Työharjoittelut boikottiin!

fabulouseddie

Mielestäni kenenkään ei tulisi alistua tekemään ilmaista työtä, etoo moiset ihmisarvoa alentavat orjahommat.
Tiedän muutamia tuotantolaitoksia, jotka paikkaavat säännöllisesti työvoimapulaansa työharjoittelijoilla. Ja ikäänkuin sitä liukuhihnatyötä pitäisi niin kummasti harjoitella. Törkeää.

5

557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liina

Puhut asiaa. Itse olin kerran työharjoittelussa mutta lopetin sen parin kuukauden jälkeen kun huomasin mitä se on ja enää en aio siihen hommaan mennä !

• workplace terror

Mitään ei ole pakko tehdä. Sabotoi työpaikkaasi. Sen voi tehdä niin lukuisilla tavoilla lähtien vaikkapa työpaikan ilmapiirin mädättämisestä. Nyky-Suomessa jokaisella työpaikalla on kyräileviä kuppikuntia ja jatkuvaa hiostusta. Sosiaalisesti lahjakas saa tästä kaikkea kivaa irti ;) Ennen kuin TA tajuaakaan, hänelle on koitunut sinun "palkkaamisestasi" enemmän haittaa kuin hän tulee koskaan hyötymään.

Taitaa ilmaistyöhön haluttomien "palkkaaminen" jäädä vähiin tuollaisen kokemuksen jälkeen... Suomalaiset ovat vain sellaisia pässinpäitä, että antavat käyttää itseään hyväksi ja vielä niia niksauttavat perään silmät kosteina kiitollisuudesta, kun saivat mahdollisuuden tehdä töitä. Tyhmää kansaa.

• China worker

Heh, muutama aika sittenhän uutisoitiin tapaus, jossa joku oli ostanut kiinalaisen orjatyölompakon mistä-lie-halpamarketista.

Ostaja oli löytänyt sieltä kiinankielisen lappusen, ja uteliaisuuttaan käännättänyt sen. Viestissä kerrottiin, että lompuukitehtaan johtaja on orjapiiskuri ja muutenkin p-a ihminen.

Ilmeisesti joku muutaman euron päiväpalkalla 16-tuntista vuoroa vääntänyt tyyppi oli päättänyt tehdä pienen protestin. Lopputulos ei pienelle teolle ollut hullumpi: lappunen herätti huomiota, uutisoitiin aika laajalti ja herätti keskustelua erikseen Kiinan työoloista ja globalisaatiosta yleensä.

Ei olisi pöllömpää, jos suomalaisen tyylin orjatyöläiset alkaisivat vaivihkaa ujuttaa tuotteisiin vaikkapa lappusia: Tehty suomalaisella orjatyöllä - Made by Finnish slavery.

• Arka Simpukka
        China worker kirjoitti:

Heh, muutama aika sittenhän uutisoitiin tapaus, jossa joku oli ostanut kiinalaisen orjatyölompakon mistä-lie-halpamarketista.

Ostaja oli löytänyt sieltä kiinankielisen lappusen, ja uteliaisuuttaan käännättänyt sen. Viestissä kerrottiin, että lompuukitehtaan johtaja on orjapiiskuri ja muutenkin p-a ihminen.

Ilmeisesti joku muutaman euron päiväpalkalla 16-tuntista vuoroa vääntänyt tyyppi oli päättänyt tehdä pienen protestin. Lopputulos ei pienelle teolle ollut hullumpi: lappunen herätti huomiota, uutisoitiin aika laajalti ja herätti keskustelua erikseen Kiinan työoloista ja globalisaatiosta yleensä.

Ei olisi pöllömpää, jos suomalaisen tyylin orjatyöläiset alkaisivat vaivihkaa ujuttaa tuotteisiin vaikkapa lappusia: Tehty suomalaisella orjatyöllä - Made by Finnish slavery.

Orjatyö on siis syvältä ja itsekkin olin pakkaustyössä ja suunnittelin samaa viestintää.
        En vaan uskaltanut.

Sitäpaitsi alkaa tosissaan ärsyttää tuo tuputtaminen "harjoitelemaan".Olen jo 50 ja on tullut tehtyä oikeita töitäkin 22 vuotta ja vielä pitää "harjoitella".

Tääkin on niin pieni paikkakunta ja olen jo "harjoitellut" koko kunnan läpi.
        Jos lähtis oikein kaupunkiin,matkaa kyllä vaan 20 kilsaa,mutta mitä itua siinäkin on?
        No kesällä voisi mennä pyörällä tai ostaa rullaluistimet.Heh.

Huomaan että alan höperöityä ja syrjäytyä,sillä kotona on niin hyvä olla.Kummallista että ihmisestä voikin tulla tämmöinen kotiotus.

Maaliskuun 15 päivä on ilmoittautuminen,sekin aina niin jännittää,ärsyttää ja piinaa.
        Miettii edellisenä yönä että mitähän ne taas mulle siellä on koplannu.
        Ei tarvitse enää edes esittää jotain "vähän Tärähtänyttä" kun on jo oikeasti.

• Idea...
        China worker kirjoitti:

...Ei olisi pöllömpää, jos suomalaisen tyylin orjatyöläiset alkaisivat vaivihkaa ujuttaa tuotteisiin vaikkapa lappusia: Tehty suomalaisella orjatyöllä - Made by Finnish slavery...

Tuohan olisi aivan upea juttu. Varsinkin jos tuotteet menevät ulkomaille.

Eikähän tuosta mitenkään voitaisi rangaistakaan ainakaan rikoslain perusteella.

Eikä siitä karenssiakaan voitaisi antaa, jos ei joudu kiinni ennen pestin loppumista, jolloin työnantaja voi potkaista pellolle ja työkkäri sillä perusteella antaa 3 kk:n karenssin. Mutta riski tästäkin menee olemattomiin, kun tekee sen pestin loppuvaiheessa. Vaikkapa viimeisen päivän kaikkiin pakkauksiin.

Itsekin tekisin noin,jos olisi mahdollisuuksia orjatöihin. Tuon vuoksi saattaisin suorastaan pyrkiä pääsemään pakkaajaksi orjatyöhön. Vaan olen jo eläkkeellä, joten se siitä omalta osaltani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe