Juu että terve vaan!
Mulla on tämmöinen nolo ongelma, että pakaroissani on aika usein finnejä. Tästä saa tietenkin sen kuvan, että en pyyhi persettäni ja istuskelen ilman housuja milloin missäkin, mutta kun asia ei todellakaan näin ole. Suihkussa käyn päivittäin, huolehdin hygieniasta ja vieraissa vessoissa laitan aina paperia ringille. Silti vaan ongelmana on finnit pakaroissa.
Mitä ihmettä pitäisi tehdä, että ne lähtisivät? Olen koittanut pestä ja taas välillä olla pesemättä (jos hoitotuotteet esim. kuivattavat), rasvata ja välillä taas olla rasvaamatta, mutta mikään ei tunnu auttavan. Muualla ei finnejä juuri ole, ei ainakaan tässä määrin häiritsevästi. Ongelma on siinä määrin nolo, että en kehtaa puhua siitä esim. lääkärissä.
Eli pitäisikö pakaroita pestä samoin kuin muutakin vartaloa vai enemmän? Kasvot olen pessyt pelkällä vedellä, eikä ongelmia ole. Rasvaanko vai enkö rasvaa? Vaikuttaako pikkuhousujen pitäminen/pitämättömyys yöllä tai muulloin asiaan?
Jos jollain nyt löytyisi joku konsti tai edes SYY tähän ongelmaan, niin olisin aika kiitollinen! :D
Finnit takapuolessa
12
11320
Vastaukset
- osaa sanoa
mutta voisit kokeilla samaa kuin naamaankin vastaavassa ongelmatilanteessa: kuorintavoidetta ahkerasti (takapuoli kestää enemmän kuin kasvot, heh) ja vaikka kunnon mutanaamio tai koko vartalolle tarkoitettu turvenaamiokäsittely voisi auttaa, jos siis jaksat olla istumatta valkoiselle sohvalle käsittelyn aikana.
Ja tuo edellinen vastaaja voisi kokeilla puhdistavan turvenaamion tunkemista korviin, jos vaikka se imeytyisi aivoihin saakka.- Nauraa ****
"Ja tuo edellinen vastaaja voisi kokeilla puhdistavan turvenaamion tunkemista korviin, jos vaikka se imeytyisi aivoihin saakka."
Niin just :)))
- kjlsfejsdjl
Lakkaa jynssäämästä pyllyä! Ihan totta, mitä ennemmän kuorit, peset ja rasvaat, sen pahemmaksi ongelma muuttuu. Nuo ovat selvästi hikinäppylöitä tai kuituallergiaa, joten vaihda keinokuituiset alushousut puuvillaisiin, samoin päällyshousut, ettet hikoile. Laske makuuhuoneen lämpötilaa, ettet nuku liian kuumassa. Kun peseydyt, muista kuivata itsesi kunnolla ja anna kosteuden haihtua iholta ennen pukemista. Jos nuo näppyläsi ovat kovin tulehtuneita tai leviävät ihottumaksi, mene suosiolla lääkäriin, siinä ei ole mitään noloa. Ja kuule, lakkaa kiusaamasta itseäsi tuolla älyttömyydellä, eli paperin tunkemisella vessan ringille. Katsos siitä ei voi mitään tarttua, joten tuhlaat vain aikaasi.
- selässäsi finnejä?
Älä pese hiuksiasi silikonia sisältävillä shampoilla.
Kun suihkun jälkeen kuivaat itsesi niin älä hankaa
takapuolta pyyhkeellä vaan kuivata taputtelemalla tai anna kuivua itsestään.
Ja nuku ilman pikkareita. - kiusaa...
Enpä anna neuvoja ongelman hoitoon, kun ihotautikurssi on vielä suorittamatta. Jos nyt kuitenkin lääkäriin haikailet niin voin vakuuttaa, ettei ongelmassasi ole mitään noloa! Uskokaa vaan hyvät ihmiset, että terveyskeskuksessa sitä näkee NIIN ihmeellisiä, outoja ja järkyttäviäkin asioita, ettei finnit persuksissa ketään hihitytä. Sympatiat kuitenkin, ymmärrän kyllä ettei tällaisista kylillä tee mieli huudella:)
- valitettavasti näin...
SYY akneen on aina hormonitoiminnassa, siihen eivät ihonhoitotuotteet, peseminen tai pesemättömyys juurikaan vaikuta. Ainoa mikä tulee mieleen, että ihosi rakenne on takapuolessasi sellainen että ihohuokoset tukkeutuvat. Yhdessä hormonitoiminnan säätelemän talintuotannon kanssa syntyy sitten finnejä. Itselleni niitä tulee selkään. Niitä tulee kullakin ihmisellä sinne missä on talirauhasia, jotka eivät toimi normaalisti. Akneen on monenlaisia lääkkeitä, joista osa toimii, osa ei. Osa toimii monille, mutta on ihmisiä joille ei toimi mikään. Useimmiten naisilla auttaa parhaiten e-pillerit, mutta ongelma voi palata takaisin kun e-pillerit lopettaa joten niistä on vain hetkellistä apua.
