Ennen kukkien puhkeamista

yxNina

huomenta,

Olen niin innokas kertoilemaan viikostani että päätin perustaa uuden otsikon kun sitä kukaan muu ei ollut vielä tehnyt vaikka en ole "ketjun aloittaja" tai edes vielä kovin perehtynyt jäsen...toivottavasti sopii...

minun ensimmäinen viikko uuden vuoden jälkeen on lähtenyt liikeelle kivasti
paino viikko sitten: 90.5 kg
paino tänä aamuna: 89.9 kg
aloituspaino yli vuosi sitten 108.8 kg
tavoite -10 kg juhannukseen mennessä (tai nyt enään 9.9 kg:tä ;-)
olen nainen, pituutta 164cm ja ikää 30v.

viikon onnistuminen oli lauantain lenkki, noin 7 km. Vuosi sitten keväällä aloitin kauan unohduksissa olleen lenkkeilyharrastuksen ja alussa jaksoin lenkkeillä kävellä 7 km:n raitin noin 55 minuuttiin. Asetin itselleni tavoiteeksi (ja saavutin nipinapin) 50min ennen naisten kymppiä toukokuun alussa.
Sen jälkeen sovimme avokin kanssa että yritämme puristaa ajan 45 minuuttiin syksyyn mennessä (tämä vaatii jo koko matkan lenkeilemistä suht. reippaaseen tahtiin) ja siihenkin pääsin. Lauantaina lähdimme sitten taas hölkyttelee, ilman mitään erityisiä tavoteita (mun tavoite on edelleen se että edes jotenkin jaksan roikkua avokin tahdissa;-) ja yllätys, yllätys juoksin lenkin 44 minuuttiin 13 sekuntiin!!!
Voi kuullostaa pieneltä parannukselta mutta minusta tuntui kun olisin parempikin olympiavoittaja! Syksyllä se 45min teki vielä tosi tiukkaa....jeeeee!

viikon epäonnistumisiin kuului taas iltapäivä kauppakeskuksessa, olin menossa ulos syömään illalla ja ajattelin ottaa vain pienen välipalan mutta kurkusta alas lipsu sekä ruisleipä (se oli vielä ihan ok) että iso rahkakierrepulla (joka oli sitten vähän vähemmän ok). Jälkeenpäin oli tosi morkkis ja totesin että olisi ollut fiksumpaa jos heti olisin suonnut itselleni jotain makeaa (vaikka pikkuisen pienemmän pullan) mutta kun ensiksi yritin tyydyttää "herkkuhimoani" terveellisesti niin valinnat meni sitten vähän överiksi (herkkuhimo vain kasvoi liian isoksi). Toinen vaihtoehto olisi tietenkin ollut syödä joku nutrilett tai kevytpatukka mutta niitä ei ole vähän aikaan ollut minulla laukussa kun huomasin että niitä tuli niin helposti syötyä kun niitä kuljetti mukanaan...
Noh, yksi pulla sinne tai tänne tässä konkursissa ei tunnu missään pitkällä aikavälillä..harmittaa vaan kun se oli sellainen hallitsematon tilanne, jos olisin päättänyt etukäteen että saan syöda silloin pullan niin se olisi ollut ihan ok (söin toisenkin pullan viikon aikana mutta sen oli laskenut mukaan jo etukäteen).

Muuten minusta tuntuu että viikko on mennyt aika ok, olen syönnyt hyvin mutta ilman santsilautasia, iltaisin on ollut hieman nälkä mutta olen pärjännyt ilman yöllisisä jääkaappivisiittejä ja jälkkärit olen kuitannut jogurtti mehukeittosekoituksilla (mitän nyt nuo muutamat pullat ja (kevyt)jäätelöä sunnuntaina).

Laskeskelin viikonloppuna myös BMI:tä, omani on nyt 32 tienoilla (vakava ylipaino) mutta oli vuosi sitten yli 40 (joka tarkoittaa sairaaloisen lihavaa!) ja lievään ylipainoon (BMI alle 30) on se noin 10 kg:tä (muistaakseni minä saavutan sen 80.5 kg:n kohdalla. Aikamoinen muutos, vaikka itse sanon.
Masentavaa sen sijan oli lukea että vain 5 100:sta onnistuu pitämään painonsa painonpudotuksen jälkeen. Pitänee miettiä sitä (sitten aikanaan) ja varmasti tämä "pysyvä elämäntapamuutos" ja valinnat jotka muuttuvat itsestäänselvyyksiksi on yksi avain siihen...

Nyt olen saannut purkaa sydäntäni taas oikein urakalla, odotan innolla että saan kuulla miten alku on teillä muilla lähtenyt käyntiin...

tsemppiä kaikille!

9

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jojo

      Olipas ihana yllätys tänään vaa'alla: 76,1 kg eli peräti puolitoista kiloa vähemmän kuin viikko sitten! Joulun aikana tullut 700 grammaa oli sitten ilmeisesti nestettä, muuten en noin suurta pudotusta ymmärrä.

      Ainoa muutos, jonka toistaiseksi olen tehnyt, on hedelmien ja marjojen syönnin lisääminen. Se on tepsinyt ainakin makeanhimoon, koska koko viikolla ei tehnyt karkkia edes mieli. Sipsitkin saivat olla rauhassa kaapissa, ja olutta - joka on minulla suuri kompastuskivi - meni ihan kohtuullisesti, ensimmäisen kerran kuukausiin.

      Tämän viikon yritän pitää raittiina, muuten mennään viime viikon malliin. Naposteltavaksi olen varannut miniluumutomaatteja (tai kirsikkatomaatteja, riippuu siitä, kumpaa on halvemmalla saatavilla). On ainakin yksi rakastamani herkku, jota voi hyvällä omallatunnolla syödä mielin määrin!

    • Restless-

      Minulle on nyt tapahtunut jotain ihmeellisyyksiä :o Vaaka näyttää mukavalla tavalla hassuja lukemia ja ihmettelen täällä innoissani. Tänä aamuna en vaa´alla käynyt, mutta viikonloppuna kävin muutamankin kerran. Huomenna voin käydä vielä kertomassa aamupainon niin tietää mitä mun kehossa oikeen tapahtuu.

      Elikkäs:

      Aloituspaino (1.8.2006): n.85kg
      Paino viime viikolla (ja viimeiset pari kuukautta): 74-75kg
      Paino La aamuna: 71kg !!!!???
      Paino Su aamuna: 72kg !!!???

      Mihinköhän ne yhtäkkiä on tolleen hävinnyt? Kilot meinaan... Ihanaa jos on oikeasti hävinny, mutta pelkään että on vaan jotain nestejuttuja jotka pomppaa takaisin kun/jos huomen aamulla käyn vaakassa. :) (: Noh, toivotaan parasta!

      Viime viikolla tuli käytyä kävelylenkillä (n.6km) ja yhden kerran hölkkäilemässä, tanssimassa ja pidin koko päivän kestäneen siivouspäivän. Tänään sitten alkaakin jumpissa kevät kausi ja täytyy se kai heti lähteä hikoilemaan niin tulee se kausikorttikin ostettua :)

      Mitenkäs muilla, uusilla ja vanhoilla?!

    • Hyvää maanantaita kaikille :)

      Viikko oli ja meni...No ei nyt ihan hyvin, mutta ei ihan päin mäntyäkään :)

      Tiedot:
      Pituus 168cm
      Paino 2005 syksyllä 91kg
      Paino tänään 72kg
      Tavoitepaino (elokuun 4.) 65-68kg

      Ennen joulua tuli about kilo lisää ja näyttäs siltä, että joulu ja uusi vuosi toivat toisen kilon lisää. Harmittaa ihan pirusti! Olin niin lähellä tota 68 kiloa, jonka olisin halunnut painaa puolentoista viikon kuluttua. Ei olisi kannattanut ajatella, että kyllä mä siihen pääsen, vaikka vähä enemmän söisinkin.

      Nyt ensimmäisenä tavoitteena on, että puolentoista viikon kuluttua kun sinne etelään lentelemme niin painaisin 71 kiloa.

      Lenkillä tuli viime viikolla käytyä neljä kertaa, ja tänäänkin olen käynyt jo juoksentelemassa :) Työttöminä päivinä tämä laihduttaminen on minulle jotenkin paljon helpompaa. Jos olen töissä, niin illalla ei millään jaksa töiden jälkeen lähteä lenkille. Viime viikolla toki pakotin itseni lenkille töitten jälkeenkin. Nyt kun on ollut niin kiva juostakin, kun ei ole liukasta. Kauhulla odotan lunta...miten lenkkeilyni sitten taas käy. Kävely kun ei enää innosta, juoksu on se juttu :)

      Tänään taas pitkästä aikaa kirjauduin sisään kalorilaskuri.fi:hin. Ajattelin, että ei kait tästä muuten tule mitää...Ei se ainakaa huononna tätä tilannetta!

      Vähän vajaa 7kk ja about 7 kiloa. Luulis onnistuvan. Jos vain motivaatio pysyy kohdillaan.

      Mutta tsemppiä kaikille alkaneeseen viikkoon.
      Palailemisiin.
      -Kirsikka-

    • Pyylevä Pirkko

      No hei kaikille ryhmäläisille! =)
      Ensimmäinen viikko meni siinä mielessä vaivattomasti että kun olin lähes koko viikon kipeä niin ei tehnyt mieli syödä mitään eli aikas kevyellä ruualla olin.
      Ja vaaka näyttikin sit tänään aamulla 73,2kg eli 2 kiloa tippunut viikossa. =D
      Tosi hyvä fiilis!
      Nyt kun olen jo tervehtynyt niin pääsen vielä kuntoilemaan tuolla crosstrainerilla ja ulos lenkille. =)
      Minulla ongelmana tuo keskivartalo(muuten hoikan näköinen), kaikki kerääntyyy tuolle alueelle ja siksipä mittasin myös vyötärönympäryksen (95cm)ja varsinkin tätä lukua olisi tarkoitus saada pienemmäksi.Jos siihen n. 80cm saisi mikä on suositeltava mitta naisilla(siis sen yli kun menee niin kasvaa sydän-ja verisuonitautien riski ym.).
      Että tälleen täällä...
      Tsemppiä ja mielenlujuutta tällekkin viikolle! =)

    • Jasuli

      Heippa kaikille!

      Viikon olen siis kitunut sairaaladieetillä ja alku näyttää lupaavalta. Loppuviikosta meinasi usko loppua ja ajattelin jo, etten millään kykene pitämään 13 vrk tätä. Mutta pääsin jotenkin sen vaiheen yli. Ehkäpä jaksan vielä 5 päivää. Sitten aion muokata itselleni jonkinlaisen ruokavalion rungon, jossa on terveellisesti kaikkea tavallista ruokaa, paljon kasviksia, hedelmiä ym. Eli saldo on:

      viikko sitten 101.2 kg
      tänään 95.6kg eli painoa lähti 5.6 kg

      Mulla on pituutta 169 cm ja painoindeksi tällä hetkellä siis 33.5.

      Aikaisemmista laihdutusjutuistani olen oppinut sen, että mun juttuni on aluksi ottaa tällainen spurtti, niin sitten jatkossakin pystyn pitämään ruokailuni kurissa. Makean ja leivän himoja ei tällä hetkellä ole, leipä onkin mun suurin paheeni. Sitä menee yleensä todella paljon. Olin siis kauheassa sokeri-ja hiivakierteessä. Nyt olo tuntuu hyvältä, jopa paikoin energiseltä. On tämä kyllä rankka kuuri noudattaa työn ohessa. Muutenkin 3-vuorotyö imee mehut.

      Mutta...tästä on hyvä jatkaa. Olen positiivisella mielellä, viikon päästä taas katsotaan, miten on käynyt. Urheilla en ole juuri jaksanut, lähinnä hyötyliikuntaa vain ja avannossa (paitti ettei sitä ole) käyntiä.

      Koittakaa jaksaa ja iloista mieltä! :)

    • Shamu

      Ja tulokset heti alkuun:

      Lähtöpaino:127,1kg(31.7.2006)
      Paino tänään:120,6kg
      Viikko muutos:-1,0kg
      Kok.pudotus:-6,5kg´

      Joulukiloja jäljellä vielä 0,7 kiloa.Kilon pudotus tuntuu hienolta vaikka siinä niitä nesteitä taitaa ollakin aikas paljon.Viime viikosta sen verran että syömiset meni ihan hyvin,no vähän niitä joulukonvehteja tuli vielä nautittua mutta kohtuudella.Liikunta hyvää,viitenä päivänä n.45 minuutin lenkki.Täällä alkaa tällä viikolla jumpoat ja kuntosalillelin pääsee taas loppuviikosta!

      Kaikilla näyttää olevan hieno viikko takana ja hienoa että täällä on taas kirjottelijoita vähän enemmän =)Onnistunutta viikkoa kaikille ja yxNina:nopein tekee otsikon ;)

    • Juu, kevättä odotellaan täällä kovasti (ja sitä painon putoamista...)

      Nyt on kauhee mährykuuri päällä, tekee vaan mieli kaikkee rasvasta mässyä ja kaikenlaisia leivoksia ym. Ei vaan oo sellanen fiilis et jaksais kattoo mitä suuhunsa laittaa vaikka kuinka olis halu laihtua. Olen kans laiska liikkumaan, mikä lisää tätä hankaluutta.

      Tsemppiä! :)

    • Tänä aamuna paino 71kg! Pääsisinköhän jopa 70 kiloon etelän reissuun mennessä?! :P
      Nyt täytyy vain pitää pää kovana ja sanoa ei kaikille herkuille! Vaikeaa se tulee olemaan, koska viikonloppuna menen käymään vanhemmillani, mutta yritän :)
      Ei muutakun lenkille :D
      -Kirsikka

      • Jasuli

        Tsemppiä sulle! :) Olet jo lähellä tavoitetta. Itsellä tavoitteet on vielä tosi kaukana, mutta hiljaa hyvä tulee...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      63
      2031
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      178
      1648
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1237
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1178
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      155
      1141
    6. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      48
      869
    7. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      40
      862
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      58
      710
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      54
      692
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      658
    Aihe