Mistä johtuu että päätä särkee treenatessa kovaa?

Reen Ari

Eli kun tekee kovaa sarjaa tai pitkääkin sarjaa loppuun rutistaen, tulee usein pää kipeäksi. Joskus jopa niin kipeäksi että ei voi enää jatkaa reeniä. Johtuuko kenties että jännitän niskan lihaksia liikaa? Yritän kyllä parhaani mukaan pitää ne rentona.

Ajattelin vain että kun ei ole aikaisemmin tullut tälläistä ongelmaa vaikka olen muutama vuosi sitten harrastanut salilla käyntiä ahkerasti. Olen nyt noin puoli vuotta taas käynyt ja huomannut ongelman varsinkin isompia lihaksia harjoittavissa liikkeissä(penkki, jalkaprässi)

Osaisiko joku kertoa mistä tämä johtuu ja ennenkaikkea miten sen voisi välttää. Nyt en uskalla tehdä kaikkia liikkeitä ihan viimeiseen vetoon asti koska pelkään että reeni jää siltä päivältä siihen.

10

2160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GLUTASMIINI

MUISTA HENGITTÄÄ ULOS

• Reen Ari

Siis kyllä hengitän ihan kokoajan kun teen liikkeitä, mutta harvemmin tulee puhkuttua ulospäin kun työntää painoja. Jotenkin tuntuu voimattomammalta silloin. Vai tarkoititko sitä?

• Glutasmiini
        Reen Ari kirjoitti:

Siis kyllä hengitän ihan kokoajan kun teen liikkeitä, mutta harvemmin tulee puhkuttua ulospäin kun työntää painoja. Jotenkin tuntuu voimattomammalta silloin. Vai tarkoititko sitä?

Paine kasvaa suureksi päässä jos ei hengitä ulos työntövaiheessa, seurauksena voi olla silmävammoja tms.

• seurauksena on
        Glutasmiini kirjoitti:

Paine kasvaa suureksi päässä jos ei hengitä ulos työntövaiheessa, seurauksena voi olla silmävammoja tms.

aivoverenvuoto ja taju kankaalle

• Reen Ari

Kokeilin tänään uloshengitystä toiston aikana ja kyllä se auttaa. Ainakin jonkun verran. Eli ei ruvennut särkemään päätä prässissä vaikka kohtuu tiukkaa tein. Vähän tuntu painetta, mutta ei haitannut. Kiitos neuvoista kaikille!!

Miten muuten voi vaikuttaa että hengittää liikkeen aikana sisään. Yleensä olen olen hengittänyt aina toistojen välissä. Tai onhan se aika simppeliä että uloshengitys rentouttaa, mutta aika jännä juttu silti.

• sdöl-.as
        Reen Ari kirjoitti:

Kokeilin tänään uloshengitystä toiston aikana ja kyllä se auttaa. Ainakin jonkun verran. Eli ei ruvennut särkemään päätä prässissä vaikka kohtuu tiukkaa tein. Vähän tuntu painetta, mutta ei haitannut. Kiitos neuvoista kaikille!!

Miten muuten voi vaikuttaa että hengittää liikkeen aikana sisään. Yleensä olen olen hengittänyt aina toistojen välissä. Tai onhan se aika simppeliä että uloshengitys rentouttaa, mutta aika jännä juttu silti.

hengitä joka toiston jälkeen kerran ja pidä paineet toiston aikana, eli toisto -> hengitys -> toisto -> hengitys...

• Reen Ari
        sdöl-.as kirjoitti:

hengitä joka toiston jälkeen kerran ja pidä paineet toiston aikana, eli toisto -> hengitys -> toisto -> hengitys...

"omasta mielestä" tarkoitan siis että en ole ennen niin tarkasti hengitykseen kiinnittänyt huomiota, kunhan hengittää.

Eli siis ennen kun olen pidättänyt toiston ajan hengitystä, niin on päätä särkenyt. Pitää huomenna kokeilla miten taas oloshengitys auttaa.

• Kaljami

Kyllähän toi vähän siltä kuulostaa, että hapen puutteesta johtuu. Juuri isot lihakset kuluttaa happea paljon ja alkaa varmaan tekemään vähän heikkoa jo sarjan aikana, jos ei hengitä kunnolla.

• HULK

niska-, hartiaseudulla, mahdollinen korkea verenpaine, syitä voi olla monia. itselläni oli pitkään kyykystä johtuva päänsärky minkä aiheutti väärä tekniikka, löi kauheet paineet päähän ja treeni loppui aika lyhyeen. mutta kun oppi luomaan paineet keskivartaloon niin loppui päänsäryt siihen, kova opettelu vaan siinä.

• jylppö

Itse muistan joskus juoksua treenanneena, että radalla tehdyissä piksissä juoksuvedoissa, kuten 6x200m 80% maksimista, tulee 150m jälkeen happivaje. Treenin loputtua tuli aina päänsärkyä ja huono olo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3140
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe