ostaa autoa?Kysyn vain kun olen ostamassa käytettyä ja iso osa noista näyttää olevan kauppureilla.Yhtä kävin katsomassa kun hintapyynti vaikutti olevan ihan kohdallaan ja auto oli ihan siisti mutta iskä sano et ei kannata ostaa kun myyjä oli omistanu sen niin vähän aikaa.
Miksei jobbarilta kannata
43
4611
Vastaukset
- Janhu
Syy, miksi jobbareiden autoja karsastetaan on varmaankin se, että myyjä hankkii elantonsa tai ainakin osan siitä autoja kauppaamalla. Toisin sanoen yrittää maksimoida voittoa. No, sehän tarkoittaa sitä, että riski saada "fiksattu kermakakku" on paljon suurempi kuin tavalliselta yksityiseltä myyjältä. Tällaiselle tavalliselle palkansaajalle riittää usein, että pääsee kahden auton loukusta, eikä ole niin viimeisten satasten perään. Toki kusettajia on tässäkin porukassa, mutta kauemmin auton omistanut (ja itse sitä käyttänyt), osaa kertoa autosta jotain.
Jobbarit harrastavat ostoksia autoliikkeistä, jolloin he ostavat ns. pihan tyhjäksi halvoista vaihtoautoista joihin esim. merkkiliikkeellä ei ole juuri intressejä. Saavat köntässä halvalla ja tekevät tällä voiton. Tämähän ei autoa tee yhtään sen huonommaksi..
Aina käytettyä autoa ostaessa sen huolellinen tutkiminen on Äärimmisen Tärkeää, on sitä ostamassa keneltä hyvänsä. Ja mitä vanhempi/halvempi auto tämä vain korostuu. Onnea auton etsintään- Pojille
vaan että aika harva normaali sukankuluttaja ymmärtää autonsa kunnosta loppujen lopuksi yhtään mitään.Yleensä päinvastoin luullaan auton kuntoa huomattavasti paremmaksi kuin se todellisuudessa on.Kauppaa työkseen tekevän taas on pakko olla melko asiantunteva.Eri asia sitten on että haluaako kauppias sen enempää kuin yksityinenkään myyjä mainostaa autonsa huonoja puolia ostajalle.
- Vastaan sitten
Tarkoitatko jobbarilla myyjää, joka
a)
ei ole rekisteröinyt autoa itselleen
b)
ilmoittelee salaisella puhelinnumerolla
c)
ei maksa myymistään autoista mitään veroja
d)
vastaa puhelimeen haloo tai jotain muuta yhtä epämääräistä
e)
ei vastaa autoista kuluttajansuojalain mukaan kuten autoliikkeet
f)
ei toimi minkään yrityksen palveluksessa vaan kauppaa autoja pimeästi
g)
jolla ei ole kiinteää myyntipaikkaa varsinkaan sisätiloja tai mitään kunnollista osoitetta?- Janhu
..olettaen että myyjä on rekisteröinyt auton itselleen, kyseessä ei ole liike (eli myy omasta pihasta, eikä tod.näk. maksa veroja) ja mikä tärkein: kauppa on kuluttajasuojalain ulkopuolella, koska jobbari on yksityinen myyjä.
- Yksityinen yrittäjä
myy niin mitä jos;
a)Maksettuani auton sen omistusoikeus siirtyy minulle olipa se aikaisemmin kenen nimissä tahansa
b)Myyjällä vain kertakäyttöliittymä,tarkistanko?
c)Ei tiettävästi tarvitse maksaa mitään veroa vaikka oli saanut auton isältään
d)Ei vastannut puhelimeen epämääräisesti
e)Yksityisen kauppoissa ei tietääkseni yleensä sovelleta kuluttajasuojalakia
f)Ei ole töissä autokaupassa(pitääkö tarkastaa jostain ?) ja suostuu myymään autonsa myös päivänvalossa...
g)Ei ole tiettävästi "kiinteää" myyntipaikkaa mutta osoite toki luovarissa on
Mitäs tehdään? - nyt ihmeessä
Yksityinen yrittäjä kirjoitti:
myy niin mitä jos;
a)Maksettuani auton sen omistusoikeus siirtyy minulle olipa se aikaisemmin kenen nimissä tahansa
b)Myyjällä vain kertakäyttöliittymä,tarkistanko?
c)Ei tiettävästi tarvitse maksaa mitään veroa vaikka oli saanut auton isältään
d)Ei vastannut puhelimeen epämääräisesti
e)Yksityisen kauppoissa ei tietääkseni yleensä sovelleta kuluttajasuojalakia
f)Ei ole töissä autokaupassa(pitääkö tarkastaa jostain ?) ja suostuu myymään autonsa myös päivänvalossa...
g)Ei ole tiettävästi "kiinteää" myyntipaikkaa mutta osoite toki luovarissa on
Mitäs tehdään?Autohan on paljon parempi nyt, kuin sen edellisellä omistajalla, joka ei kumminkaan ole viitsinyt sitä edes siivota, saatikka vahata ym.
Suuri osa jobbareista on reiluja ja rehellisiä. He ottavat myös esitaistelijan roolin
kiertäessään veroja muutenkin älyttömän autoverotuksen maassa. älkää valittako autoveroista jos ette halua säästää itsellänne edes tuota veroa.
- 95%
Kyllä totuus on että 95% jobbareista kusettaa silmään minkä kerkeävät, loput on vaan tavallisia huijareita.
- jumalatonta
Paskaa! Huonoimmat autot on niilä, joilla ne on olleet pitkään, niitä ei ole tarvinnut pestä, ruostesuojata, siivota ja vain välttämättömimmät huolto ja korjaustyöt on suoritettu auton liikkeellä pitämiseksi. Kun jobbari, tuo arjen sankari sitten merkkiliikkeen pihalta lunastaa väsyneen autorukan, on hänellä mittava urakka saatta vaunu kunniakkaasti asialliseen käyttökuntoon. On huollot, jakopään ,vuotavien tiivisteiden ja pakoputkien vaihtoa, siivoamista ,tupakanhajun poistoa ionisaattorilla, maalipinnan kiilloitusta, vahausta, pahimmassa tapauksessa huonosti pidetun auton peltitöiden ja maalauksien teettämistä. Kaikki tämä maksaa, ja jobbari on kyllä ansainnut joka kympin, jonka hän ehkä kunnostamastaan autosta saa.
Niin että älkää hyvät ihmiset parjatko tuota kunniakasta jälleenmyyjien ryhmää, jotka tuota pyyteetöntä työtä joutuvat tekemään, koska heidän päätyöstä saama minimipalkka ei riitä edes sairaan lapsensa lääke kuluihin, saatikka muuhun elämiseen!- tosi on
Jos auto on ollut omistajalla lyhyen aikaa, esim. pari viikkoa, on luultavaa että tuo aika on käytetty edellisen pitkäaikaisemman omistajan laiminlyöntien korjaamiseen, ja auto on nyt huomattavasti paremmassa kunnossa, kuin jos sen olisi hankkinut tuolta edelliseltä omistajalta.
- useamman.
Olen ostanut useamman auton ns. jobbareilta ja kaikki ovat olleet huolettomia. Joskus on ilmoituksen perusteella mennyt katsomaan autoa ja ollut aika innokaskin ostamaan ko. auton, mutta siitä on paljastunut vikoja koeajolla. Silloin se vaan on jätettävä ostamatta tai huomioitava korjaus omasta rahapussista tai kauppahinnasta. Kärsivällisyyttä siis oltava matkassa aina käytettyä ostaessa.
- Janhu
tosi on kirjoitti:
Jos auto on ollut omistajalla lyhyen aikaa, esim. pari viikkoa, on luultavaa että tuo aika on käytetty edellisen pitkäaikaisemman omistajan laiminlyöntien korjaamiseen, ja auto on nyt huomattavasti paremmassa kunnossa, kuin jos sen olisi hankkinut tuolta edelliseltä omistajalta.
..tuossa on? Itse olen autoillani ajanut 4-5 vuotta, mikä ei sinänsä ole hirvittävän pitkä aika. Sen verran pitkä aika kuitenkin että autoa huoltamalla olen varmistanut huolettomat kilometrit. Jos taas tietäisin autoa hankkiessani, että pidän sen vain puoli vuotta, en välittäisi siitä läheskään yhtä paljon. Nyt autossani on hyvät öljyt, kunnon renkaat, hihnat vaihdettu ajallaan jne. Jos keväällä iskee autokuume, uusi omistaja saa siitä hyvän auton.Että näin..
- poikkeuksia
Janhu kirjoitti:
..tuossa on? Itse olen autoillani ajanut 4-5 vuotta, mikä ei sinänsä ole hirvittävän pitkä aika. Sen verran pitkä aika kuitenkin että autoa huoltamalla olen varmistanut huolettomat kilometrit. Jos taas tietäisin autoa hankkiessani, että pidän sen vain puoli vuotta, en välittäisi siitä läheskään yhtä paljon. Nyt autossani on hyvät öljyt, kunnon renkaat, hihnat vaihdettu ajallaan jne. Jos keväällä iskee autokuume, uusi omistaja saa siitä hyvän auton.Että näin..
myös on, luojan kiitos ja hatunnosto sinulle.
- Liirumlaarum.
Janhu kirjoitti:
että joku saa hyvän.....tai siis saa ostaa sen sun hyvän autos.Paat varmaan hinnan "kohdalleen"?
- asiallinen mielipide
Lisäisin vielä tuohon, että ei ne jobbarit niihin autoihin vikoja laita, tai tahallaan riko jotta ei tarvitsisi ehjää myydä, kuten tällä palstalla tuntuu olevan käsitys. kyllä ne yrittää enemmänkin korjailla edellisen omistajan suurelta osin tahallisia huolimattomuuksia ja laiminlyöntejä.
Suomalaiselle kun tulee paha mieli jos joku hyötyy hänen vanhasta ajokistaan.
- Janhu
Vakuutustarkastuksesta lunastettavat kolariautot ovat jobbareiden suosiossa. Niitä tulisi välttää kuin ruttoa: Niitä väsäävät jos jonkinlaiset hanslankarit ainoana tavoitteena saada se rekisteröintikatsastuksesta läpi (maaseudun "metallimiehillä" aina tuttuja katsastusmiehiä), sekä saada siitä hyvä hinta myydessä. Hyviäkin korjaajia on, mutta jobbarin moraali ei yleensä yllä keskivertokansalaisen tasalle. Näitä rautalangalla kasassa pysyviä vehkeitä on valitettavasti jo kulkeutunut paljon ns. tavis-yksityishenkilöille, eivätkä yleensä vanhene yhdellä omistajalla kuin pari kuukautta kun totuus valkenee. Monesti nimenomaan ruostesuojauksessa on tehty laiminlyöntejä; eihän paska paljastu aivan heti uuden maalipinnan alta, mutta annas olla kun ensimmäinen kevät koittaa..
- Joppari.
Kolariautojen hinta AVK:lla on niin korkea että samalla hinnalla saa ehjän.Lisäksi me jopparit ollaan niin ahneita ja läpilaiskoja että moiset työmaat jätetään suosiolla maaseutujen amisviiksiaikamiespojille!Että mitäs märkäkorva jos alkasit elää tätä päivää toisin kuin se elämänohjeitaan ilmeisen auliisti jakeleva isäukkos jonka kaljanhöyryisissä päiväunissa ne pullonkorkkipakkelikanahäkkiviritykset vielä kummittelee.Ja hanki itelles kunnon duuni!
- Janhu
Joppari. kirjoitti:
Kolariautojen hinta AVK:lla on niin korkea että samalla hinnalla saa ehjän.Lisäksi me jopparit ollaan niin ahneita ja läpilaiskoja että moiset työmaat jätetään suosiolla maaseutujen amisviiksiaikamiespojille!Että mitäs märkäkorva jos alkasit elää tätä päivää toisin kuin se elämänohjeitaan ilmeisen auliisti jakeleva isäukkos jonka kaljanhöyryisissä päiväunissa ne pullonkorkkipakkelikanahäkkiviritykset vielä kummittelee.Ja hanki itelles kunnon duuni!
Hylkään tuon työpaikkatarjouksen, vaikka mukavaahan sun kanssas ois paiskia töitä.
- Kokemusta on
Eräs jobbari yritti myydä lunastukseen mennyttä autoa kolaroimattomana, kahden eri myyjän voimalla.Kuuluuko hyviin "jobbari tapoihin" valehdella päin näköä suoriin kysymyksiin?
- Janhu
Kokemusta on kirjoitti:
Eräs jobbari yritti myydä lunastukseen mennyttä autoa kolaroimattomana, kahden eri myyjän voimalla.Kuuluuko hyviin "jobbari tapoihin" valehdella päin näköä suoriin kysymyksiin?
valitettavasti. Ja mitä pidempi mies, sitä helpompi on kusta asiakasta silmään. Vältelkää kaksimetrisiä autokauppiaita ;)
- jumalatonta
Kokemusta on kirjoitti:
Paskaa. Jobbarit ei koske kepilläkään kakskilpisiin tai kolarikorjattuihin autoihin.
Joskus tietenkin kiero asiakas sellaisen saa vaihdossa ujutettua hyväuskoiselle jälleenmyyjälle, jolloin on pakko koittaa päästä siitä eroon.
Ihminen se jobbarikin on, eikä mikään jeesus tai muu pyhimys. - peiliin
Kokemusta on kirjoitti:
Jos myyjä on etnistä vähemmistöä, savolainen tai pohjalainen, niin pitääkö semmoselta yrittää mitään ostaa. Positiivista on sitävastoin huomata että olitte tarkkana, ettekä langennut kusetukseen ja sen jälkeen vasta itkeneet tälläkin palstalla, syyllistäen kaikki automyyjät.
- Iskää
se kun ei autoista ilmeisesti ymmärrä paljoakaan niin sen täytyy piiloutua verukkeiden taakse.Normaalilla järjelllä varustautunut ihminen kyllä tajuaa että on aivan yhdentekevää vaikka autoa myisi itse perkele kunhan se vastaa odotuksiasi.
- Myynyt
Iskäsi on oikeilla jäljillä. Auto saattaa olla ns. kiertopalkinto tai jotain muuta. Yleensä autot ei vanhetessaan parane ja esimerkiksi ruoste on yleinen vika niissä. Ja peltien korjaukset ovat tosi kalliita. Ruoste on lisäksi suhteellisen helppo kätkeä piiloon.
Itse olen vuosien mittaan myynyt kaikki autoni, kymmenisen kappaletta ja en tosiaankaan ole jobbari.
Kaupat olen tehnyt rehellisesti ja hinta ja kunto ovat kulkeneet käsi kädessä. Mutta kauppiaita on moneksi, joten hanki vaikka kiven alta asioita tunteva mukaan niin ainakin on mahdollisuus välttää pahimpia virheitä.
Tai sitten vie auto kuntotestiin jos sellainen löytyy paikkakunnaltasi. Sen kustannus maksaa itsensä takaisin.
Jos myyjä ei suostu siihen niin ainakin itse alkaisin katselemaan muita autoja. Niitä on paljon tarjolla - jobbarilta
kannattaa ostaa? Sanoipa iskä mitä tahansa, jobbarit eivät itse valmista niitä autoja. Kun jobbarit hakevat auton merkkiliikkeestä, se tuskin on tullut sinne toiselta jobbarilta. Todennäköisesti sen on tuonut sinne liikkeeseen se yksityinen myyjä, joka on antanut auton uuden vaihdossa. Mikä tekee siitä autosta huonomman, jos jobbari ajaa sen tontilleen? Merkkiliikkeet eivät edes myy niitä halpoja, yksityisille marisijoille. Joten tänä päivänä halvempi auto on melkein ostettava muualta, kuin merkkiliikkeestä. Ja ostitpa sen mistä tahansa, on ostajankin tutkittava ostoksensa tarkkaan, ennen kauppojen teko. Sillä vanhalle autolle ei oikeasti pirukaan anna takuuta. Luultavasti saat auton myös halvimmalla jobbarilta.
PS: Itse en ole jobbari mutta, autoni olen aina ostanut niiltä. - Hönö!
kaksi linkkiä samaan asiaan jossa kaupat oli tehty autoliikkeessä!
- Linkittäjä
Hönö! kirjoitti:
kaksi linkkiä samaan asiaan jossa kaupat oli tehty autoliikkeessä!
Ei ole sama viestiketju, opettele lukemaan ennekuin alat itkeä siellä.
- TYHMILLE
Autoliike ei todellakaan ole jobbari! Jobbari on sellainen myyjä, joka tekee kauppaa pimeästi, eikä rekisteröi autoja itselleen, eikä toimi kuluttajansuojalain piirissä.
- Äo?
Linkittäjä kirjoitti:
Ei ole sama viestiketju, opettele lukemaan ennekuin alat itkeä siellä.
sun äly ei riitä että tajuaisit saman kaverin provomielessä olleen asialla vastatessaan itselleen ?
- Linkittäjä
TYHMILLE kirjoitti:
Autoliike ei todellakaan ole jobbari! Jobbari on sellainen myyjä, joka tekee kauppaa pimeästi, eikä rekisteröi autoja itselleen, eikä toimi kuluttajansuojalain piirissä.
... mutta tuosta esimerkkitapauksesta voi todeta että näihin kanahäkkikauppiaisiinkaan ei ole luottaminen. Eli ainoastaan jobbareita ei ole syytä varoa, harhaanjohtajia voi löytyä ihan rekisteröidyistä yrityksistäkin.
- Linkittäjä
Äo? kirjoitti:
sun äly ei riitä että tajuaisit saman kaverin provomielessä olleen asialla vastatessaan itselleen ?
Kuka keksii provomielellä noin yksityiskohtaisen tarinan ja vastailee itselleen? Herää jo todellisuuteen.
- päivän mietelauseet.
TYHMILLE kirjoitti:
esimerkistä saammekin huomata että vaikka auton ostaisi mistä siis autolikkeestäkin voi huolimattomalle tulla ongelmia.Joten siksi on aivan sama mistä auton ostaa kunhan tarkastaa sen huolella ENNEN ostamista.
Väittääks täällä joku muka ettei ostais jopelta halpaa autoa jos tietäis että verottaja jää väliin.....höpöhöpö.Me kaikki tiedetään että harmaatalous kelpaa, kunhan se omalla kohdalla antaa tilaisuuden taloudelliseen hyötymiseen.Kyllä olen nähnyt ministereistä lähtien miten kuititon palvelu kelpaa tilaisuuden tullen.Tekopyhät jeesustelijat on kaikkein oksettavimpia ja epäuskottavimpia! - oivallus!
Linkittäjä kirjoitti:
... mutta tuosta esimerkkitapauksesta voi todeta että näihin kanahäkkikauppiaisiinkaan ei ole luottaminen. Eli ainoastaan jobbareita ei ole syytä varoa, harhaanjohtajia voi löytyä ihan rekisteröidyistä yrityksistäkin.
ostaisitko kuitenkin jopelta ja kanahäkistä?Mihin olis luottaminen?
- rajoitustenmukaan
Auto kannattaa ostaa ihan mistä vaan, jos hankinta täyttää omat vaatimukset.
Minua kiinnostaa seuraavat seikat:
- auton historia eli onko esim. varastettu auto
- auton kunto ja huoltokirja
- ajetut kilometrit
- hinta
- myyjän antama kuluttajansuoja
Yksityiseltähän et saa kuluttajansuoja, mutta autoliikkeestä saat. Punnitse itse eri vaihtoehtoja. Kannattaako ostaa yksityiseltä joku pommi halvalla ja se auto laukeaa viikon kuluttua?- ei ole
mitään väliä, mistä sinä sen pommin ostat. Vanhoissa romuissa ei ole takuuta vaikka ostat mistä, jokainen kalliimpi remontti on tappelun takana. Ja mistä kuvittelet niitten käytettyjen autojen sinne liikkeisiin tulevan? Etteivät kuitenkin tulis yksityisiltä?
- Janhu
ei ole kirjoitti:
mitään väliä, mistä sinä sen pommin ostat. Vanhoissa romuissa ei ole takuuta vaikka ostat mistä, jokainen kalliimpi remontti on tappelun takana. Ja mistä kuvittelet niitten käytettyjen autojen sinne liikkeisiin tulevan? Etteivät kuitenkin tulis yksityisiltä?
..monet merkkiliikkeet myyvät vähänkin pommilta vaikuttavat jobbareille. Ostin oman autoni Hämeenlinnasta liikkeestä, jossa ei tainnut olla myynnissä yhtään alle kymppitonnin autoa. Kun teimme sisällä papereita, joku häiskä pyöri jo edellisen autoni (n.4000e hyvitys) ympärillä kännykkä korvalla. Katselinkin liikkeen ilmoituksia myöhemmin, auto ei tullut koskaan myyntiin. Ei hyvämaineisia liikkeitä kiinnosta halpojen autojen jälkihoito. katteetkin on mitä on..
- sinulle..
Janhu kirjoitti:
..monet merkkiliikkeet myyvät vähänkin pommilta vaikuttavat jobbareille. Ostin oman autoni Hämeenlinnasta liikkeestä, jossa ei tainnut olla myynnissä yhtään alle kymppitonnin autoa. Kun teimme sisällä papereita, joku häiskä pyöri jo edellisen autoni (n.4000e hyvitys) ympärillä kännykkä korvalla. Katselinkin liikkeen ilmoituksia myöhemmin, auto ei tullut koskaan myyntiin. Ei hyvämaineisia liikkeitä kiinnosta halpojen autojen jälkihoito. katteetkin on mitä on..
..ja muille kaltaisillesi. Menit taas hyvityksen perässä. Vai luuletko että liike otti takkiin kun myi autosi tonnilla jälleenmyyjälle? Mitäs jos olisit itse myynyt autosi toiselle käyttäjälle 2500e, sillä erotuksella kävis etelässä, ostelisi kotiteatteria tai uuteen autoon varusteita. Mutta onneksi teitä riittää..
- Janhu
sinulle.. kirjoitti:
..ja muille kaltaisillesi. Menit taas hyvityksen perässä. Vai luuletko että liike otti takkiin kun myi autosi tonnilla jälleenmyyjälle? Mitäs jos olisit itse myynyt autosi toiselle käyttäjälle 2500e, sillä erotuksella kävis etelässä, ostelisi kotiteatteria tai uuteen autoon varusteita. Mutta onneksi teitä riittää..
Väitätkö, että jos olisin myynyt auton 1500 halvemmalla olisin saanut ko. liikkeestä ostamani auton yli 1500 käteisalennuksella? Vai että olisin saanut samanlaisen yksityiseltä paljon halvemmalla? Tuskinpa vaan. En ostanut kovin kallista autoa, pyynti oli 13900 ja puhuimme kauppaa tehdessä koko ajan välirahasta, siksi tuo n.4000e. väliraha oli 9700e ja olin tyytyväinen. Aikaa kaupasta on jo yli kolme vuotta, ja käsitykseni mukaan silloin vielä vaihtoautoista sai jotain, toisin kuin nyt. Kavereille tarjotaan autoista aivan naurettavia summia. Tuntuu kuin liikkeet pyrkisivät koko ajan pienentämään varastojaan.
- GLl
Janhu kirjoitti:
Väitätkö, että jos olisin myynyt auton 1500 halvemmalla olisin saanut ko. liikkeestä ostamani auton yli 1500 käteisalennuksella? Vai että olisin saanut samanlaisen yksityiseltä paljon halvemmalla? Tuskinpa vaan. En ostanut kovin kallista autoa, pyynti oli 13900 ja puhuimme kauppaa tehdessä koko ajan välirahasta, siksi tuo n.4000e. väliraha oli 9700e ja olin tyytyväinen. Aikaa kaupasta on jo yli kolme vuotta, ja käsitykseni mukaan silloin vielä vaihtoautoista sai jotain, toisin kuin nyt. Kavereille tarjotaan autoista aivan naurettavia summia. Tuntuu kuin liikkeet pyrkisivät koko ajan pienentämään varastojaan.
pyri mutta jopparin ostamat "glögit" on myyjille maistunu joten ajatellaan vähän jopeakin kun hyvitetään sulle ja kavereille vähemmän buah buah buah ahhahhah ahhahhah ahhahhah!
- rajoitustenmukaan
ei ole kirjoitti:
No ei tietysti 500 euron autosta kukaan voi vaatiakaan mitään, mutta jos ostat jobbarilta 8000 euron auton ja se hajoaa ensi viikolla, niin kyllä sen jobbarin kuuluu maksaa ainakin osa remontista riippuen vian laadusta. Myönnän, että voi olla tappelun takana saada korvaus, mutta kuluttajansuojalaki on asiakkaan puolella.
Kun ostat yksityiseltä sen 8000 euron auton, niin mikään laki ei suojaa, jos auto hajoaa tunnin kuluttua kaupanteosta. - yksityishenkilö
rajoitustenmukaan kirjoitti:
No ei tietysti 500 euron autosta kukaan voi vaatiakaan mitään, mutta jos ostat jobbarilta 8000 euron auton ja se hajoaa ensi viikolla, niin kyllä sen jobbarin kuuluu maksaa ainakin osa remontista riippuen vian laadusta. Myönnän, että voi olla tappelun takana saada korvaus, mutta kuluttajansuojalaki on asiakkaan puolella.
Kun ostat yksityiseltä sen 8000 euron auton, niin mikään laki ei suojaa, jos auto hajoaa tunnin kuluttua kaupanteosta.Joka harrastaa autokauppaa ja autojen kunnostusta päätoimisesti tai saadakseen lisätuloja, Autojen jobbaaminen on usein myös pelkkä harrastus.
Kaikki joilla on yritys ko.toimintaa varten ovat yrittäjiä, esim autokauppiaita, joka on aivan eri asia kuin jobbari.
Tuliko tämä nyt lopultakin selväksi?
SAATANAN HÖLMÖT! - jobbaria
yksityishenkilö kirjoitti:
Joka harrastaa autokauppaa ja autojen kunnostusta päätoimisesti tai saadakseen lisätuloja, Autojen jobbaaminen on usein myös pelkkä harrastus.
Kaikki joilla on yritys ko.toimintaa varten ovat yrittäjiä, esim autokauppiaita, joka on aivan eri asia kuin jobbari.
Tuliko tämä nyt lopultakin selväksi?
SAATANAN HÖLMÖT!vähän verottajalla pelotella, jos ei sopua tahdo tulla.
- Jepjep joo
jobbaria kirjoitti:
vähän verottajalla pelotella, jos ei sopua tahdo tulla.
kokeile!Buuuuuaahah
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741