Tälle aiheella on oma keskustelupalstansakin, tervetuloa:
http://p2.foorumi.info/finninaamat/index.php - finnitön :)
käytin ennen aina siteitä kuukautisten ajan ja vaikka vaihdoin sidettä parin tunnin välein finnejä ilmestyi. Takapuolessani oli finnejä myös kuukautisten välillä, ja jotkut niistä olivat todella kivuliaita. kokeilin läpi kaikki markkinoilla olevat terveyssiteet, mutta eipä ollut juurikaan merkistä kiinni (pirkka-siteiden käytössä finnit yllätyksekseni vähenivät, mutteivät kuitenkaan kokonaan poistuneet). kävin lääkärissä ja hän neuvoi käyttämään tamponeita siteiden sijaan ja se auttoi! Nykyään käytän sidettä vain kun on ihan välttämätön pakko ( koko kuukautisten ajan öisin ja kuukautisten lopussa ohuita pikkuhousunsuojia) ja finnit ovat kadonneet :) toinen vinkki minkä lääkäri antoi ja jota olen myös noudattanut: älä käytä stringejä, jos et laita niiden päälle puhtaita housuja joka päivä, äläkä pitsisiä alushousuja, sillä ne hankaavat ja saattavat näin aiheuttaa ihon ärtymistä ja finnejä.
- Stringit on.
Eipä yleistetä kuitenkaan, mä itse nimittäin käytän stringejä ja ei tuu mitään näppylöitä pakaroihin.
Sanoisin että pitäisi katsoo myös mitä suuhunsa pistää, sillä on mahdollista että jos syö suklaata tai muita rasvasia tuotteita, niin näpyt voivat tulla myös pakaroihin. - lääähh
Stringit on. kirjoitti:
Eipä yleistetä kuitenkaan, mä itse nimittäin käytän stringejä ja ei tuu mitään näppylöitä pakaroihin.
Sanoisin että pitäisi katsoo myös mitä suuhunsa pistää, sillä on mahdollista että jos syö suklaata tai muita rasvasia tuotteita, niin näpyt voivat tulla myös pakaroihin.Ai sulle tulee ihottumaa. Noh, ei se ainakaan sitrushedelmistä johdu, mä nimittäin syön niitä eikä oo mitään ongelmaa...
Ehkäpä sinulla ei vain ole taipumusta saada finnejä takapuoleen tekisit sitten mitä tahansa. Laajimmat lääketieteelliset tutkimukset eivät muuten ole todenneet mitään yhteyttä suklaan, sipsien ym. roskaruuan ja finnien välillä. (unohdetaan nyt nämä seiskan rakastamat roskatutkimukset, joissa on aina keskimäärin 7 koehenkilöä...) - Vastaanpa.
lääähh kirjoitti:
Ai sulle tulee ihottumaa. Noh, ei se ainakaan sitrushedelmistä johdu, mä nimittäin syön niitä eikä oo mitään ongelmaa...
Ehkäpä sinulla ei vain ole taipumusta saada finnejä takapuoleen tekisit sitten mitä tahansa. Laajimmat lääketieteelliset tutkimukset eivät muuten ole todenneet mitään yhteyttä suklaan, sipsien ym. roskaruuan ja finnien välillä. (unohdetaan nyt nämä seiskan rakastamat roskatutkimukset, joissa on aina keskimäärin 7 koehenkilöä...)Anteeksi kuinka? onko mahdollista että kirjoitit väärälle henkilölle vai oliko mulle suunnattu.
Mä siis en puhunu mistään ihottumasta, ei siis tarvitse olla allerginen jos saa vaikka suklaasta finnejä katsos kun siinä tuotteessa on sitä rasvaa.
Joo ei mulle pakaraan tule finnejä mutta kun syön esim. suklaata niin saan naamaan ja selkään finnejä, joten yritän syödä sitä sopivasti ettei tule.
- silopeppu
Itselläni oli myös sama kiusallinen ongelma takapuolessa joka hävisi kaupan "vauvahyllystä" ostetulla sinkkivoiteella!!
- mutta muistakaa..
Jep, sinkkivoide auttaa, mutta muistakaa että kun finnit on poissa jatkakaa vielä voiteen käyttöä. Muuten ne tulevat takaisin. :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516953Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414674HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972657- 1381944
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321569Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161419
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191105mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101049