e-pillerit ja laihdutus

plösötyttö

olen tässä alkanut miettimään, että voivatko e-pillerit estää laihtumisen? syön yasminelle-pillereitä kolmatta kuukautta. tuntuu, että en laihdu sitten millään ja että lihoisin koko ajan, vaikka paino suunnilleen pysyy samana. voisikohan e-pillerit estää painon alenemisen? onko muilla kokemuksia? olen 18 vuotias, 173/65. oikein inhottaa kun olen lihonut 2 kiloa. kohta alkaa keinot loppua ja päätin sitten syyttää pillereitä. ahdistaa.

14

8915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pillerit lihottaaa

Se on tietysti varmaan aika yksilöllistä, mutta esim. minä olin ennen aina tosi hoikka..en ikinä yrittäny laihduttaa tai en edes ajatellut koskaan laihduttamista koska ei ollu mitä laihduttaa... Sitten kun rupesin syömään noita jasmin pillereitä niin kaikki muuttui..aloin lihomaan vaikka harrastinki liikuntaa ja söin normaalia kotiruokaa.. en sitten tiedä..vaikka ne terkkarit sanookin, että pillerit eivät lihota vaan se, että tulee enemmän syötyä esim. jos vaikka seurustelee...minun osalta se ei mennyt niin että olisin muka syönyt enemmän ku liikuntaakin harrastin.. =D

• ei lihota.

Niin, kyllä se on niin, että e-pillereissä ei ole kaloreita sitä vertaa, että niillä kukaan lihoisi.

Eri asia on sitten hormoonimuutosten aiheuttamat vaikutukset ruokahalussa. Tätäkään ei tosin ilmene matalahormoonisissa e-pillereissä, jota yasmine-pilleritkin käsittääkseni ovat.

Muistakaa, että laihtumisen alkuun voi olla vaikea päästä, jos syö liian vähän. Tähän liian niukkaan syömiseen tuntuu vielä nykyäänkin sortuvan todella moni, vaikka tarpeeksi terveellisen ruuan syömistä on hoettu jo vuosikaudet.

• lihota

Kai ne voi jollekkin pari kiloa vaikuttaa, mutta kyllä se on ruoka joka lihottaa

• borracha

Voit lihoa vain jos syöt yli kulutuksesi ja e-pillereissä ei niin kovin paljon energia ole. Tuo on vain itsensä huijaamista. 1-2 kilon painon nousu voi johtua kehoon kerääntyneestä nesteestä jos paino nousee enemmän niin sitten vain syö liikaa tai liikkuu liian vähän.

• käsitys

että hormonimuutokset saattavat saada rasvan helpommin tarttumaan tiukasti kiinni... vaikket siis söisikään niin se varastoituu helpommin. En kyllä osaa viitata nyt mihinkään tieteelliseen tutkimukseen, mutta näin olen jotakin lukenut, saattoi tietty sekin olla hömppää. Lisäksi olen lukenut että tietyt makeutusaineet (esim. fenyylialaniini) saattaa tehdä saman... etenkin naisilla reisiin... (mutumutu) itse uskon näihin osittain :)

• Ardelia

Itse lihoin noin kymmenen kiloa puolen vuoden aikana sen jälkeen kun aloitin syömään e-pillereitä. En kuitenkaan syytä siitä yksistään pillereitä, koska muutin myös samaan aikaan uudelle paikkakunnalle opiskelemaan. Tuli kai sitten syötyä liikaa herkkuja yksinäisyyteen.

Käytän edeleen samoja Mercilon-pillereitä ja kuluneen vuoden aikana onnistuin silti laihduttamaan 16 kiloa. 74kg --> 58 kg. Pituuteni on 171cm.

Syö kevyesti ja terveellisti ja liiku! E-pillerit eivät ainakaan minun kohdallani estäneet laihdutusta. =)

• ....

Mä aloitin pitkän tauon jälkeen uudelleen yasmine e-pillerit. Ja kyllä vain heti palautui ikävä turvonnut olo.

• ei se...

E-pilleri suoranaisesti vaikuta lihomiseen kalorimäärällään, mutta joillakin se voi aiheuttaa masennusta/mielialahäiriöitä joka saattaa taas vaikuttaa siihen että hakeutuu herkkujen pariin. Ei nämä koskaan ole niin yksiselitteisiä.

• läskiä

vaikka näin joskus kuulee väitettävän. Nestettä voi kerätä kylläkin, mutta harvoin useita kiloja. Makeannälkää ne voi kyllä lisätä, että voisiko siinä olla kompastuskivesi?

• -12kg

itse lihoin varmaa 10kg kun aloin syömään pillereitä. En tiedä johtuko se niistä pillereistä, mutta hyvin samaan aikaan alkoi paino nousta nopeeta. No nyt olen sitten alkanut laihduttaa, olen laihtunut jo 12kg ja edelleen syön pillereitä. Uskoisin siis että pillerit ei lihota itsessään mutta ne saattaa lisätä ruokahaluja ja kerätä nestettä elimistöön. Pillereiden syönti ei myöskään estä laihtumista, ainakaa minulla se ei ole ollut minkäänlainen este.

• plösötyttö

nyt on sellasta juttua tullu, et todellakin lopetan O_o ei mulla erityisemmin oo ruokahalu tai makeannälkä kasvanu, mut silti pelottaa. oon muutekii nii painofriikki ja mulla on syömishäiriö. en uskalla jatkaa. :/

• keup
        plösötyttö kirjoitti:

nyt on sellasta juttua tullu, et todellakin lopetan O_o ei mulla erityisemmin oo ruokahalu tai makeannälkä kasvanu, mut silti pelottaa. oon muutekii nii painofriikki ja mulla on syömishäiriö. en uskalla jatkaa. :/

Kirjoitit että tuntuu että lihoisit koko ajan vaikka paino onkin pysynyt suunnilleen samana. Kertookohan tuo jo jotain? Miksi aloitit pillerit alunperinkään? Meinaan vaan että onko lopettaminen vielä sen arvoista, kun oon kuullut että vähintään just toi kolme kuukautta menee ennenkui lopulliset vaikutukset näkyy? Koita olla ihan vielä panikoimatta :)

Itse huomasin yasmine-pillereitä käytäessäni mieleni tekevän enemmän makeaa kun yleensä. Nyt vaihdoinkin noihin "kevyempiin" yasminelleihin, jos se loppuisi.

• plösötyttö
        keup kirjoitti:

Kirjoitit että tuntuu että lihoisit koko ajan vaikka paino onkin pysynyt suunnilleen samana. Kertookohan tuo jo jotain? Miksi aloitit pillerit alunperinkään? Meinaan vaan että onko lopettaminen vielä sen arvoista, kun oon kuullut että vähintään just toi kolme kuukautta menee ennenkui lopulliset vaikutukset näkyy? Koita olla ihan vielä panikoimatta :)

Itse huomasin yasmine-pillereitä käytäessäni mieleni tekevän enemmän makeaa kun yleensä. Nyt vaihdoinkin noihin "kevyempiin" yasminelleihin, jos se loppuisi.

no miksihän ne pillerit aloitetaan? :D varmaan tiedät. mutta joo, pari viikkoa jäljellä, sitten mietin jatkanko vai en.. eivät ne ainakaan ole ihoani parantaneet niin kuin luvattiin, joten aika sama. ja poikakaverikin taitaa jättää kohta, joten silläkään puolella en tarvitse pillereitä.

• Riquel
        plösötyttö kirjoitti:

no miksihän ne pillerit aloitetaan? :D varmaan tiedät. mutta joo, pari viikkoa jäljellä, sitten mietin jatkanko vai en.. eivät ne ainakaan ole ihoani parantaneet niin kuin luvattiin, joten aika sama. ja poikakaverikin taitaa jättää kohta, joten silläkään puolella en tarvitse pillereitä.

Ei ne pillerit lihota. Mutta niiden käyttö, riippuen tietysti pillereistä, voi aiheuttaa muutoksia elimistössä. Ylempänä joku mainitsikin jo hormonitoiminnan muutokset..

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4563
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3145
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2853
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      55
      2748
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2360
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2165
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      15
      1569
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      17
      1564
    9. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1494
    10. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      7
      1474
    Aihe