kevyet herkut??

puppelinduu

NYT olen vakaasti päättänyt aloittaa dieetin (tai siis helmikuun alussa, kun tässä on nyt muuttohässäkkää ja muuta...) suolaiset herkut eivät tuota ongelmia, olen aina ollut vihannes -ja kanaruokien ystävä, ruoanlaitossa käytän vähärasvaisia tuotteita, leivistä syön vain ruisleipää ja näkkäriä... mutta ne makeat, ne makeat...! niistä tuo ylipaino johtuukin. en voi, enkä saamari ees halua luopua makeasta..! mut kertokaa rakkaat ihmiset mitä kevyitä herkkuja syödä mkeannälkään..?

6

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhtälailla olen päättänyt alkaa dietin, en tosin ole lyönyt alkamisaikaa lukkoon. Mutta joskus, ihan varmasti.

Niin niitä makeita tekee mieli, sama täällä.
      Mutta ehdottaisin sulle hedelmäsalaattia. Siihen voit laittaa jotain purkkihedelmää josta saat makeutta ja lisäät siihen banaania, omenaa ja jotain hapollista, esim. appelsiinin tuomaan makua ja kirpeyttä.

Ja luulisin että kevyt limsat on myös aikalailla vähä kalorisia.

Pidän sulle peukkuja, pidä sinä myös mulle!
      moi

• hmmm....

Valiolla on sokerittomia mehukeittoja jotka vievät ainakin minulta aika tehokkaasti makeanhimoa. Toinen on appelsiini.

• Jojo

Olen nyt viikon ajan syönyt enemmän hedelmiä ja marjoja kuin aikaisemmin, ja kas kummaa: makeaa ole toistaiseksi tehnyt ollenkaan mieli.

Yksi selitys makeanhimoon on myös alhainen verensokeri, eli koeta syödä tarpeeksi usein niin, että verensokeri pysyy tasaisena. Minulla ainakin tuo "hinku" iskee iltapäivällä, yleensä töistä kotiin lähtiessä, jos en ole muistanut syödä välipalaa iltapäivällä tai jos olen muuten syönyt kovin kevyesti.

Kuulostaa hassulta ohjeelta laihduttajalle, mutta muista myös syödä tarpeeksi paljon oikeaa, kunnon ruokaa, kitukuureista ei tule kuin kiukkuiseksi. Kun aikanaan laihdutin 20 kiloa, minun tärkein ohjeeni oli "Nälkä ei saa olla koskaan", koska nälkäisenä helposti sortuu lihottaviin herkkuihin.

Minulla on karkkien korvikkeena keittiössä kulhollinen kirsikkatomaatteja. Niitä voi napsia ihan hyvällä omallatunnolla, ja makeanhimo tyydyttyy terveellisellä tavalla. Myös kuivatut hedelmät ovat terveellisempää makeaa kuin karkit, onhan niissä kuituja ja hivenaineita sentään, vaikka sokeria onkin liian kanssa. Lisäksi ne auttavat ummetukseen, jos sellaista vaivaa sattuisi olemaan (niin tosin auttavat tuoreet hedelmätkin).

• .......

makeutusaineita. Kiisselistäkin saat makeaa kun sillä makeutat, tai maitokiisseliä. Ne on mun suosikit. Joskus kokeilin hätäpäissäni sellaista että laitoin piimää, maitoa, marjoja, makeutusainetta ja "surv surv" tuli ihan hyvä smoothie. Luumutkaan ei käsittääkseno oo pahasta. Mulla on aina pussi kivettömiä luumuja joita otan pari jos iskee makeanhimo.
      karkin/makean olen jättänyt yhdelle päivälle. Ei nimittäin yhdessä päivässä jaksa syödä niin paljon makeaa, että menisi koko viikko hukkaan. ja aineenvaihdunta saa lisäpotkua "mässypäivästä", kohan se on kohtuullinen. :D

minulla on yksi hyvä vadelampirakan ohje joka on aika kevyt.ja TOSIHYVÄÄ! ON SAANUT PALJON KEHUJA.

KEVYT VADELMAPIIRAKKA

2 dl jauhoja
      1½ dl kaurahiutaleita (monivilja, esim nalle)
      1 tl vaniljasokeria
      1 tl leivinjauh.
      vajaa 1 dl (sokeria) tai makeutusainetta
      50 g margariinia
      1 muna
      1 dl (kevytkermaa) tai maitoa

*sekoita aineet keskenään ja paista 200 asteessa noin 10 min (pyöreä vuoka)

*sitten päälle 4 dl vadelmia ja...

päälle tälläinen seos:

100 g maustamatonta tuorejuustoa
      1 dl kevytkermaa (en ole kokeillut maidolla, voi toimia myös)
      ½ dl (sokeria) tai makeutusainetta
      1 muna
      vaniljasokeria

ja paista vielä noin 20 min

'jäähdytä ja nauti!! lurps!

sen jälkeen päälle

• niksejä

Päivittäin/viikoittain:
      -hedelmät ja marjat
      -rahka eri tavoin maustettuna
      -sokeriton marjakeitto
      -kohtuudella: mantelit ja pähkinät sekä kuivatut hedelmät

Kerran-pari kuussa:
      -erityisherkkuna:tumma suklaa! Matala GI-arvo.
      -muita herkkuja vain kyläillessä tai jos tulee vieraita

Näillä nikseillä olen päässyt aika pitkälle. Kannattaa tehdä itselleen rajat selväksi, niin ei tule kiusauksia niin helposti. Minulle on ollut erityisen helppo tuo "muita herkkuja"-kohta: selkeä päätös, ettei kotiin osteta mitään herkkuja kaappeihin notkumaan. Kylässä voi sitten taas hyvällä omallatunnolla maistaa tarjottavia!

• aika paljon

rahkaa. Loraus funlightia tai muuta sokeritonta mehua rahkapurkin lisäksi, niin jopas tulee makeaa vaan ei lisäkaloreja rahkan lisäksi. Ja on suht täyttävääkin. Tosin ne makeutusaineet ei ole niin hyvästä.... mutta jostain on tingittävä hätätilanteessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      367
      3160
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      310
      1508
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1312
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1311
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1295
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1255
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1145
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1062
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      25
      960
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe