Miksi suomalainen mies ei tarjoa treffeillä?

-mimmukka-

Suomalaiset miehet ovat pihejä. Kaikkialla muualla mies maksaa treffeillä kaiken. Jos mennään elokuviin ostaa liput, jos ravintolaan maksaa ruoat. Täällä junttilassa miehet eivät tarjoudu maksamaan, vaan laskut puolitetaan. Suomalainen mies ei ollenkaan ymmärrä miten naista tulee kohdella.

Olisi ihana treffailla enemmänkin miehiä, jos miehet eivät olisi noin pihejä.

117

10113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nauti siitä

      Oikeastaan teidän pitäisi tasa-arvoisina tarjota (maksaa) miehille treffeillä. Miehet ovat vuosikymmeniä hoitaneet maksupuolen, joten nyt on teillä maksunaika. Kaivapas lompsaasi vaan.

      • kaksi

        Jeps.. Aina maksanut "viulut" ja kait se tässä tasa-arvo höpinöissä vois olla naisten vuoro!
        Näyttäkää nyt miehille tasa-arvoa!

        Jorris


      • ei_höpinää
        kaksi kirjoitti:

        Jeps.. Aina maksanut "viulut" ja kait se tässä tasa-arvo höpinöissä vois olla naisten vuoro!
        Näyttäkää nyt miehille tasa-arvoa!

        Jorris

        Suomalaisen miehen tulee olettaa naisen haluavan tasa-arvoista kohtelua.

        Hyvät tavat pidettäköön erillään tästä maksamiskysymyksestä. Hyviin tapoihin kuuluu esim. pitää ovi perässä tulevalle, oli siellä mies tai nainen. Maksaminen toisen puolesta ei ole hyvä tapa, se on oletus jostain. Jostain historiasta siis, kun naisella ei oletettu olevan omaa rahaa...

        Hyvä tapa on _ennen_ treffejä sopia kustannusten jakamisesta. Aikuiset ihmiset käyttävät siihen esim. puhumista. Kokeilkaa.

        Ainakin minulla olisi nykyinen suhde ollut heti katkolla, jos olisin ensitreffeillä mennyt vanhojen olettamusten mukaan. "Saanko maksaa kahvisi?" oli ollut ensimmäinen mistä hän oli pitänyt. En saanut maksaa, molemmat maksoivat omansa.


      • jussiHolmes

        Avaajan kannattaa katsoa peiliin. Kyllä mies maksaa jos tavara on priimaa!


      • huhupuhetta

        mitä mainitsemasi "priima" tavara on ? samalta on kaikki näyttänyt tähän mennessä.


      • Janne_Tohmajärvi

        Jos nainen on pihi, niin mies on pihi. Naiset, piparia jakoon niin kyllä sitä siideriä ja ranskanpouja saatte. Se on sellainen 50/60 juttu.


    • .........

      Suomalaiset naiset halusivat tasa-arvoa, nyt kun sen miinus puolet naisille paljastuvat niin sitten valitetaan. Voithan etsiä ulkomaalaisen miehen, he kuulemma tietävät miten naista tulee kohdella kunnolla.

    • Seikko

      Maksan mielelläni, mutta yleensä alkaa hirvittävä vastaan inttäminen joka esim. leffan kassalla rupeaa lopulta hävettämään ja siksi olen suostunut myös puolitukseen. kysyisin mielummin että miksi mies ei saa maksaa molempien juomia,lippuja tai ruokia?

      • Saa-

        Minulle saa kyllä maksaa ,,kiitos:=) ja onkin miehet maksaneet kahvit, ei millään pahalla, mutta ihan kiva se on:)


      • sikäli mikäli

        Saahan sitä maksaa tuntemattomien laskuja, mikäli haluaa.

        Maksaisitko mun seuraavan sähkölaskun kans?


      • EkuK
        sikäli mikäli kirjoitti:

        Saahan sitä maksaa tuntemattomien laskuja, mikäli haluaa.

        Maksaisitko mun seuraavan sähkölaskun kans?

        , että kyseessä ei ole massa treffaaja joka vaan siipeilee miesten piikkiin. Monesti nainen haluaa itse maksaa oman osansa, tyyliin on mulla kuule omat rahat (lähinnä loukkaantuu jos yrittää maksaa hänenkin osan). Taitaa olla aivan tapauskohtaista (sama kun sinuttelun kanssa=ikinä ei voi tietää pitääkö teititellä jotain tätiä/setää vai eikö jos ei tunne tapausta etukäteen).


      • Anonyymi

        Itselläni samat kokemukset, hiukan nolostuttaa kun pitää väitellä siitä, että voinko miehenä maksaa, jonka teen mielelläni.


    • hrastadista

      Sano minulle edes yks HYVÄ syy siihen, miksi juuri miehen tulisi tarjota naiselle? Se on vanha tapa mutta niin on mm. sekin, että nainen pysyy kotona tekemässä ruokaa ja pesemässä pyykkejä. Siitähän te naiset halusitte eroon mutta näköjään tuo miehen maksupuoli näyttäisi edelleen kelpaavan. Mitä ihmeen tasa-arvoa se sellainen on, että juuri miehen tulisi tarjota?!? Ihan yhtä hyvin sinä voisit kaivaa kuvettasi ja maksaa myös miehen kahvin tms.

      Oletko ihan tosiaan noin yksinkertainen vai oliko tämä vain provo? Onneksi kaikki naiset eivät ole yhtä yksinkertaisia kuin sinä!

      • oikeudet...

        mutta ei mitään velvollisuuksia, se ei oikein toimi sellainen yhtälö.

        Tietysti voidaan ottaa tasa-arvo poies jos sitä kerran halutaan...


      • lilly58

        mitä vertauksia! Kotitöiden teko ja hyvät tavat eivät liity yhteen pätkän vertaa. Tasa-arvonko vuoksi mies ei avaa ovea, tai vanhuksia ei päästetä istumaan bussin penkeille.
        Eiköhän nää ole aivan eri juttuja?
        En odota kylläkään miehen maksavan, mutta yleensä tapaan niin fiksuja miehiä että tekevät niin. Jos tapaan useamman kerran,maksetaan vaikka vuorotellen. Sopimuskysymys!


      • mulle ei
        lilly58 kirjoitti:

        mitä vertauksia! Kotitöiden teko ja hyvät tavat eivät liity yhteen pätkän vertaa. Tasa-arvonko vuoksi mies ei avaa ovea, tai vanhuksia ei päästetä istumaan bussin penkeille.
        Eiköhän nää ole aivan eri juttuja?
        En odota kylläkään miehen maksavan, mutta yleensä tapaan niin fiksuja miehiä että tekevät niin. Jos tapaan useamman kerran,maksetaan vaikka vuorotellen. Sopimuskysymys!

        Mikäli olet tota mieltä, että hyviin tapoihin kuuluu ovien aukaisut ja paikan antaminen. Ole sitten myös sitä mieltä, että naisen hyviin tapoihin kuuluu tehdä kotityöt.

        Mut hei nyt eletään 2000-lukua.

        Kokoajan vaaditaan vain oikeuksia ja etuuksia, mutta saavutetuista eduista ei tingitä yhtään.

        Pitäis antaa paikkansa, pitäis aukailla ovia, pitäis osallistua tasan 50 % kotitöihin, pitäis maksaa juomat yms. kustannukset treffeillä, pitäis maksaa kaikki laskut, pitäis toimii neitosten yksityis kanto ja kuljetus apuna, pitäis olla alotteentekijä....

        Tasa-arvon vuoksi en anna paikkaani kenellekään naiselle. En edes raskaana olevalle. Seiskööt. Mikäli ovia eivät saa avattua, niin olkoot ulkona.jne.


      • Nainen27
        mulle ei kirjoitti:

        Mikäli olet tota mieltä, että hyviin tapoihin kuuluu ovien aukaisut ja paikan antaminen. Ole sitten myös sitä mieltä, että naisen hyviin tapoihin kuuluu tehdä kotityöt.

        Mut hei nyt eletään 2000-lukua.

        Kokoajan vaaditaan vain oikeuksia ja etuuksia, mutta saavutetuista eduista ei tingitä yhtään.

        Pitäis antaa paikkansa, pitäis aukailla ovia, pitäis osallistua tasan 50 % kotitöihin, pitäis maksaa juomat yms. kustannukset treffeillä, pitäis maksaa kaikki laskut, pitäis toimii neitosten yksityis kanto ja kuljetus apuna, pitäis olla alotteentekijä....

        Tasa-arvon vuoksi en anna paikkaani kenellekään naiselle. En edes raskaana olevalle. Seiskööt. Mikäli ovia eivät saa avattua, niin olkoot ulkona.jne.

        Sun seuraan ei olekaan varmasti mitään tunkua kellään.. Itse annan paikkani aina vanhuksille tai raskaana oleville. Hävettää oikein sellaisten junttien, varsinkin nuorten miesten puolesta jotka kehtaa istua perseellään kun vanhukset seisoo. Itse tykkään herrasmiehistä ja heidän seurassaan olen, ne jotka tykkää moukista olkoon moukkien seurassa. Yksinkertaista.


      • sentään
        lilly58 kirjoitti:

        mitä vertauksia! Kotitöiden teko ja hyvät tavat eivät liity yhteen pätkän vertaa. Tasa-arvonko vuoksi mies ei avaa ovea, tai vanhuksia ei päästetä istumaan bussin penkeille.
        Eiköhän nää ole aivan eri juttuja?
        En odota kylläkään miehen maksavan, mutta yleensä tapaan niin fiksuja miehiä että tekevät niin. Jos tapaan useamman kerran,maksetaan vaikka vuorotellen. Sopimuskysymys!

        ajatusmaailmaasi lilly58! miehen fiksuudella ja tarjoamisella ei ole mitään tekemistä keskenään. Fiksu mies ei jakele heti ensi alkuun rahojaan puolituntemattomille.


      • Kertosäkeistö
        mulle ei kirjoitti:

        Mikäli olet tota mieltä, että hyviin tapoihin kuuluu ovien aukaisut ja paikan antaminen. Ole sitten myös sitä mieltä, että naisen hyviin tapoihin kuuluu tehdä kotityöt.

        Mut hei nyt eletään 2000-lukua.

        Kokoajan vaaditaan vain oikeuksia ja etuuksia, mutta saavutetuista eduista ei tingitä yhtään.

        Pitäis antaa paikkansa, pitäis aukailla ovia, pitäis osallistua tasan 50 % kotitöihin, pitäis maksaa juomat yms. kustannukset treffeillä, pitäis maksaa kaikki laskut, pitäis toimii neitosten yksityis kanto ja kuljetus apuna, pitäis olla alotteentekijä....

        Tasa-arvon vuoksi en anna paikkaani kenellekään naiselle. En edes raskaana olevalle. Seiskööt. Mikäli ovia eivät saa avattua, niin olkoot ulkona.jne.

        ... miksi ei nainen ei voi itse avata oveaan? Tai miksi nainen ei edes vanhukselle voi aukaista ovea?


      • lilly58
        sentään kirjoitti:

        ajatusmaailmaasi lilly58! miehen fiksuudella ja tarjoamisella ei ole mitään tekemistä keskenään. Fiksu mies ei jakele heti ensi alkuun rahojaan puolituntemattomille.

        sullekin1 Katsopa tarkemmin mitä kirjoitin.! ja edelliselle, että käytöstavat ovat eri asia kuin tasa-arvo. Olen syntynyt ihmiseksi, en naiseksi tai mieheksi. Mulle ei ole naisten/miesten töitä jne.Kumpikin hoitaa sitä mitä osaa ja on tarvis!En siis innostu sen kaltaisesta keskustelusta sen enempää. en odota että mulle tarjotaan, joten kysyn, miten haluaa tehdä. Saa tarjota jos haluaa, jollei, niin maksan itse. Mutta en tapaa miestä enempää, jollei vaivaudu avaamaan ovea tms.


      • lilly58
        lilly58 kirjoitti:

        sullekin1 Katsopa tarkemmin mitä kirjoitin.! ja edelliselle, että käytöstavat ovat eri asia kuin tasa-arvo. Olen syntynyt ihmiseksi, en naiseksi tai mieheksi. Mulle ei ole naisten/miesten töitä jne.Kumpikin hoitaa sitä mitä osaa ja on tarvis!En siis innostu sen kaltaisesta keskustelusta sen enempää. en odota että mulle tarjotaan, joten kysyn, miten haluaa tehdä. Saa tarjota jos haluaa, jollei, niin maksan itse. Mutta en tapaa miestä enempää, jollei vaivaudu avaamaan ovea tms.

        kysymys on yleensä kahvikupillisesta tai lasillisesta. Joten eipä sen kummemmasta.Kukaan ei mene konkurssiin. Ja: tapella olen melkein saanut, että olen saanut tarjota oman osuuteni,mikäli ollaan tavattu useammin. Joten en odota, että mun elämä kustannetaan.


      • kokenut
        mulle ei kirjoitti:

        Mikäli olet tota mieltä, että hyviin tapoihin kuuluu ovien aukaisut ja paikan antaminen. Ole sitten myös sitä mieltä, että naisen hyviin tapoihin kuuluu tehdä kotityöt.

        Mut hei nyt eletään 2000-lukua.

        Kokoajan vaaditaan vain oikeuksia ja etuuksia, mutta saavutetuista eduista ei tingitä yhtään.

        Pitäis antaa paikkansa, pitäis aukailla ovia, pitäis osallistua tasan 50 % kotitöihin, pitäis maksaa juomat yms. kustannukset treffeillä, pitäis maksaa kaikki laskut, pitäis toimii neitosten yksityis kanto ja kuljetus apuna, pitäis olla alotteentekijä....

        Tasa-arvon vuoksi en anna paikkaani kenellekään naiselle. En edes raskaana olevalle. Seiskööt. Mikäli ovia eivät saa avattua, niin olkoot ulkona.jne.

        Se ei riittänyt...ei siivous ,ei ruuanlaitto,ei kaikenlainen yhdessä puuhailu.Ei käyty paljon missään....sellainen nykymies voi olla....


    • tuollaisia miehiä???

      Itse tunnun löytävän sellaisia miehiä, jotka ainakin suhteen alussa haluavat maksaa minunkin lippuni/ruokani/juomani.

      Koska kannatan tasa-arvoa, koen tilanteen tukalaksi, sillä haluan itse maksaa oman osuuteni.

    • sen noin

      pitäis toimia? Jokainen maksaa omansa tai vuorotellen.
      Tietty jos haluaa olla maksullinen seuralainen, viehetyksensä siinäkin.

    • Hmmmm

      Miksi mulle osuu kaikki ne miehet, joille minä saan tarjota??

      Joku jopa joskus kahvitiskillä sanoi lompakkoaan kaivaessaan "hyvä kun olin hidas" ja sai maksettua mulla koko köörin. Sama tahti jatkui muissakin tapaamisissa.. Ikävä kyllä, mies jäi...turha ihmetellä, miksi katosin.

      Eikä tämä mies ollut ainut...onhan mulla hyvä palkka, mutta mun mielestä törkeetä käytöstä. Mä en ole koskaan maksattanut omiani miehillä ja yleensä olen sanonut jos mies on tarjonnut, että mä tarjoon sitten seuraavalla kerralla.

    • -nainen-

      Elämme tasa-arvoisessa Suomessa ja nainen tienaa samallalailla kuin mieskin. Ihmettelen suuresti naisia, jotka olettavat että mies maksaa kaiken treffeillä.

    • Syltty__

      "Olisi ihana treffailla enemmänkin miehiä, jos miehet eivät olisi noin pihejä."

      Miehillä on usein kyky haistaa massatreffailijat ja muilla maksattajat.

    • joo.....

      Kuules nyt, tuntemattomille naisille en rupea tarjoamaan jos treffeille mennään. Vasta jos ruvetaan tapailemaan enemmänkin kuin yhden ainoan kerran niin silloin kyllä tarjoan, mutta muuten annan vain lämmintä kättä ja kauniita sanoja.

    • deittihirmu

      Mitä sä oikein oletat odotat treffien olevan? Mies tulee vain uteliaisuudesta katsomaan minkälainen sä olet. Eihän kyse ole kuin ulkona syömisestä ja läpän heittämisestä. Ne suuret suuret elkeet kuuluvat Hollywood elokuviin. Miehet maksavat joskus kokonaan joskus eivät ei sillä ole mitään merkitystä.

    • SE MENEE

      näin että SE joka pyytää ulos.. maksaa sitten se, mitä tekeekin tapaamisella.. oli se mies tai nainen.. ja jos ilta venyyt yön pikkutunneille asti. ja drinkkejä menee.. maksaa vuorotellen.. vai olenko jotenkin värässä..? =)

      T:nainen82

      • VÄÄRÄSSÄ

        JA MINUN MIELESTÄNI OLET VÄÄRÄSSÄ!! EKOILLA TREFFEILLÄ KUMPIKIN MAKSAKOOT OMAT LASKUNSA, JOS EI TOISTA KERTAA KUULU EI AINAKAAN TULE SUURIA TAPPIOITA!!!


    • hone-y

      Oikeastaan minulla on päinvastainen ongelma: maksaisin mielelläni oman osuuteni mutta miehet eivät anna.

      Deittailet vääriä miehiä =)

    • ei tarjoa treffeillä?

      Mieti tätä kysymystä ja mieti sitä tarkkaan. Se on epäkohteliasta, että naiset eivät koskaan, koskaa, koskaan tarjoa. Miksi? Siis, kerro miksi.

    • Pete Siitin

      Suomessa on tasa-arvo, jonka feministit ovat jo vieneet naisten ylivallan puolelle.

      Emme me miehet mitään juoma-automaatteja ole.

      • ...mutta eivät kaikki

        Onko oikein, että jos pyytää naista ulos, mutta sitten olettaa että nainen maksaa omat ruokansa yms. Jos naisen pyytää ulos, tämä yleensä tarkoittaa sitä, että välittää hänestä. Tämän voi näyttää muunmuassa tarjoamalla!!! Vai onko tosiaan niin, että meitä herrasmiehiä on enään vain harvassa?


    • enemmän palkkaa!

      ..vaikka naisen ja miehen työtehtävät olisivat juuri samat! Tämän takia mies saa luvan maksaa!

      • oivoi

        Johtuiskos siitä, että miehet tekevät myös niitä työtehtäviin kuuluvia töitä?

        Katsos kun pelkästä annetusta tehtävästä ei makseta. Se pitäis vielä tehdä. :D


      • mmmmmmmmmmm

        Eiväthän kaikki miehet saa suurempaa palkkaa kuin kaikki naiset.


    • gfgfgdfg

      Ainoa juntti tässä on aloittaja, jolla on vielä vuonna 2007 noin junttimaisia ajatuksia.

    • yleensä...

      niille naisille joista olen oikeasti kiinnostunut ja jotka sen ansaitsevat. Käyn kyllä "treffeillä" monienkin naisten kanssa, mutta maksan siis vain niile jotka joillan tapaa tuntuvat läheisimmiltä, muut maksakoot itse.

      Kyllä suomalainen mies maksaa, muttei ihan kenelle vain. Varmaan sinunkin pitäsi katsoa peiliin, ilmeisimmin haluaisit vain muiden maksavan oman hauskanpitosi.

      Suomalainen mies on viisas kun ei maksa treffejä jokaiselle tynnyrille jossa on reikä.

      • enmyy

        oikein, vain huora halua että joku maksaa


    • peräkammarin neito

      Mä en edes antais miehen tarjota . Maksan itse omat ostokseni ! Muutaman kerran mies tarjoutunu maksamaan ja pienen väännön jälkeen mies antoi periksi ;)Maku asia sekin.

    • taiteilijan tytär

      Vaikka miesten palkat ovatkin paremmat kuin naisten , niin kalliiksi sekin tulisi miehelle jos sillä on vaikka 3 treffit päivän aikana ja vaikka 5 päivänä viikossa ;);)Uskon ettet ole ollu ainut nainen ;)

    • Elli76

      Herrasmiesten kanssa olen ilmeisesti saanut treffeillä käydä, sillä aina on leffat ja ruoat maksanut mies. Olen monesti tarjoutunut maksamaan treffeillä vuorostani leffaan menon tai ruokailun, mutta aina on tullut kieltävä vastaus. Miehet ovat halunneet tarjota. Hyvää kohtelua on aina muutenkin tullut. Suomalaiset miehet ovat aivan ihania!!!

    • ei tarjoa

      Mies, joka tuntee arvonsa naismarkkinoilla, ei koskaan tarjoa tuntemattomalle mitään. Joka tarjoaa, päästää naisen ikään kuin niskan päälle. Tällöin kontrolli on naisella ja mies talutusnuorassa. Maksaminen on ele, joka paljastaa, että mies haluaa miellyttää naista ja odottaa tältä jotain. Maksava mies on monien naisten silmissä heikko ja vanhanaikainen, ja nykynaiset käyttävät näitä miehiä aika häikäilemättä hyväkseen. Maksattavat juomat heillä ja ovat juotuaan että kiitos näkemiin, oli hauska rupatella. Sitten etsitään seuraava maksaja.

      Tätä painotetaan kaikissa nykyaikaisissa deittioppaissakin, sitä paitsi. Ehkä siksi nykyaikainen mies ei maksa ensitreffeillä eikä vielä toisillakaan. Hän haluaa olla pelimies ja tilanteen haltija. Miksi sinä haluat pistää miehen maksamaan? Onko sinua käytetty hyväksi, ja nyt, hyvityksenä itsellesi, haluat olla hyväksikäyttäjän asemassa? Vai oletko vain köyhä? Haluatko olla iilimato, itsenäistymätön siipeilijä?

      Maksa vain mukisematta oma laskusi, annat paremman kuvan itsestäsi.

      • vato retro

        Nainen haluaa väkisinkin tarjota ?. Mikäs mies sitten on ?.

        Teoriasi oli kyllä järkeenkäypä. Tietyntyyppiseen naiseen ei kannata pateja tuhlata.


    • katiaitalia

      Haluan vastaa vaikka on vanha blogi..olen itse italialainen ja en kyllä voi ymmärtä tämä asia,,se ei ole mitä tekemistä tasa arvosta juttu että mies pitäs maksa " erityisesti" ensi treffeille jos oikeasta kinnosta naisesta..Se on kohteliaisuus,ja se on aina ollu mailmassa mies että tarjoa,se on perinteinen asia!ei tarte puhua aina v........ tasa arvosta paska,kun kuitekiin myös täässä maassa ,vaikka on feminismi maa,vielä on olemassa eroa ,katso esim,naiset palkka,miski ovat matalampi? onko se tasa arvosta?? paska!!!
      On kyllä hieno että mies tarjoasi ensi treffeilla,avasit ovet..etc..olen huomannut täällä ei vain miehet ovat piheja,,se on osa kulttureissa,me italiassa jos menna kaverin kanssa syömään,se lasku on " shared" en tiedä suomeksi sorry..eikä lasketaan onko mä syönyt 5 euro pizza tai 7..se on vain tapa!!tällä lasketan satanaas sentit,ihmiset eivät kutsua kotona illalliseksi jos ei ole hyvää syytä (synttäri tai joku myy syy)...
      Kerran muistan olin baarissa,yksi vanhempi naine kysyin tupakka,antoi se ja hän halusi maksa,mä naurasin ja sanoi :ei nyt yhki tupakka tarte maksa!.Se naine oli niin yllättynyt että kertoi kaverille :katso tuo ulkomalainen rouva antoi ilmaiseksi tupakka!!.Voi perkele mikä pihi maa että ei edes halua anta 1 tupakka ilmaiseksi..

      • ensitreffeillä

        voi perkele mee takaisin italiaan, mitä sä täällä ilmaiseksi teet ??


      • ReinoSorsa

        Muka italialainen... tosi tökerösti kirjoitettu provo, ei kukaan kirjoita tuollaisia kirjoitusvirheitä satunnaisesti ja välillä ilman .


    • Ulkkisrakas

      Huhuh ku tätä keskustelua lukee nii ai että oon niin 100% onnellinen, kun seurustelen ulkomaalaisen miehen kanssa!!! :):) ei tuu yhtään ikävä suomalaisia miehiä paitsi vaan niitä ainoita harvoita herrasmiehiä, jotka osaavat hoitaa ja käsitellä naisia.... mutta nekin vaan niitä harvoja valitettavasti..

      • enmyy

        herrasmies maksaa ja sinä annat niin se menee

        en tykkä jos mies maksaa, aivan kuin ostaa minua, hyi


    • sinkkumä

      ap "olisi ihana treffailla enemmänkin miehiä"
      hei huora, miehet eivät ole niin tyhmiä

    • KaruTotuus

      Aloittaja on ilmeisesti ns "Treffipummi" jonka päälimmäinen idea on siivestäminen treffeillä, ei suhteen haku, ellei sitten satu kohdalle se tarpeeksi yksinkertainen "loputon rahamassi".

    • JR100000

      Miksi naiset ovat pihejä ja nirsoja sitten ??
      Ei täällä kukaan ole toista kohtaan elatusvelvollinen.'
      Etkös sä käy töissä sitä vasten,et sulla on varaa maksaaa omat laskusi..?

      Sä taidat ollakin sellainen hyväksikäyttäjä..;)

    • miksisossu

      Suomessa sossu tarjoaa

    • jnknlk

      Kyllä suomalainenkin mies varmaan mielellään maksaa illan, jos nainen on sen arvoinen eli kaunis ja sopuisa.

      • enmyy

        jos on seksi treffit


    • eivähempääkiinnosta

      Järkyttävän isoksi asiaksi tämäkin muodostunut. Mielestäni varallisuudella ei ole asian kanssa tekemistä, tai en ehkä halua treffailla miehiä, joilla ei kahteen ravintola-annokseen riitä varallisuus.
      Itselleni tulee tunne, että olen miehen äiti, jos lähden ruokia maksamaan. Toki kavereiden kesken asian on erilainen, esimerkiksi sanaton vuoron perään sääntö on omalla kohdallani toiminut.
      Missään tapauksessa ei tulisi toisia treffejä, jos mies alkaisi jakamisesta puhua, ja tällä ei siis pitäisi kellekään olla mitään tekemistä varallisuuden kanssa.
      Olen toki ehdottanut maksamista ja silloin, kun mies on siihen suostunut, ovat ne olleet viimeiset treffit.

      • iugh

        "Olen toki ehdottanut maksamista ja silloin, kun mies on suostunut SÄNKYYN
        Ai jaa mies ei ollut panomiehen näköinen !! Sinä et suostunut levittää haa . . .t

        Eka treffeillä ei mitään tekemistä ravintolassa. Menkää kävelylle !!


      • Juu_ei
        iugh kirjoitti:

        "Olen toki ehdottanut maksamista ja silloin, kun mies on suostunut SÄNKYYN
        Ai jaa mies ei ollut panomiehen näköinen !! Sinä et suostunut levittää haa . . .t

        Eka treffeillä ei mitään tekemistä ravintolassa. Menkää kävelylle !!

        Juu, varallisuudella ei ole mitään tekemistä, kunhan mies maksaa naisen ruuat...

        Juuri sellainen tyypillinen nainen, joka ei juttele asioista vaan päättää itse mikä on oikein ja miten miehen pitää käyttäytyä. Jos ei mennä oletuksen mukaan, se on hei-hei.

        Aikuiset ihmiset sopivat asioista, yleensä puhumalla. Oletusten mukaan toimien tulee vain väärinkäsityksiä. Mikään ei ole niin epäselvää kuin itsestäänselvyys.


      • jkjkdljfkdjk
        Juu_ei kirjoitti:

        Juu, varallisuudella ei ole mitään tekemistä, kunhan mies maksaa naisen ruuat...

        Juuri sellainen tyypillinen nainen, joka ei juttele asioista vaan päättää itse mikä on oikein ja miten miehen pitää käyttäytyä. Jos ei mennä oletuksen mukaan, se on hei-hei.

        Aikuiset ihmiset sopivat asioista, yleensä puhumalla. Oletusten mukaan toimien tulee vain väärinkäsityksiä. Mikään ei ole niin epäselvää kuin itsestäänselvyys.

        "aikuiset ihmiset sopivat asioista yleensä puhumalla". Ihan oikeestiko selittäisit daamillesi, että: "mitäs, jos pistettäs lasku puokkiin"? Ei saletisti tulisi toisia treffejä, mun kohdalla ei niitä ekojakaan, vaikka toisaalta oon niin empaattinen, ett ehkä säälistä istuisin sen hetken aterioimassa-sitt äkkiä himaan.


      • Juu_ei
        jkjkdljfkdjk kirjoitti:

        "aikuiset ihmiset sopivat asioista yleensä puhumalla". Ihan oikeestiko selittäisit daamillesi, että: "mitäs, jos pistettäs lasku puokkiin"? Ei saletisti tulisi toisia treffejä, mun kohdalla ei niitä ekojakaan, vaikka toisaalta oon niin empaattinen, ett ehkä säälistä istuisin sen hetken aterioimassa-sitt äkkiä himaan.

        Miten torveloita ihmiset voi olla?

        Ei sitä keskustelua aloiteta siinä vaiheessa kun lasku on jo pöydässä. Se aloitetaan silloin kun tavataan, tai nettitreffien tapauksessa jo ennen sitä. Kokeile joskus, saatat yllättyä siitä kuinka helposti asiat järjestyvät kun ei mennä oletusten mukaan.


    • kjkljkljkljkj

      Mielestäni toi on sellainen itsestäänselvyys, että missään tapauksessa en ymmärrä miten joku näkee asian toisin. Olen joskus jopa antanut miehelle rahaa, jotta hän on se joka huolehtii maksutapahtumasta ravintolassa, näissä tapauksissa kyseessä on ollut kaveri. Mies vaan maksaa, ei siinä mitään. Nainen voi tehdä jotain naisille ominaista muuta-mitä lie. Ei voi olla niin köyhää ihmistä, että tästä muodostuu ongelma, ei vaan voi olla, tai sitten ne ovat näitä työttömiä sosiaalitoimiston luukulla juoksijoita.
      MIes voisi vaan olla mies, eikä .... poikanen.

    • jokaviikkotreffit

      vanhanaikaista

    • askaff

      Ajatus siitä, että miehen pitäisi treffeilla tarjota, on peräisin ajoilta jolloin naisilla ei ollut omaa rahaa. Tytöt siirtyivät isänsä omistuksesta aviomiehensä omistukseen, ja jos ko. siirto vaati ulkona esiintymistä, mies maksoi. Kun tästä tavasta on nykyään onneksi luovuttu, voitaisiin kyllä irrottautua myös tarjoiluvelvollisuuden taakasta.

    • Näintäällä

      Jotkut naiset arvottavat miehet lompakon mukaan. Kertoo ääliöydestä.

      Kerrankin ensitreffeillä nainen tarjosi kahvit. Seuraavilla treffeillä poltin hänen tupakat :)
      Muutaman vuoden päästä hän synnytti meille lapsen.

    • kohtuuskaikessa

      Voisihan sitä maksaa kaiken, jos kävisi treffeillä vain yhden naisen kanssa, johon olisi jo valmiiksi rakastunut. Vaan jos tapailee kymmeniä naisia vuodessa tarkoituksena löytää joku kiinnostava, niin ei silloin tee mieli maksaa kaikkien naisten syömisiä ja juomisia.

    • Tasanmenee

      Eikä. Sen siitä naiset saa kun feminismi kukoistaa ja tasa-arvoa haluaa.

    • Kunnioitusta

      Minulle on selvää, että maksan omat kuluni. Sen voi etukäteen sanoa, että hei mä maksan omani.... jos sitten mies tästä huolimatta sanoo, että minä hoidan nämä, niin sitten ihan ok. Kiitollisuudenvelantunne. Hyväksikäytöntunne. Epämiellyttävää.. Myös minä voin maksaa kahvilassa kahvin tms. vuorostani.
      En siis säti miestä, jos hän ei oleta joutuvansa maksumieheksi.
      Eikös se muu fiilis ole tärkeää.

    • yäk

      v. 2007 miksi mies ei tarjoa kikkeli, ap on ihmettelevä huora

    • halavatun_huårat

      Siksi kun ämmille tarjotaan jo miesten selkänahasta revityt KELA Gold-rahat sosku/Kela meiningeistä. Jotta ämmät saa vetää sipsiä ja sidukkaa kitusiinsa päivät päästään ja porsia YH-kersojaan jännämiehille.

      Haistakaa huorat pitkä vittu ! Siinä teille luuskille sitä tasa-arvoa jota olette kitisseet ja olleet vailla iät ja ajat, menkää saatanan siipiveikot töihin siitä loisimasta, HUS HUS !!!!

    • Yksinäinen.mies

      Miksipä sitä itteään tyrkyttämään naisille ,kun ei kelpaa niin helpompi on olla ja liikkua yksinään maita ja mantuja.
      monesti näkee kuinka katseita sataa , mutta kun avaa suunsa niin silloin naista viedään eri suuntaan??? miksi! Pelkäättekö sitä kun suomalainen mies rupes puhumaan? tää tuli ensimmäisenä mieleen.
      Perään ku ei naista kannata lähteä juokseen, siellä menkööt.
      Ei ole ihme kun valitetaan sitä että "suomalainen mies ei puhu eikä pussaa" karkuun lähetään!!. Voi voi voi ....

    • miesjatotuus

      Voin miehenä maksaa kulut, mutta otatko suihin sitten kans?

    • Sopuisasti

      Tottakai hyvät käytöstavat edellyttää että mies maksaa tarjoilun mitä se sitten onkin, onko kahvi kahvileivän kera tai jotain muuta. Näin olen itse toiminut se menee luontevasti ilman kyselyä. En ole vaatinut naiselta vastapalvelua. Rakasteltiin melko pian kun molemmat aidosti halusi kipinää oli. Monet miehet vaan pirun nuukia, pihejä.

    • Rafael_The

      Kyllä miehen kuuluu maksaa treffeillä, lyhyillä tai pidemmillä. Maksaa matkat, taksit lyhyemmät tai pidemmät. Eikä lirkutella muille naisille. (Tuli vain tästä palstasta mieleen...)
      Tuolla Treffien puolella on paras varautua miehen maksamaan myös 90 vrk kutsu kuluineen, majoituksineen, ruokineen ja matkoineen daamille. Passi ja viisumi on myös hyvä maksaa. Niin ei tarvitse pahempaan varautua.

      • Rafale

        Ai niin, pahaan varautumisen osalta siihen loppulistaan kuului kyllä myös matkavakuutus (Scengen-alue, kun Kela ei korvaa...)...


      • Rakkautta_ja_anarkiaa

        Helposti neljä tonnia menee, jos neitosen täytyy vielä yöpyä lentojen välissä. Kauneusunet ovat tärkeitä. Kukkasia ei silti kannata ostaa valmiiksi mennessä vastaan lentokentälle. Säästää edes vähän.


    • mikolat

      Ei pidä paikkaansa.
      Aina tarjoan ,kun vierasta naista tapaan.
      Heitä on ollut jonkun verran yleensä Lahdessa päin.

    • pop98

      No sehän riippuu täysin naisen painoindeksistä(lihavuudesta/laihuudesta),
      Jos nainen on timmi pantava, niin tottakai mies maksaa kaikki viulut vaikka isommatkin laskut.
      Jos taas lihava nainen, maksakoon itse, näin se menee..turha lässyttää mitään idelaisista soopaa..

    • Tahvo52

      Jaa, mitä vaikeata nyt tuossa on. Yleensä totean että sopiiko että minä hoidan nämä, hoida sinä vaikka sitten seuraavat. Pitää nyt muistaa että ei ensitreffeillä mennä esim. syömään mitää 100 euron illallisia, niin typerä ei pidä olla.
      Kyllä naiselle voi tarjota jos kerran treffeille on kutsunut, drinkki, kahvit, leffa...ei se nyt mikään iso juttu ole.
      Miksei voisi voisi myös tehdä jotain hyvää ruokaa ihan himassa deittiseuran kanssa kimpassa ja sitten jälkkäriksi vaikka drinksu jossain ravitsemusliikkeessä:)

    • treffeillä

      Miksi suomalainen mies ei tarjoa treffeillä?
      Muista en tiedä, mutta itse maksan aina kun haluan suhteen jatkuvan. Jos asiasta täytyy keskustella niin tiemme erkanevat. Oletan, että naisella ei edes ole rahaa mukana treffeillä.
      Toisaalta ymmärrä jos jollakin miehellä ei ole varaa maksaa naisen laskua.

    • Jeah99

      Miks miehen pitäis maksaa sun elokuva lippus oletko joku prinssessa vai mùutenko vain yrität käyttää hyväksesi miehiä

    • syyt_ja_seuraukset

      Kirjoitin äsken naisten ylimielisyydestä. Nainen hyväksikäyttää miestä ja kun mies ei ole maksaaja tai muuten juksupoika, niin silloin hänet voi laittaa vaihtoon. Naisella on luettelo miesten yhteystiedoista ja on valinnan varaa sen takia miehen tunteet ei paljon merkitse naiselle mitään. Tunteiden eteen tulee se mitä hyötyä nainen voi saadat mieheltä. En ihmettelisi jos naisilla olisi 5 - 10 poikaystävää samanaikaisesti.

    • Tarkennusta

      "Kaikkialla muualla mies maksaa treffeillä kaiken."

      Ja kokemusta oli monestako maasta, monestako miehestä?

      Tämä keskustelu täyttää kohta 10 vuotta. Vieläkään Suomessa ei olla tasa-arvoisia eikä varsinkaan tasapuolisia. Sitten kun se tasa-arvo iskee vastaan esim. niin että pitää hoitaa oma osuutensa kuluista...

      Miksi miehen pitäisi maksaa? Se _ei_ ole nykymaailman tapa. Ei olla mitenkään suhteessa, ei ole oletuksia siitä, että juuri nämä treffit johtaisivat johonkin. Miksi pitäisi olla oletuksia siitä, kumpi maksaa?

    • epätasaarvoa

      Itse maksan silloin, jos saan sellaisen fiiliksen, että naista voisi tavata uudestaakin. Ystäville saatan myös joskus tarjota juoman tai ruuan, koska tunnen heidät ja joskus heidän taloudellinen tilanteensa on sellainen, että mihinkään ei ole ylimääräistä (en sovi maksamista etukäteen vaan teen ihan fiiliksen mukaan).

      Jos käyn treffeillä vaikkapa 20 naisen kanssa vuodessa niin kyllähän siinä on ihan mukava rahasumma, jos maksan joka kerta juomat ja ruuat. Ja en saa mitään vastineeksi, jos huomataan heti ensimmäisellä kerralla, ettei meillä synkkaakaan.

      Naisten tasa-arvo = kaikki vanhat edut pidetään (mies on maksaja, aloitteen tekijä jne.), mutta mitään vanhoja velvoitteita ei haluta (naisen oleminen kotiäitinä, nainen kokkaisi miehelle ruuan jne.). Ennen vanhaa ymmärsin tuon maksamisen, koska miehet toivat koko perheelle rahan pöytään, mutta nykyään naiset tienaavat yhtä paljon kuin miehet.

    • Maailmanmatkaaja1234

      Olen asunut monessakin maassa. Vain Suomessa miehet odottavat laskun puolitusta.
      Kaikkialla muualla mies maksaa aina. Olisi häpeä jos pyytäisi naista maksamaan. Tarkoittaisi että mies on köyhä tai pihi.

      Menkäähän Suomen miehet treffeille vaikka Etelä-Eurooppaan ja yrittäkää saada nainen maksamaan puoliksi. Varmaan läimäisisi korville ja lähtisi.

      • Just_joo

        Meillä ja Etelä-Euroopassa on vähän eri asia. Etelässä todella voisi tulla mielenkiintoinen tilanne, jos menet ehdottamaan treffeillä että nainen maksaisi. Mutta sitten se vasta erikoinen tilanne syntyykin, kun menet ehdottamaan suomalaiselle naiselle että tämä käyttäytyisi kuin ne toiset siellä etelämmässä. Siis seuraavat miestä minne ollaankin menossa, hoitavat lapset ja kodin sekä pitävät miestä hyvänä työpäivän jälkeen. Ja huolehtivat, että talousrahat riittävät.

        Hei halloo! Nyt ollaan Suomessa vuonna 2017.


    • eihyvääpäiväätaas

      Ei jumalauta, jos aikuinen työssäkäyvä nainen ei pysty omia leffalippuja tai ravintolalaskuja maksamaan niin saa luvan olla yksin.

    • treffitkaupassa

      Mitäpä mieltä tämänpäivän naiset on semmosesta että käydään yhdessä kaupassa ja valitaan mieleiset eväät.Mennään joko meille tai teille ja kokataan toisillemme samalla tutustuen. Ja kaikki luottamuksellisesti.

    • pillupässi

      Miksi suomalainen nainen tarjoaa heti "peppu" ?

    • KympinTunti

      Jos deitti pitää päivän selvänä että mies kustantaa kaiken niin säästys paljon aikaa ja vaivaa kun kysyis suoraan että paljonko se pelkkä pano maksaa.
      Sama maksumiehen rooli jatkuu ihan taatusti jos suhteeseen asti erehtyy tollasen kans.

    • N27v

      Näin naisena en ymmärrä, miksi naiset inisee tästä. Eikö teillä ole rahaa, vai menettekö treffeille vain syömään?

      Minä en ole vetänyt herneitä nenään, vaikkei mies ole maksanut. Jos jutusta on tullut jotakin, on mies aina 100% varmuudella jossain vaiheessa tarjonnut minulle ruuat (ja minä hänelle, minusta mukava tapa huomioida).

      Ottakaa pää siis pois persauksestanne ja lopettakaa ininä.

      • jeejeejeejeejee

        Mistä tällaisia naisia löytyy? Mulle yksi kiitos


    • jalkatyöläinen

      huomenta arvon naiset se on kuulkaas tasaarvo tänä päivänä kumpainenkin m,aksaa omat sapuskat jos ei toisin sovita

    • Nainen60vlähestyy

      Tasa-arvo on nykyään eli kahta miestä olen naisena, parempi tuloisena talossani elättänyt. Hyvin on kevannut siipeily varsinkin viimeiselle, nytpä on tiukka paikka eron jälkeen hänellä tulla omilla toimeen kunnes seuraava elättäjä löytyy.

      Siksi näin 60 v lähestyvänä kyllä tarkkailen treffikumppanien käytöstä rahan suhteen. Neljän miehen kanssa olen treffeillä käynyt. Ensimmäinen oli hyvin avokätinen tarjoiluissa ja taksien maksamisessa, mutta välillä maksoin minäkin. Toinen ilmoitti heti ruokailun jälkeen tarjoilijalle, että maksetaan erikseen, ja minä maksoin tahallani kahvit meille seuraavassa paikassa. Mies oli juuri kehunut osakesijoituksillaan. Kolmas mies söi mielellään maksamani lounaan ja toisella kerralla kahvit, lounaan olimme maksaneet toisella kertaa erikseen. Limsan hän sentään maksoi mulle. Ja neljäs maksoi automaattisesti teet meille, en edes kehdannut kysyä että jaetaanko se vajaa neljän euron lasku. Tosin hän ei halunnut minua enää sen jälkeen tavata, toivottavasti ei tuon perusteella luullut siipeilijäksi.

      Eka treffeillä en menisi kummankaan kotiin kokkailemaan, mutta jos näin myöhemmin sovitaan, voisi toinen kyllä tarjoutua tuomaan vaikka viinipullon, jos toinen maksaa kalliit ateria-ainekset. Fiksu mies tekee kyllä vaikutuksen tuomalla kukkia. Toisaalta pitää huomioida sekin, että matkustus pitemmästä matkasta ei ole sekään ilmaista omallakaan autolla.

      Kaikki nämä miehet ovat siis olleet hyvätuloisia (asianajaja, lääkäri, insinööriyrittäjä...). Aikaisemman parin pitkän suhteen perusteella olen kyllä todennut, että rahan käyttö ensimmäisillä tapaamisella kertoo kyllä, mitä on odotettavissa jatkossa. Pihi ja laskun maksattaja (mies) käyttäytyy näin myös jatkossa, ja olen kuitenkin etsimässä tasa-arvoista, pitkää parisuhdetta enkä aio enää katsoa yhtään siipeilijää elämässäni.

    • EiAnnettuMaksaa

      Täh, minä aikoinaan treffeillä tarjouduin maksamaan neidin ruoat, mutta neiti tylysti totesi, että hän itse maksaa.
      Se osoitti, ettei hänelle kelpaa se, että mies maksaa ruoat, vaan haluaa itse maksaa.
      Ehkäpä neiti sillä viestitti, että mitään yhteistä ei koskaan tule olemaan, koska yleensähän yhteen muutettaessakin maksetaan yhteisesti yhteisiä kuluja.
      Että turha se on haukkua miehiä piheiksi, kun on naisiakin, joille ei kelpaa miehen tarjoama raha.

    • Rairairaivaan

      Minä taidan näin kohta viisikymppisenä olla jossain takaraivossani vähän vanhanaikainen, kun arvostan sitä että mies maksaa sen viinilasillisen tai pullakahvit. Usein olen tarjoutunut muodon vuoksi maksamaan, mutta ei ole tarvinnut.
      Ihan tässä hiljattain äijä vonkasi pitkään että mentäisiin ensitreffeillä (nettituttavuus) syömään, sain vielä valita paikankin. Varmistelin vielä muutamaan kertaan, että onko aivan varma että ihan syömään, eikä vaan drinkeille. No, itsepä halusi! Söin sitten mukisematta kolme ruokalajia ja lasin viiniä, yhteydessä oltiin vielä senkin jälkeen, mutta se hiipui koska en innostunut lämmittelemään se lakanoita joulunpyhinä. Oli lapset ja muut riennot.
      Ei ole tullut kiusallisia tilanteita, shampanjaa tarjottu ja kiitellyt vaan olen. Seksikumppanini olen valinnut aivan itse, ei mitään vastapalvelusmeininkiä.

    • jäävätkiinni

      Varatut ei uskalla maksaa pankkikorteilla ;)) Ooooooo ;D

    • Yökstökstöks

      Joo just nauratti kun treffeillä huoltiksella. Molemmat ostivat kahvinsa - tietty. Kesken kaiken herra X sitten sanoi että haenpa toisenkin muttei siis voinut edes kysyä- ei älynnyt että haluatko sinäkin. Helvetti ja tollaselle tollollle pitäisi mitään itsestään kertoa. Opetelkaa käyttäytymään.

    • Oikea_mies_on_fiksu

      Idioottimiehet eivät saa toisia treffejä. Tottakai mies tarjoaa, on kohtelias, osaa keskustella ja huomioida treffiseuralaisensa.

    • in_lööv

      Pihinä suomalaismiehenä käytin 700 euroa eka treffeihin.

    • ymmrtk

      ite maksan, en ole huora

    • treffejä.ootellessa

      Ette ole enää "naiset" nyrkin ja hellan välissä !! joten nykyään te naiset voitte ostaa itsekkin tuotteenne mitä haluatte eteenne nautittavaksi.
      Ainut jossa ostan naiselle on tyttäreni ! vaikka onkin aikuinen jo.
      Jos treffit menee pilalle tuollaisten vaatimusten takia !?! niin kuppi kahvia pullan kera saa riittää tarjoiluksi naiselle.

    • naisenlogiikka

      Tämän naisen logiikalla seuraavasti.

      1. Tarjoudun maksamaan koko laskun. -> Olen erittäin tyytyväinen treffeihin, ja odotan jatkoa.

      2. Mies maksaa koko laskun. -> Minulle jää miehestä todella hyvä vaikutelma. Ehdottomasti seuraavat treffit. Jatkossa kumpi vain voi maksaa.

      3. Mies ehdottaa laskun jakamista. -> Kaverimeininki, mutta mennään vain ulos toistekin. Jos baarissa ja kahvilassakin molemmat maksaa aina itse, tuloksena on aika varmasti friendzone.

      4. Mies antaa minun maksaa. -> Maksan koska tarjouduin maksamaan. Jos sama linja jatkuu seuraavilla treffeillä, kiinnostukseni vähenee. Saituri tai tyhjätasku ei kiinnosta.

