Epäonnistunut Verikoe

Names

Multa otettiin viime viikol verikoe ja käsi on sen jälkeen ollut helkkarin kipeä ja tullut verenpurkaumia ihon alle. Lääkärillä kävin näyttämäs ja sanoi, että on tulehtunut. Nyt sitte popsitaan pillereitä, mutta enpä ole huomannut mitään muutosta, edelleen tosi kipeä. Vatuttaa vaan kun en pysty töitä tekemään ja joutuu taas ravaan lekurissa, prkl!

Onkoha kellään sattunu samanlaista?

7

15728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina sattuu

      kun silloin kun olen luovuttanut verta, nousi hervoton paukama ja mustelma kans tuli ei tulehtunut. ja kun on laitettu tippa käteen, sain pistokohtaan helvetillisen kivun ja paukaman moneks viikoks, se mitä laikattiin silloin parani nopeammin kuin tippakanylin kohta. Jos on huono verinäytteen ottaja saattaa tulla hyvinkin helposti tistokohtaan mustelma.

      • pelkästään

        huonosta ottajasta!

        Ihmiset helposti aina syytävät mustelmista verikokeen ottajaa mutta itse unohtavat tehdä sen mitä aina käsketään tehdä, eli painaa pistokohtaa lujaa muutama minuutti!!!! Sillä säästyisi monet mustelmat ja "turpoamiset". Se että pistokohtaan tulee pahkura, on nimenomaan huonon painamisen seuramista!!

        Ottajakin voi olla epäpätevä- esim opiskelija, mutta kyllä painamisella on suuri vaikutus siihe tuleeko pieni mustelma, iso mustelma vai mustelmaa lainkaan!


      • Vainoharhainenko?
        pelkästään kirjoitti:

        huonosta ottajasta!

        Ihmiset helposti aina syytävät mustelmista verikokeen ottajaa mutta itse unohtavat tehdä sen mitä aina käsketään tehdä, eli painaa pistokohtaa lujaa muutama minuutti!!!! Sillä säästyisi monet mustelmat ja "turpoamiset". Se että pistokohtaan tulee pahkura, on nimenomaan huonon painamisen seuramista!!

        Ottajakin voi olla epäpätevä- esim opiskelija, mutta kyllä painamisella on suuri vaikutus siihe tuleeko pieni mustelma, iso mustelma vai mustelmaa lainkaan!

        Multa otettiin verikoe tossa about 10.1:stä!Normaali mustelma tuli niinkuin ennenkin! Nyt käteen on kuitenkin jäänyt punainen n.10mmx7mm läikkä jossa on kovettunut kuori,niinkuin rupi! Näyttää lähinnä siltä kuin olisin narkannut enkä ollut verikokeessa! Tulee hieman hullu olo kun alkaa epäilemään lääkärin laittaneen jotain neulalla sisään tai ottaneen näytteen likaisella neulalla, sillä minähän en sitä touhua pysty katsomaan lainkaan. Aina silmät kiinni, muuten oksennan...


      • mitä teen
        Vainoharhainenko? kirjoitti:

        Multa otettiin verikoe tossa about 10.1:stä!Normaali mustelma tuli niinkuin ennenkin! Nyt käteen on kuitenkin jäänyt punainen n.10mmx7mm läikkä jossa on kovettunut kuori,niinkuin rupi! Näyttää lähinnä siltä kuin olisin narkannut enkä ollut verikokeessa! Tulee hieman hullu olo kun alkaa epäilemään lääkärin laittaneen jotain neulalla sisään tai ottaneen näytteen likaisella neulalla, sillä minähän en sitä touhua pysty katsomaan lainkaan. Aina silmät kiinni, muuten oksennan...

        Mulle tuli suoniverinäytteenotosta iso paikallinen turvotus(niinku tennispallo ihon alla)käsi älyttömän kipee jo vk ajan. Isot mustelmat..iho arka koskettaessa. Olen painanut pistokohdasta oikeaoppisesti. Tämä näytteenottaja oli kokenut, mutta on varmasti tunaroinut pistäessä. En katsonut pistettäessä, kun tuntu niin kipeeltä.Miten muston töihin kun pitäs töissä käyttää molempia käsiä. Tää kipee käsi on oikee...


    • Eivoiymmärtäätätä

      Heh ihan pakko kommentoida tähän viestiketjuun :D naurattaa niin. Kun ihmiset paasaa että pitää painaa sitä lujaa monen minuutin ajan. Niin itse olen asiaa tutkineena sitä mieltä että se on ottajasta kiinni, mitenkäs selität sen että toinen ottaja ottaa verikokeen ja et paina kohtaa YHTÄÄN ja ei tule minkäänlaista mustelmaa. Kun taas toinen verikokeen ottaja käskee painamaan, painat 2minuutin ajan ja se vuotaa läpi siitä lapusta ja tulee mustelma silti? :D Idiootit.

      • Anonyymi

        Kyllä se on molemmista, ottajasta ja painamisesta ja myös tuurista kiinni. Itse olen kohtuu hyvä verikokeen ottaja noin 50.000 verikokeen kokemuksella, mutta jotain päiviä sitten potilaan käteen tuli erittäin iso mustelma pistosta (ei todennäköisesti muistanut painaa). Useimmiten ei ota kipeää, osa ei edes tunne pistoa. Jokaisella on yksilölliset suonet, eikä varmasti kukaan pysty pistämään joka kerta täydellisesti. Vähintäänkin 1/10.000 pistossa tulee jokin iso virhe. Tervetuloa kokeilemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on molemmista, ottajasta ja painamisesta ja myös tuurista kiinni. Itse olen kohtuu hyvä verikokeen ottaja noin 50.000 verikokeen kokemuksella, mutta jotain päiviä sitten potilaan käteen tuli erittäin iso mustelma pistosta (ei todennäköisesti muistanut painaa). Useimmiten ei ota kipeää, osa ei edes tunne pistoa. Jokaisella on yksilölliset suonet, eikä varmasti kukaan pysty pistämään joka kerta täydellisesti. Vähintäänkin 1/10.000 pistossa tulee jokin iso virhe. Tervetuloa kokeilemaan.

        Kuinkahan minulla meni eilen näytteenotto? Eri henkilö ottamassa. Nyt sattuikin kovasti ja ehkä huudahdinkin.
        Tai lopujen lopuksi, olisiko huipannutkin vähän.
        Joka tapauksessa pyysi minua hetkeksi pitkäkseni.
        Mitenkään suurta mustelmaa ei tullut. Kohdan painamisesta en muista.

        Nyt jokatapauksessa aamulla käden joku määrätty liike kivulias. Oikea (oikeakätinen) käsi taas huono enkä pysty paljoa käyttämään.
        Näyte otettiin "terveestä", vasemmasta kädestä.

        Nyt esim. sillä kädellä piti laittaa lautasta kaappiin ja aika sujuvasti mennyt, nyt kuitenkin se liike sattui.
        Olisiko joku suoni vioittunut?
        Toivotaan paranevan.
        Ensin tietysti ehdin ajatella, miten rasittanut sitä. Sitten hoksasin sen piikin sattuneen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe