niin,pitäis saada thai tytsylle visa suomeen ensi kesänä.vietämme ensin paikalliset häät thaimaassa. mietin vain sitä ,että onko nämä visat tarkoitettu etupäässä seurusteleville pareille ja muille sukulaisille.
avioliitossa oleville ei käsittääkseni visoja myönnetä? tietty voisi hakea suoraan oleskelulupaa,mutta siin on se huono puoli että avioliittomme alkaisi noin puolen vuoden erillään asumisella,kun hän jäisi thaimaahan odotteleen lupapäätöstä siitä?
saako visan?
15
2710
Vastaukset
- KhunHan
saa. Sinun on hommattava ensin esteettömyystodistus että voit mennä naimisiin. Sen jälkeen mennä ulkoasianministeriöön Helsingissä ja sen jälkeen thaimaan lähetystöön Helsingissä joka vahvistaa ulkoasianministeriön allekirjoituksen oikeaksi. Sitten menette tytön Thaimaan maistraatiissa naimisiin ja saat dokumentin thaiksi jonka käännätät englanniksi. Sen jälkeen voit hakea tytölle pysyvää oleskelulupaa suomeen. Myöhemmin sinulta tullaan pyytämään lisätietoja suhteestanne ja tyttöä haastatellaan. Kaikki tärkein ei missään tapauksessa naimisiin ilman avioehtosopimusta.
Oikea Thaimaalainen munkkivihkinen ei riitä, vaan täytyy rekisteröimässa tytön maistraatissa.
Ilman tätä et saa viisumia kun korkeitaan kahdeksi kuukaudeksi.
Ilman avioehtosopimusta kannattaa unohtaa koko tytsy.- KhunHan
Minä en sinuna lähtisi merta edemmäs kalaa. Kyllä suomalainen nainen hakkaa thaikku tytön 10-0 ja on paljon luotettavampi. Kaikki ensi on huumaa, kun ensin pitäisi ymmärtää thai kulttuuri ja sen jälkeen ymmärrät miksi thai toimii näin.
- Taasnäitä
KhunHan kirjoitti:
Minä en sinuna lähtisi merta edemmäs kalaa. Kyllä suomalainen nainen hakkaa thaikku tytön 10-0 ja on paljon luotettavampi. Kaikki ensi on huumaa, kun ensin pitäisi ymmärtää thai kulttuuri ja sen jälkeen ymmärrät miksi thai toimii näin.
Thaimaassa on kai jotain puoli miljoonaa huoraa eli jos siitä sakista itsellesi vaimon otat niin olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Jos sen sijaan vaimosi kuuluu siihen parinkymmenen miljoonan tavallisen thaimaalaisen joukkoon on tilanne totaalisen erilainen.
Thainaisen kanssa on paljon helpompi suunnitella yhteistä tulevaisuutta koska heistä tietää etukäteen, että he asettavat perheen edun aina oman edun edelle ja he eivät eroa koskaan. No oikeastaan suomalaisestakin naisesta tietää saman: oma etu tulee aina ensin ja he tulevat eroamaan lähes varmasti. - suominainen
Taasnäitä kirjoitti:
Thaimaassa on kai jotain puoli miljoonaa huoraa eli jos siitä sakista itsellesi vaimon otat niin olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Jos sen sijaan vaimosi kuuluu siihen parinkymmenen miljoonan tavallisen thaimaalaisen joukkoon on tilanne totaalisen erilainen.
Thainaisen kanssa on paljon helpompi suunnitella yhteistä tulevaisuutta koska heistä tietää etukäteen, että he asettavat perheen edun aina oman edun edelle ja he eivät eroa koskaan. No oikeastaan suomalaisestakin naisesta tietää saman: oma etu tulee aina ensin ja he tulevat eroamaan lähes varmasti.....eri mieltä. En usko, että thaimaalaiset olisi sen epäluotettavampia tai luotettavampia kuin suomalaisetkaan. Eri kulttuuri on kyllä. Mutta kuitenkin ihminen on yksilö, jotkut arvostaa perhettä, jotkut ei. Jotkut pettää ja jotkut sitten taas ei.
Jos sattunut thaimaalaiseen tai suomalaiseen rakastumaan ja asiat on hyvällä pohjalla, niin mikäs siinä. :) - kalle
suominainen kirjoitti:
....eri mieltä. En usko, että thaimaalaiset olisi sen epäluotettavampia tai luotettavampia kuin suomalaisetkaan. Eri kulttuuri on kyllä. Mutta kuitenkin ihminen on yksilö, jotkut arvostaa perhettä, jotkut ei. Jotkut pettää ja jotkut sitten taas ei.
Jos sattunut thaimaalaiseen tai suomalaiseen rakastumaan ja asiat on hyvällä pohjalla, niin mikäs siinä. :)niin,minkäpä sitä sydämmelleen voi kun rakastuu.se kun ei katso sitä mistä maasta se mielitietty löytyy. olen kuitenkin suht luottavainen myös oman siippani tunteista,että ovat aidot.hänellä on bangkokissa työpaikka vakuutusyhtiössä,hän puhuu täydellistä englantia,koska työssään on sitä vuosia joutunut käyttämään. rahaa hän ei koskaan ole minulta pyytänyt.joskus olen sitä halunnut hänelle antaa ,mutta ei huoli.no,viime tapaamisellamme ostin kyllä kultaketjun hänelle,josta oli tietty iloinen,mutta ei muuta.
- KhunHan
kalle kirjoitti:
niin,minkäpä sitä sydämmelleen voi kun rakastuu.se kun ei katso sitä mistä maasta se mielitietty löytyy. olen kuitenkin suht luottavainen myös oman siippani tunteista,että ovat aidot.hänellä on bangkokissa työpaikka vakuutusyhtiössä,hän puhuu täydellistä englantia,koska työssään on sitä vuosia joutunut käyttämään. rahaa hän ei koskaan ole minulta pyytänyt.joskus olen sitä halunnut hänelle antaa ,mutta ei huoli.no,viime tapaamisellamme ostin kyllä kultaketjun hänelle,josta oli tietty iloinen,mutta ei muuta.
Ihmisiä on monenlaisia, hyvää onnea vaan tulevaisuudelle. Olen nähnyt Thaimaassa paljon negatiivisiä myöskin myönteisiä asioita.
- En tykkää yleistää
KhunHan kirjoitti:
Mielestäni sinun on aivan turha mollata thaimaalaisnaisia. Heissä on luotettavia ja epäluotettavia samoin kuin suomalaisnaisissakin.
- päätös tullee nopeasti
Oleskelulupa voi tulla äkkiääkin mikäli hakupaperit, sekä omat ja vaimon taustat on kunnossa.
Itse kanssa selvittelin näitä asioita toissavuonna kun olin menossa naimisiin Kiinalaisen tytön kanssa. Netistä ilmeni että ilmeisesti suosituin tapa on tuoda vaimo turistiviisumilla suomeen ja anoa oleskelulupaa vasta täällä.
Mutta päätimme sitten kuitenkin tehdä UVIn ohjeiden mukaan, eli rekisteröidä paperit ohjeiden mukaan ja jättää oleskelupahakemus Shanghain konsulaattiin.
Netistä selvisi että päätöstä saattaa joutua odottamaan puoli vuotta tms. Mutta meillä lupa tulikin nopeasti, vaimo kävi kerran konsulaatissa haastateltavana ja myönteinen oleskelulupapäätös tuli alle kahdessa kuukaudessa hakemuksen jättämisestä.
Koko ruljanssi häistä vaimon Suomeen saapumiseen vei alle kolme kuukautta.
Toki oli seurusteltu jo ennen häitä reilut puolitoista vuotta. - Zoran
Minä tein näin että ensin tein kutsun hänelle Suomeen ja sitten muutaman kuukauden päästä tein uuden kutsun missä ilmoitimme että menemme Suomessa vihille.Vihkimisen jälkeen laitoimme oleskelulupa hakemuksen paikalliselle pöliisiasemalle.Kaksi viikkoa myöhemmin vaimoni sai vuoden oleskeluluvan ja eikä hänen tarvinnut matkustaa takaisin kotimaahansa.Säästyi aika paljon aikaa ja rahaa.Tämä on huomattavasti mukavampi tapa.
- Arvosta ja rakasta
oleskelulupaa ei tarvitse odottaa enään ulkomailla, joten ei muuta kuin tytsä tänne odottelemaan.
Sitten noi kommentit ota Suomalainen, niin unohda ne. Otat sen joka parhaalta tuntuu, nää jutut ja tarinat puolet huoria ym ym..ne voit jättää omaan arvoonsa. Oli ollut huora tai ei, niin jokainen osaa rakastua, kun se oikea osuu eteen ja sen huomaa tyhmempikin.
Monet epäonnistujat ovat vanhoja ukkeleita, jotka nai itselleen 20 - 30 vuotta nuoremman likan, niin johan tuo järki sanoo et ei se voi toimia vaan.
Itseäni ei kiinnosta ainakaan mitä toinen kenties on joskus tehnyt, en minäkään voi kaikkia tekemisiäni ääneen sanoa, eli jokaisella on luurankonsa kaapissa ja ne joilla ei ole, ovat elänneet helvetin tylsää elämää. - samanmielinen
Arvosta ja rakasta kirjoitti:
oleskelulupaa ei tarvitse odottaa enään ulkomailla, joten ei muuta kuin tytsä tänne odottelemaan.
Sitten noi kommentit ota Suomalainen, niin unohda ne. Otat sen joka parhaalta tuntuu, nää jutut ja tarinat puolet huoria ym ym..ne voit jättää omaan arvoonsa. Oli ollut huora tai ei, niin jokainen osaa rakastua, kun se oikea osuu eteen ja sen huomaa tyhmempikin.
Monet epäonnistujat ovat vanhoja ukkeleita, jotka nai itselleen 20 - 30 vuotta nuoremman likan, niin johan tuo järki sanoo et ei se voi toimia vaan.
Itseäni ei kiinnosta ainakaan mitä toinen kenties on joskus tehnyt, en minäkään voi kaikkia tekemisiäni ääneen sanoa, eli jokaisella on luurankonsa kaapissa ja ne joilla ei ole, ovat elänneet helvetin tylsää elämää.varsinkin viimeinen osio kirjoituksestasi oli täyttä asiaa.
- Kun viisumin saitte
Kyllä ehdottomasti mukavampi tapa jos vaan saa viisumin Suomeen, mutta monen maan kohdallahan onkin nimenomaan ongelmana tuon viisumin saanti :(.
Aika monessa viestiketjussahan on juttua juuri siitä, kun viisumia ei saa ei sitten millään oli sitten naimisissa tai ei...
Itse aikoinaan yritin tuota samaa keinoa kuin sinäkin ja nykyisen vaimoni viisumianomukseen laitettiin syyksi että tarkoitus avioitua Suomessa.
No hylkäävä päätöshän tuohon anomukseen tuli ja syyksi kerrottiin että viisumi on tarkoitettu vain lyhytaikaiseen, tilapäiseen oleskeluun Suomessa. Koska kuitenkin on tarkoitus avioitua Suomessa, näyttää ilmeiseltä että tarkoitus on jäädä pysyvästi Suomeen, joten viisuminsaantiedellytykset eivät näin ollen täyty.
Kiitokset kuitenkin UVIlle, josta tuli oleskelulupa, ja hän pääsi tulemaan Suomeen tuon oleskeluluvan turvin :). - kana78
Arvosta ja rakasta kirjoitti:
Itseäni ei kiinnosta ainakaan mitä toinen kenties on joskus tehnyt, en minäkään voi kaikkia tekemisiäni ääneen sanoa, eli jokaisella on luurankonsa kaapissa ja ne joilla ei ole, ovat elänneet helvetin tylsää elämää.Mites se onnistuu et tulis tänne Suomeen odottelemaan? Menin naimisiin ja jätimme hakemuksen toukokuussa 2006 ja yhä edelleen odotamme. Mieheni odottelee Turkissa ja minä täällä. Ja ei meinaa jaksaa enää odottaa yhtään. Meinaa hulluks tulla jo odotteluun ;) Mutta miten saada mieheni tänne odottelemaan? Mitä tehdä?
- et enaa millaan
kana78 kirjoitti:
Mites se onnistuu et tulis tänne Suomeen odottelemaan? Menin naimisiin ja jätimme hakemuksen toukokuussa 2006 ja yhä edelleen odotamme. Mieheni odottelee Turkissa ja minä täällä. Ja ei meinaa jaksaa enää odottaa yhtään. Meinaa hulluks tulla jo odotteluun ;) Mutta miten saada mieheni tänne odottelemaan? Mitä tehdä?
Kun oleskelulupa anomus on jatetty, niin se on samalla este viisumin myontamiselle..
Eli ensin olisi pitanyt hakea viisumi ja sitten oleskelulupaa Suomessa avioliiton perusteella..
- bidrali
monenmoista paperia sitä olisi pitänyt täyttää :( mutta ei oikein huvittanut :D pistin sosiaalitoimiston ämmykät asialle :D ja homma toimi kuin junan vessa :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 682871
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468