Onko minulla isoveli?

lioni

Olen perheeni vanhin lapsi, 21 vuotias. Olen nähnyt usein unia että minulla olisi isoveli. Noh, nyt sitten baarissa tuli känninen nainen kertomaan meidän vanhemmille että hänellä on 21 vuotias poika (kolme kuukautta minua vanhempi) ja että meidän iskä on hänen isä. Meidän isä sanoo ettei ole edes nähnyt naista mutta hermostui tästä todella. Meidän äiti ei ole moksiskaan koska luultaasti eivät silloin edes vielä olleet yhdessä kun tämä väitetty asia tapahtui. En tiedä voiko humalaisen naisen juttuja ottaa aina tosissaan, ja miksi hän ei olisi ottanut yhteyttä, vaan pamauttaa asian päin naamaa 21 vuoden jälkeen kun törmää sattumalta?

Meidän isä tuskin tätä aikoo selvittää. Mutta minua se vaivaa ja haluaisin asiaan varmuuden. Mutta kun asiahan ei tavallaan minulle kuulu niin saanko puuttua? Tai kyllähän se tavallaan kuuluu, en todellakaan halua joskus baarireissun jälkeen herätä veljeni vierestä... En tiedä tämän pojan nimeä, ainoastaan hänen äidin. Otanko siis yhteyttä, vaikka kirjeellä vai en? Voihan se olla että tämä nainen on vain huomion kipeä draama kuningatar. Voisiko tätä selvittää muuta kautta? Pystyisinkö saada vaikka pojan nimen selville jotain muuta kautta? Ainakin tietäisin että minkä nimisiä tulisi välttää jos en ikinä saisi tietää onko hän minulle sukua vai ei. Vaikka kyllähän minä tahtoisin olla yhteydessä isoveljeeni jos minulla sellainen olisi, mutta hän tuskin tahtoisi.

Kertokaa mielipiteitä! Yleensä pystyn ajattelemaan asioita toisen kannalta mutta nyt en pysty!

18

4102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hunttapuli

      Maailma on ihmeellisyyksiä täynnä ja sitäkin enemmän sekopäisiä ihmisiä.
      Minä suhtautuisin kuulemaani täysin varauksella,enkä ottaisi asiaa vakavasti.
      Mutta tietenkin tuollainen jättää epätiedon siemenen itämään aivoihisi ja suosittelisin olemaan rohkea ja kertomaan tapaus isällesi,siis kertomaan mitä kuulit ilman syytöksiä ja tivaamisia.

    • kkkkk

      Mene uudestaan baariin, jos näkisit saman ihmisen, mene juttusille ja muina miehinä kysyt, että missäs se minun veljeni on? Tai odotat, että hän puhuu itse? Voi se olla totta, tai sitten ei ole.

    • eivät ole olleet

      tekemisissä "väitetyn asian tapahtumisen" aikana, jos veli on sinua vain 3 kk vanhempi?

      • tavalla tai toisella

        sillä todellakin pahimmassa tapauksessa voit mennä vaikka sänkyyn velipuolesi kanssa.
        Ehkäpä olet kuulut tätä asiaa koskevia riitoja lapsena, mikä on tullut uniisi myöhemminkin.
        Vaikka äitisi ei asiaan reagoinut, voi se johtua siitä ettei hän halunnut herättää huomiota.
        Selvitä asian todenperäisyys ensin isältäsi, voit kysyä myös naiselta ja saada tietää ainakin tämän oletetun veljesi nimen.


      • lioni

        Minä sain alkuni melkein heti kun vanhemmat meni yhteen, ja meni naimisiin sen jälkeen.


    • eihän tuo

      ihme näinä päivinä ja aikoina, että ilmaantuu veli tai sisar. Miksi isäsi hermostui, jos ei ole ikinä tavannut naista?
      Ymmärrän kyllä, että sinua jäi vaivaamaan ja sinun asemassa selvittäisin sen minkä voit.

      Eli kun tunnet/tiedät naisen, mene juttelemaan hänen kanssaan ja kysymään tarkennuksia.
      Jos nainen edelleen väittää asioiden olevan, kuten baarissa sanoi, sukulaisuuden voi selvittää dna:lla. Ja jo "epäillyn velipuolen" tapaaminen voi tuoda jotain lisäinfoa. Ulkonäkö ym ja mitä poika tietää isästään.Ota selvää, niin saat mielenrauhan, mikä se sitten onkin.
      Tsemppiä!

    • otat yhteyttä

      tuohon naiseen ja pääset kuulemaan totuuden - vaikka selvitysten ym testien jälkeen - niin käypä kertomassa palstalla, miten asia meni tai eteni? Eli tuliko selvyys. Valoisaa kevään odotusta!

    • lioni

      Tämä väitetty isoveljeni ei ole minulle sukua! Joku ongelma sillä naisella joka niin väitti!En kyllä usko enää mitään mitä kuulen.

      • sinullako

        KAIKKI NÄMÄ NEUVOT HYVIÄ
        mitähän tähän sanoisi näkijät.voihan kysyä ainakin.


    • Tämänlainen....

      Eli minulla on 3v lapsi, jonka isä häippäsi heti kun tulin raskaaksi. Kun poika oli vuoden, tapasin nykyisen mieheni, ja teimme yhteisen lapsen. Ensimmäistäni hän pitää omanaan ja adoptio on suunnitteilla.
      Tämän ensimmäisen biologinen isä on kuuleman mukaan perustanut uuden perheen heti luotani lähdön jälkeen, ja hänellä on lapsia, joille ei varmastikaan kerrota tästä minun lapsestani.
      Eli tämä vain esimerkkinä, että näin on tapahtunut. Aivan hyvin uskon että totta puhuttiin siellä baarissa, eikai kukaan tuollaista keksi päästään. Jos humala teki sen että nainen kun sattumalta näkin miehen, meni selittelemään asioita, joista selvinpäin olisi vaiennut iäti. Humalassa sitä purkautuu kaikki sisällä olleet patoutumat varsinkin kun isäsi sattui olemaan sitten samassa paikassa. Naistakin varmaan kaduttaa, miksei ollut hiljaa, kun selvinpäin asiaa ajattelee.
      Itse olen miettinyt pääni puhki, kertoako omalle lapselle todellisesta isästä ja tämän perheestä, vai olisinko hiljaa. Se on vaikea asia päättää miten päin vain.

      • on oikeus

        tietää syntyperänsä ja kyllä sinun tulee kertoa se lapselle, sitten kun hän alkaa tajuta laajemmin elämän tosiasioita. Noin varmaan toivot itsekin jos olisit itse syntynyt samoissa olosuhteissa. Sanoisin, että yli 12v on ikä, jolloin voi ottaa asian puheeksi.

        Asian selvittämättömyydestä tulee muuten turha tabu ja luuranko komeroon ja yleensä käy niin, että asia selviää muuta tietä ja se ei tunnu lapsesta hyvältä. Tiedän kaksi henkilöä, joille selvisi vasta aikuisena omat juuret ja se oli paha kriisi ja toisella meni välitkin äitiinsä, koska oli salannut syntyperän. Salaisuudet ovat turhaa painolastia elämässä. Tsemppiä!


      • Sivusta seurannut

        Ei pieni lapsi ihmettele mitään, vaan ottaa kaiken luonnollisena asiana. Mitä vanhemmaksi kertomisen jätät, sitä korkeammaksi kynnys nousee. Satavarmaa on, että jos et kerro, lapsesi suuttuu sinulle, kun saa tietää totuuden.

        Voit muina miehinä ja ohimennen kertoa lapsellesi hänen biologisesta isästään. Oikea isä on sitten se, joka on läsnä ja joka rakastaa lastasi.


      • muut ei tiedä
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Ei pieni lapsi ihmettele mitään, vaan ottaa kaiken luonnollisena asiana. Mitä vanhemmaksi kertomisen jätät, sitä korkeammaksi kynnys nousee. Satavarmaa on, että jos et kerro, lapsesi suuttuu sinulle, kun saa tietää totuuden.

        Voit muina miehinä ja ohimennen kertoa lapsellesi hänen biologisesta isästään. Oikea isä on sitten se, joka on läsnä ja joka rakastaa lastasi.

        oma tuttavani tiesi raskaaksi tullessaan että lapsen isä voi olla 50 % myös hänen silloisen ulkopuolisen suhteensa hedelmä..suhde katkesi, naimisissa omalla tahollaan ollut mies ei ollut kiinnostunut jättämään omaa perhettään, no naisenhan "kannatti" tietysti ajatella että oma aviomies on lapsen oikea isä...tunnen nämä kaikki osapuolet ja mielestäni tämä lapsi muistuttaa ulkonäöltään sitä "salarakas"isäehdokasta...nyt avioparille on jo syntynyt toinen lapsi, se on tod,näk, aviomiehen aikaansaannös koska muistuttaakin häntä ulkoisesti enemmän. Perheessä on myös vaaleahiuksissia äiti, isäkin ollut 10.vuotiaaseen asti, sekä tämä nuorin lapsi. Ainoastaan tämä ensimmäinen lapsi on ollut ruskeatukkainen pienestä vauvasta saakka...


      • Tääonniintätä

        Onko lapsen biologinen isä merkitty lepsen isäksi? Otathan myös huomioon, että lapsellasi on oikeus periä oma oikea isänsä!


    • ei olekaan

      asianomaisen lapsen isä. Eli kyllähän näitä juttuja on aivan viljalti että perheessä yksi tai useampi on jonkun muun kuin kirjoissa olevan isän lapsi. Ja tietysti toisin päin.

      Jollei lapsen äiti ole välittänyt panna lapsensa isää seinää vasten silloin kun aika oli ja vaatia isyystesti, niin siinäpä sitä sitten ollaan kun poika on jo 18.

      En osaa sanoa, mitä tuossa voisi tehdä. Mitään nimiäkään tuskin löydät kirkonkirjoista vaikka sinulla olisikin oikeus, mitä myöskin epäilen. Riippuu kyllä kyseisen maistraatin henkilökunnasta. Jotkut antaa tietoja auliimmin kuin toiset.

      • äiti on

        noissa olosuhteissa mitään isän nimeä antanut synnytyssairaalassa. Aika iso osa au-äideistä ei halua kertoa isän nimeä, vaikka isä ei olisi ns "varattu" eli avo/avioliitossa tahollaan.
        Kummastuttaa naisten asenne, varsinkin silloin, kun äiti on jokaisen "maalitauluna" ja ei voi paeta äityttä, mutta silti suojelee "isää".
        Suomessakin on tutkittu tuota lasten todellista isyyttä ja paljolti samoilla linjoilla kun ruotsissa. Varsinkin jos perheessä on useampi lapsi todennäköisyys siihen, että yksi lapsista (usein nuorin?) on muulle kuin aviomiehelle, pitää meilläkin paikkansa.


      • en jos muut eivät tiedä
        äiti on kirjoitti:

        noissa olosuhteissa mitään isän nimeä antanut synnytyssairaalassa. Aika iso osa au-äideistä ei halua kertoa isän nimeä, vaikka isä ei olisi ns "varattu" eli avo/avioliitossa tahollaan.
        Kummastuttaa naisten asenne, varsinkin silloin, kun äiti on jokaisen "maalitauluna" ja ei voi paeta äityttä, mutta silti suojelee "isää".
        Suomessakin on tutkittu tuota lasten todellista isyyttä ja paljolti samoilla linjoilla kun ruotsissa. Varsinkin jos perheessä on useampi lapsi todennäköisyys siihen, että yksi lapsista (usein nuorin?) on muulle kuin aviomiehelle, pitää meilläkin paikkansa.

        tuo on ihan esimerkki lähipiiristäni eli voi olla ensimmäisenkin lapsen kohdalla epäselvyyttä isästä..tässä tapauksessa vaan äiti pitää asian omana tietonaan..isä pitää lasta omanaan vaikka se ei ole 100% varmaa ollenkaan!


    • beeeebeeee

      kyllähän asia sinulle kuuluu. kerro vanhemmillesi että haluat selvittää asiaa, ja tee se heidän avullaan tai yksin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe