ulkonäkö

mies38

Olen havainnut naisia lähestyessä ongelman ulkonäössäni. Ongelma on se, että näytän liian nuorelta oman ikäisiin nähden. En ole koskaan pystynyt iskemään omanikäistä naista. Heidän mielestään olen ulkonäöllisesti liian nuori, siis verrattuna heidän ulkonäköön. Ja tämä on heitä häirinnyt suuresti..

Kymmeniä kertoja olen kuullut oman ikäisen naisen arvioivan iäkseni n. 10v todellista vähemmän. Jopa 30v naiset yleensä arvioivat itsensä minua vanhemmaksi. Tästä tietenkin seuraa se, että olen siirtynyt 20-28v ikäisiin naisiin. Nuoremmassa ikäryhmässä minua ei sorreta ulkonäön takia;)

Onko muilla miehillä vastaavia kokemuksia?

12

1713

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lilylioneye

tässä nyt on se ongelma? Olen antanut itseni ymmärtää, että miehet nimenomaan pitävät itseään nuoremmista naisista. Jos asia on näin, niin eikös sun pitäs olla kiitollinen nuorekkaasta lärvästä?

• Hossi-68

Onkelmaa. Tää on helppoo ku pärstä on ku petolinnun perse, ei pääse edes isku etäisyydelle ku pakit tulee jo välittömästi :)

Mun pitänee varmaan vaihtaa iskumestaa ja siirtyä tuonne Koukkuniemen puolelle, sieltä löytyy viriilejä sekä huononäköisiä mummoja- Kerrankin vois vaikka natsata.

• Suomessa...

suominaiset ei muka pinnallisia, hui hai

• IngallsinLaura

Itse asiassa se olet sinä, joka asiasta tekee ongelman, jos joku.

Tiedän, että sinulla on kohtalotovereita. Minäkin olen, vaikka naissukupuolta edustankin. Mutta minulla on kai sitten niin paljon suurempiakin probleemia, etten tätä osaa nähdä mitenkään ylitsepääsemättömänä asiana.

Itsetunto on ratkaiseva tekijä, ja sinä kuitenkin tiedät oletko elämässäsi siinä, missä haluat.
      Loppujenlopuksi ikä on vain numero, puolin ja toisin.

• miesmiesmies!!

*Itsetunto on ratkaiseva tekijä, ja sinä kuitenkin tiedät oletko elämässäsi siinä, missä haluat. *

Muuten varmasti pitää osittain paikkansa mutta tuo lause kyllä kalskahti silmään aika pahasti.
        Voisin näin ollen kääntää tämän asian näinkin...

*Mutta minulla on kai sitten niin paljon suurempiakin probleemia, etten tätä osaa nähdä mitenkään ylitsepääsemättömänä asiana.*

ja vastaus tuohon...

*Itsetunto on ratkaiseva tekijä, ja sinä kuitenkin tiedät oletko elämässäsi siinä, missä haluat.*

Elikkäs sinulla on siis heikko itsetunto koska sinulla on jokin ongelma.

• IngallsinLaura
        miesmiesmies!! kirjoitti:

*Itsetunto on ratkaiseva tekijä, ja sinä kuitenkin tiedät oletko elämässäsi siinä, missä haluat. *

Muuten varmasti pitää osittain paikkansa mutta tuo lause kyllä kalskahti silmään aika pahasti.
        Voisin näin ollen kääntää tämän asian näinkin...

*Mutta minulla on kai sitten niin paljon suurempiakin probleemia, etten tätä osaa nähdä mitenkään ylitsepääsemättömänä asiana.*

ja vastaus tuohon...

*Itsetunto on ratkaiseva tekijä, ja sinä kuitenkin tiedät oletko elämässäsi siinä, missä haluat.*

Elikkäs sinulla on siis heikko itsetunto koska sinulla on jokin ongelma.

Jos haluat puhua minusta, niin kerrottakoon, että minulla ON ollut huono itsetunto ja silloin lapsenkasvoisuus oli ongelma. Nykyisin itsetuntoni on paremmalla tolalla, kiitos kohtalaisen hyvän itsetuntemuksen, ja ongelmani ovat ihan toista laatua.
        Tavallaan kai molempi parempi... kuka tietää.

• sama
        IngallsinLaura kirjoitti:

Jos haluat puhua minusta, niin kerrottakoon, että minulla ON ollut huono itsetunto ja silloin lapsenkasvoisuus oli ongelma. Nykyisin itsetuntoni on paremmalla tolalla, kiitos kohtalaisen hyvän itsetuntemuksen, ja ongelmani ovat ihan toista laatua.
        Tavallaan kai molempi parempi... kuka tietää.

yritin tuossa sanoa että ihmisillä on ongelmia, ihan meillä kaikilla eikä niillä ongelmilla ole välttämättä mitään tekemistä itsetunnon kanssa.
        Mielummin siinätäpauksessa menis sinne luokkaan jos naama olis kun petolinnun perse aamupaskan jälkeen ja selkä köyryssä.
        Ei se tuo välttämättä huonoa itsetuntoa jos näyttää ikäistään nuoremmalta.
        Itse taidan näyttää hieman vanhemmalta mitä olen ja niinpä usein myös seurastani löytyy hieman minua vanhempaa seuralaista, olen sitä joskus toki miettinyt mutta ei se kyllä mitenkään minun itsetuntoani ole vienyt.

• IngallsinLaura
        sama kirjoitti:

yritin tuossa sanoa että ihmisillä on ongelmia, ihan meillä kaikilla eikä niillä ongelmilla ole välttämättä mitään tekemistä itsetunnon kanssa.
        Mielummin siinätäpauksessa menis sinne luokkaan jos naama olis kun petolinnun perse aamupaskan jälkeen ja selkä köyryssä.
        Ei se tuo välttämättä huonoa itsetuntoa jos näyttää ikäistään nuoremmalta.
        Itse taidan näyttää hieman vanhemmalta mitä olen ja niinpä usein myös seurastani löytyy hieman minua vanhempaa seuralaista, olen sitä joskus toki miettinyt mutta ei se kyllä mitenkään minun itsetuntoani ole vienyt.

Tarkoitin siis ihan samaa, mutta lukisin tämänkaltaisen ongelman kyllä siihen luokkaan, joka on peräisin itsetunnon puolelta.
        "Ei se tuo välttämättä huonoa itsetuntoa jos näyttää ikäistään nuoremmalta." Ei niin, mutta toisinpäin: jos näyttää ikäistään nuoremmalta, niin huono(mpi) itsetunto voi tehdä siitä ongelman.

Minä päätin jo aikaa sitten, että en välitä iästä enkä enää viitsi edes kysellä. Jos joku luulee poikaystävääni isäkseni, niin se on sitten luulevan ongelma. Ja jos minulta kysytään olenko jo kirjoittanut ylioppilaaksi, otan sen kohteliaisuutena kiusaantumisen sijaan. Jos taasen seuranhakumielessä asia tuntuu ongelmalta, pidän huolen, että kerron ikäni ja elämäntilanteeni ja jos se edelleen on ongelma, on se sitä sille toiselle eikä minulle. Näin karkeasti sanoen, siis.

Iän ignoroiminen on ollut oikeasti aika hedelmällistä, minulla on läheisiä ystäviä yli kymmenen vuotta nuoremmissa ja yli 30 vuotta vanhemmissa ihmisissä. Eikä deittalukaan ole iän puolesta ongelma, lähinnä elämäntilanteiden erilaisuus on sitten se, mikä saattaa aiheuttaa hankaluuksia. Mutta ulkonäön puolesta en (enää!) tuomitse ketään.

• sama
        IngallsinLaura kirjoitti:

Tarkoitin siis ihan samaa, mutta lukisin tämänkaltaisen ongelman kyllä siihen luokkaan, joka on peräisin itsetunnon puolelta.
        "Ei se tuo välttämättä huonoa itsetuntoa jos näyttää ikäistään nuoremmalta." Ei niin, mutta toisinpäin: jos näyttää ikäistään nuoremmalta, niin huono(mpi) itsetunto voi tehdä siitä ongelman.

Minä päätin jo aikaa sitten, että en välitä iästä enkä enää viitsi edes kysellä. Jos joku luulee poikaystävääni isäkseni, niin se on sitten luulevan ongelma. Ja jos minulta kysytään olenko jo kirjoittanut ylioppilaaksi, otan sen kohteliaisuutena kiusaantumisen sijaan. Jos taasen seuranhakumielessä asia tuntuu ongelmalta, pidän huolen, että kerron ikäni ja elämäntilanteeni ja jos se edelleen on ongelma, on se sitä sille toiselle eikä minulle. Näin karkeasti sanoen, siis.

Iän ignoroiminen on ollut oikeasti aika hedelmällistä, minulla on läheisiä ystäviä yli kymmenen vuotta nuoremmissa ja yli 30 vuotta vanhemmissa ihmisissä. Eikä deittalukaan ole iän puolesta ongelma, lähinnä elämäntilanteiden erilaisuus on sitten se, mikä saattaa aiheuttaa hankaluuksia. Mutta ulkonäön puolesta en (enää!) tuomitse ketään.

täälläkin on paljon kirjoiteltu ulkonäköaiheista ja niissä keskusteluissa kyllä huomaa kellä se heikko itsetunto oikeesti on.
        Ei välttämättä niillä jotka asiallisesti siitä keskustelee vaan niillä jotka toisilleen täällä ilkeyksiä huutelee. Tosin siinä on mielestäni sitten jo katkeruus ja kateus sun muutakin kuvioissa mukana.
        Kyllä se niin on että kaikilla meillä on vain se nitä olemme vanhemmilta saaneet. Sitä on turhaa muuksi muuttaa.
        Ulkonäkö nyt vaan sattuu näkymään ulospäin, mutta sisäinen kauneus jää sen kuoren alle.
        Mutta jatkoja sinulle. Nyt täytyy läksiä työnpariin!

• sama
        sama kirjoitti:

täälläkin on paljon kirjoiteltu ulkonäköaiheista ja niissä keskusteluissa kyllä huomaa kellä se heikko itsetunto oikeesti on.
        Ei välttämättä niillä jotka asiallisesti siitä keskustelee vaan niillä jotka toisilleen täällä ilkeyksiä huutelee. Tosin siinä on mielestäni sitten jo katkeruus ja kateus sun muutakin kuvioissa mukana.
        Kyllä se niin on että kaikilla meillä on vain se nitä olemme vanhemmilta saaneet. Sitä on turhaa muuksi muuttaa.
        Ulkonäkö nyt vaan sattuu näkymään ulospäin, mutta sisäinen kauneus jää sen kuoren alle.
        Mutta jatkoja sinulle. Nyt täytyy läksiä työnpariin!

sanomani että rohkeita ovat ne jotka tästäkin aiheesta uskaltavat ihan oman kuvansa kanssa keskustella. Mielestäni se jo osoittaa tiettyä uskallusta ja hyvää itsetuntoa. Onhan se kuitenkin tiedossa kaikilla kuinka näihin viesteihin yleensä täällä suhtaudutaan.

• rotunainen

Sulla on sitten asiat hyvin. Moni sun ikäinen mies haluaisi alle 30 vuotiaan naisen. Monia nuoria naisia ei vanhat äijät kiinnosta. Ei iällä tietenkään ole mitään merkitystä, jos muuten sopii yhteen ja tykkää. Mulle on aivan sama onko mies mua muutaman vuoden nuorempi tai vanhempi. Kokemusta on molemmista. Para ikä olis 30 eli samaa ikäluokkaa kuin mä.

• Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, että miehelä voisi tuollaista ongelmaa naisten kanssa olla. Työelämässä hyvinkin, kuten muistan itseni aikoinaan 21-vuotiaana työnjohtajana keski-ikäisille ukoille. Ehkäpä joku nainen kokee nuoren ulkonäkönsä vuoksi tytöttelyä. Oikeasti nuorta sen luulisi häiritsevän, mutta ammatillista varmuutta omaavaa sen vain luulisi huvittavan.

Toisekseen en ole koskaan kuullut täysi-ikäisestä naisesta, joka haluaisi olla itseään vanhemman näköinen. Niinpä minusta on hieman epäuskottavaa, että nuori ulkonäkö olisi todellinen ongelma. Sitä paitsi iänmyötä kiitollisuus siitä vain tulee lisääntymään.

Oltiin jouluna 36-vuotiaan vaimoni kanssa yökerhossa ja häneltä kysyttiin paperit. Vuosi sitten sama kävi Alkossa, vaikka vinkun ostamiseen olisi riittänyt 18-vuotta. Vaimo teeskentelee, että lapsenkasvoisuus häiritsee häntä. Höpö höpö, loistaa kuin Naantalin aurinko, kun sen silkin pehmeää ihoa kehuu.

Ei kukaan oikeasti halua olla ahavoituneen ja ryppyisen näköinen.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11291
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      60
      9098
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5445
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3680
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3338
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      60
      2698
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2420
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      14
      2073
    Aihe