      5. Maksan oman osuuteni ilman että asiasta puhutaan/vaadin saada maksaa oman osuuteni vaikka mies olisi valmis tarjoamaan. -> Huonot treffit, haluan nopeasti pois enkä halua jäädä kiitollisuudenvelkaan.

      • Saituri ja tyhjätasku ei kiinnosta... hmmm... on mielenkiintoinen näkökulma 😐 Onko monellakin naisella kiinnostus mieheen on suoraan verrannollinen siihen paljonko rahaa hän naiseen käyttää 😶?


      • naisenlogiikka
        MyLMyR kirjoitti:

        Saituri ja tyhjätasku ei kiinnosta... hmmm... on mielenkiintoinen näkökulma 😐 Onko monellakin naisella kiinnostus mieheen on suoraan verrannollinen siihen paljonko rahaa hän naiseen käyttää 😶?

        Pienet tulot tai tarkkuus rahankäytön kanssa on ok, saituri ja tyhjätasku sinänsä oli vähän huono sanavalinta. Mutta jos aikuisella ihmisellä ei oikeasti ole varaa tai kiinnostusta koskaan tarjota yhtä juomaa tai ateriaa, se on ongelma ja luultavasti myös esimakua isommasta ongelmasta. Kaiken maksattaminen toisella antaa kuvan itsekkäästä siivelläeläjästä tai henkilöstä, joka ei osaa pitää raha-asioitaan kunnossa. Mahdollista seurustelusuhdetta ajatellen huonoja vaihtoehtoja molemmat. Sama pätee toki naisiin myös. Jatkuva rahapula ja pummiminen tekevät hallaa kaverisuhteillekin. Kyse on siitä paljonko ottaa ja paljonko antaa, rahankäytössä deittailuvaiheessa näkee jo aika paljon mitä on tulossa jatkossa.

        Siitä en tiedä onko monellakin naisella kiinnostus mieheen on suoraan verrannollinen siihen paljonko rahaa mies naiseen käyttää, vaikka se ei kai varsinaisesti kommenttiini liitykään.


      • naisenlogiikka kirjoitti:

        Pienet tulot tai tarkkuus rahankäytön kanssa on ok, saituri ja tyhjätasku sinänsä oli vähän huono sanavalinta. Mutta jos aikuisella ihmisellä ei oikeasti ole varaa tai kiinnostusta koskaan tarjota yhtä juomaa tai ateriaa, se on ongelma ja luultavasti myös esimakua isommasta ongelmasta. Kaiken maksattaminen toisella antaa kuvan itsekkäästä siivelläeläjästä tai henkilöstä, joka ei osaa pitää raha-asioitaan kunnossa. Mahdollista seurustelusuhdetta ajatellen huonoja vaihtoehtoja molemmat. Sama pätee toki naisiin myös. Jatkuva rahapula ja pummiminen tekevät hallaa kaverisuhteillekin. Kyse on siitä paljonko ottaa ja paljonko antaa, rahankäytössä deittailuvaiheessa näkee jo aika paljon mitä on tulossa jatkossa.

        Siitä en tiedä onko monellakin naisella kiinnostus mieheen on suoraan verrannollinen siihen paljonko rahaa mies naiseen käyttää, vaikka se ei kai varsinaisesti kommenttiini liitykään.

        Ok 😁 Nyt käsitin paremmin 🙂 Noissa joita mainitsit, oon samoilla linjoilla kyllä 🙂


      • Ai_kuinen_mies

        Juuri tämä (viiden kohdan lista) on sitä, miksi en ymmärrä nykynaisia.

        Miksi pitäisi arvatata kuun tai viiksien asennosta jotain, mitä voi helposti puhumallakin selvittää. Aikuiset ihmiset käyttävät puhumista arjen asioiden järjestelyyn, eivätkä arvailua tai astronomiaa.

        Puhukaa ihmiset. Se toimii, eikä tarvitse arvailla.


    • Minä olen kiitollinen ja arvostan, jos mies haluaa maksaa esimerkiksi ravintolan laskun minunkin puolesta. Joillekin miehille tämä on tärkeää. En kuitenkaan odota toisen, vieraan henkilön ruokkivan minua omilla kustannuksilla... saatan itsekin joskus maksaa laskun, jos lompakkoni on vaikka lähempänä kuin miehen :) koskaan en jäänyt "hyväksikäytetyksi".

      Tuo on kummallinen näkökulma nykynaiselta jolla on tasa-arvoisesti mahdollisuus käydä koulua, töissä ja saada palkkaa. Ennen vanhaa, kun ei naisella oma rahaa juurikaan ollut tämä odottaminen, että mies maksaa ja suuttuminen miehen piheydestä (en nyt puhu gigoloista ) oli ihan Ok. Mutta nyt? Vuonna 2017?

    • Ierika

      A) Suomi on perusteellisesti tasa-arvoinen maa ja kansa.
      B ) Suomalainen mies tietää ettei saa rahoilleen vastinetta.

    • Olkaa.naiset.rehellisiä

      Ensitreffeillä olisin tarjonnut kahvilassa kahvi pullan kera,mutta, mutta ! Kuinkas kävikään ?? ilmoitetaan sellainen treffipaikka jota paikkakunnalla ei ole lainkaan?? Miksi? lähteä harhailemaan paikkakunnalle jossa Ko. paikkaa/kiinteistöä ei ole !!!
      Miksi naiset tekevät näin ? eikö rohkeutta ollut kohdata miestä lainkaan?? vaan piti tehdä tällätavalla oharit !?!
      Pitää katsoa kohde ennen kuin lähtee Ko. paikkaan treffeille , jos vaikka treffit kohdetta ei olekaan sovitussa paikassa.

    • MaksaVelkaJaKulutus

      Eksää tiedä , kun äkkiä tarjoamisiin menee sellaset yli 20e niin mies logiikallaan käsittää että hei, siinähän menee olut poikineen. 20e.lla juo ja viettää ittekseen mukavan päivän ilman huolia ja murheita. x) sitten tulee naiset , jotka vinkuu että rahaa rahaa rahaa. Ei tipu. Pitää säästää. Että saa olutta. :P

    • Kaikkea_ei_voi_ymmärtää

      En jaksanut vielä lukea kaikkia kommentteja, pakko sanoa ensin oma mielipide. Tähän "kuka maksaa" -ongelmaan törmäsin vähän aikaa sitten ja olen ollut sen jälkeen ihan pihalla. En halua, että kukaan sanoo minun menevän toisen siivellä, joten halusin maksaa itse oman juomani ravintolassa (asiasta ei siis keskusteltu etukäteen). Auts, se olikin virhe, sillä mies loukkaantui tuosta todella pahasti. Ja itse olisin halunnut vajota maan alle, kun olin moisen mokan tehnyt. No, aion jatkossakin maksaa itse omat juomani tms., osaan nyt kuitenkin varautua näinkin yllättävään reaktioon.

    • Anonyymi

      Sovinismi on👌👌👌

    • Anonyymi

      Sarjatreffailijamiehet ei tarjoa, tulisi aika lovi lompsaan ,kun on aina uutta treffikumppania

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe