"hyviä" työntekijöitä

työmarkkinakelpoine

Aamulehti 19.1.:

"Pirkanmaalainen pieniyritys hakee uutta työntekijää. Ensimmäinen työntekijä viihtyy töissä viikon ja ilmoittaa sitten "ei tää taida olla mun ala". Toinen kokelas on niin epäsiisti ja pahalta haiseva ettei häntä voi pitää työssä jossa ollaan suoraan asiakkaan kanssa tekemisissä. (epäsiisteydestä keskustellaan hienovaraisesti työntekijän kanssa mutta asiaan ei tule muutosta)
Kolmas työntekijä vaikuttaa heti ensimmäisenä työpäivänä lupaavalta mutta jo toisena päivänä tätä ei kuulu töihin ja iltapäivällä hän soittaa pomolle ja kertoo naureskellen kuinka "kaamea kapula" hänellä on eilisiltaisen juhlinnan jäljiltä.

Yritys etsii edelleen uutta työntekijää."

Edellä kuvatut tapahtumat ovat luonnollisesti paskan työnantajan syytä sillä työnhakijathan ovat kaikki täydellisiä työntekijöitä jotka ovat joutuneet työttömiksi vain työnantajien ja yhteiskunnan ahneuden ja riiston vuoksi.

11

1121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai määräaikaista

Maksatko työehtosopimuksen mukaista palkkaa?
      Lähettääkö työvoimatoimisto sinulle työllistämistuella ehdokkaita?

• työmarkkinakelpoine

En tiedä. Luin jutun lehdestä en ole itse tekemisissä aiheen kanssa.

Kysymyksesi herättävät kyllä ajatuksen että olenkohan siksi vakituisessa työsuhteessa koulutustasooni nähden varsin hyvällä palkalla ja eduilla etten ole heti ollut vaatimassa hyvää liksaa ja täysiä etuja vaan ymmärrän että minulle maksetaan yritykselle tuoman hyödyn mukaan ja palkkaukseni ja etuni kehittyvä arvoni mukaisesti.

• leimaamassa?
        työmarkkinakelpoine kirjoitti:

Kysymyksesi herättävät kyllä ajatuksen että olenkohan siksi vakituisessa työsuhteessa koulutustasooni nähden varsin hyvällä palkalla ja eduilla etten ole heti ollut vaatimassa hyvää liksaa ja täysiä etuja vaan ymmärrän että minulle maksetaan yritykselle tuoman hyödyn mukaan ja palkkaukseni ja etuni kehittyvä arvoni mukaisesti.

Juuri tuollaiset leimaavat kirjoitukset vain vaikeuttavat meidän kunnollistenkin työttömien pääsyä työmarkkinoille. Tällä palstallakin varmaan pyörii jotain kommunistiänkyröitä,mutta itselleni on palkka sivuasia kun vain pääsisin näyttämään kykyni koulutustani vastaavassa työssä. Tässä juuri kirjoitin pitkän työhakemuksen eräälle kansainväliselle firmalle suomeksi,ruotsiksi,englanniksi ja saksaksi. Työnhaku on nykyään helvetin kovaa touhua.

• on kuitenkin
        työmarkkinakelpoine kirjoitti:

..vialla. Täällä on kolme oikeaa työtöntä ja joku satunnainen turhautunut. Niistäkin kolmesta oikeasta työttömästä yksi pääsi töihin.

• helvetti_

On se kumma sitten millä kriteereillä tuokin "työnantaja" valitsee työnhakijansa.Itse olen hakenut 70 paikkaan,myöskin asiakaspalvelutehtäviin aina hyvin pukeutuneena käyttäen Bossin hajuvesiä pikkutakkiin pukeutuneena,eikä ole tuuri käynyt. Samalla tavalla hyvin pukeutuneita ovat olleet myöskin muut hakijat. Aivan käsittämätön artikkeli,varmasti kyseessä oli joku duunaripuolen pikkulafka.

• osaa muuta

kuin syyllistä, niin painu helvettiin! Jos sinulla on kova hinku saada ihmisiä työhön, niin mene kentälle auttamaan syrjäytyneitä sen sijaan että tulet aiheuttamaan luuseripaskaoloa lisää. Jos saat pahan olon aiheuttamisesta hyvää mieltä, painu hoitoon.

• Ikityötön

Onko työpaikalla suihku niin että työntekijällä olisi edes mahdollisuus hoitaa hygieniaansa? Yllättyisitpä minkälaisilla työpaikoilla ei ole.

• kovasti

Onnittelut yritykselle, vahinko vain, että eivät julkaisseet nimeään. Eivät kehdanneet? En kyllä minäkään, jos rekrytointi on tuota tasoa =P Uskon vakaasti, että tuossa firmassa tökkii moni muukin asia, jos johto on noin tumpeloa... Toi "haiseminen" kuulostaa aikas lupaavalta, pitääkin laittaa korvan taakse seuraavaa epämieluisaa haistattelua varten x)

• työnantajassa

Tarkoitatko, että noiden kolmen tapauksen yhdestäkään työttömästä ei ole töihin? Kyllä työttömiäkin työllistetään, ja moni saa vakipaikankin joten ole hiljaa. Kyllä, luulen, että vika on yrityksessä. Nimittäin työkkäri ei jostain syystä "parhaita" työttömiä tuohon yritykseen osoita - tiedän, että paikallinen työkkäri laittaa hankaliksi tietämiinsä paikkoihin ne hankilimmat tapaukset tyyliin ottakoot noista. Työkkärikin haluaisi vaikeista työnantajista eroon.

• siis kunniaan

Vaikka käyn päivittäin suihkussa, en ole koskaan lähtenyt minkäälaisesta työstä kesken, en edes vaikeista, enkä käytä alkoholia ollenkaan, sinulla on oikeus yleistää minutkin noihin tapauksiin, vain koska olen työtön (enkä ole terveydenhoitoalalla)? Mitä te ihmiset saatte siitä, että meidät tavalliset, suht. hyvät työntekijät silloin kun töitä on, yleistämällä noihin vaikeutatte meidänkin työnsaantiamme? Työllistymiseni ehdottomasti suurin este on asennevamma. Jokainen työssäkäyväkin joka juo enemmän kuin yhdne kaljan vuodessa on täysjuoppo, koska minä en juo edes sitä yhtä - sillä perusteella jos työttömät ovat juoppoja.

• ssssefr55

Älkää ruokkiko tätä trollia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3850
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1616
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      741
    Aihe