Miten saan karkinsyönnin kuriin?

Mia

Moi kaikki!

Onks teillä vinkki miten voisin kontroloida karkin ja muun makeansyöntiä. En syö joka päivä mutta kun aloitan en helposti voi lopettaa...

14

1298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Frank Armoton

      Siirry perunalastuihin. Maissilastut ovat myös hyviä.

      • luonnonoikku

        Koitappa syödä enemmän proteiinia. Muutenkin karsi hiilarit pois, ne vaan lietsoo makean nälkää.Kromia vois myös kokeilla.Jos voit olla viikonkin mahd. vähällä hiilari määrällä, eli runsaasti vaan protskua, niin voit saada asiat kuntoon. Karsi pois niin pastat, perunat kuin muutkin, kato ravintoainetaulukosta.Perussääntönä vois sanoo että vihreet vihannekset on sallittuja ja sitte kaikki proteiinituotteet.Kokeile.


    • tätsy

      Syö säännölisin kellonaikoihin päivän aikana, ettei mene verensokeri alhaiseksi.

      Jos sulla silti on kauhea hinku karkkiin niin kokeile ostaa esim.karkkipussin tilalle tikkari.

      • Anonyymi

        Tikkarit ovat kyllä todellakin käteviä. Niissä menee imeskellessä pitkän aikaa.


    • Minä..

      Tai sitten jos karkkihimo iskee, niin ostat vain jonkun ihan pienen karkkipussin... Tai muutaman irtokarkin... Itse olen saanut tästä apua... Esim. jos normaalisti olen ostanut 400g karkkipussin ja tyhjentänyt sen yhden päivän aikana, niin parempi on ostaa esim. vaahtokarkkeja. Painoltaan karkkeja on vain alta sata grammaa tai sitten joku karkkiloota...
      Makean nälkä tulee kyllä tyydytettyä vähemmälläkin, mutta yleensä jos on iso pussi karkkia niin se menee joka tapauksessa kokonaan...

      • Ainle

        irtsareita kannattaa siis ostaa yhtä makua niin ei tule syöty niin paljon.


      • Minä..
        Ainle kirjoitti:

        irtsareita kannattaa siis ostaa yhtä makua niin ei tule syöty niin paljon.

        Tai sitten käy semmosesta paikasta jossa kiskan täti myy näitä karkkeja... Sanoo että yhdellä eurolla irtokarkkia... Tai sitten päättää kaupassa käydessä että vain yhdellä eurolla karkkia... Sillä ei kovin paljon saa.. Joten.... Ainakin minulla tämä on tepsiny...


    • likka

      Jos ei millään meinaa päästä makeanhimostaan eroon, niin eipä siitä kannata yritääkään vaan hiukan muunnella mitä makeita syö.

      Esim. jos oot aijemmin ostanu 2euron irttispussin niin osta seuraavalla kerralla esim.karkkiaski tai pieni pussi kovia irtokarkkeja ne kun kestää kauemmin, kuin pehmeet.

      Kesällä, jos syöt paljon jäätelöö niin koita ite tehä light mehusta mehujäätä tai osta litran paketin sijaan pieni eskimopuikko.

      Hedelmiä kannattaa aina olla kotona ne korvaa aika hyvin karkkia.

    • kromi

      On sanottu, että syömällä kromia makeanhimon saa kuriin. Kannattaa kokeilla, ne ei ole kovin kalliita, mutta eihän ne tietenkään heti tepsi.

      • Mia

        Kiitti kaikista neuvoista!


    • n21

      ja mielikuvat ovat ratkaisu. Liitäppä karkkeihin mielikuva itsestäsi satakiloisena. Auttaa, kun yhdistää jo karkin maun mielessään lihomiseen.
      toisinaan himo karkkiin kasvaa niin kovaksi, ettei vain kykene vastustamaan. Tälllöin ratkaisu on pieni määrä. Hae se pienin karkki, mitä kaupasta löytyy, syö nautiskellen. Himo katoaa, eikä tule mässättyä enempää, kun enempää ei ole, eikä tee niin mielikään.

    • Vieno

      Katso viesti: Tiedän miksi on vaikeata laihtua.
      Tullut tänään ihan äsken, jotain 2.06

    • Anonyymi

      Minun ratkaisuni on ollut: Ei mitään makeaa. Säästyy hampaat.Kilot pysyy suurin piirtein kurissa. Syön terveellisesti. Joskus on makeapäivä. Tässä pari ystävää poikkesi, ja pitihän sitä jotain tarjota. Tuli sitten syötyä puoli suklaalevyä päälle. Ei se mitään, tänään ja huomenna on vanha kurssi. Joulupäivänä syön makeaa.
      Silloin, kun ongelma oli tosi iso, päätin, että kaupassa käydessäni ostan jotain hyvää, ei makeaa.

    • Anonyymi

      1 dl sokeritonta cokista vie sokerin himon hyvin pois, sitten juo vettä päälle ja purkka suuhun.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe