MIten pekkasia kertyy?

Mä oon rekkamies

kertoisiko joku fiksu tämän?

17

71114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkdghsö

      12,5 pvä/vuosi ,jos on kokovuoden töissä ,mut muuten jos on osan vuotta töissä niin keskiarvona kun pitää 20 työpäivä ja siintä tulee yks pekkanen niin menee aika lähelle.Katso oman alan TES siintä selviää tarkasti.

      • päivät

        8h/vrk/40h/vko pitää ensin tulla täyteen , ei vajailla päivillä kerry pekkaset,


      • Gay- Kake
        päivät kirjoitti:

        8h/vrk/40h/vko pitää ensin tulla täyteen , ei vajailla päivillä kerry pekkaset,

        Miten sitten kertyy?


      • ja osa-aika
        Gay- Kake kirjoitti:

        Miten sitten kertyy?

        Jos oot 12 h ja 3x vko, ei sitten kerry pekkasia.


      • ovat työajan lyhennystä
        Gay- Kake kirjoitti:

        Miten sitten kertyy?

        Joillakin aloilla viikkotyö tuntimäärä on 37, 5 h tms. Aloilla, jossa tehdään 40 h/viikko sovelletaan yleensä noita pekkaspäiviä, jotka siis korvaavat uon työnajan lyhennyksen.


      • 4h lasketaan jo...
        päivät kirjoitti:

        8h/vrk/40h/vko pitää ensin tulla täyteen , ei vajailla päivillä kerry pekkaset,

        meillä lasketaan jo 4h työpäivä kokonaiseksi ja näkyy tilinauhassa kertyneinä työvuoroina... meillä saa työvuorojen mukaan pekkasia n. 13 työv--yksi pekkanen, 204 työvuoroa vastaa 13 pekkasta....


      • Nimetön
        ovat työajan lyhennystä kirjoitti:

        Joillakin aloilla viikkotyö tuntimäärä on 37, 5 h tms. Aloilla, jossa tehdään 40 h/viikko sovelletaan yleensä noita pekkaspäiviä, jotka siis korvaavat uon työnajan lyhennyksen.

        olen aloittanut työt 1.5.2007 ja haluaisin tietää kuuluuko minulle pekkasia, koska työsopimuksessa on sovittu että 8/h pvä ja 40/h vko:ssa ja minulle ei kerry edes niin pajon tunteja max 38/h vko:ssa mut joskus vieläkin vähemmän? tiedän sen että jos viikossa tunnit olisivat työsopimuksen mukaiset niin pekkaset kuuluisivat minulle. (eli 40/h vko:ssa) noudatamme rakennusalan työehtosopimusta.


      • Taloustieto

        Jos sinulla on työsopimus 40h viikko niin työnantajan on annettava sinulle töitä 40h viikko tai maksettava erotus. Sen takia työnantajat eivät niin mielellään haluaa kirjoittaa 40h työsopimuksia ja on työtilanne heikko.


      • Anonyymi
        4h lasketaan jo... kirjoitti:

        meillä lasketaan jo 4h työpäivä kokonaiseksi ja näkyy tilinauhassa kertyneinä työvuoroina... meillä saa työvuorojen mukaan pekkasia n. 13 työv--yksi pekkanen, 204 työvuoroa vastaa 13 pekkasta....

        Millä alalla noin on?


    • päivänä

      Ei niistä tosiaankaan paljoo kerry....

    • Pekkasia tulee..

      Jälleen kerran: Ns.pekkaspäivät ovat työehtosopimuksen mukaisesti tehtäviä työajan lyhennys juttuja. Jos TESsin mukaisesti työaika on 40 h / vko, niin työaikaa voidaan lyhennetää tasolle 37,5 h / vko pekkasilla. Työajanlyhennyskorvaus maksetaan rahana ja VAIN HEILLE, joiden työehtosopimus niin määrittelee.
      Pekkaset EIVÄT ole mikään lakisääteinene tms.juttu, vaan ihan TES asiat.

      • marjat...

        koulupojat täällä taas sepittää omiaan. pekkasia kertyy kk:ssa reilut 1.5 eli vuodessa 19. näin on ja joka muuta väittää on väärässä.


      • Epäilyttää
        marjat... kirjoitti:

        koulupojat täällä taas sepittää omiaan. pekkasia kertyy kk:ssa reilut 1.5 eli vuodessa 19. näin on ja joka muuta väittää on väärässä.

        Normaalisti 12,5 päivää vuodessa ,mut missä tehdään keskeytyvää 3-vuorotyötä nii 15,5 päivää vuodessa(5*8h aamua 5*8h iltaa ja 5*8h yötä) Mut ehkä tolla duunatulla amis pojulla oli omat visiot....?


      • Pekka-Ekkanen
        marjat... kirjoitti:

        koulupojat täällä taas sepittää omiaan. pekkasia kertyy kk:ssa reilut 1.5 eli vuodessa 19. näin on ja joka muuta väittää on väärässä.

        Otapas asioista selvää, ennen kuin kirjoitat omia luulojasi tänne.
        Ei se mikää ihme, että työmaalla riidellään ja v***tuttaa, kun ei edes yksinkertaisimpia perusteita tunneta eikä osata itse selvittää. Mutta onhan sentään netti, jossa on aina totuus ja faktat!

        Kun et ymmärrä, niin pyydäpäs työkaveriasi lukemaan tes:a ja työaikalakia ja kertomaan mitä se tarkoittaa!

        Työajanlyhennys EI OLE mikään yleinen juttu, saati että laki. Kyseessä on tes asia ja koskee vain heitä, joiden tes:ssa asia on mainittu.
        Työajanlyhennys toteutetaan YLEENSÄ palkallisella vapaapäivällä, mutta se voidaan korvata myös rahalla. Työajanlyhennystä kertyy 2,5 h / viikko. Näin on, eikä kukaan muuta ole väittänytkään.


      • Pekkasia tulee...
        Epäilyttää kirjoitti:

        Normaalisti 12,5 päivää vuodessa ,mut missä tehdään keskeytyvää 3-vuorotyötä nii 15,5 päivää vuodessa(5*8h aamua 5*8h iltaa ja 5*8h yötä) Mut ehkä tolla duunatulla amis pojulla oli omat visiot....?

        Niin...Olenhan minä amiksenkin käynyt... Tosin siitä on jo 34v aikaa. Ja sen jälkeen tehnyt ja lukenut muutakin kuin pc-pelien käyttöohjeita...


      • Gärbyli
        Pekka-Ekkanen kirjoitti:

        Otapas asioista selvää, ennen kuin kirjoitat omia luulojasi tänne.
        Ei se mikää ihme, että työmaalla riidellään ja v***tuttaa, kun ei edes yksinkertaisimpia perusteita tunneta eikä osata itse selvittää. Mutta onhan sentään netti, jossa on aina totuus ja faktat!

        Kun et ymmärrä, niin pyydäpäs työkaveriasi lukemaan tes:a ja työaikalakia ja kertomaan mitä se tarkoittaa!

        Työajanlyhennys EI OLE mikään yleinen juttu, saati että laki. Kyseessä on tes asia ja koskee vain heitä, joiden tes:ssa asia on mainittu.
        Työajanlyhennys toteutetaan YLEENSÄ palkallisella vapaapäivällä, mutta se voidaan korvata myös rahalla. Työajanlyhennystä kertyy 2,5 h / viikko. Näin on, eikä kukaan muuta ole väittänytkään.

        Sitä kertyy 21 min x 5, jos 8 tunnin työpäivät, eli 40 h viikossa, ja vain tosiaan jos se tes mainitaan.


    • Anonyymi

      1,5 x 12 kk on kyllä 18 pekkaspäivää, ei 19 :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe