pussit sisältää kaikki ravintoaineet niin miksi mulla labrassa leukosyytit laski ja normalisoitui pussien lopettamisen jälkeen?

        Leukosyytit nousevat tulehduksissa eli tuohan on vain hyvä asia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Leukosyytit nousevat tulehduksissa eli tuohan on vain hyvä asia.

        Eli susta on hyvä että leukosyytit laskee alle viitearvon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli susta on hyvä että leukosyytit laskee alle viitearvon?

        Valkosolujen pienentynyt määrä heikentää elimistön puolustusjärjestelmää.Eli susta on hyvä että puolusjärjestelmässä on häikkää.Hieno homma.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kannattaa valita toinen pussikuuri. Nutrilet on noin 5 € per päivä.

        Tuossa interventiossa otettiin lääkkeet pois ja porukka pussikuurille 3 kk ajaksi. Sen jälkeen sitten suositusten mukaista ruokaa. Ei tarvitse siis siirtyä karppaamaan mutta entiseen ei voi palata. Suurimmalla osalla diabeetikoista ei ole mitään tarvetta käyttää diabeteslääkkeitä jos energiaa tulee 800 kcal päivässä, vaikka se olisi kaikki hiilihydraattia tai VLCD-dieettien proteiini hiilihydraatti. Proteiini kuluttaa myös paljon insuliinia.

        Sulla hpv27 on se ideologia että kaikkien pitää sairastua Diabetekseen jonka jälkeen elinikäinen lääkitys tai 800 kalorin ruokavalio. Kaikki ei halua diabetestä.

        Kiinnostais tietää mitä kaikkea syöt 800 kaloriin itse? Kuuluuko kalja tuohon myös?? Pussikuuri plus kalja ja sokeri.

        Eikös insuliini ja lääketeollisuuden ohjaama ideologia lähde siitä sanomasta että voi syödä mitä tykkää koska voi piikittää aina insuliinia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        VLCD-dieetit sisältävät kaikki tarvittavat ravintoaineet. Jos syöt 800 kcal tavallista ruokaa niin todennäköisesti et saa kaikkea tarvittavaa.

        Lääkärit ei suosittele noita kuureja kolmea kuukautta todellakaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärit ei suosittele noita kuureja kolmea kuukautta todellakaan!

        3 viikkoa maksimi ilman lääkärin valvontaa. Tässä tapauksessa oli luonnollisesti lääkärin valvonta ja säännölliset laboratoriokokeet. Ketään ei tiputettu pois lääketieteellisten syiden takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pussit sisältää kaikki ravintoaineet niin miksi mulla labrassa leukosyytit laski ja normalisoitui pussien lopettamisen jälkeen?

        Jos pussit sisältää kaikki ravintoaineet niin miksi mulla labrassa leukosyytit laski ja normalisoitui pussien lopettamisen jälkeen?"""

        Sama täällä , lisänä lähti hiukset aineen vaihdunta vielä puolen vuodenkin päästä aivan sekaisin. Kyllä niillä pusseilla laihtuu mutta kysy itseltäsi voitko jatkaa niillä monta vuotta. voitko kantaa valmentajalle yli sataeuroa viikossa? ei kukaan voi . nuo pussit ei sisällä kaikkea tarvittavaa, ne vie terveyden; oikeasti vie . Tuttavallani ei laihdutus pysähtynyt ja nyt on sairas. Tämä siitä cambridge kokeilusta jäi käteen


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minä laihduin pusseilla 4 viikossa 4 kg. ylipainoa ei ollut paljon. Täytyy todellakin tehdä täydellinen ruokaremontti että kilot pysyvät pois pussikuurin jälkeen. Kilot tulevat takaisin. Lisäksi Cambridge dietti on pidemmän päälle ihan älyttömän kallis.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe