Pitääkö lisävarusteista maksaa käytetyssä?

Kuinka se tänäpäivänä oikein sitten on? Olen tässä katsellut autoja, joiden hinta on perusversiona n. 40000 uutena ja kunnon varustepakettien kanssa n. 50000 euroa. Vuoden ikäisistä 20000-30000 km ajetuista pyydetään kuitenkin n. 45000 euroa. Luulis tuollaisen käytetyn lähtevän halvemmalla kuin uuden varustelemattoman. Ei tunnu yksikään automyyjä tajuavan, että tuolla hinnoittelulla otan iman muuta uuden karvalakkimallin. Käytetyn ostan vain sen takia, että siinä saan tuhansien eurojen varusteet kaupan päälle! Noilla varusteilla tarkoitan siis esim. BMW:n M-Sport korisarjaa, Audin S-line pakettia, Lexuksen luxury-packia tms. Eivät ne autoliikkeet ostajalle ainakaan oman kokemukseni perusteella hyvitä luxusvarusteista paljon paskaakaan eli ensimäinen omistaja "tarjoaa" ne seuraaville. Ehkä noita käytettyjä ei sitten halutakaan myydä... kyse ei ole kuitenkaan sellaisesta liikkeestä, joka myy samaa merkkiä uutena. Eli jos en käytettyä autoa sieltä sa haluamaani hintaan, niin ostan uuden vastaavan TOISESTA liikkeestä. Kyllä on vaikea automyyjien tajuta tätä pientä seikkaa eli kauppa jää tosiaankin heidän kanssaan syntymättä. Ja veikkaanpa että nuo kallimmat peremium-käytetyt viettävät liikkeessä monen monta kuukautta, koska ei niitä kukaan toinenkaan sieltä tuohon hintaan osta.

9

1473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autot on

      Siis sun mielestä esim. Audi A4 2.0 pitäis maksaa saman kun RS4? Kun sinä et maksa lisävarusteista mitään ylimäärästä?

    • Juntti

      luuleksä et ne kauppiaat on täällä opiskelemassa?Vai myötätuntoako avuttomuudelles haet?

    • autojaostellut

      Tottakai lisävarusteet nostavat auton hintaa, mutta varustearvon lasku on toki suurempaa kuin itse auton.

      Tuollainen uutena 50.000e oleva auto 20-30tkm ajettuna on n. vuoden vanha. eikö totta? Vanha totuushan on että arvon alennus on 12-18% ensimmäisinä vuosina auton haluttavuudesta riippuen.

      Katsomasi auto on premium merkki eli haluttu sellainen. Oletetaan arvon alenemaksi 12% (perusauto ovh.40.000e) ja lisävarusteiden arvon (10.000e) alenemiksi kolminkertainen %, eli 36%

      Tällöin saamme auton hinnaksi 35.200e

      ja lisävarusteiden 6.400e

      eli auton realistinen arvo on tänäpäivänä 41.600e olettaen että auto on vuoden vanha.

      Pyyntihän on aika linjassa, koska kaupathan syntyy tuota pienemmällä summalla.

      Eiköhän tuon reilun 7% alennusta saa kun kauppaa ehdottaa ja auto vaihtaa omistajaa tuohon realistiseen arvoon.

      • Valitettavasti kahdesta edellisestä ei voi sanoa samaa. Oma (tuttujen kertomuksiin) perustuva käsitykseni kuitenkin on, että autoliike ei maksa vaihtoauton varusteista tuonkaan vertaa eli hyvityshinta asiakkaalle on esim. 37000 euroa vuoden vanhasta 50000 euron autosta. Jos se myydään lähes 42000 euron hinnalla, niin välistä vedetään 5000 euroa. Minun mielestäni 50% tästä olisi kohtuullinen kate, koska ei sitä uuttakaan autoa varmaan nettohinnalla asiakkaalle myyty. Ehkä näillä premium-autoilla sitten yritetään paikata halvempien autojen huonompia katteita.


      • osta vai myy
        james_burton kirjoitti:

        Valitettavasti kahdesta edellisestä ei voi sanoa samaa. Oma (tuttujen kertomuksiin) perustuva käsitykseni kuitenkin on, että autoliike ei maksa vaihtoauton varusteista tuonkaan vertaa eli hyvityshinta asiakkaalle on esim. 37000 euroa vuoden vanhasta 50000 euron autosta. Jos se myydään lähes 42000 euron hinnalla, niin välistä vedetään 5000 euroa. Minun mielestäni 50% tästä olisi kohtuullinen kate, koska ei sitä uuttakaan autoa varmaan nettohinnalla asiakkaalle myyty. Ehkä näillä premium-autoilla sitten yritetään paikata halvempien autojen huonompia katteita.

        kun autoliike ottaa auton vaihdossa, lisävarusteista ei hyvitetä mitään. Ainoastaan kilometrit ja vuosimalli ratkaisevat. Sitten kun auto myydään, hintaa nostetaa runsaiden lisävarusteiden takia. Tämä on ihan normaalia kaupankäyntiä. Ei kenekään yksityisen ole pakko ostaa autoa autokaupasta (paitsi jos on PA).


      • vedetään...
        james_burton kirjoitti:

        Valitettavasti kahdesta edellisestä ei voi sanoa samaa. Oma (tuttujen kertomuksiin) perustuva käsitykseni kuitenkin on, että autoliike ei maksa vaihtoauton varusteista tuonkaan vertaa eli hyvityshinta asiakkaalle on esim. 37000 euroa vuoden vanhasta 50000 euron autosta. Jos se myydään lähes 42000 euron hinnalla, niin välistä vedetään 5000 euroa. Minun mielestäni 50% tästä olisi kohtuullinen kate, koska ei sitä uuttakaan autoa varmaan nettohinnalla asiakkaalle myyty. Ehkä näillä premium-autoilla sitten yritetään paikata halvempien autojen huonompia katteita.

        voi jeesus mitä sanavalintoja! Autokauppa on liiketoimintaa. Vai oletko sitä mieltä että marketitkin vetää maidon tai lihantuottajan ja asiakkaan välistä?

        Liikkeet ottaa tietenkin maksimaalisen katteen tavarasta, he ovat alan ammattilaisia ja osaavat työnsä, tuntevat alansa. Eihän noin olisi jos ei homma toimisi. Se että auto ottaa pari kuukautta vauhtia mutta sitten lopulta jättää taloon 3-5te enemmän kuin nopealla kaupalla on kuitenkin aika pirun kova korko rahalle parilta kuukaudelta.

        Sun on parasta ostaa auto yksityiseltä, se ei vedä sulta välistä, se takuulla häviää autolla, sehän se on suurin ilo ja syy ostaa yksityiseltä, se ei ainakaan voita sillä kaupalla! Sehän se on pääasia suomalaisessa ajatusmallissa.


      • menee
        vedetään... kirjoitti:

        voi jeesus mitä sanavalintoja! Autokauppa on liiketoimintaa. Vai oletko sitä mieltä että marketitkin vetää maidon tai lihantuottajan ja asiakkaan välistä?

        Liikkeet ottaa tietenkin maksimaalisen katteen tavarasta, he ovat alan ammattilaisia ja osaavat työnsä, tuntevat alansa. Eihän noin olisi jos ei homma toimisi. Se että auto ottaa pari kuukautta vauhtia mutta sitten lopulta jättää taloon 3-5te enemmän kuin nopealla kaupalla on kuitenkin aika pirun kova korko rahalle parilta kuukaudelta.

        Sun on parasta ostaa auto yksityiseltä, se ei vedä sulta välistä, se takuulla häviää autolla, sehän se on suurin ilo ja syy ostaa yksityiseltä, se ei ainakaan voita sillä kaupalla! Sehän se on pääasia suomalaisessa ajatusmallissa.

        auto on moninmutkainen ja kallis laite jota ostavaa on helppo huijata tai toisaalta ajatella tulleensa huijatuksi jos jokin seikka ei miellytä myöhemmin.Alalle on myös konnien helppo pesiytyä.Myös näkyvä menestyminen aiheuttaa tietysti kateutta.


    • Turpeinen

      Eihän pyyntihinnalla ole mitään merkitystä, vaan välirahahan se retkaisee. Vertaappa ja käy kauppaa, niin huomaat saavasi lisävarusteet puoli-ilman. Jos uudehkossa autossa on varusteita 10-15 tonnin arvosta se todellakin vaikuttaa auton arvoon ja haluttavuuteen. Hyvästä täytyy maksaa ja on se toista ajaa kunnon autoa mukavuuksilla, kuin perus corollalla.

      • Mutta harvemmin he myivät näitä (Suomesta ostettuja) uudenkarheita premiumautoja. Yleensä varakkaat ostajat hakevat aina itselleen parin vuoden välein uuden auton liikkestä, jolloin käytettykin päätyy liikkeeseen myytäväksi. Eivät kai tarvitse sitä parin tonnin käteisalennusta, jonka saisivat myydessään vanhan yksityiselle vaikka samalla hinnalla, minkä liikekin tarjoaa.

        Yks kaveri tuossa eilen sanoikin, että saman ikäisestä 700 sarjan bemarista on yksityishenkilön hintapyyntö yli 10000 euroa autoliikettä vähemmän! Yksityisen myymällä autolla on kuitenkin ajettu huomattavasti vähemmän. Tällaisessa kaupassa on vain se ongelma, että oma auto pitää saada ensin myytyä pois... ja se on vaikeaa edes samalla hinnalla, minkä autoliike hyvittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe