Miten selvitä erosta ja ikävästä?

surullinen mies

Miten olette selvinneet parhaiten eroamisen jälkeen pitkästä suhteesta,miten olette käsitelleet ikävän,yksinäisyyden,surun ja pettymyksen tunteet kun kaikki jyllää yhtäaikaa, ja on hämmentynyt ja sekava olo.
Pelottaa niin kamalasti olla nyt yksin,sattuu ihan liikaa...

10

4741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Male-71

Mulle auttoi kun chatissa juttelin monien ihmisten(naisten) kanssa. Tietysti ystävät on tärkeitä ja auttaa. Pääasia ainakin mulle oli että sai jutella ne asiat auki.

Ei helppoja eikä kivoja juttuja mut monesti paremman huomisen alku.

• surulinen mies

No totta auttaahan tuo,ystävät ja läheiset...
        Kuitenkin tosi asia on se ettei kellään ole mitään vippas konsteja.
        Sattuu kamalsti kyllä.

• Jari
        surulinen mies kirjoitti:

No totta auttaahan tuo,ystävät ja läheiset...
        Kuitenkin tosi asia on se ettei kellään ole mitään vippas konsteja.
        Sattuu kamalsti kyllä.

Tämä on tietysti pahimman luokan klisee, mutta pitää paikkansa: aika parantaa. Tärkeintä heti eron jälkeen on elää ne ensimmäiset viikot ja kuukaudet jotenkin yli. Sen jälkeen tilanne varmasti helpottaa. Toinen lääke on itse ero. Kun on päätetty, ettei enää jatketa yhdessä, kannattaa tehdä selvä ero niin, ettei exää nähdä pitkään aikaan. Tuo aika riippuu jokaisesta itsestään, eikä sitä ulkopuolinen voi kertoa. Kun molemmat pysyvät omilla jaloillaan ja ovat jotenkin toipuneet erosta, voidaan katsoa, tuleeko mahdollisesta ystävyydestä mitään.

Luonnollisesti ennen eroa kannattaa asiat keskustella tulevan exän kanssa niin loppuun, ettei mitään jää hampaankoloon. Uuden elämän aloittaminen on silloin helpompaa.

• Milla
        Jari kirjoitti:

Tämä on tietysti pahimman luokan klisee, mutta pitää paikkansa: aika parantaa. Tärkeintä heti eron jälkeen on elää ne ensimmäiset viikot ja kuukaudet jotenkin yli. Sen jälkeen tilanne varmasti helpottaa. Toinen lääke on itse ero. Kun on päätetty, ettei enää jatketa yhdessä, kannattaa tehdä selvä ero niin, ettei exää nähdä pitkään aikaan. Tuo aika riippuu jokaisesta itsestään, eikä sitä ulkopuolinen voi kertoa. Kun molemmat pysyvät omilla jaloillaan ja ovat jotenkin toipuneet erosta, voidaan katsoa, tuleeko mahdollisesta ystävyydestä mitään.

Luonnollisesti ennen eroa kannattaa asiat keskustella tulevan exän kanssa niin loppuun, ettei mitään jää hampaankoloon. Uuden elämän aloittaminen on silloin helpompaa.

Tiedän kovasti mitä juuri nyt elät. Olen ollut siinä itsekin. Tunteet jyllää ja itku on herkässä. Ajatukset koko ajan menetyksessä.
        Aamuisin heräsin unesta joka usein oli helpottavaa, kun se pitkänkin valvomisen jälkeen vihdoin tuli. Mutta pian herättyäni se iski kuin maapallo päähäni, olen yksin, emme ole enää yhdessä. Että se sattui. Mutta lopulta se ensin helpottaa. Sitten taittuu ja antaa sinun jälleen elää. Vaikea sinun on tätä nyt niellä, mutta usko huomiseen. Se onkin nyt ainoa, mihin sinun tulisi tähdätä. Voimia!

• Jaska
        Jari kirjoitti:

Monasti ollaan tilanteessa, että kumppanit ei enän oo rehellisii toisilleen.

Pahinta on se että jos toinen haluaa uskoa tulevaan ja toinen käyttää tätä hyväkseen!

Hyväksikäyttäjä hyötyy kaikesta saamastaan plussta kumppaniltaan ja hyväksikäytetty jossakin vaiheessa tipahtaa ja korkealta. Sitä taas hyväksikäyttäjä ei ajattele miltä se tuntuu nauttii vain kaikesta saamastaan edusta, jonka puhumalla on itselleen saanut.

