Kokemuksia match.comista?

tyttö jostain

Minkälaisia kokemuksia teillä on match.comista? Rahastusta vai oikeaa rakkautta?

Oman kokemukseni mukaan ne miehet, jotka olen tavannut, olivat mukavia ja tavallisia.

Suurempi joukko on kuitenkin niitä, jotka eivät vaivaudu vastaamaan yhteydenottoihin. Tai saattavat vastata ja pyytää kuvan - ja sitten jättää vastaamatta.

Onko kyseessä huonot käytöstavat? Vai kenties omituinen tekninen vika, jonka vuoksi viesteistä vain 10 % saapuu perille?? Jolloin kanava on vain turhan rahastusta..

Kumpaa äänestätte?

83

26247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies-76

      Naisten vastausprosentti on huonompi kuin S24:ssä ja myös valikoima on suppeampi. Rahan haaskausta koko sivusto.

      • Jo naimisissa

        Itselläni oli 1 kk ajan molempiin suuntiin maksettu profiili tuolla, ja tuo kuukauden aika riitti ainakin minulle :).
        Nimittäin profiilini kerkesi olla tuolla sivustoilla aktiivisena pari viikkoa kun jo lopullisesti tärppäsi ja nyt jo puoli vuotta ollaan oltu naimisissakin.
        Joten ei ollenkaan paha hinta minun tapauksessani :).
        Oma mielipiteeni on että nimenomaan tuo maksullisuus aiheuttaa sen, että tarjonta on laadukkaampaa kuin ilmaisilla saiteilla joissa pyörii kaiken maailman viheltäjät.


      • mooooka

      • nbaaaaaaai

        Treffihaku on kyl hyvä


      • Kookasry

      • Turja

        Hei !. Kertoisiko joku miten pääse eroon Matc COM:tällä. Kiitos etukäteen.


      • Anonyymi
        Jo naimisissa kirjoitti:

        Itselläni oli 1 kk ajan molempiin suuntiin maksettu profiili tuolla, ja tuo kuukauden aika riitti ainakin minulle :).
        Nimittäin profiilini kerkesi olla tuolla sivustoilla aktiivisena pari viikkoa kun jo lopullisesti tärppäsi ja nyt jo puoli vuotta ollaan oltu naimisissakin.
        Joten ei ollenkaan paha hinta minun tapauksessani :).
        Oma mielipiteeni on että nimenomaan tuo maksullisuus aiheuttaa sen, että tarjonta on laadukkaampaa kuin ilmaisilla saiteilla joissa pyörii kaiken maailman viheltäjät.

        Hyvä deittisivusto - http://hespac.com/datefi.htm Liittyminen on ilmaista ja suurinta osaa sivuston ominaisuuksista pääsee käyttämään ilmaiseksi. Täysjäsenyys ei ole ehkä ihan markkinoiden edullisin, mutta seuranhaussa laadusta kannattaa maksaa.


    • sari1234

      Olen kesän jälkeen vastannut kuudelle ja tavannut heistä 5, vastauksen olen saanut jokaiselta. Itselläni ei ole profiilia missään esillä, mutta maksavana jäsenenä voi vastata ilman profiiliakin match.comissa.

      Kaikki miehet ovat olleet todella mukavia ja juuri sitä mitä profiili heistä kertoo. Miehet sillä areenalla saavat hyvin runsaasti vastauksia, näin minulle on kerrottu, joten valikoimaa naisten suhteen on. Mutta areenalta myös löytyy hyvin "tasokkaita" ja vakavastiotettavia miehiä. Itse olen seurustellut yhden ja seurustelen edelleen toisen tältä palstalta löytyneen miehen kanssa.

      Palvelun toiminta on aika varmaa ja apua saa tukiryhmältä tarvitaessa. Yksikään lähettämäni viesti ei ole kadonnut.

      Eli vastauksen saamiseen ennen kaikkea vaaditaan erottumista kirjoittamistaidolla, vaikka ei parisuhteen löytyminen mikään kirjoituskilpailu saisi olla! Eräs tapaamistani miehistä kertoi saaneensa pahimmillaan 40 vastausta viikossa, joten on aivan selvää, ettei kukaan normaalisti työssäkäyvä voi vastata kaikille. Kohteliasta tosin olisi lähettää edes se "ei kiitos" viesti.

      Onnea etsintääsi!

      • miesx76

        yleistetä. Suurin osa miehistä ei saa tuollaisia yhteydenotto määriä match.com:ssa tai missään muuallakaan. 80% naisista kuolaa yksissä tuumin 10% miehistä. Nämä miehet saavat huomattavan paljon yhteydenottoja. Se kuitenkin edeltyttää hyvää ulkonäköä, koska suurimmalla osalla se on yhteydenoton laukaiseva tekijä. (Match.com:ssa hyvä puoli on se, että maksavat profiilit ovat varmemmin tosissaan.)


      • sari1234
        miesx76 kirjoitti:

        yleistetä. Suurin osa miehistä ei saa tuollaisia yhteydenotto määriä match.com:ssa tai missään muuallakaan. 80% naisista kuolaa yksissä tuumin 10% miehistä. Nämä miehet saavat huomattavan paljon yhteydenottoja. Se kuitenkin edeltyttää hyvää ulkonäköä, koska suurimmalla osalla se on yhteydenoton laukaiseva tekijä. (Match.com:ssa hyvä puoli on se, että maksavat profiilit ovat varmemmin tosissaan.)

        Olet varmaankin oikeassa, että muutamat saavat yhteydenottoja enemmän kuin oman tarpeensa - ja heiltä on kait periaatteessa vaikea saada vastausta. En ollut ajatellut asiaa, kun itselleni on vastattu.

        Oikeasti se olisi kamalaa, jos vastauksia tulisi paljon, siksi myös itse en vastaa kuin hyvin harkitusti ja yhdelle kerrallaan. Tämä tapa on toiminut hyvin.

        Vaikka mun kokemukset Mcomista ovat pääosin positiivisia, niin niitä on kuitenkin varsin rajallinen määrä, joten yleistystä siitä ei voi tehdä, pyydän anteeksi!


    • tyyppillisiä suomalaisia

      tollukoita, jotka eivät vieläkään osaa sanoa kiitos ei.

      Itsellä ollut todella hyvä tuuri ainakin, ihan fiksuja miehiä, tavannut ja nyt yksi heistä pyyhkäissyt jalat alta

    • oke101

      pelkkää rahastusta

      • FeikkiMatchit

        Juuri näin. Suurin osa on valeprofiilejä, ja kun maksukauisi lähenee loppuaan lähettää Mtach.com operaattorin automaattisesti "mukamas" vierailuja jne...


    • Ihastunut..

      Tässä juuri otetaan ensiaskeleita ihastumisen huumassa, löydettiin toisemme match.comista :)
      Aivan uskomatonta, en nimittäin itse uskonut, että netin kautta voisi löytää jonkun, joka todella kolahtaisi..huh

      • muttarahastustaepäilen

        Palvelusta ei ole kokemusta, mutta kävin eilen selailemassa kahta maksutonta paikkaa ja match.com. Kummastakaan maksuttomasta en löytänyt mitään varteen otettavaa ilmoitusta. Ilmoissa ei kerrottu oikeastaan yhtään mitään, tositarkoituksella luokittautuneet miehet hakivat piiskaajaa yms.

        Sen sijaan m.comissa kaikilla oli kuvat, lisää kuvia olisi löytänyt maksamalla. Kuvailivat itseään pitkästä, kieliasu oli hyvä ja miehet toinen toistaan laadukkaampia. Peittosivat mennen tullen muiden paikkojen ilmot.

        En ole maksanut palvelusta, joten en vastannutkaan kenellekään. Mieli iski vahva epäilys, että ovat täysin feikkiilmoja, joita laitetaan maksuttomasti esille jotta saadaan kiinnostuneet maksamaan palvelunkäytöstä.


      • Kerran erehtynyt
        muttarahastustaepäilen kirjoitti:

        Palvelusta ei ole kokemusta, mutta kävin eilen selailemassa kahta maksutonta paikkaa ja match.com. Kummastakaan maksuttomasta en löytänyt mitään varteen otettavaa ilmoitusta. Ilmoissa ei kerrottu oikeastaan yhtään mitään, tositarkoituksella luokittautuneet miehet hakivat piiskaajaa yms.

        Sen sijaan m.comissa kaikilla oli kuvat, lisää kuvia olisi löytänyt maksamalla. Kuvailivat itseään pitkästä, kieliasu oli hyvä ja miehet toinen toistaan laadukkaampia. Peittosivat mennen tullen muiden paikkojen ilmot.

        En ole maksanut palvelusta, joten en vastannutkaan kenellekään. Mieli iski vahva epäilys, että ovat täysin feikkiilmoja, joita laitetaan maksuttomasti esille jotta saadaan kiinnostuneet maksamaan palvelunkäytöstä.

        Ihan sama fiilis tuli mullekin. Tai sit ne upeat miehet tekee ilmon, mutta ei koskaan maksa, kun siellä siis voi tehdän ilmaiseksi profiilin. Niin mäkin tein ensin ja kun sitten löysin kiinnostavia miehiä niin maksoin kuukauden. Lähetin viestiä ehkä kymmenelle ja sain vastauksen vaan yhdeltä. Koska en ole mikään ladon seinästä repäisty niin epäilen, että kukaan ei ollut maksava asiakas, eli eivät päässeet lukemaan viestejään. Koko palvelu on siis hakuammuntaa mitä suurimmassa määrin, koska ei voi tietää lähteekö viesti maksaneelle vai ei. Tosi turhauttavaa :-(


      • varma tieto
        Kerran erehtynyt kirjoitti:

        Ihan sama fiilis tuli mullekin. Tai sit ne upeat miehet tekee ilmon, mutta ei koskaan maksa, kun siellä siis voi tehdän ilmaiseksi profiilin. Niin mäkin tein ensin ja kun sitten löysin kiinnostavia miehiä niin maksoin kuukauden. Lähetin viestiä ehkä kymmenelle ja sain vastauksen vaan yhdeltä. Koska en ole mikään ladon seinästä repäisty niin epäilen, että kukaan ei ollut maksava asiakas, eli eivät päässeet lukemaan viestejään. Koko palvelu on siis hakuammuntaa mitä suurimmassa määrin, koska ei voi tietää lähteekö viesti maksaneelle vai ei. Tosi turhauttavaa :-(

        jos ei ole maksava, voi lukea kyllä, mutta jos haluaa vastata takaisin, pitää maksaa. Vastasin itse eräälle siellä, joka ei ollut maksava jäsen ja hän joutui ostamaan palvelun jotta pystyi vastaamaan takaisin. Sanoi että teki sen ensi kertaa, joka herättää kyllä kysymyksen siitä, miksi siellä sitten on - huvikseen vain?

        Kyllä ne kaikki ihan oikeita ilmoituksia on, itse olen saanut noin kahdeksaan lähettämääni viestiin vastauksen kuuteen. Ja ilman esillä olevaa profiilia.


      • tieto toi
        varma tieto kirjoitti:

        jos ei ole maksava, voi lukea kyllä, mutta jos haluaa vastata takaisin, pitää maksaa. Vastasin itse eräälle siellä, joka ei ollut maksava jäsen ja hän joutui ostamaan palvelun jotta pystyi vastaamaan takaisin. Sanoi että teki sen ensi kertaa, joka herättää kyllä kysymyksen siitä, miksi siellä sitten on - huvikseen vain?

        Kyllä ne kaikki ihan oikeita ilmoituksia on, itse olen saanut noin kahdeksaan lähettämääni viestiin vastauksen kuuteen. Ja ilman esillä olevaa profiilia.

        että jos ei ole maksanut niin voi kumminkin lukea muttei vastata takaisin? Olen lähettänyt muutamia viestejä muttei ole kuulunut vastausta,olisi ihan mukava tietää että onko näitä viestejäni edes ollut mahdollisuutta lukea.


      • edellinen
        tieto toi kirjoitti:

        että jos ei ole maksanut niin voi kumminkin lukea muttei vastata takaisin? Olen lähettänyt muutamia viestejä muttei ole kuulunut vastausta,olisi ihan mukava tietää että onko näitä viestejäni edes ollut mahdollisuutta lukea.

        Näin minulle lokakuussa kerrottiin, eikä ollut mitään syytä epäillä miestä, on ihan tavallinen fiksu tyyppi. Aika vähän siellä taitaa niitä olla, jotka eivät ole maksaneet jo ennakolta. Ilman maksamista se on aivan turhaa.


      • eivoinääääääs
        tieto toi kirjoitti:

        että jos ei ole maksanut niin voi kumminkin lukea muttei vastata takaisin? Olen lähettänyt muutamia viestejä muttei ole kuulunut vastausta,olisi ihan mukava tietää että onko näitä viestejäni edes ollut mahdollisuutta lukea.

        lukea ellei ole maksanut....näkyy kyllä että viesti tullut mutta thats it


      • windsurfing2007
        eivoinääääääs kirjoitti:

        lukea ellei ole maksanut....näkyy kyllä että viesti tullut mutta thats it

        Onpa ristiriitaista tietoa mitä sivustolla voi tehdä ja mitä ei.

        Sivuston omat ohjeetkin ovat muuten aika ristiriitaisia. Selviä asiavirheitä sivuston ohjeissa siitä mitä voi ja mitä ei voi tehdä. Käytännössä kaikki ei toimikaan kuten ohjeiden mukaan pitäisi.

        Hienon näköinen palvelu, mutta erittäin huonosti dokumentoitu. Ihan kuin poliitikon puhe - ei sanota suoraan mitään ja luvataan paljon. Kuulijalle jää itselle tehtäväksi selvittää mikä oli totta ja mikä ei. Sekin selviää vasta sitten tulevaisuudessa. :-)


      • Semin Oulusta
        windsurfing2007 kirjoitti:

        Onpa ristiriitaista tietoa mitä sivustolla voi tehdä ja mitä ei.

        Sivuston omat ohjeetkin ovat muuten aika ristiriitaisia. Selviä asiavirheitä sivuston ohjeissa siitä mitä voi ja mitä ei voi tehdä. Käytännössä kaikki ei toimikaan kuten ohjeiden mukaan pitäisi.

        Hienon näköinen palvelu, mutta erittäin huonosti dokumentoitu. Ihan kuin poliitikon puhe - ei sanota suoraan mitään ja luvataan paljon. Kuulijalle jää itselle tehtäväksi selvittää mikä oli totta ja mikä ei. Sekin selviää vasta sitten tulevaisuudessa. :-)

        Siis tein testin ja katsoin kaikki jutustelut, C-datesta,Suomi24,Match.com,Russianeuro.com.

        Jokaisessa miehet valittavat ettei ole aitoa jne. No mitenkäs nyt suu pannnaan, itsellä on ollut ilmoitus kaikissa noissa jossain välissä. Jokaisesta olen saanut seuraa ja jopa ystäviä!!! Eikös ole kamalaa!!! :) Jokainen nainen joka on jutellut minun kanssa ovat sanoneet nämä kuluneet sanat. Harvoin Suomalainen mies osaa kirjoittaa ja mutta kun oikeinkirjoitus ei riitäkkään, pitää erottua ja tavallaan kietoa nainen oman sormen ympärille jo eka viestissä. Tee itsestäsi kiinnostava!!! Tämä koko elämä on itsensä markkinointia ja pitää osata tuoda itseään rohkeasti esille. Ketään ei kiinnosta anteeksi pyytelevä reppana tai päälle päsmäri. Tee itsestäsi niin kiinnostava että nainen haluaa ottaa selvää sinusta, jätä asioita varjoon anna hänen kaivaa ne sinulta sitten hän tuntee arvostusta enempi. Olen saanut netin kautta ympäri maailmaa ystäviä ja kaveritkin ihmettelevät joka vuosi että mistä ihmeestä kaivat noin kauniita naisia ja vielä ulkomailta ovat tulleen minun luo :) Tämä vaatii tosi rankkaa työtä ja perehtymistä toiseen. Jos joku haluaa opastusta ilmoituksien tekoon niin voi laittaa mulle viestiä, kontaktien määrä on kymmeniä kuussa, sen lupaan. [email protected]


      • yahoo-boys 927
        Semin Oulusta kirjoitti:

        Siis tein testin ja katsoin kaikki jutustelut, C-datesta,Suomi24,Match.com,Russianeuro.com.

        Jokaisessa miehet valittavat ettei ole aitoa jne. No mitenkäs nyt suu pannnaan, itsellä on ollut ilmoitus kaikissa noissa jossain välissä. Jokaisesta olen saanut seuraa ja jopa ystäviä!!! Eikös ole kamalaa!!! :) Jokainen nainen joka on jutellut minun kanssa ovat sanoneet nämä kuluneet sanat. Harvoin Suomalainen mies osaa kirjoittaa ja mutta kun oikeinkirjoitus ei riitäkkään, pitää erottua ja tavallaan kietoa nainen oman sormen ympärille jo eka viestissä. Tee itsestäsi kiinnostava!!! Tämä koko elämä on itsensä markkinointia ja pitää osata tuoda itseään rohkeasti esille. Ketään ei kiinnosta anteeksi pyytelevä reppana tai päälle päsmäri. Tee itsestäsi niin kiinnostava että nainen haluaa ottaa selvää sinusta, jätä asioita varjoon anna hänen kaivaa ne sinulta sitten hän tuntee arvostusta enempi. Olen saanut netin kautta ympäri maailmaa ystäviä ja kaveritkin ihmettelevät joka vuosi että mistä ihmeestä kaivat noin kauniita naisia ja vielä ulkomailta ovat tulleen minun luo :) Tämä vaatii tosi rankkaa työtä ja perehtymistä toiseen. Jos joku haluaa opastusta ilmoituksien tekoon niin voi laittaa mulle viestiä, kontaktien määrä on kymmeniä kuussa, sen lupaan. [email protected]

        http://www.youtube.com/watch?v=AQyLBrKHpVs
        löyty youtubista, dating scam, deittihuijaus, näyttelijän kuvaa käytetty väärin


      • Huijattu
        yahoo-boys 927 kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=AQyLBrKHpVs
        löyty youtubista, dating scam, deittihuijaus, näyttelijän kuvaa käytetty väärin

        Kannattaa miettiä kahdesti ryhtymistä Match.comin tilaajaksi, en nyt ota kantaa deittailuun vaan tämän "yrityksen" toimintaan. Tilasin puolen vuoden liittymän 2009 ja hetimiten tuntui ettei ole minun juttuni. Peruin tilauksen kaksi kuukautta ennen määräajan loppumista, ettei jatkoveloitusta tule. Match.com ehdot rikkovat muutenkin suomen kuluttajalakia. Tilausta jatketaan vaikka määräaikaisten tilausten pitäisi loppua kun aikamäärä on saavutettu. Match.comilla tlaus jatkuu hamaan hautaan jos et sitä lopeta. Sain lopetustositteen jossa tilaukseni oli katkaistu ja kerrottiin ettei Visaa tulla veloittamaan. Kappas vaan pari kuukautta "areenalta" poitumisen jälkeen huomasin Visaltani kadonneen 89 euroa ja asiaa kun tutkin, oli Match.com veloittanut vanhoilla korttitiedoilla puolen vuoden liittymän. Tästä alkoi kiivas kirjeen vaihto, Match.comilla kun ei ole ainoatakaan puhelinnumeroa ja yhteydenotto on tehty uskomattaoman vaikeaksi, miltei mahdottomaksi. Olen nyt lähettänyt kymmenen sähköpostia, uhannut vaikka millä. Rahat on luvattu paluttaa monta kertaa, välillä ovat kuulemma jo lähteneet. Tilille ei ole yhä edelleenkään tullut yhtään mitään (7viikkoa kulunut) Luottokunta ei voi auttaa kun olen Sampopankin asikas ja heillä ei ole yhteistyötä sinnepäin. Pankki suhtautuu oikaisupyyntöön nihkeästi, heillä ei kuuleemmma ole intressiä suojata asiakasta joka on tehnyt kauppoja internetissä. Tuntuu käsittämättömältä toiminnalta koko Match.com. Viestit jotka tulevat sieltäpäin tuntuvat niin epäammattimaisilta, että ihan voi kuvitella ne kolme teiniä jotka istuvat kellarissa salanimellä Mikaela. Ylipäätänsä alkoi vaikuttaa ettei kaikkia profiileja ole edes olemassa koko saitilla. Ikäänkuin täkyjä poislähtiessä, nimittäin alat silloin saada tiuhaan silmäniskuja vaikka et olisi niitä muuten saanut. Omasta kokemuksesta kehoitan olemaan varovainen Visan kanssa. itse en tule enää käyttämään muissa kuin täysin varmoissa yhteyksissä.


      • Huijattu
        Huijattu kirjoitti:

        Kannattaa miettiä kahdesti ryhtymistä Match.comin tilaajaksi, en nyt ota kantaa deittailuun vaan tämän "yrityksen" toimintaan. Tilasin puolen vuoden liittymän 2009 ja hetimiten tuntui ettei ole minun juttuni. Peruin tilauksen kaksi kuukautta ennen määräajan loppumista, ettei jatkoveloitusta tule. Match.com ehdot rikkovat muutenkin suomen kuluttajalakia. Tilausta jatketaan vaikka määräaikaisten tilausten pitäisi loppua kun aikamäärä on saavutettu. Match.comilla tlaus jatkuu hamaan hautaan jos et sitä lopeta. Sain lopetustositteen jossa tilaukseni oli katkaistu ja kerrottiin ettei Visaa tulla veloittamaan. Kappas vaan pari kuukautta "areenalta" poitumisen jälkeen huomasin Visaltani kadonneen 89 euroa ja asiaa kun tutkin, oli Match.com veloittanut vanhoilla korttitiedoilla puolen vuoden liittymän. Tästä alkoi kiivas kirjeen vaihto, Match.comilla kun ei ole ainoatakaan puhelinnumeroa ja yhteydenotto on tehty uskomattaoman vaikeaksi, miltei mahdottomaksi. Olen nyt lähettänyt kymmenen sähköpostia, uhannut vaikka millä. Rahat on luvattu paluttaa monta kertaa, välillä ovat kuulemma jo lähteneet. Tilille ei ole yhä edelleenkään tullut yhtään mitään (7viikkoa kulunut) Luottokunta ei voi auttaa kun olen Sampopankin asikas ja heillä ei ole yhteistyötä sinnepäin. Pankki suhtautuu oikaisupyyntöön nihkeästi, heillä ei kuuleemmma ole intressiä suojata asiakasta joka on tehnyt kauppoja internetissä. Tuntuu käsittämättömältä toiminnalta koko Match.com. Viestit jotka tulevat sieltäpäin tuntuvat niin epäammattimaisilta, että ihan voi kuvitella ne kolme teiniä jotka istuvat kellarissa salanimellä Mikaela. Ylipäätänsä alkoi vaikuttaa ettei kaikkia profiileja ole edes olemassa koko saitilla. Ikäänkuin täkyjä poislähtiessä, nimittäin alat silloin saada tiuhaan silmäniskuja vaikka et olisi niitä muuten saanut. Omasta kokemuksesta kehoitan olemaan varovainen Visan kanssa. itse en tule enää käyttämään muissa kuin täysin varmoissa yhteyksissä.

        Match.com on huijausta. Sopimusta MAHDOTON irtisanoa!


      • 29
        Huijattu kirjoitti:

        Match.com on huijausta. Sopimusta MAHDOTON irtisanoa!

        Kokemuksen perusteella uskallan sanoa, ettei ole noin. Sopimuksen, tai ainakin veloituksen, saa poikki.


    • Matematiikkaa

      Minua ihmetyttää naisten pituusvaatimukset miehille. Selailin tutkimusmielessä ilmoituksia ja huomasin, että miesten pituuden pitäisi olla lähes poikkeuksetta min. 178cm. Miesten keskipituus on juuri tuo 178cm eli naiset rajaavat puolet kaikista miehistä pois. Itse olen puoli senttiä tuon maagisen rajan alapuolella eli minutkin on rajattu ulos, vaikka en koskaan ole kokenut olevani lyhyt yhteenkään naiseen verrattuna. Vielä kun naiset vaativat mieheltä vähintään itsensä tasoista koulutusta miehiltä niin suuri osa naisista (ja miehistä) jää ilman kumppania. Koulutetun miehen tietenkin pitää täyttää muutkin tiukat kriteerit. Eli 90 pros. naisista kilpailee noista 10 pros. alfauroksista. Saman voi todeta ravintoloissa, missä pitkät miehet keräävät naisten huomion keskipituisten tuijotellessa yksin tuopinpohjiin. Ymmärrän tietenkin, että pituuden suosimessa on takana biologia eli naiset hakevat ehkä tiedostamattomaankin jälkeläisilleen mahdollisimman voimakkaan näköistä isää. Keskipituisena tietenkin toivoisin, että naiset olisivat hieman kohtuullisempia vaatimuksissaan :)

      • 2+2

        Pituusasiaan en oikeastaan välitä ottaa kantaa (vaikkakin vähän ihmettelen, miksi useimmat naiset toivovat miehen olevan heitä pidempi), mutta tuohon koulutusasiaan kyllä. Nyky-Suomessa voi sanoa, että ainakin alle 50-vuotiaiden keskuudessa koulutustaso korreloi melko hyvin älykkyyden, sivistyneisyyden, maailman asioiden (uutiset, muutkin kuin urheilu-) seurannan, kulttuurikiinnostuksen jne. kanssa. Toisin sanoen, on paljon suurempi mahdollisuus löytää henkisesti mielenkiintoinen kumppani vähintään oman koulutustason omaavien joukosta.
        Miehenä voin sanoa näin päin: en pidä kovin luultavana, en tosin täysin mahdottomanakaan, että jonkun kosmetologin tai kampaajan kanssa löytyisi kovin pitkäksi aikaa yhteistä säveltä. Ainahan sitä höylätä voi komeaa runkoa, mutta kun tahtoisi myös keskusteluseuraa ja yhteisiä kiinnostuksen aiheita. Siksi ymmärrän hyvin sen, etteivät koulutetut naiset kovin kiinnostuneita ole vähemmän koulutetuista miehistä.

        Samalla toki muistutan, että ihmiset ovat yksilöitä ja tällaiset ryhmäluokittelut ovat aina vain "taipumuksia". Ystäväpiirissäni, jopa aiempien seurustelukumppaneiden joukossa, on naisia, joiden koulutustaso on omaani alempi mutta jotka silti ovat loistavan älykästä ja kiinnostavaa keskusteluseuraa. Tosin... Jotenkin arvelen, että jos ihminen valitsee alakseen kosmetologian, niin se aika väistämättä heijastelee yleisempääkin pinnallisuutta.


      • 12plus15

        Toi pituusvaatimus on vähän sama kuin painovaateet. Ihmisen pitäisi olla tasan tietyn kokoinen kelvatakseen. Jos esim. naisilla lukisi painot deiteissä niin saattaisi moni mies yllättyä. Sit taas jos baarissa miehillä olisi otsaan leimattu pituusmitta, usea nainen hämmästyisi että oho, 175cm pitkä mieskin on usein naista pidempi eikä siis suinkaan mikään kääpiö.
        Tähän toki huomiona, että naiset käyttävät erityisesti baareissa korkoja - 5-12cm lisää vaikkapa 165cm pituiseen naiseen ja tottakai 175cm pitkä mies vaikuttaa heti lyhyemmältä kuin vaikkapa lenkkipolulla, kun korot eivät hämää naisen silmää. Tosin koroilla tepsutellessa olen saanut joskus miehiltä kuulla, että olen liian pitkä enkä siksi kiinnostava :D Käytän n. 8cm korkoja, jolloin olen siinä 176cm tietämillä. Pituusrasismia siis myös miehiltä, vain söötit 155-160 tytöt kelpaa (kun eivät ole korkkareillakaan "liian" pitkiä)! :D

        Ja lyhyesti painosta: ystävättäreni on fitness-urheilija, 170cm/ n.70kg, timmi ja lihaksikas kuten fitnesshommissa kuuluukin olla. Itse olen 168/55, ja näytän ystävättäreni vieressä aina pullealta, kun en missään kovin tikissä kuosissa ole. Ystävättäreni solahtaa helposti pienempikokoisiin vaatteisiin kuin minä, vaikka pelkkien kilojen perusteellahan näin ei pitäisi olla ;)
        Kilot ei siis todellakaan kerro kaikkea, niin kuin ei senttimetritkään. Joten kai niihin kilovaatimuksiinkin saa sitten pyytää sitä kohtuullisuutta ;)


      • Pahvi!!!
        2+2 kirjoitti:

        Pituusasiaan en oikeastaan välitä ottaa kantaa (vaikkakin vähän ihmettelen, miksi useimmat naiset toivovat miehen olevan heitä pidempi), mutta tuohon koulutusasiaan kyllä. Nyky-Suomessa voi sanoa, että ainakin alle 50-vuotiaiden keskuudessa koulutustaso korreloi melko hyvin älykkyyden, sivistyneisyyden, maailman asioiden (uutiset, muutkin kuin urheilu-) seurannan, kulttuurikiinnostuksen jne. kanssa. Toisin sanoen, on paljon suurempi mahdollisuus löytää henkisesti mielenkiintoinen kumppani vähintään oman koulutustason omaavien joukosta.
        Miehenä voin sanoa näin päin: en pidä kovin luultavana, en tosin täysin mahdottomanakaan, että jonkun kosmetologin tai kampaajan kanssa löytyisi kovin pitkäksi aikaa yhteistä säveltä. Ainahan sitä höylätä voi komeaa runkoa, mutta kun tahtoisi myös keskusteluseuraa ja yhteisiä kiinnostuksen aiheita. Siksi ymmärrän hyvin sen, etteivät koulutetut naiset kovin kiinnostuneita ole vähemmän koulutetuista miehistä.

        Samalla toki muistutan, että ihmiset ovat yksilöitä ja tällaiset ryhmäluokittelut ovat aina vain "taipumuksia". Ystäväpiirissäni, jopa aiempien seurustelukumppaneiden joukossa, on naisia, joiden koulutustaso on omaani alempi mutta jotka silti ovat loistavan älykästä ja kiinnostavaa keskusteluseuraa. Tosin... Jotenkin arvelen, että jos ihminen valitsee alakseen kosmetologian, niin se aika väistämättä heijastelee yleisempääkin pinnallisuutta.

        Voi hyvänen aika! Johan on tietämätön ja kapeakatseinen mies siellä. Ja jutut " ainahan voi hylätä komeata runkoa" osoittavat, että älykkyyskin kyseenalaista. Todella typerää mollata jotain ammattikuntaa! Itse olen tavannut todella pinnallisia johtajatason miehiä, joille auton merkki ja naisen kauneus ovat tärkeimpiä tekijöitä. Kuin myös esim "vain" ammattikoulun käyneen putkimiehen, joka älykkyydellään, syvällisyydellään ja hyvillä käytöstavoillaan peittoaisi monen akateemisen miehen. Ainakin tuon edellisen tekstin kirjoittajan !!!!


      • di ng do ng
        Pahvi!!! kirjoitti:

        Voi hyvänen aika! Johan on tietämätön ja kapeakatseinen mies siellä. Ja jutut " ainahan voi hylätä komeata runkoa" osoittavat, että älykkyyskin kyseenalaista. Todella typerää mollata jotain ammattikuntaa! Itse olen tavannut todella pinnallisia johtajatason miehiä, joille auton merkki ja naisen kauneus ovat tärkeimpiä tekijöitä. Kuin myös esim "vain" ammattikoulun käyneen putkimiehen, joka älykkyydellään, syvällisyydellään ja hyvillä käytöstavoillaan peittoaisi monen akateemisen miehen. Ainakin tuon edellisen tekstin kirjoittajan !!!!

        ...ja juuri tällaisten kirjoittajien takia akateeminen pysyttelee mieluummin omiensa joukossa, kun parisuhteista on kyse.

        Eivätkä he ymmärrä, miksi eivät kelpaa. Siksipä juuri.


      • Typeryyttä

        Olen myös ihmetellyt tuota naisten pituusvaatimusta, joka tuntuu varsin kypsymättömältä. Miehet eivät välitä taas naisten pituudesta, vaan katsovat miten kemiat toimivat. Itse olen 180 cm ja olen saanut kymmenentä naiselta viestin, että olen aivan liian lyhyt heille. Olen treenattu entinen urheilija, mutta en kelpaa suomalaisille naisille, kun kuulemma puuttuu se vähintään 5 cm. Todella lapsellista ja typerää käytöstä. Mies saa olla millainen koukkuselkä tai idiootti tahansa, jos pää keikkuu siellä 190 cm:n kohdilla.


      • Annnnnnna
        Typeryyttä kirjoitti:

        Olen myös ihmetellyt tuota naisten pituusvaatimusta, joka tuntuu varsin kypsymättömältä. Miehet eivät välitä taas naisten pituudesta, vaan katsovat miten kemiat toimivat. Itse olen 180 cm ja olen saanut kymmenentä naiselta viestin, että olen aivan liian lyhyt heille. Olen treenattu entinen urheilija, mutta en kelpaa suomalaisille naisille, kun kuulemma puuttuu se vähintään 5 cm. Todella lapsellista ja typerää käytöstä. Mies saa olla millainen koukkuselkä tai idiootti tahansa, jos pää keikkuu siellä 190 cm:n kohdilla.

        Minulle kyllä kelpaa 180 cm mies! :)
        terv. itse 179 cm


      • Anonyymi
        Typeryyttä kirjoitti:

        Olen myös ihmetellyt tuota naisten pituusvaatimusta, joka tuntuu varsin kypsymättömältä. Miehet eivät välitä taas naisten pituudesta, vaan katsovat miten kemiat toimivat. Itse olen 180 cm ja olen saanut kymmenentä naiselta viestin, että olen aivan liian lyhyt heille. Olen treenattu entinen urheilija, mutta en kelpaa suomalaisille naisille, kun kuulemma puuttuu se vähintään 5 cm. Todella lapsellista ja typerää käytöstä. Mies saa olla millainen koukkuselkä tai idiootti tahansa, jos pää keikkuu siellä 190 cm:n kohdilla.

        usko pois sitten kun olet sen 190 ja yliopistokoulutettu ja töissä niin seuraavaksi oletkin liian ruma ja ei kelpaa :).

        Mahtaakohan kovin moni tajuta että Suomessa alkaa olemaan yliopistokoulutettuja aika pirusti enemmän kun oikeasti älykkäitä ihmisiä?

        ottaisitko ennemmin 175cm ja top 5% älykkyydessä vai 190cm ja top50%-30% älykkyysväliltä jos saisit valita? Molemmilla sama duuni ja palkka.


    • Matematiikkaa

      Kannattaa muistaa, että naisten koulutustaso on nykyään korkeampi kuin miesten eli kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa. Miehillä on ennen ollut parempi koulutus kuin naisilla, eli miehille oli pakko kelvata ns. itseään tyhmempi puoliso. Sanon tämän kieli poskessa, koska mielestäni koulutus ei aivan suoraan kerro ihmisen älykkyydestä. Toisilla ihmisillä on suurempi halu opiskella kuin toisilla yhtä fiksuilla. Onko autonasentaja vähemmän älykäs kuin kauppatieteiden tohtori, vaikka tohtori ei osaisi kääntää edes ruuvia oikeaan suuntaan? Todennäköisesti asentaja pitäsi ko. henkilöä aivan hölmönä ja avuttomana.
      Tottakai koulutaso heijastaa jonkun verran älykkyyttä, mutta rajaamalla sen ja pituuden mukaan aika moni mahdollisuus jää kokeilumatta. On vain matemaattinen tosiasia, että mahdollisuus parinmuodostukseen tilastollisesti pienenee todella paljon. Sinkkutalouksien määrä on noussut koko ajan, tuskin se on sattumaa.
      Onko kauppatieteiden tohtori pinnallinen? Hän on kiinnostunut rahasta joka symboloi ahneutta ja pinnallissuutta mitä parhaiten. Kosmetologi todennäköisesti haluaa olla tekemisissä ihmisten kanssa ja hän on kiinnostunut esteettisistä asioista. Itse en lähtisi luokittelemaan kenenkään älykkyyttä ja arvomaailmaa ammatin takia.

      • 2+2

        Kuten jo kirjoitin, tietenkään koulutuksen/ammatin perusteella ei voi tehdä varmaa 100% johtopäätöstä henkilön älykkyydestä, arvoista, mielenvireydestä jne. Tiedän sen jo oman tuttavapiirini pohjalta. Mutta tiedän myös elämänkokemuksen perusteella, että n. 80-90% todennäköisyydellä sellainen perusoletus osuu myös oikeaan.
        Autonasentaja erittäin todennäköisesti ON melko tyhmä. Ei hän olisi muuten sellaista ammattia valinnut, jossa ei pääse todella käyttämään aivojaan, ainoastaan vääntelemään ruuveja. Sama pätee siihen kosmetologiin, hän on todennäköisesti lehmä. Kauppatieteiden tohtori taas on todennäköisesti kiinnostunut asioiden syy-seuraussuhteista, talouden ja yhteiskunnan toiminnasta jne. Sitäpaitsi jo koulutuksen vaativuus itsessään kertoo, että se KTT on todennäköisesti älykkäämpi. Simpanssin voi kouluttaa ruuveja kääntelemään.

        Totta kai tällaiset rajaukset pienentävät parinmuodostuksen perusjoukkoa ja heikentävät siten kumppanin löytämisen mahdollisuutta. Mutta todennäköisesti ne eivät heikennä lainkaan niin paljoa HYVÄN kumppanin löytämisen mahdollisuutta. Ehkä voisi lonkalta heittää, että kumppanin löytymismahdollisuudet heikkenevät 60% mutta hyvän kumppanin löytymismahdollisuudet vain 1-5%. Ja monien mielestä on todellakin parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa.


      • Anonyymi
        2+2 kirjoitti:

        Kuten jo kirjoitin, tietenkään koulutuksen/ammatin perusteella ei voi tehdä varmaa 100% johtopäätöstä henkilön älykkyydestä, arvoista, mielenvireydestä jne. Tiedän sen jo oman tuttavapiirini pohjalta. Mutta tiedän myös elämänkokemuksen perusteella, että n. 80-90% todennäköisyydellä sellainen perusoletus osuu myös oikeaan.
        Autonasentaja erittäin todennäköisesti ON melko tyhmä. Ei hän olisi muuten sellaista ammattia valinnut, jossa ei pääse todella käyttämään aivojaan, ainoastaan vääntelemään ruuveja. Sama pätee siihen kosmetologiin, hän on todennäköisesti lehmä. Kauppatieteiden tohtori taas on todennäköisesti kiinnostunut asioiden syy-seuraussuhteista, talouden ja yhteiskunnan toiminnasta jne. Sitäpaitsi jo koulutuksen vaativuus itsessään kertoo, että se KTT on todennäköisesti älykkäämpi. Simpanssin voi kouluttaa ruuveja kääntelemään.

        Totta kai tällaiset rajaukset pienentävät parinmuodostuksen perusjoukkoa ja heikentävät siten kumppanin löytämisen mahdollisuutta. Mutta todennäköisesti ne eivät heikennä lainkaan niin paljoa HYVÄN kumppanin löytämisen mahdollisuutta. Ehkä voisi lonkalta heittää, että kumppanin löytymismahdollisuudet heikkenevät 60% mutta hyvän kumppanin löytymismahdollisuudet vain 1-5%. Ja monien mielestä on todellakin parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa.

        Kyllä autonasentaja osaa paremmin auton korjata kuin kauppatieteen tohtori. Osaamista ja älykkyyttä on monenlaista. Monenlaista osaamista tarvitaan. En usko, että yhteiskunta olisi parempi, jos kaikki olisivat kauppatieteen tohtoreita tai vastaavia.
        Henkilökohtaisesti arvostan ihmisessä suuresti sitä, miten hän suhtautuu kanssaihmisiinsä. Terve itsetunto on ihan ok, mutta se ei estä kohteliasta käytöstä.


    • Vielä matematiikkaa

      Tässä taisi unohtua alkuperäinen ajatukseni. Ok, unohdetaan "tyhmät ja lehmät". Ajatellaan vain älykkäiden eli yliopistosta valmistuneden kannalta asiaa.
      Yliopistotutkinnon suorittaneista on naisia 64%. Keskimääräistä pidempien miesten osuus on siis 18% valmistuneista. Eli yhtä nämä kaksi kriteeriä täyttävää miestä kohti on n. 3,5 naista. Miehille usein kelpaa itseään alemman koulutustason nainen, joka tietenkin huonontaa suhdetta ko. naisten kannalta.
      Heitin asentaja tohtori vertauksen tietenkin kärjistämistarkoituksessa, mutta kuitenkin toivoisin ihmisten osaavaan arvostaa toistensa lahjoja, vaikka ne ovatkin kaukana omasta kiinnostuksesta (ja osaamisesta).
      Itselläni on vain tekninen keskiasteen koulustus, mutta en tuntenut itseäni apinaksi kun jo 14 vuotiaana korjasin perheemme autoa tienposkessa korkeakoulusta valmistuneen isäni ja valtsikassa opiskelleen isoveljeni katsellessa tumput suorina ymmärtämättä tuon taivaallista autoista. Eli ihminen osaa jotakin, mutta ei todellaakaan osaa ja ymmärrä kaikkea.

    • 16+11= 27

      Tutustuin 1,5 vuotta sitten naiseen Match.comissa.... Alettiin seurustelemaan.
      Hän petti, valehteli, käytti hyväksi, loukkasi, käyttäytyi agressiivisesti ja loppujenlopuksi käänsi kaiken minun syyksi!
      Tässä siis match.comin tarjonta.
      Ainii, hän on edelleen siellä kirjautuneena ja etsii vakavasti kumppania... Onnea seuraavalle ;)

    • ei mätsännyt

      Maksoin match.comin kuukauden ajan. Kokeilin ensin ilman kuvaa - profiilissani vieraili muutama henkilö päivässä. Lisäsin kuvan - vierailut eivät niinkään lisääntyneet, mutta flirtit ulkomaalaisilta kyllä. Eli flirttailijat katsoivat kuvani viimeksi kirjautuneiden joukosta ja klikkasivat flirttiä, mutta eivät edes avanneet profiiliani. (vrt. Suomi24:ssä profiilissani käy keskimäärin 100 henkilöä vuorokaudessa).

      Kirjoitin ystävällisen ja kohdistetun viestin noin 10 miehelle. Yksi heistä vastasi. Sovittiin treffit, mutta mies perui ne ja kertoi tavanneensa jonkun, jonka kanssa synkkasi. Hän poisti profiilinsa, mutta ystäväni juuri kertoi, että kuukausi tuon jälkeen hänellä oli taas profiili match.comissa.

      Neljä miestä lähestyi minua. Yhdelläkään ei ollut kuvaa eivätkä he halunneet kirjoittaa minulle sähköpostiin, vaikka annoin osoitteen. Jokainen lopetti viestittelyn yhtäkkiä mitään sanomatta.

      Olen 47-vuotias, normaalivartaloinen ja ammattkorkeakoulututkinnon suorittanut nainen.

      En enää maksa match.comia. 1 kk = ei yhtään trefffejä :-(

      • naittaja

        suomi24:lla on monia 48 vuotiaita, vapaita miehiä. Nappaa joku niistä pliis! Ne ei oo turhan ronkeleita. Muista että pitkä otsa on sivistyksen mitta. Nappaa pitkäotsainen pliis


      • höpöhöpö3
        naittaja kirjoitti:

        suomi24:lla on monia 48 vuotiaita, vapaita miehiä. Nappaa joku niistä pliis! Ne ei oo turhan ronkeleita. Muista että pitkä otsa on sivistyksen mitta. Nappaa pitkäotsainen pliis

        Jokainen niistä etsii huomattavasti itseään nuorempaa naista, huom.


    • pituuden realiteetit

      pituusasiasta sen verran, että aluksi minäkin laitin ilmoituksen ilman pituusvaateita. Seuraus= paljon vastauksia alle 170cm , erittäin laihoilta miehiltä, joiden seurassa 172cm, normaalivartaloinen nainen tuntee olonsa jättiläiseksi.
      Laitoin pituusrajaksi 175. Seuraus= vastauksia alkaa tippumaan miehiltä, jotka _väittävät_ olevansa 177 (se on aina nimenomaan 177). Tavatessa tämä oli aina 170.

      Summa summarum, laitan nyt pituusvaatimukseksi vähintään 180cm, ja saan vastauksia 175cm pituisilta miehiltä.

      • duunari-66

        Onko se nyt senteistä kiiinni? Itse olen 189cm ja painoa on n.90kg. Ei tulisi mieleenkään valehdella noita fyysisiä mittoja. Silti on viestejä ei profiilin tule, sehän taas johtuu siitä, että olen duunari. Lähes kaikki naiset jotka hakevat fyysisesti sopivaa miestä eivät kelpuuta duunaria.


    • Pituudesta

      Moni rehellinen jättää siis vastaamatta, vaikka ovatkin sinua pidempiä ja muutenkin kookkaampia. En tiennytkään, että naisille tulee niin paljon vastauksia fyysisesti vääränlaisilta miehiltä. Olen aina luullut, että naisille on tärkeämpää luonne kuin ulkonäkö. 160cm naisetkin etsivät yli 180cm miehiä. Eli kuten aiemmin mainitsin 90% naisista kilpailee 10% miehistä jotka täyttävät vaatimukset.

      • nainen47

        Ehdottomasti luonne on tärkein pointti !! minulle alle 160 cm kelpaa lyhyt mies !


      • Kaksin kauheampi?

        Kyllä tällaisena 172-pituisena, normaalipainoisena mutta harteikkaana ja salilla treenanneena naisena on melkoinen painajainen alle 180-senttinen, hintelä mies. Kyse ei ole ulkonäostä vaan fyysisistä ominaisuuksista, sillä haluan toki korkokenkineni olla näyttävän näköinen ja tuntea silti olevani toisen rinnalla nainen.


      • Tarkempiatietoja
        Kaksin kauheampi? kirjoitti:

        Kyllä tällaisena 172-pituisena, normaalipainoisena mutta harteikkaana ja salilla treenanneena naisena on melkoinen painajainen alle 180-senttinen, hintelä mies. Kyse ei ole ulkonäostä vaan fyysisistä ominaisuuksista, sillä haluan toki korkokenkineni olla näyttävän näköinen ja tuntea silti olevani toisen rinnalla nainen.

        Ymmärretään. On hyvin todennäköistä saada yhteydenottoja hinteliltä tyypeiltä, jos oma paino on ilmoitettu epämääräisesti (esim. normaali eikä kiloina). Treenaava ihminen nimittäin saatetaan olettaa hoikaksi.


    • tämä ei ollut mainos

      pieni maksu pudottaa tosi pihit ja erittäin sairaat miehet pois listoilta :)

      • nainen47

        Olet oikeassa !!! Ilmaisilla deittisivulla on jos vaikka millaista ...... :((
        Maksullisilla asiallisia ;)


      • Vieläkö?
        nainen47 kirjoitti:

        Olet oikeassa !!! Ilmaisilla deittisivulla on jos vaikka millaista ...... :((
        Maksullisilla asiallisia ;)

        Lueskelin tätä ketjua hieman huvittuneena. Mitä sieltä nettisivuilta kukakin hakee, meillä on erilaisia haluja ja tavoitteita. Itse olen ollut monilla sivuilla, ilmaisilla, pitkäänkin. Olen kirjoitellut paljon monen miehen kanssa. Joitakin olen tavannut, mutta sieltä ei löytynyt mitään pidemmälle jatkunutta. Mutta samat tyypit näkyvät edelleen suomi24:ssa roikkuvan. Reilu vuosi sitten maksoin matchin jäsenyyden. Kirjoitin muutamalle miehelle, kaikilta sain vastauksen. Yksi kertoi minulle, että en ole ehkä hänen tyyppiään, oli kuitenkin hyvin kohtelias ja mielestäni reilu. Toinen antoi puhelinnumeronsa ja fb-sivunsa. Kolmannen kanssa kirjoillelin ensin ja tapasimmemelko pian. Siinä oli kemiaa. Seurustelimme ihanat14 kk, kunnes hän yllättäen kuoli sairauskohtaukseen. Olen onnellinen tuosta kokemuksesta. Nyt olen enemmän yksinäinen, kuin aiemmin. Aiemmin en osannut odottaa mitään, nyt tiedän, mitä vailla olen. Ai niin, me kumpikin olemme yli kyyskymppisiä, entisiä hoikkia ja kauniita, mutta me nautimme toisistamme täysillä. Uskallankohan jonain päivänä vieläyrittää?


      • Elannie

        Totta kai. Suruaika on yksilöllinen ja yli kuusikymppisenäkin halu rakastaa.Aikansa vie ennenkuin hyvä suhde,joka noin traagisesti katkesi,asettuu omiin uomiinsa ja tulee tilaa uudelle rakkaudelle.Rohkeutta sinulle. toivottaa toinen yli kuusikymppinen.


      • arvostelu

        Se on ihan totta, että maksullisuus yleensä karkoittaa deittisivustolta ne aktiivisimmat häiriköt. Ja se myös lisää muutenkin tosissaan liikkeellä olevien määrää suhteessa niihin, jotka ovat vain ihmettelemässä tai lähettelemässä törkyviestejä.

        Match.com kokemukset näyttävät olevan aika vaihtelevia. Toiset tuntuvat löytävän sieltä helposti seuraa ja toiset taas eivät. Seuranhaun onnistuminen taitaa siellä, niin kuin muillakin treffipalstoilla, olla paljolti hakijasta kiinni.

        Joitain haittaa maksullisuus. Jos on näin, niin onneksi tarjolla on paljon myös ilmaisia vaihtoehtoja.

        http://www.nettideittailu.com/match-com-arvostelu/

        Tuossa on kattava arvostelu sivustosta. Sieltä löytyy ne Match.com palvelun parhaat ja huonoimmat puolet. Lisäksi voi helposti tarkastaa jäsenyyden hinnat. Kannattaa lukea, jos on sivustolle liittymistä harkinnut.


    • Olin tuolla muutaman kuukauden viime vuonna ja ihan hyvin toimi. Sopimusehdot oli selvät ja ymmärrettävät. Hinta tiedossa etukäteen ja asikaspalvelu toimi. Se ettei treffejä kauheasti tullut taas ei liity mihinkään muuhun kuin siihen ettei tuolla ole niin paljoa suomalaisia naisia.

    • dakkonn

      Laitetaanpa omia kokemuksia, kohtapuoliin 6 kk täynnä: kontakteja on tullut ihan mukavasti vaikka sitä oikeaa ei vielä olekaan löytynyt.

      Mutta tänä iltana oli säpinää oikein kunnolla: yhtäkkiä olikin ulkomaan vieraita oikein viisi kappaletta muutamassa minuutissa (Tukholma, Geneve, Rooma, pari brittiä), hämmästyttävästi typyjen profiilit olivat käytännössä identtisiä, joten ainakin osa noista on ihan silkkaa tuubaa.

      Otin profiilitekstit talteen ihan varalta jos vaikka jaksaisin kysäistä ylläpidolta mitä mieltä ne on asiasta.

      • täälsiel

        samat naamat


    • kiitos match.

      löysin jo vuosia sitten mieheni matchista.Joten oman kokemukseni perusteella voin suositella lämpimästi match deittiä , itse olin tuolloin jo 47-vuotias, joten keski-ikäisenä löytyi ja paljon tuli kuvalliseen ilmoitukseeni vastauksia, suomalaisilta , koulutetuilta miehiltä joita hain.
      Kaksi vaihtoehtoa nousi ylitse muiden, lääkäri ja insinööri, joista lääkäriä en halunnut tavata. Sitten n. puoli vuotta myöhemmin löytyi minua muutaman vuoden vanhempi insinöörimies , lähes samalta paikkakunnalta. Heti ensimmäisestä viestistä tunnistin hänet miehekseni.
      Ilman march.comia emme olisi koskaan tavanneet, se on varmaa.

      • Anonyymi

        Hah. Näkee heti, että tämän kirjoittaja laskettelee ...sitä palturia.


    • anon111

      Lähinnä paskan maku jäänyt suuhun tästä match.comista kun pitäisi vielä maksaakkin jotakin tälle paskasivustolle, että pääsisit katsomaan morsian ehdokkaita ja säännöllisesti kuitenkin sivusto lähettää sähköpostiisi viestiä jotka voidaan suoraan tulkita roskapostiksi/mainoksisksi jotka menevät mappi öhön automaattisesti. Mutta katsellaan 1.1.2015 saattaa käydä niin että match.com sivuston toiminta tulee loppumaan palvelunestohyökkäyksien jälkeen mitäs kusettavat käyttäjiä jotka ovat antaneet luottokortti tietojaan kyseiselle sivustolle ja joka kuukausi ovat aiheettomasti jäsenmaksun verottaneet. Että toívottavasti match.com sivusto on myös valmis kantamaan seuraamukset 1.1.2015 jälkeen kun sivusto tulee kaatumaan palvelunestohyökkäyksissä, tuskin nämä runkkarit uskaltavat mennä edes poliiisille itkemään kuinka heidän nettisivut laitoit toimimattomaksi, jos en yksin siihen pysty niin pyydän apua anomymouksen kannuilta että eiköhän silloin yksi match.com saada ammuttua bittiavaruuteen

    • Mörökölli_miäs

      Minä liityin edate.fi eka kerran viime keväänä. Palstalla oli silloin vielä aika vähän porukkaa, joten lähdin pois. Nyt menin uudestaan ja hupskeikkaa, olivat uudistaneet koko sivuston. Siellä saa kuulemma tämän vuoden vielä ilmaisen jäsenyyden, eli ei tarvii maksaa mitään. Porukkaa on kohtuullisesti ja näyttää rospahtelevan koko ajan lisää. Ne ei pyydelleet rekisteröitymisen yhteydessä mitään luottokorttitietoja ja eroaminen palvelusta oli helppoa. Profiilien hakua voi tehdä google mapsillä. Siellä näkyy aika vähän porukkaa vielä (siis kartalla), mutta johtunee siitä, ettei kaikki vanhat jäsenet ole laittaneet paikkakuntatietojaan. Itse suosittelen siihen tutustumista, kun on suomalainen palvelu.

    • KAIKKI VALHE

      kyllä!!
      melkein kaikki valehtele kun ihailee match.sivuston,,minusta ihan selva että suurin ihailijasta match com sivuston palkattuja miehijä ja he mainostaa,,,KOSKA siellä monet laitta 10v vanha kuva ja se sivu on ihan viimeinen mahdollisuus ketkä ei löyttää livenä,,,kolmassa kuukaudessa tapasin melkein 30 naista sisältä vaan yksi saman näköinen kuin profiilikuvassa,,ja pisin treffi kestää kaksi tuntia,
      se on vaan rahan ja omaikan turhantumista,,en uskoa sieltä tulee mitään,,
      JA MIEHET HUOM!!!!! palvelu aikan lopussa vaikka muutama päivän sisällä ilmestyä kaunis naiset ja flirttää ,lähettää viestiä halua kipeästi tutustua,,ÄLÄ USKOA se vaan kalastusta ,,jos pidentyä aika sit kaikki HÄVIJÄ,,sen jälkeen sinä ihmettelet missä kaunis naisiä,,,,,raha lisää raha ja kaikki pufff,,,tä on kokemuksen perustella tosi tarina,,USKO tai EI

    • natSAAMATON

      Aivan PASKA sivusto.
      Italialaiset kärttää chattaamaan koko ajan, muita siellä ei olekaan.
      Teknisesti huono toteutus. Profiilitekstin pituus rajattu ja muuta yksikin kirjain ja joudut odottamaan vuorokauden ennen kuin pääset tallentamaan uudestaan.

    • JormaKaapo

      No on tuol suomalaisia mutta useimmat vaan vilkasevat profiilisi ja siinä se, turha viestiin vastata kun useimmat ei viitsi maksaa tehdäkseen sitä... viis kybää ihan hukkaan.

    • eaa57

      Minulla ei ole hyvää kokemusta seuranhaku palvelusta. Joille olen kirjoittanut, on olleet vastaamatta. Yksi nainen on vastannut etten ole hänen halema mies. Yksi nainen kertoi melkein tutustumisen alkuvaiheessa, että olen hänen unelmiensa mies. Kertoi rakastavansa minua ikuisesti. On käynyt kuitenkin ilmi että olen joutunut rikoksen uhriksi. Varotuksen sana on paikallaan. Hälyytyksen kellojen on alettava soimaan, kun jompi kumpi, mies tai nainen teeskentelee olevansa syvästi rakastunut, kertoo olevansa tilapäisesti maksuvaikeuksissa ja pyytää lainaan rahaa. Minä suostuin hyvä uskoisena ja kilttinä ihmisenä auttamaan, mutta valhella on lyhyet jäljet, paljastui huijariksi. Tein rikosilmoituksen kokemastani vääryydestä. Toivon rikoksen tekijöiden kiinni jääntiä ja saavani oikeuden päätöksellä hyvityksen minulle aiheutetusta taloudellisesta haitasta ja henkisestä kärsimyksestä.

    • meensuomikane

      mun profiili on lukittu

    • TässäFaktaa

      Kun maksullisia deittipalveluita kehutaan tällaisilla palstoilla, niin sitä tulee aina epäillä.
      Ihminen joka on löytänyt etsimänsä, ei enään kiertele tutkimassa nettideittailupalstoja, vaan unohtaa ne.
      Kehujat ovat enimmäkseen kierteleviä trolleja, jotka yrittävät kalastella kehuilla maksullisiin palveluihin uusia maksavia jäseniä. Siis älkää uskoko kehuja, vaan vaan avatkaa silmänne!!!

    • huonohuono

      kuvattomat naimisissa olevat viriili kollit !

    • Hohoi

      iän valehtelu.

    • buggers

      Tilauksen irtisanominen tehty monimutkaiseksi ja yllättäen tililtä lähtenyt kalliimpi tilaushinta mikä alkuperäinen oli. Täytyy vaihtaa korttia, etteivät enää pääse tililtä veloittamaan. Myös valeprofiileja runsaasti. En luota tähän sivustoon.

    • ilmainenilm

      Happypancake 100% ilmainen

    • enmeeenää

      match comista ei pääse irti kirveelläkään. Uloskirjautuminen on tehty mahdottomaksi.

      • eimatsh

        S24 on ok.


    • Match-huijaa

      Match huijaa ! He laittavat "profiilin automaattisen uusintatilauksen" takaisin päälle kysymättä käyttäjältä. Varokaa huijari match.fi-sivustoa!

    • Anonyymi

      Ihan perseestä koko palvelu, viestejä laitettu mut kukaan ei vastaa ollut täällä jo 2 kk. Miten tästä koko palvelusta pääsee eroon?

    • Anonyymi

      Match on huijari, kerätään vaan rahaa.
      Ensimmäisillä maksuilla ei päästä viestimään ehdokkaiden kanssa, maksa vaan lisää ja eroon et pääse kovin helpolla.
      Voisivat rehellisesti ilmoittaa, että maksa tämä ja sitten maksa taas ennenkuin saat viestit miehiltä, naisilta.
      Todella kiristystä!
      Nimimerkki "Todella pettynyt", maksan 6kk ja en ole saanut vastausta yhteenkään viestiin suoraan???!!!! Keksivät toimituksessa vaan itse vastaukset, ÄLÄ MENE LANKAAN, PYYDÄN!
      Todella surullista!

    • Otin kuukauden jäsenyyden, tilin lopettaminen näyttäisi olevan (profiii -->tili) ihan ok, mutta kuukauden aikana 11 itse havaittua huijariprofiilia ja iso määrä tykkäyksiä, joihin ei kuitenkaan vastata. Epäilen, että nämäkin ovat jotain feikkejä. En suosittele kyseistä foorumia.

    • Anonyymi

      Olipa pettymys. Puolivuotta käytin palvelua ja lähetin noin 70 viestiä saamatta mitään vastauksia naisilta. Koko sivusto on aivan täysi vitsi, jossa varmana osa profiileista feikkejä. Syvästi petyin. En varmana aio mitään deittipalveluita koskaan enää käyttää. :(

    • Anonyymi

      Mulla on Matchissä ilmanen profiili, ja meilii tulee. Mutta onko ne naiset etsimässä rahamiestä vai mitä? On kumminki työttömälle iso summa maksaa"jäsenyydestä."

    • Anonyymi

      Match liian vaikea käyttää. Irtisanominen monen käyttäjän mielestä liian vaikea. Laskuttavat vaan vaikka yrittänyt poistua. Ja tarvitsee tietokoneen ennekuin voi irtisanoutua ja sekin vaikea löytää aivan liian vaikea pitäs onnistua puhelimella niin kuin liittyminenkin en maksa. En uskalla olisin voinut kokeilla jos olis helpompi mutta rahastavat. 7kynttilää

    • Anonyymi

      Ei löydy mitään. Suurin osa leikkii vaikeasti tavoiteltavaa.

    • Anonyymi

      Sama kokemus. Ostin alehintaisenn3-4 kk jakson. Varmisteli heti, että automaattista tilauksen uusintaa ei tule. Jopa vastattiin että asia on hoidettu. En lopulta ollut sivulla 3-4 kk:n jakson aikana kuin noin 30 min. Nyt huomasin, että luottotililtä ovat kahdesti laskuttaneet jatkotilausta 50 % isommalla summalla. Nyt olen tällä viikolla etsinyt mihin voin laittaa palautuksen asiasta ja saada asiakaspalvelija kiinni. Tänään tuli lopulta vastaus. Olen heidän mukaan ottanut jatkotilauksen, josta on laskutettu vajaa 40 euroa. He eivat pysty lopettamaan jatkotilausta… Laskuja pitäisi tulla vielä 2

      • Anonyymi

        Irtissnominen tehdä samalla emaililla kun itse tilaus.
        Lisäksi joudut kirjoittamaan paperille teksti ja allekirjoittamaan sen käsin. Sen jälkeen scannaat sen paperin ja lähetät sen samalta emaililta kuin tilasit koko tuon paskan. Ja laitat siihen emailiin että minkä niminen tunnus sinulla oli.
        Toinen vaihtoehto on että lähetät tuon paperin kirjeitse Sveitsiin heille.

        Pyydä kuittaus kaikesta.

        Siis järjetön tapa mutta kaksi kertaa tehnyt tuon.
        Ja skannaamalla irtisanomiskirjeen.
        Emailin olen lähettänut siten että oma email on cc:nä.

        Eli kuka haluaa yhä liittyä match.comiin?


    • Anonyymi

      Kuinka tarkasti tarkistetaan henkilöllisyys.. mistä oikeesti tietää että henkilö on se joka väittää olevansa...tarkistaakseen matc sitä mitenkään...osa katoavaista sorttia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1614
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1462
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      53
      1365
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1318
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1275
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe