mitkä on hiphopin periaatteet?

tyttöhoppariksi?

mitkä on hophopin periaatteet?? aattelin "ryhtyä" hopparix mut ensi haluaisin tietää periaatteista koska en halua edustaa tyyliä jonka periaatteita en edes tiedä!!! (niinkuin useimmat tekevät!)

22

2222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lål?

      Aattelitko et opettelet hiphopin aatteet..ja sit oot kunnon hoppari, ja nii gangsta ku osaat ne..?! Ja sit voit olla kovana ku tiiät ne..Kannaattakohan harkita uudestaa? Ite kuuntelen räppii, pukeudun löysiin vaatteisiin..Ekä kutsu itteeni hoppariks.Koska useimmat hopparit on jtn teinejä, jotka esittää nii vitun kovaa ku housut roikkuu alhaalla..Ja sit selittää jtn räpist, ja hiphopin aatteista vaikka ei tiiä niist mitää..hu0h

      • mä taas...

        en kyl tosiaan aatellu... mut nyt ku sanoit ni sehä kuullosti hyvältä... ;) ei vais!!!! ja sikshä kysynki niit aatteit et mun ei tarvi selittää "vaik en tiiä niist mitää"!! ja tuskin mun tarvii selittää niist muutenkaa! vähä kuulosti siltä että et itekkää tiiä niit aatteit!?! jos katot teinejä ni kyl niil "kovil likoil" on nii kireet ja paljastavat vaatteet et... huhhuh! mitä sit pitäs sanoo jos ei "hoppari"??


    • Lyrical Terrorist

      No ensteks jätät ton sanan "hoppari" pois koska ei ketkään muut ku idiootit käytä sitä. No siis hiphopin periaatteet on hiphopin neljä elementtiä, eli graffiti, MC eli räppääminen, Dj ja brake dance. Nämä on ne periaatteet, joita hiphopissa harjoitetaan.

      • gurlie

        oon monesti kuullu et hip hoppiin ja "hoppareihin" yhdistettäis kans tasa-arvo ja suvaitsevaisuus, agressiot puretaan esim. räppäämiseen tai breikkaukseen nyrkkien heiluttelun sijasta jne. mut on tainnu jäädä toi vähän taka alalle tai jotain... en oo varmaan kovin pätevä ihminen vastaamaan tähän


      • hiphopprinsessa

        jos sun mielet vain 4elementtiä on ne periatteet nii enusko et sä tietäisit jotain siit. entä aatteet...eikä tol sanal hopparil oo mitään tekemist idioottin kaa!!!!!


      • Lyrical Terrorist
        hiphopprinsessa kirjoitti:

        jos sun mielet vain 4elementtiä on ne periatteet nii enusko et sä tietäisit jotain siit. entä aatteet...eikä tol sanal hopparil oo mitään tekemist idioottin kaa!!!!!

        No ei hiphopissa ole mitään periaatteita, joita noudatettais. Ne neljä elementtiä nyt sattuu oleen ne mistä hip hop on peräisin ja koostuu. Mä en vaan yksinkertasesti pidä sanasta "hoppari", ja melkein kaikki idiootit ketä mä tunnen kutsuu itseään hoppariks ja kuuntelee vain ja ainoastaan jotain Eminemiä, eli...


      • Painovirhepaholainen

        Joo, tää ei mitenkään kuulu asiaan mutta, ku oon nähny sut ennenki korjailemassa muitten kirjotusvirheitä ironiseen tai vittumaiseen tyyliin, ei siinä mtn. Sehän on periaatteessa vaan jeez homma (siis et jos joku ei oikeesti tiedä, miten joku sana kirjotetaan) niin korjaat. Mutta eiköhän toi sun brake dance kirjoteta BREAK DANCE....? EN vittuile, näpäytän vaan....:) En usko, että ees koskaan välttämättä luet tätä, mutta eihän sitä koskaan tiedä... Hommaa joku äikän maikka muuten korjaamaan mun piste tai pilkku virheet...


      • Lyrical Terrorist
        Painovirhepaholainen kirjoitti:

        Joo, tää ei mitenkään kuulu asiaan mutta, ku oon nähny sut ennenki korjailemassa muitten kirjotusvirheitä ironiseen tai vittumaiseen tyyliin, ei siinä mtn. Sehän on periaatteessa vaan jeez homma (siis et jos joku ei oikeesti tiedä, miten joku sana kirjotetaan) niin korjaat. Mutta eiköhän toi sun brake dance kirjoteta BREAK DANCE....? EN vittuile, näpäytän vaan....:) En usko, että ees koskaan välttämättä luet tätä, mutta eihän sitä koskaan tiedä... Hommaa joku äikän maikka muuten korjaamaan mun piste tai pilkku virheet...

        Kävi nyt itellä lapsus, pakko myöntää. Joskus itsellänikin vamittaa, eli en oo täydellinen. Mut kyllä toi sunki juttu vaikutti vähän vittuilulta, vai? Kukaan ei oo täydellinen. Se pitää muistaa...


      • Painovirhepaholainen
        Lyrical Terrorist kirjoitti:

        Kävi nyt itellä lapsus, pakko myöntää. Joskus itsellänikin vamittaa, eli en oo täydellinen. Mut kyllä toi sunki juttu vaikutti vähän vittuilulta, vai? Kukaan ei oo täydellinen. Se pitää muistaa...

        Yhdyn tohon viestiis (täydellisyydestä). Mun jutut saattaa vaikuttaa vittuilulta, oon varmaan joskus aikamoinen pilkunnussija....En voinu vastustaa kiusausta....;) Tais olla eilen vaan niin tylsää...:)


      • tjjjjj

        kuka idiootti sotkee seinänsä rumilla graffiteilla ja kirjottaa jotai tyhmää putkaa semmoset


    • riimittelijä

      mun mielipide on et sil ei oo suurta merkitystä et tietääks mitkä hopin 4 elementtii...mä en niist välitä...jokasel on kuitenki omat aatteensa...kannattaa tehä sitä mitä oikeesti haluu...ei mitkää housut merkkaa mitää...sydämen pitää olla mukana...kulje omaa tietä...

    • ¤ThugGirl¤

      ei sitä vaan ruveta !! ei ei ... ei mä nyt aloin vaan kuuntelee sitä musaa.. ja nyt vasta oon yrittäny tutustuu tähän juttuun.. kysymys sulle et siis mitäh pitäiskö alkaa hoppariks mikä kysymys se on?? oot kuunnellu jotain vi*un avainta ja sit aattelit et ois aika gangstaa tietää hopin neljä elementtii.. just ... siis en mä sua tuomitse ku haluut tietää mikä on homman nimi mut mistä yhtäkkii keksit et ns "hoppariks" voi ruveta (tyhmä sana)

      • C-tug

        mä oon ja sitä mieltä et ei siihen noin vaan ruveta mut en millään taval tuomitse sua. Mä ite ainaki kasvoin siihen. Oon aina digannu musaa, ja kerran sit huomasin et kuteet ne vaan muuttuu löysemmäks, tasa-arvoo ja suvaitsevuutta nyt oon aina kannattanu niinku jokainen vähänkään ällii omaava ihminen. Vähitellen sitä rupesin kiinnostuu enemmän ja enemmän näist asioista ja nykyään riimittelen itekin hieman, mut räppäriksi mul ei oo kuiteskaan aikomusta, ne riimit vaan on mun iloks ja ne auttaa kun saa purattuu ajatuksii ja kokemuksii paperille. Mun mielest ne vaatteet ei oo se idea, ite nyt vaan satun diggaa vähä löysemmist. Monelle hiphop on elämäntapa ja näyttää siltä et siit on kasvamassa sellanen mullekin. Ite en muute kutsu itseeni hoppariks vaik frendit niin tekeeki, mä en vaan haluu laittaa itteeni mihinkään kastiin, mä oon mä enkä mitään muuta!


      • Lökäri 4 life!
        C-tug kirjoitti:

        mä oon ja sitä mieltä et ei siihen noin vaan ruveta mut en millään taval tuomitse sua. Mä ite ainaki kasvoin siihen. Oon aina digannu musaa, ja kerran sit huomasin et kuteet ne vaan muuttuu löysemmäks, tasa-arvoo ja suvaitsevuutta nyt oon aina kannattanu niinku jokainen vähänkään ällii omaava ihminen. Vähitellen sitä rupesin kiinnostuu enemmän ja enemmän näist asioista ja nykyään riimittelen itekin hieman, mut räppäriksi mul ei oo kuiteskaan aikomusta, ne riimit vaan on mun iloks ja ne auttaa kun saa purattuu ajatuksii ja kokemuksii paperille. Mun mielest ne vaatteet ei oo se idea, ite nyt vaan satun diggaa vähä löysemmist. Monelle hiphop on elämäntapa ja näyttää siltä et siit on kasvamassa sellanen mullekin. Ite en muute kutsu itseeni hoppariks vaik frendit niin tekeeki, mä en vaan haluu laittaa itteeni mihinkään kastiin, mä oon mä enkä mitään muuta!

        Joo! tottahan toi on et ei sitä mietitä et "rupeisko hoppariks?", vaan siihen ajaudutaa. ainaki mulle kävi niin. olin ylä asteella ku rupesin kuuntelemaa räppii, sit tipahti housujen vyötärö vähä alemmaks ja rupesin kuvaamataidosta kiinnostuneena etsimää matskuu graffiteist koulun tietokoneella ja rupesin tuntee muutaki hip hop porukkaa. olihan meil sellai kaveri porukka mikä koki hip hoppiin valaistumisen. porukalla maalattii seinii ja riehuttii kaupungil kännis. tänä päivänä ollaan 20v. ja still lökäri ja samat ystävät nuoruudesta ovat edelleen lökäreit.


      • Hip hop girl...
        C-tug kirjoitti:

        mä oon ja sitä mieltä et ei siihen noin vaan ruveta mut en millään taval tuomitse sua. Mä ite ainaki kasvoin siihen. Oon aina digannu musaa, ja kerran sit huomasin et kuteet ne vaan muuttuu löysemmäks, tasa-arvoo ja suvaitsevuutta nyt oon aina kannattanu niinku jokainen vähänkään ällii omaava ihminen. Vähitellen sitä rupesin kiinnostuu enemmän ja enemmän näist asioista ja nykyään riimittelen itekin hieman, mut räppäriksi mul ei oo kuiteskaan aikomusta, ne riimit vaan on mun iloks ja ne auttaa kun saa purattuu ajatuksii ja kokemuksii paperille. Mun mielest ne vaatteet ei oo se idea, ite nyt vaan satun diggaa vähä löysemmist. Monelle hiphop on elämäntapa ja näyttää siltä et siit on kasvamassa sellanen mullekin. Ite en muute kutsu itseeni hoppariks vaik frendit niin tekeeki, mä en vaan haluu laittaa itteeni mihinkään kastiin, mä oon mä enkä mitään muuta!

        Joo, mä oon samaa mielt! Et voi aatel et sä tost yhtäkkii muuttusit "hopparix", hip hop ei oo pelkästää lökärit jalkaa ja mankast kuuntelet pelkkää hip hoppii, vaa se on yx elämäntyyli!!!!!
        Ite oon alkanu vaa jotenki kasvaan hip hoppiin kii. Sun tarvii tuntee et hip hop o sun juttus ja sun elämäntyylis!!!! Mieti sitä ensix, et se o pitkä aikane prosessi eikä joku vuorokaude juttu...!!! Vai mitä mielt muut ootte?


      • salsaa
        Hip hop girl... kirjoitti:

        Joo, mä oon samaa mielt! Et voi aatel et sä tost yhtäkkii muuttusit "hopparix", hip hop ei oo pelkästää lökärit jalkaa ja mankast kuuntelet pelkkää hip hoppii, vaa se on yx elämäntyyli!!!!!
        Ite oon alkanu vaa jotenki kasvaan hip hoppiin kii. Sun tarvii tuntee et hip hop o sun juttus ja sun elämäntyylis!!!! Mieti sitä ensix, et se o pitkä aikane prosessi eikä joku vuorokaude juttu...!!! Vai mitä mielt muut ootte?

        Blaa blaa blaa. Joka vitun hevari rokkari ja poppari luulee ittestänsä liikoja kaikki ootte sellasia vitun pillihousuja et huh huh.. Ei vaatteilla oo todellakaan mitää väliä.. Lököis on paljon mukavampi olla ku tukehtua tiukkoihin. Tutustukaa asioihin enemmän ku täälä kritisoitte.


    • pannulappu.

      omaa mielipidettä puran..

      musta "hoppariksi" ei ryhdytä, se vaan tulee jostain siis tyyliin..

      esim. mulla se koko homma alko musiikista ja sitä kautta sanotuksista ja netin kautta keräsin päni täyteen kaiken olosta hiphopin elementeistä sun muista.. se on upeeta musta jos joku löytää itselleen kulttuurin jollain muulla tavalla kuin sillä että kysyy teinixi palstalla miten ryhtyä hoppariksi,hipiksi etc..

      periaatteet on tavallaan se mitä itse ajattelet..
      hiphoppiin kuten jo edellä mainittiin kuuluu nimenomaan neljä elementtiä jotka pitää sen koko homman kassassa, sen pitäis luoda yhteen kuuluvuuttaa mutta esim. suomessa ei tää oikein toimi.. tasa-arvoa ja sun muuta hyvänsyntää on jotenkin ominaista sille kulttuurille..

      en mä tiedä, kun mulle tää kulttuuri rupee olemaan niin henkilökohtainen asia että sen pitäis olla siis sydäntä lähellä, ei sillä tavalla että ostaa lökärit ja fiilistelee pacin tahtiin kadulla jotta vois tuntee itsensä hoppariks, sen pitää tulla jostain muualta.. jostain syvemmältä..

      culture for life.

    • hoppiboy

      joo ei "hoppariks" ruveta!enkä itekkää pidä tost sanas hoppari!!ku jengi tulee mul aukoo et "äijä o hoppari" tai "ootsä hoppari?" semmone pännii!hip-hop rulez!todellaki!

    • HipHop FreeStyler

      Mä oon hoppari, e oo "ryhtyny" hoppariks vaan ajauduin siihen elämäntyyliin ja se sopii mulle ja o mulle tosi tärkeetä. Ite käytän vitun isoja lökäri kuteita mut ne ei tee kenestäkää hopparia. Kuuntelin ja diggasin vitusti räpistä joskus kauan sitte junnuna, kiinnostuin ja jäin koukkuu. Piti kerätä tietoo hiphopista enemmän, jotenki oli aina tuntunu siltä et tää ois mun juttu. Perus elementtejä tos jo tulikin muutamii mut kun kysyit aatteista ni ne o aika selkeet tai ainaki 2 perus aatetta: suvaitsevaisuus eli yksilöllisyyden kunnioittamine ja antirasismi eli tasa-arvo. Mut tärkee! Et voi RYHTYÄ hoppariks sun pitää just kasvaa siihen. Tuli sun viestist vähä sellane kuva et yrität vaa olla kova tai se o ny teidän koulus joku vitun muoti juttu. Btw, omasta mielestä hopista ei saa tulla koskaa MUOTIA!! Muuten koko tyyli menettää merkityksensä ja siitä tulee turhaa. Joku sano tos hyvin et kulje omaa tietäs ja elä siten, mite sulle itelles o parasta ja tärkeetä.

      Ja wnbt pitää turpansa vittu kii, moni ei näyttäny oikee tuntevan koko tyyliä...

    • Housut on hoppari periaatteet!

      Isoimmat housut. Maailman isoimmat housut. Universumin isoimmat housut!

    • Isot housut nilkoiss

      Sillee et perse näkyy. Kivempi pyllistellä homobaareissa kun aina voi saada yllättävästi munaa perseeseen.

    • uugee

      Vois tässä samantien korjaa että elementtejä on VIISI (5) aikaisemmin mainittuihin lisäät beatbox ja siinä on sulle 5 elementtiä. Ei sinänsä yllätä ettei porukka tollasta tiedä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1639
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1401
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1109
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1071
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      3
      964
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    8. 5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      942
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    Aihe