Umpikujassa

outi**

Olemme seurustelleet melkein kymmenen vuotta ja siitä ajasta noin puolet asuneet yhdessä.
Viimeisen vuoden ajan olen kuitenkin miettinyt onko tässä yhdessäolossa mitään järkeä.

Hän ei puhu minulle mistään tunteistaan, ennen hän saattoi jotain sanoa jos kyselin, mutta nyt tilanne on mahdoton. Näen jo kilometrin päästä että häntä painaa joku asia, mutta vaikka kuinka kyselen hän sanoo aina kaiken olevan kunnossa.

Olen yrittänyt sietää ja ymmärtää että töissä on ollut rajuja saneerauksia ja ne ovat paninaneet hänen mieltään. Mutta työpaikka on säilynyt ja kaikki muutenkin pitäisi olla ihan ok.

Yleensä jos saan selville jonkun syyn, niin se on joku ihan käsittämätön asia. Suosikkibändi julkaisi sinkun minkä voi ladata vaan iPodille (hänellä ei sellaista ole), hän on itse tuhlannut omat rahansa johonkin tai vaikka siskoni on meillä kylässä kun hän tulee töistä... Kaikki siis sellaisia asioita etten voi ymmärtää miksi hän mököttää niistä minulle.
Ehkä kuitenkin taustalla saattaa olla jotain suurempaa mitä en tiedä, mutta en voi asialle mitään kun hän ei puhu.

Olen yrittänyt antaa asioille aikaa, olen yrittänyt niin hyvällä kuin pahallakin selvittää asioita. Minusta tuntuu että olen kokeillut jo kaikkea mahdollista saada jotain selkoa hänen tunteistaan. Hän vain sanoo rakastavansa minua, mutta sekin tuntuu vaan pelkältä puheelta, ilman mitään tunnetta.

En nyt kuitenkaan haluaisi erota, sillä on meillä niitä hyviä hetkiäkin ja ero tuntuisi jotenkin väärältä ratkaisulta, vähän niin kuin luovuttamiselta.

Onko muilla kokemuksia vastaavista tilanteista? Oletteko saanut asiat jotenkin selvitettyä, vai mihin ratkaisuun olette päätyneet?

8

1412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssgiimm

"Yleensä jos saan selville jonkun syyn, niin se on joku ihan käsittämätön asia."

Jos asenne on tuo, niin miksi mies kertoisi sinulle tunteistaan?!! Ei kukaan halua tulla nolatuksi.

Miehesi voi olla sellainen ihminen, johon vaikuttaa pienetkin asiat. Silloin auttaisi jos voisi purkaa harmitustaan jollekin, joka ei vähättelisi niitä asioita. Toisaalta saattaa olla että miehesi ei kerro sinulle niistä suuremmista asioista, kun et osaa käsitellä noita pieniäkään tai ehkä hän ei tiedosta niitä itsekään.

Silloin kun minun mieheni kiukuttelee pienistä asioista, arvaan että takana on jotain suurempaa. Kun jaksaa odottaa oikeaa hetkeä ja vähän avittaa toista kysymyksillä, asian saa monesti tulemaan ulos. Mies on monesti itsekin aivan hämmästynyt, miten puhuminen helpottaa oloa ja pystyy nukkumaankin paremmin.

• kun kaiken

tietävä olet. Tämä oli ap:n vastaajalle tarkoitettu.. Liika syyllistäminen ei auta ketään vaikeissa tilanteissa. On vain erilaisia ihmisiä. Tuskin monikaan tarkoittaa pahaa.

• tätä ei enää

nainen on ukollasi, ja hän miettii kuumeisesti miten pääsisi sinusta helpoiten eroon.

• tuli..

kieltämättä mieleen, että olisiko miehen rakkaustunteet ap:tä kohtaan hiipuneet, ja olisiko jopa jotain ihastumista toiseen suuntaan olevan ilmassa.
        asia ei tietenkään välttämättä ole näin, mutta tilanteesta päätellen se ei olisi mahdottomuus..

• mutta

voi olla että miehesi tunteet on jollakin tasolla hiipuneet... Voihan hän rakastaa, mutta jos ajattelee jota kuta toista.. tai ylipäätään ajattelee, että haluaa "ulos" teidän suhteesta...

Tai voi olla että häntä vaivaa jokin aivan muu asia. Väsymys..

Ei kannata painostaa. Yritä puhua asiasta siten, että "Minusta tuntuu pahalta kun minusta tuntuu että sinulla ei ole kaikki hyvin" Ei tyyliin; "Mikä sulla on? Miksi käyttäydyt noin"

Voit myös sanoa, että luuleeko mies että suhde toimii, jos ei pystytä puhumaan. Molemmille helpompaa kun avataan suut.

Mulla itsellä hiljainen mies.. Todella saa kaivaa jos aikoo jostakin jotakin tietoa saada. Ja utelu vain pahentaa tilannetta. Mulla vielä opittavaa paljon tässä asiassa.. Mutta jotain olen oppinut jo tähän asti.. :)

Tsemppiä sulle!

• eräs nainen--

En edelleenkään jaksa ymmärtää miksi miehelle pitää puhua pehmeään sävyyn. Eiväthän hekää pehmeitä aina ole sanoissaan. Eikö suora viestintä olisi parempi, ilman että toinen ottaa sen syyllistävänä? Minusta on parempi sanoa asiat suoraan kuin yrittää kierrellä ja kaarrella kuin kissa kuumaa puuroa. Ei sitä kukaan ikuisesti jaksa! Ja asiat selviää nopeammin.

• niinhän se tahtoo

mennä, että naisen täytyy käyttää sitä kotipsykologiaa, miehet kun usein tahtoo vetäytyä kuoreensa. Jos rakastat, niin yritä. Ja näytä rakkautesi.

Nimim. kokemusta pettävästä, sulkeutuvasta miehestä on, kirvestä en silti ole heittänyt kaivoon...

• ehkäpä..

taustalla todellakin lienee jotain suurempaa, mutta miehesi voi olla vaikea puhua siitä, koska voi olla että se on niin syvällä alitajunnassa, että hän ei itsekään tiedä sitä. miehesi ehkä tuntee vaan pahan olon, mutta ei tiedä/pysty sanomaan muuta syytä kuin jonkun näennäisen pienen ipod-jutun...
      toisaalta asia, mikä häntä painaa, voi olla myös niin ikävä, että miehesi itsepintaisesti sulkee sen mielestään, eikä näin ollen puhu siitä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      68
      2871
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1468
    Aihe