Luin loput kommentit aloittamastani "Pitäisikö hankkia elämä"-keskustelusta. Huomasin, että moni roikkuu täällä tietyn elämäntilanteen vuoksi. Työttömyyden, sairauden, parisuhteiden välillä jne... Toinen mokoma ihmisistä on huolissaan netissäroikkumisen addiktoivasta vaikutuksesta ja suhtautuvat tähän vähän kuin minä viinaan tai tupakkaan. Netin takia on jäänyt nukkumatta tai työt tekemättä.
Olenko minä ainoa, jolla on netti aina auki niin kotona kuin töissäkin? Kännykässäkin tuo näyttää olevan, vaikken sitä käytä. Kirjoittelun lomassa ehtii monenmoista, vaikka jotkut eivät sitä uskokaan. Työni on luonteeltaan vähän kuin palokunnassa olisi. Aina täytyy jonkun olla paikalla, vaikka töitä tarvitsee oikeasti harvoin yli tuntia päivässä tehdä. Tai voihan sitä tietenkin tuijottaa muiden työntekoa, mutta tulisiko siitä yhtään sen hurskaammaksi?
Kotona netissä roikkuminen käy muun toiminnan ohella. Samalla hoituu vaimon kanssa seurustelu, TV:n katselu, lehdenlukeminen jne... Minä en ymmärrä, miten ihmiset saavat kotitöihinsä menemään tuntikausia päivittäin, kun meillä ei mene sitä edes viikossa.
Kaiken tämän tavallisen lisäksi ainakin minä ehdin vallan mainiosti ulkoilla päivittäin, harrastaa paria viikottaista harrastusta, lukea kirjoja, käydä konserteissa, matkustella, käydä viikottain vaimon kanssa ravintolassa ja vielä seurustella ystävieni kanssa.
Enkä minä mielestäni ole edes tekemisissäni kovin tehokas. Ainakaan lapsiperheellisiin ystäviini verrattuna. Kaiken tämän vuodatuksen jälkeen haluankin kysyä muilta, mihin te oikein kaiken aikanne käytätte?
Sanottakoon vielä lopuksi, että olisin huolissani, jos ensimmäisenä herättyäni ryntäisin nettiin enkä suihkuun. Jos työni jäisivät tekemättä, yöt nukkumatta tai että lomallakin pitäisi nettikahvilassa käydä keskusteluja lukemassa. Puhumattakaan, että rouva Ratikkakuski kommentoisi tekemisiäni...
Olenko minä ainoa, jolla on netti aina auki niin kotona kuin töissäkin? Kännykässäkin tuo näyttää olevan, vaikken sitä käytä. Kirjoittelun lomassa ehtii monenmoista, vaikka jotkut eivät sitä uskokaan. Työni on luonteeltaan vähän kuin palokunnassa olisi. Aina täytyy jonkun olla paikalla, vaikka töitä tarvitsee oikeasti harvoin yli tuntia päivässä tehdä. Tai voihan sitä tietenkin tuijottaa muiden työntekoa, mutta tulisiko siitä yhtään sen hurskaammaksi?
Kotona netissä roikkuminen käy muun toiminnan ohella. Samalla hoituu vaimon kanssa seurustelu, TV:n katselu, lehdenlukeminen jne... Minä en ymmärrä, miten ihmiset saavat kotitöihinsä menemään tuntikausia päivittäin, kun meillä ei mene sitä edes viikossa.
Kaiken tämän tavallisen lisäksi ainakin minä ehdin vallan mainiosti ulkoilla päivittäin, harrastaa paria viikottaista harrastusta, lukea kirjoja, käydä konserteissa, matkustella, käydä viikottain vaimon kanssa ravintolassa ja vielä seurustella ystävieni kanssa.
Enkä minä mielestäni ole edes tekemisissäni kovin tehokas. Ainakaan lapsiperheellisiin ystäviini verrattuna. Kaiken tämän vuodatuksen jälkeen haluankin kysyä muilta, mihin te oikein kaiken aikanne käytätte?
Sanottakoon vielä lopuksi, että olisin huolissani, jos ensimmäisenä herättyäni ryntäisin nettiin enkä suihkuun. Jos työni jäisivät tekemättä, yöt nukkumatta tai että lomallakin pitäisi nettikahvilassa käydä keskusteluja lukemassa. Puhumattakaan, että rouva Ratikkakuski kommentoisi tekemisiäni...
Vastaukset 20
Vanhimmat
arvaa kuka uskoo hei!
En minä uskonlahkoa ollut perustamassakaan vaan kysymässä, mihinkä te kaikki muut palstalla roikkujat käytätte aikanne?
että vetäisit ranteet auki?
pikku purkaus,tää on sitä parasta näitten palstojen antia :-) Narttulauma hyökkää pahaa aavistamattoman nuoren uroksen kimppuun tämän yrittäessä viedä naarasta jo vanhalta, mutta viisaalta lauman alfa-urokselta, 'katso sen turvonneita kiveksiä' :-) Avaraa luontoa parhaimmillaan :-)
onkin jo viety.
Kun tässä ehtii vielä tosiaan tekemään töitä, opiskelemaan yliopistossa, käymään salilla ja lenkillä, laittamaan ruokaa, leipomaan leipää, kirjoittamaan kirjeitä, puhumaan puhelimessa, katsomaan telkkaria, käymään kaupassa, täyttämään pissapoikaa, istumaan parissa hallituksessa, harrastamaan, neulomaan, väkertämään koruja, syömään, lukemaan, nukkumaan, peseytymään, pesemään pyykkiä, siivoamaan, puhdistamaan uunia, aakkostamaan mausteita, matkustamaan, surffaamaan netissä muuallakin kuin suomi24:ssä, chattailemaan, silittämään, käymään kampaajalla ja ostoksilla, tapaamaan ystäviä ja jopa nautiskelemaan!
Jos tietäisin, mitä pitää lisätä, että voin kutsua tätä "elämäksi" niin kertokoon, kiitos.
Et puhunut mitään panemisesta...;)
siihen on syynsä. ;)
tuntuu että sulla on nyt tarve todistella et sul on elämä ja oot välillä vaimonkin kaa..
Mul on pari tuntii päivässä, tietyissä tilanteissa, kun olen netti päällä, muuten se on kii ja keskityn ihan muihin juttuihin.
" Kaiken tämän vuodatuksen jälkeen haluankin kysyä muilta, mihin te oikein kaiken aikanne käytätte?"
Turhuuteen. Olemiseen. Mitään "järkevää" en tee kuin pakon edessä.
vaan työpaikalla jos moraali on noin löyhällä. Ihmettelen kuka sunkin palkkas maksaa?
ollenkaan
jatkuvasti tehdä töitä. Tämän ajan voi ihan hyvin käyttää vaikka surffaamiseen. Itsekin teen ihan samaa. Heti kun työt kutsuu, niin kaikki muut asiat saa jäädä. Työnantaja ei siis menetä mitään ja minulla menee päivät mukavemmin (jaksan paremmin). Kotona voin taas tehdä kaikkea muuta.
reppana alkoholistilta, joka yrittää vakuuttaa muille,
että kyllä juominen on ihan ”hallinnassa”,
vaikka asiat muiden silmissä näyttävät aivan
toisenlaiselta…
Itse roikun täällä vaikka 24h/vrk jos siltä tuntuu. Muut saa selittää. Mulla on kone auki koko ajan. Toisinaan olen sen ääressä. Kirjoitan koneella, luen koneelta. Luen suurimman osan lehdistä koneelta etc. Tällä hetkellä on paljon aikaa, kk:n päästä ei.
Joskus on enemmän aikaa kuin muulloin. Ja toisilla on enemmän aikaa kuin toisilla, toisilla on työ joka sallii vapaasti järjestellä omat tekemisensä, toisilla on tiukempaa. Toisilla ei ole työtä ollenkaan. Joten on se kumma jos se jotain muille kuuluu miten kukin aikansa käyttää. Voi sen ajan huonomminkin käyttää kuin netissä roikkumiseen. Esimerkiksi tupakointiin ja tv:n katseluun. Parempaankin voi, esim. vessan siivoukseen.
tosiaan katsottua telkkua. Sieltä kun tulee enimmäkseen aivokääpiöiden skeidaa aivokääpioille, niin kuin parhaillaankin taitaa subilta tulla. Mutta joskus on pakko katsoa, kuten vaikka hetkisen kuluttua, kun on Al Pacinon leffa tulossa. Laitan siinä samalla vähän ruokaa itselleni ja nautin. Sitten parit kirjalliset jutut. Ehkä käyn saunassa. Onhan näitä tapoja viettää aikaa.
vaimon kanssa seurustelu ja netissä roikkuminen ei kyllä onnistu yhtäaikaa. Meillä ainakin vedetään kys.asiasta herneet nenään, koska en ole läsnä tilanteessa. Minusta ainakin tuo kuulostaa erikoiselta, että voisi muka keskittyä yhteen ja tuhanteen asiaan yhtäaikaa. Eikä naisetkaan osaa sen paremmin tehdä kahta asiaa yhtäaikaa, kersoja tippuu pitkin poikin pihoja kerrostaloista sillä välin kun äidit vaihtaa toiselle kersalle vaippoja.
ps. Sattumalta vahingossa törmäsin tähän aloitukseen kun vahingossa painoin rattiksen kohdalla 'hae nimimerkin kaikki kirjoittamat viestit'-linkkiä.
on vain pahentunut ajan mittaan :)
mua alko lähinnä se kiinnostamaan, että kuinka joku pokalla väittää olevansa läsnä kahdessa paikassa yhtä aikaa.
On kyllä kaverin kyvyt menny aivan hukkaan kun ainut paikka missä tuota julkisuudessa tapaa on S24:n foorumi.
kun vaimokin on olemassa vain virtuaalisesti :)