Hampaat heiluvat

Peloissaan

oon tosi peloissani, et menetän mun hampaat kokonaan, sillä ne heiluu mielettömästi. Tiedän, et hampaiden tulee joustaa, mut tää on ihan jotain muuta. Jos syön esim. näkkäriä, niin tunnen kun alaetuhampaat siirtyvät vähän siis alle millin, mutta tunnen sen. Ruuan jälkeen siirrän hampaat kielellä tai hammaslangalla paikalleen. Puolitoista vuotta sitten valitin asiasta hammaslääkärille, mutta se sanoi et on ihan normaalit hampaat ja kuvas ne. Koen kuitenkin et tää heiluminen lisääntyy koko ajan. Auttakaa, mitä voin tehdä????

8

17429

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainaskaan

kokoaikaa heiluttele niitä ja kokeile heiluuko.
      Anna hampaiden olla.
      Älä pure näkkäriä tai muuta kovaa etuhampailla.

Käy vielä hammaslääkärillä ja usko sitten häntä.
      Kysy ruokavaliosta.

Joissakin iensairauksissa hampaat voivat alkaa irtoilemaan, mutta kyllä hammaslääkäri sen näkisi.

• Doctor hyde

Takahampaat ei heilukkaan kuin vasta kovassa käsitelyssä. Etuhampaillahan ei ole otta niin hyvää tukea mistään kuin muilla hampailla. Siksi ne myös irtoo helposti tai vahingoittuu kevyestikin vahingoissa.

Takahampaillahan se ruoka kuuluu jauhaa ei etuhampailla! Ei mun mielestä etuhampaat kestä sellasta pureskelua mitä takahampaat. Kyllä minäkin olen todennut että etuhampaat heiluu ja voi hieman mennä ns. sijoiltaan joskus. Sen tuntee helposti ja kuvaamallsi tavoin kielellä korjataan asento entiselleen. Kuten tuossa toinen jo kertoi niin anna niiden etuhampaiden nyt olla ihan rauhassa muutaman viikon etkä pureskele niillä mitään.

Mutta jos häiritsee ja jatkuu niin käy tavallisessa lääkärissä terveystarkastuksessa, veriarvot jne. jos sieltä ei syytä löydy niin mistään kummemmasta ei ole kyse! En tiedä sitten mitä tuollaselle voi tehdä hammaskinurgi?

• Tekotohtori

tarpeeksi C vitamiinia? Taudin nimi on keripukki.
      Kunnon kuuri apteekista ja asia hoidossa jonkun ajan kuluttua. Lakkaa hampaat heilumasta.

• minä

Keripukkiko muka?! Eihän sitä ole esiintynyt kuin keskiaikaisilla merimiehillä! Nykyaikana saa kyllä TAATUSTI tarpeeksi sitä C-vitamiinia.

• Nuoripoika

Mulla oli ihan sama juttu 14-vuotiaana, nyt oon 19wee, eikä oo vielä irronnut, joten ei syytä huoleen. Se alko ku mulla oli kuukauden paha ientulehdus ja sen jälkeen mun neljästä etummaisesta alahampaasta laidimmainen alkoi heilua, juuri tuolla tavalla. Sitten nytkytin sitä koko ajan ja unissani ja ihan koko ajan huomaamattani "kokeilin" ja se hammas perhana tuli n.1 millin ylös päin juuresta!! Nyt se hammas on senverran ylempänä muita alaetuhampaita, mut ei se haittaa. Viimeaikoina mulla on alkanut heilua noi takahampaat, niinku ei ihan takimmaiset mut siin välillä. Se taitaakin olla jo pahempi juttu. On totta että etuhampaat ei kestä juuri mitään, ainakin yläetuhampaat, on tosi helppoa poikkasta etuhammas vaikka kaljapulloon tai kaatuessa luistimilla jäälle. Ohan pitkät etuhampaat nätit mut ei ne kovin kestävät ole..

• Tohtori X

Eräällä tutulla naisella oli sama ongelma. Hammaslääkäri asensi ilmeisesti jonkin tukiraudan hampaiden taakse, jolloin hampaat pysyivät paikallaan. Onhan tähän ongelmaan monenlaisia hoitoja, syykin pitäisi selvittää. Iensairauskin saattaa aih. heilumumista, mene varaamaan aika hammaslääkäriin!

• ollie

Kävin juuri itse hammaslääkärillä kun kaksi alahammasta heilui,kiinnitettiin hampaiden takaosaan jokin tuki.Voin sanoa toimenpide kivuton,nyt saa hakea onnellisempaa miestä,olen todella iloinen kun kävin,hoitakaa ihmeessä heiluvat hampaanne ensitilassa,eikä maksanut kuin 50E.

• Anonyymi

kyllä mullakin on heilunu lähes kaikki rautahampaat paljon mutta eipä mitään oo vieläkään irronnu, saat lisämunuaisten uupumuksen tosta stressistä ja sit sun elämä on oaskaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2231
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      6
      1856
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1380
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      216
      997
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      990
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      94
      983
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      22
      957
    8. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      20
      794
    9. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      71
      775
    10. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      760
    Aihe