Millaistakohan alkupalkkaa ATK-suunnittelija saa kaupungilla? Jos pohjakoulutuksena on yo-tradenomi ja työkokemusta IT-alalta on kolmisen vuotta.
Työpaikkailmoituksen perusteella palkka olisi 1690-2500 euron välillä, mutta miten se todellinen alkupalkka määräytyy?
ATK-suunnittelijan alkupalkka kaupungilla?
7
1320
Vastaukset
- Ari K
joka saattaa olla hiukan parempi maksaja, on vielä muutamia taulukkopalkkaisia atk-suunnittelijoita, kuten minä.
taulukot löytyy esim.
http://www.pamliitto.fi
esim.
E=atk-suunnittelija
Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa
3 v. ikälisillä
2234 euroa/kk,
2115 euroa/kk I kalleusluokka
2037 euroa/kk II -''
Ari X. - Ari X.
joka saattaa olla hiukan parempi maksaja, on vielä muutamia taulukkopalkkaisia atk-suunnittelijoita, kuten minä.
taulukot löytyy esim.
http://www.pamliitto.fi
esim.
E=atk-suunnittelija
Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa
3 v. ikälisillä
2234 euroa/kk,
2115 euroa/kk I kalleusluokka
2037 euroa/kk II -''
Ari X. - Lepinkäinen
Nythän on niin että näitten järjestelmänvalvojien ja atk-suunnittejoiden ero meihin "mituihin" niinkuin minä ammattikuntaani eli mikrohenkilöitä kutsun *ylpeänä itsestään* ei ole mitään muuta kuin vähintään 500 erkkiä (euroa) palkassa!
Samoja hommia tehdään ja samassa laivassa ollaan! Minä itse lopetin töissä ohjelmoinnin kokonaan (excel ja acses) kun kuulin että en saa atk-suunnittelijan virkaa. Nykyään keskityn siis vain mitun hommiin. Silti olen onnellinen siitä mitä olen , tässä hieman taustaa itsestäni:
Jäin -95 työttömäksi VR.ltä, olin junanlämmittäjä. Sanotaan että työttömät ovat laiskoja ja omasta syystään työttömänä. Minä en ainakaan ollut laiska työttömänä. Kävin joka ikinen päivä kyselemässä töitä ja koulutuspaikkoja työkkärissä ja kävelimpä aika monena päivänä suoraan moniin firmoihinkin. Tämän lisäksi keräilin pulloja joka viikonloppu nuorison suosimilla paikoilla. Tästä tulikin aika kivat lisätienestit peruspäivärahoihin. Tämän kaiken lisäksi jumppailin ja hölkkäsin melkein joka päivä kunnes pääsin opiskelemaan oppisopimuksella datanomiksi. Sitten elämä muuttui sen verran stressaavaksi etten enää jaksanut hölkkäillä, sillä olin aika kovilla opintojen takia. Mutta kannatti. Nyt olen kivoissa töissä ihan kivalla palkalla. Saan 1500€/kk ilmaisen kuukausikortin yleisiin kulkuvälineisiin. Ihan kivasti taitoihini ja koulutustasoon nähden. Työskentelen julkishallinnon puolella. Paikka on sama missä olin oppisopimuksella harjoittelemassa. Kohdallani kyse oli sattumasta, sillä kerran olin muuten vaan kyselemässä töitä ...kaupungilta, kun palveluesimies vaan kertoi tällaisesta mahdollisuudesta. Otin itseäni niskasta ja käppäilin lähimpään työkkäriin ja täyttelin kaikki laput mukavan naisihmisen opastuksella ja siitä se lähti. Neljä päivää työpaikalla ja 1 pvä koulun penkillä. Rankkaa aikaa mutta selvisin siitä. Nyt aikaa on jo vierähtänyt ja olen oppinut aika paljon kaikkea alalta. Rokulissa en juuri ole ollut koko aikana.
Kaljoittelemaan en sortunut työttömänä ollessani muutamaa jaksoa lukuunottamatta. Silloin inhosin itseäni ja piiskasin itseäni useammin hölkkäämään. Kun hölköttelee kovasti, niin se pitää ajatukset pulloon tarttumisesta kaukana.
Stemppiä kaikille oppisopimusdatanomi kollegoille!- sami
sinä ja sinunlaiset pitävät maan pystyssä. hyvää jatkoa!
- IT-suunnittelija
IT-alan (atk-termi on vanhentunut ja epäseksikäs) palkkatietoja löytyy myös täältä:
http://www.itviikko.fi/tutkimukset/ - James
Hain vuonna 2001 tampereen kaupungille atk-sunnittelijaksi. En päässyt, valittujen alkupalkka oli 11.800 mk.
- Itse
kaupungilla atk-suunnittelijana (harjoittelijana) ja palkka on n 1500 e/kk. Joten eiköhän 3 vuoden työkokemuksella saa huomattavasti enemmän. Itselläni varsinaista työkokemusta alalta ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161