löytyykö muita

hanna

Musta tuntuu, ettei meikäläistä ole luotu työntekoon. Työpaikka on ihan kiva ja työkaverit, mutta silti kokoajan tuntuu, että olis ihanaa kun ei tarttis mennä enää koskaan töihin. Viihdyn hyvin kotona ja voisin vaan värkkäillä omia juttuja kotona päivät pitkät. Ikää on 30v joten eläkkeelle on vielä matkaa. Tällä hetkellä laitan palkasta joka kuukausi 300-400 sivuun ja ajatuksena on, että voisin jäädä aikaisemmin työelämästä pois. Onko muita samanikäisiä jotka laittavat jo nyt rahaa sivuun nimenomaan sitä varten, että pääsis aikaisemmin työelämästä pois?

15

2415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä rahoja

      osakkeisiin tai rahastoihin? Monet tekevät niin. Itse ajattelin myydä suvun omaisuutta ja sitä kautta ryhtyä vapaaherraksi.

    • Yli-ikäinen

      Hienoa että olet ajoissa liikkeellä!
      Kysyit kylläkin samanikäisten kommentteja mutta ajattelin lyhyesti todeta asia ikärin näkökulmasta.

      Itse havahduin tuohon ajatukseen vasta 40:nä.
      Tähtäys oli noin 50:ssä. Meni pari vuotta pitkäksi.
      Nyt olemme reilu 10-vuotta nauttineet tästä vapaudesta.
      Ehkä luopumisikä oli aika sopiva.
      Nyt on malttia ja kykyä nauttia "tavallisista" asioista.
      oman elämän hallinta ja riippumattomuus muista on tärkeintä.
      Toivon vilpittömästi menestystä pyrkimyksellesi!

      • miten keräsit

        rahat kokoon, sijoititko jotenkin ja otitko lopputilin? Saatko jotain korvauksia jostain??? Itse olen miettinyt tuota samaa, olen 56 v, kunnan palveluksessa oleva. En jaksaisi enää sitä rumbaa...


      • Yli-ikäinen
        miten keräsit kirjoitti:

        rahat kokoon, sijoititko jotenkin ja otitko lopputilin? Saatko jotain korvauksia jostain??? Itse olen miettinyt tuota samaa, olen 56 v, kunnan palveluksessa oleva. En jaksaisi enää sitä rumbaa...

        Aktiiviaikana olin hankkinut kolme asuntoa.

        Työsopimukseni purettiin perusteitta ja sain mielestäni kohtuullisen kertakorvauksen ilman oikeudenkäyntiä.
        Ostin pörssiosakkeita 1997-98. En IT-osakkeita.

        Tein harvenevaan tahtiin konsulttitoimeksiantoja.
        Rupeamat lyhenivät, työttömyysjaksot pitenivät.

        Nollasin kerran 500pv-laskurin tuttavani avustuksella.
        Jätin osan korvauksista nostamatta. Matkustelimme. Kiina, Karibia, keskisen Atlantin saaret ym.

        Viimeiset 3-vuotta, ennen putkea, kokonaan työttömänä. Pään tavoitti silloin 57-vuotiaana.

        Myin omakotitalomme venäläisille. Hintaa kysyivät kaupantekotilanteessa!
        Ostimme pikkukaupungin keskustasta halvan kolmion.
        Nyt olen ajan kanssa hoitanut sijoituksiamme.

        Työttömyyseläkkeeni ( 63-v ) on noin 60% suurempi kuin työttömyyskorvaukseni oli.

        Tähän pehmeään laskuun olen tyytyväinen.
        Ilmeisesti myös suunnitelmallisuus esti lieveilmiöiden ilmaantumisen lopullisen vetäytymisen yhteydessä.

        Kuntoni on parempi. Olen voinut luopua verenpainelääkityksestä.
        Parisuhde on hyvässä kunnossa.
        Ym.
        Toivoisin mahdollisimman monella olevan mahdollisuus/henkinen valmius samaan!


      • vastauksestasi
        Yli-ikäinen kirjoitti:

        Aktiiviaikana olin hankkinut kolme asuntoa.

        Työsopimukseni purettiin perusteitta ja sain mielestäni kohtuullisen kertakorvauksen ilman oikeudenkäyntiä.
        Ostin pörssiosakkeita 1997-98. En IT-osakkeita.

        Tein harvenevaan tahtiin konsulttitoimeksiantoja.
        Rupeamat lyhenivät, työttömyysjaksot pitenivät.

        Nollasin kerran 500pv-laskurin tuttavani avustuksella.
        Jätin osan korvauksista nostamatta. Matkustelimme. Kiina, Karibia, keskisen Atlantin saaret ym.

        Viimeiset 3-vuotta, ennen putkea, kokonaan työttömänä. Pään tavoitti silloin 57-vuotiaana.

        Myin omakotitalomme venäläisille. Hintaa kysyivät kaupantekotilanteessa!
        Ostimme pikkukaupungin keskustasta halvan kolmion.
        Nyt olen ajan kanssa hoitanut sijoituksiamme.

        Työttömyyseläkkeeni ( 63-v ) on noin 60% suurempi kuin työttömyyskorvaukseni oli.

        Tähän pehmeään laskuun olen tyytyväinen.
        Ilmeisesti myös suunnitelmallisuus esti lieveilmiöiden ilmaantumisen lopullisen vetäytymisen yhteydessä.

        Kuntoni on parempi. Olen voinut luopua verenpainelääkityksestä.
        Parisuhde on hyvässä kunnossa.
        Ym.
        Toivoisin mahdollisimman monella olevan mahdollisuus/henkinen valmius samaan!

        tuohon suuntaan harkitsen itsekin meneväni..

        Terveisin 56-v


    • löytyy

      just niin. pidän myös työstäni ja työkaverit ovat ihan ok porukkaa, mutta kun sitä jossain vaiheessa elämää kyllästyy samanlaiseen elämänrytmiin. ikää on minulla 40.v. ja voisin hyvin olla jo kotona, rahaa on säästössä ja edlleenkin laitan palkasta sivuun. viihdyn hyvin kotona ja keksisin vaikka mitä tekemistä,vaikka olisin työtön.mutta,pakko se kai sitten on vain jatkaa töitten tekemistä, vaikka ei yhtään huvittaisi.

      • ja fyysisti myös

        Minä olen vasta 26v ja olen täysin kyllästynyt 7v kokemuksen jälkeen jokaiseen 10 työhön missä olen ollut, harmitsen jo vakavasti köyhäksi ryhtymistä. Ei vaan jaksa enää. En tiedä mistä johtuu, mutta olen burnoutin rajalla jo.


    • kuin työ

      En tosiaankaan ole koskaan mennyt innosta hihkuen töihin. Minun elämänikin on enemmän kotona ja niissä kivoissa jutuissa mitä siellä teen. Saan tosiaankin kaikki päiväni menemään hurjaa vauhtia kotona puuhastelemalla, ulkoilemalla, vähän matkustelemalla jne., ei siihen työpaikkaa, työkavereiden luomaa sosiaalista piiriä tarvita. Täytynee kuitenkin vielä vähän aikaa odotella lokoisampia päiviä, tosin en nytkään tee täyttä päivää töissä, sekin auttaa jaksamaan työelämää.

      Kyllä minä olen ajatellut, että jos henki vielä silloin pihisee, niin tuossa 56-vuotiaana voisi ottaa hatkat työelämästä tai viimeistään 58-vuotiaana.

    • Päniin

      Joka päivä tuntuu -joka päivä.

      Eihän tätä meidän systeemiä ole luotu ihmisille vaan ihmiset systeemille.

    • jhg

      Hyvä, etten ole sitten ainoa:) Kavereiden mielestä on ihan hullua säästää isoja summia kuukausittain, kun nyt pitäisi elää täysillä tätä päivää, eihän sitä välttämättä ole edes hengissä viiskymppisenä. Toisaalta totta, mutta hitto jos onkin sitten hengissä ja vieläpä terveenä.Kyllä olisi mahtavaa pelkästään ajatus siitä, että siellä ne toiset kituuttaa viimeisiä vuosia ja itse voi nauttia elämästä.
      Tällä hetkellä laitan puolet rahoista osakkeisiin ja sijoitusrahastoihin ja puolet menee normaalille säästötilille.Kohtalaisen iso perintökin on odotettavissa, toivottavasti ei kuitenkaan vielä vuosiin Tähtäimessä olisi lopettaa työt 58vuotiaana

      • MaailmanMeno

        No huhhuh. Viesti on vuodelta 2007 mutta kommentoinpa silti että aika jännää miten voi kieli lipoen odottaa perintöä, ottamatta lainkaan huomioon että samaa tietä on itsekin menossa...


    • työn ilo?

      Vähän samantapaisia mietteitä täälläkin. Itse olen mietiskellyt joskos sitä pärjäisi osapäivätyöllä ja pystyisköhän siinä kuitenkin hankkimaan oman asunnon yms. Jäisi kivasti aikaa omalle elämälle, en tarvitse mammonaa, enemmänki vapaa-aikaa. Jos miettii että olemme töissä 8-16 joka päivä ja nukkumaan on mentävä ainakin klo 11 illalla jotta saisi untakin, niin vapaa-aikaa jää vain surkea määrä ja senkin ajan olen väsynyt työstä. Ei oikein tyydytä. Olen tässä miettinyt joko sitä tarvitsisi alkaa lapsia tekemään ja ryhtyis muutamaksi vuodeksi kotiäidiksi :-D

      • Liianhyvätyömoraali

        Minä olen töissä klo 01.oo-noin 12.30 Nukkumaan pitäisi mennä kello 16.00, jos haluaisin nukkua 8 tuntia. Herätys tuntia ennen työn alkua. Pitkiä vapaitakin on sitten vastaavasti, mutta elämäni on kyllä työstä johtuen täysin sekaisin. Minuuttiaikataululla pitää painaa fyysisessä duunissa, jossa ruokataukokin on vieras käsite. Kuukausipalkka silti, eikä mistään urakkalisistä ole puhettakaan. Tiedän että romahdan pian, koska en todellakaan enää jaksa. Olen 61 vuotias ja ollut työelämässä yli 40 vuotta. Pyysin lopputiliä, mutta ilman yt neuvotteluja en sitä saa ja duunia todellakin on paljon. Karenssiin ei ole varaa. On mulla haulikko viimeisenä ratkaisuna.


      • VäsyneenNäköistäHommaa

        Unohdappa se haulikko heti alkuunsa. Jos alkaa mennä pinna tarpeeksi kireälle, niin jäät vain sänkyyn makaamaan ja katsot mitä tapatuu... Antaa virastojen pomputella sitten... Ei niitä käsiäsi kukaan muu liikuta kuin sinä itse :)


      • opitekemäänrahaanetissä

        päivää jos haluat lisää vapaa aikaa niin miksi et ala työskentelemään kotisohvalta läppärillä tämä ohjelma opettaa ja antaa kaikki työkalut mitä tarvitset henkilökohtaisen valmentajan joka auttaa sinua Skypen kautta ja opetusvideoita joissa opetetaan kädestä pitäen miten menestyä netissä lisäksi jäsenien facebook ryhmä missä ihmiset antaa neuvoja ja kysyy neuvoa yli kymmenen tuhatta jäsentä ympäri maailmaa käy kattomassa ensimmäinen video http://bit.ly/Watch_the_first_step


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe