Olen huomannut itselläni nivustyrän tyyppipaikassa pullistuman,jonka saan yskäistyä pullistumaan ja painettua takaisin.Ei kuitenkaan aina ja joskus huomaan pullistelevan muuten vain ja painan takasin.Vatsa on myös todella arka koskettaessa ko.paikasta. Kärsin myös aika-ajoin samalla puolella todella kovista vatsakivuista,vatsa turpoaa ja uloste tai ilma eivät tule ulos...Kaikkia käsikauppalääkkeitä olen kokeillut. Nyt ei ole enää muita joista olisi apua kuin Litalgin ja Tramal,sappikiviä ei ole.
Olen ihmetellyt tätä pullistumaa ja nyt huomasin se taas jopa silmin kovan vatsakivun jälkeen.
Tyrä se varmaankin on. Minun tietääkseni harvinaisempi nivustyrä on kuin miehillä.
Kysynkin muitten naisten kokemuksia tyrästä. Tiedän ammattini puolesta miten tyrät hoidetaan. harvemmin vain olen törmännyt naisee,jolla on tyrä nivus tai reisityrä.
Tehtiinkö eka laparoskopia vai leikattiinko suoraan tyränä. Laitettiinko verkko vai ei,tähystyksessä vai puudutuksessa? Olen nuori ihminen.
nivustyrä naisella
3
14336
Vastaukset
- naisimmeinen
Mulla leikattu nivustyrä toiselta puolen vuonna 1987 ja nyt pari vuotta sitten huomasin saman toisella puolella.
Lääkäri sanoi, että harvoin naisella tuottaa ongelmia ko. tyrä ja siksi en ole sitä leikkauttanut.
Mulla ei ole myöskään kipuillut mitenkään, ainakaan sanottavasti! - Tanju84
Itselläni alavatsakivut ovat vaivanneet kolme-neljä kuukautta.. Nyt lääkityksenä Voltaren Rapid ja Litalgin. Ei aina auta, toisinaan kyllä.
Mutta lähes samankaltaiset oireet kuin sinulla Tramal. Oikeanpuoleinen alavatsakipu, joka nyttemmin on melkolailla jatkuvaa. Samaten oikealla puolella "nivustyrän kohdalla" pullistuma, joka hieman madaltuu, kun käy pitkäkseen, mutta takaisinpainamalla ei häviä.
Vaivoikseni on epäilty umpilisäkkeen tulehdusta ja gynekologisia vaivoja. Mutta eipä ne niitä taida olla. Ajattelin varmuuden vuoksi hakeutua omalääkärilleni _taas kerran_ tämän vaivan takia. Siellähän se ehkä selviää. Tai ainakin pääsee jatkotutkimuksiin. - se vielä puuttuu
Nivustyräkö isöäidillä?????
Olin 2 vkoa sitten nousemassa äkkinäisesti vuoteestani, kun tunsin vihlovaa kovaa kipua oik.nivuksessani. Parahdin, jäin siihen paikkaan ja uskoin, että jotain vakavaa on tapahtumassa.
Nousin sitten hissukseen, kipu laimeni ja loppui päivän mittaan. parin pv:n kuluttua tunsin nivuksessani kohoutuman,n.7-8 cm pitkän ja reilun peukalon paksuisen pehmeähkön pullistuman, joka myös näkyi ulospäin. Kipu on palannut. Pärjäänkö ilman leikkausta. Olen menossa 3 pv päästä terveyskeskukseen. Miten tyrää tutkitaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225081
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23843Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361310- 1011302
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17903viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61783- 37769