sterilisaatiosta tietoa?

n34vee

Saako 34 yhden lapsen äiti sterilisaation? Olen kuullut , että siihen pitää olla hyvät perustelut.
Missä teille on tehty toimenpide ja oliko positiivinen kokemus tuo itse toimenpide?? Ja paljonko maksoi?

14

818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Minua on sterilisoitu about sun ikäisenä ja oli siinä vaiheessa 2 lasta. Ei ollut ollenkaan vaikea saada hyväksyntä tähän. Tarkkaan ne tosin haastatteli pariin kertaan.

Toimenpide oli nopea ja pääsin kotiin pari tuntia sairaalassa levättyäni ensin.

En ole ikinä katunut tätä, olen nyt 38v. Paras päätös ikinä.

• yksityislääkärin kautta

julkiseen terveydenhoitoon. Eli 30 v. ikä riittää sterilisaatioon, ei lapsia! Haastattelu polilla lääkärin kanssa, ei ollut vaikea, halusi vain tietää perusteet, ihan ok kun kerroin mitkä seikat minusta vaikuttaa eli olin tosissani. Sen jälkeen tulikin aika naistenosastolle, ei synnyttäneiden huoneeseen. Pari viikkoa meni kylkeä kipristellessä (ilman sairauslomaa), muutoin ok. Helpotti ja vapautti! Halut lisääntyi vaikka miehet tuntuu pelkäävän toisin.
      Eli hintaa tuli gynegologin käynti, 20 e poliklinikkakäynti normaali sairaalamaksu päiväkirurgisella (tehtiin aamulla 08.00 ja lähdin pois 17.00, olisivat halunneet pitää yön yli mutta minä en).

• ruskeatukka(a)netti.fi

Ei tarvitse siis olla edes lapsia.

Minut sterilisoitiin noin 2 vuotta sitten, ikää oli ehtinyt tulla se 30 täyteen, ei lapsia.

• huomisaamuna

tähän toimenpiteeseen! Täytin syksyllä 30, ei lapsia. Olin odottanut kuin kuuta nousevaa kolmekymppispäivää, jotta pääsisin hoitamaan asian pois päiväjärjestyksestä. Lääkärit yrittivät kyllä käännyttää, mutta olen päätökseni tehnyt. Huomisiltana siis tiedän toimenpiteestä enemmän!

• huomisaamuna kirjoitti:

tähän toimenpiteeseen! Täytin syksyllä 30, ei lapsia. Olin odottanut kuin kuuta nousevaa kolmekymppispäivää, jotta pääsisin hoitamaan asian pois päiväjärjestyksestä. Lääkärit yrittivät kyllä käännyttää, mutta olen päätökseni tehnyt. Huomisiltana siis tiedän toimenpiteestä enemmän!

mikä hoppu tämmöisen asian kanssa?tulee mieleen että käytatte eri miehiä päivittäin,niin on varmempi ettei tule raskaaksi kun ei tiedä kuka olisi isä?onko näin?

• miesten vaihtumisesta kyse
        arvo-poika kirjoitti:

mikä hoppu tämmöisen asian kanssa?tulee mieleen että käytatte eri miehiä päivittäin,niin on varmempi ettei tule raskaaksi kun ei tiedä kuka olisi isä?onko näin?

...vaan varmasta mielipiteestä. "Vain" 10 vuotta odotin toimenpidettä, kunnes ikäni riitti vihdoin. Oi sitä onnen päivää kun sain tietää sterilisaation ajankohdan!

• mamma kokkolasta

ellet ole aivan varma. Tosin itsellä kävi niin että vaikka olin varma,minulla oli hyvä syy jne niin siltikin tulin katumapäälle.Sterilisaatio tehtiin ollessani 26v ja purkuleikkuu ollessani 30v..Eli kaikille ei aina edes se hyvä syy ole lopullinen päätös ja arvaatkos kuinka kaduttaa.
      Purku onnistui osittain eikä vauvaa vuoden yrittämisen jälkeen ole vieläkään tullut.
      Mieti mieti mieti jne..

• ole kyse

miesten vaihtamisesta vaan nimenomaan pitkään harkitusta päätöksestä. Tulin tänään operaatiosta, meni hyvin, maha on nyt vaan tosi kipeä mutta pitäisi kai asettua parissa päivässä.

En ole koskaan ajatellut hankkivani lapsia, en edes lapsuuden perheleikeissä tai muutenkaan. Mieheni, jonka kanssa olen ollut viisi vuotta, on samaa mieltä, ja olemme yhdessä tulleet tähän tulokseen. Olen täysin varma tästä ja olen nyt enemmän kuin tyytyväinen kivusta huolimatta. Kuten aiempikin kirjoittaja, olen odottanut kuin kuuta nousevaa päivää, että täytin kolmekymmentä, ja nyt siitä on vajaat puoli vuotta. Ja operaatio on tehty. Huippufiilis.

• ole kyse kirjoitti:

miesten vaihtamisesta vaan nimenomaan pitkään harkitusta päätöksestä. Tulin tänään operaatiosta, meni hyvin, maha on nyt vaan tosi kipeä mutta pitäisi kai asettua parissa päivässä.

En ole koskaan ajatellut hankkivani lapsia, en edes lapsuuden perheleikeissä tai muutenkaan. Mieheni, jonka kanssa olen ollut viisi vuotta, on samaa mieltä, ja olemme yhdessä tulleet tähän tulokseen. Olen täysin varma tästä ja olen nyt enemmän kuin tyytyväinen kivusta huolimatta. Kuten aiempikin kirjoittaja, olen odottanut kuin kuuta nousevaa päivää, että täytin kolmekymmentä, ja nyt siitä on vajaat puoli vuotta. Ja operaatio on tehty. Huippufiilis.

järkeä on pitää vakituista suhdetta yllä jos ei ole yhteisiä lapsia?

• ihan vakavissasi?????
        arvo-poika kirjoitti:

Eiväthän kaikki parit halua lapsia. Ei parisuhde =lapsien siihen hankkiminen!

• kaikki eivät...
        ihan vakavissasi????? kirjoitti:

Eiväthän kaikki parit halua lapsia. Ei parisuhde =lapsien siihen hankkiminen!

...halua lapsia, vaikka haluavatkin parisuhteen. Ehkä sinä tähtäät parisuhteessasi vaan lasten hankkimiseen, kunnioitan sitä, mutta kunnioita sinä myös toisenlaista valintaa.

Miksi minua pyydetään aina perustelemaan, miksi en halua lapsia? En koskaan pyydä ketään perustelemaan, miksi haluaa lapsia.

• ruskeatukka(a)netti.fi
        arvo-poika kirjoitti:

Me ollaan vieläpä naimisissa ja asutaan maalla omakotitalossa, eikä silti haluta jälkikasvua. Varmuudeks on piuhatkin poikki. Eiks olla kauheita?

• eilinen sterilisaatiopotilas
        ruskeatukka(a)netti.fi kirjoitti:

Me ollaan vieläpä naimisissa ja asutaan maalla omakotitalossa, eikä silti haluta jälkikasvua. Varmuudeks on piuhatkin poikki. Eiks olla kauheita?

Meillä vähän sama juttu, ollaan oikein onnellisia yhdessä, asutaan kans vähän niinkuin landella - ja ollaan tyytyväisiä kahdestaan. En jaksa ymmärtää, miksi ihmiset vaativat perusteluja tästä ratkaisusta, eihän kaikkien tarvitse lisääntyä.

• ruskeatukka(a)netti.fi
        eilinen sterilisaatiopotilas kirjoitti:

Meillä vähän sama juttu, ollaan oikein onnellisia yhdessä, asutaan kans vähän niinkuin landella - ja ollaan tyytyväisiä kahdestaan. En jaksa ymmärtää, miksi ihmiset vaativat perusteluja tästä ratkaisusta, eihän kaikkien tarvitse lisääntyä.

"No mutku niin kuuluu tehdä!" :D

Onneks on se toinen palsta jossa saa jutella rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3273
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2955
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2222
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1655
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1564
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      8
      1507
    7. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      22
      1418
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1361
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1325
    10. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1298
    Aihe