Hemoglobiini 159!

_huolestunut_

Niin elikä mun hemoglobiini on tällä hetkellä ihan pilvissä mistäköhän se voi johtua? kävin viim e syksyllä mittauttamassa niin se oli 139 sitten kävin ennen joulua ni se oli 151 ja nyt sitten 159.. Olen kuullu että korkea hemoglobiini voi johtua myös sairaudesta niin on ruvennu vähän pelottamaan =( Nyt sitten kahen viikon päästä on taas hemoglobiinin mittaus ,nyt olen vesikuurilla siis vettä juon tän kahenviikon ajan paljon,ni täytyy kattoo laskeeko jos ei niin ei hyvä=(

5

2474

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Ei tuo Hb mitenkään älyttömän korkea ole. Tiedtätkö miksi sinun pitää juoda runsaasti?? Hemoglobiinin arvo on mg/l. Jos olet ollut pitkään juomatta(kuivunut), hemoglobiini on virheellisen korkea. Vertaa raskaana olevat naiset ja matala hemoglobiini(paljon enemmän nestettä kehossa).

• _huolestunut_

multa kysyttiin heti että kuinka paljon juon,ni sanoin niinkun asia on eli juon kahvia 2-5 kuppia päiväs ja ehkä ruuan kanssa maitoo tai mehua ja yhes lasin ehkä (harvoin) muuten vaan mehua,niin sanoivat että juon liian vähän niin nyt katotaan johtuuko se tosta... ja sanoivat että tosta ei sais enää yhtään noustal..

• vee-e

liian kuivaa elämää oot viettäny. ota ihan tavaksi kulautella lasillinen pelkkää vettä silloin tällöin päivän mittaan, vaikka ennen kahvia.
      jos virtsa on keltaista niin lisää veden juontia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hemoglobiini

• arvo on

Olen nainen ja minulla on Hb 163 mitattu viimeksi verenluovutuksessa ja minä juon paljon. päivässä menee 3l vettä muut nesteet. Eikä tuo ole vielä liian korkea arvo. Minulla on aina ollut korkea Hb. Sitä ihmettelin, että Hb on pysynyt noin korkeana, vaikka olen pudottanut paino 21kg.

• _huolestunut_

Mä ihmettelen tota sen takia koska mun hemoglobiini on aina ennen ollu siinä 130-140 välillä.. Mutta joo eipä kai tässä silti tarvii huolestua =) niin ja olen normaali painoinen että ei se siitä ainakaan voi johtua olen 48 kg ja pitkä 153cm... Mutta joo kaippa taas ylireagoin ja pelästyin että nyt on jotain vakavaa =D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1247
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1207
    Aihe