Olkaa siis varovaisia, sillä lähimmälle ihmiselle on kaikista helpoin juottaa pajunköyttä!!!

Onnistneita jatkoja sulle, toivoo tämän kokenut.

• Tazzia

aika. Siinä se vissiin on. Ei siihen surun käsittelyyn ole lääkettä tai vippaskonsteja. Oma ero oli siinä mielessä erilainen että en ollut jätetty vaan jättäjä ja suhde niin pahasti jo rikki että ero tuli kuin taivaan lahjana...kun viimein uskalsin myöntää ettei homma toimi. Mutta ei se sitä tarkoita etteikö olisi ollut surua ja pettymyksen tunteita. Koin epäonnistuneeni ja mietin miksi suhde ei voinut olla toimiva. Kyseessä oli perinteinen viinan kanssa läträys ja väkivalta, sellaisestahan pitää päästä ulos, mutta ei voinut olla miettimättä miten upea suhde olisi ollut ilman noita elementtejä.
      Niin siitä selviämisestä... itse puhuin hyvän ystäväni kanssa aiheesta tuntitolkulla, vielä joskus nykyisinkin asia tulee esiin vaikka siitä on aikaa jo kolme vuotta. Eli puhu itsesi ulos! Mieluummin sellaisen ihmisen kanssa joka tuntee sinut hyvin ja joka on jotenkin tuntenut myös kumppanisi. Älä jää rypemään suruusi, mene ja tapaa uusia ihmisiä. Elämä jatkuu sittenkin.

• Surullinen mies

No on tässä puhuttukin,silti vaan tuntuu niin omituiselle ettei voi edes käsittää kunnolla ja ymmärtää,on niin pettynyt olo ja ikävä.
        Tuntuu vaikealta että joku toinen voisi koskaan korvata sen mitä oli ja mikä on nyt mennyt...

• suru!

Olen ulkomalainen mies minä sama tilanessa ollut puoli vuotta sitten,kyllä kaikki helpotanut.......sinäkin kannatta vähän olla elämässä kärsivälisuus ja rauhassa omia asioita.

kyllä minua petti mun akka yli 3vuoden jälkeen.no sille ei voi mitään.hyvä ihminen ei koskaan pettä.no varma oot vielä nuori mies,,,,,,,,kyllä ajan myöntä selvit asioita.

• Olle

Suhteeni päättyi kaksi vuotta sitten kestettyään 6 vuotta.Ero tapahtui vasten omaa tahtoani,mutta hyväksyin eron silti.Ehkä juuri asian hyväksyminen auttoi minut aika pian eron yli.Nyt minulla on uusi ihmissuhde,joka on kestänyt puoli vuotta.Tuskin enää edes muistan edellistä suhdettani.Olin toki surullinen ja hieman masentunutkin kun erosin edellisestä kumppanistani,mutta sehän on vain luonnollista.Pääasia on kai,ettei jää asioita yksin märehtimään,vaan lähtee rohkeasti ihmisten pariin.Toimi ainakin omalla kohdalla.

• surulline

Minulla sama tilane 8 vuode suhde päättyi tänää ja olo on iha sekava itku herkässä. Pääseköhän tästä koskaan yli.. Tällä hetkeelä tuntuu ettei pääse..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?

Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2292
    2. Mitä tunteita tunnet

Häntä kohtaan?
      Ikävä
      102
      1385
    3. Martina tienasi taas enemmän kuin Sofia

Tuskinpa tuo ketään yllättää.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      1207
    4. Milloin viimeksi tavattiin?

Onko siitä, päivä, viikko, vuosi, monta vuotta Minä vuonna?
      Ikävä
      53
      1165
    5. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      69
      1115
    6. Mikä naisessa on

On söpöä?
      Ikävä
      43
      997
    7. Hienoa SDP 24,8%

Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast
      Maailman menoa
      163
      913
    8. Olen rakastunut

työkaveriin, Pakko ilmaista jonnekin.
      Ikävä
      49
      859
    9. Mua ei kiinnosta ikäiseni

Mutta hyvää loppuiltaa ja hyvää yötä. 😊✨❤️🥱💤
      Ikävä
      115