Totuus julki

Kyyneleet silmissä

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001391&posting=22000000022828801

Tossa edellisiin linkki jos joku ei ole vielä lukenut. Tänään olen ilmoittanut vaimolleni ja sen kaverille mitä tiedän.Haen vaimoni töistä vaikka se lähettikin viestin että tuletko kuitenkin hakemaan.
Tällä hetkellä olo on täyttä paskaa. Minä en halua erota joka voi kyllä joidenkin mielestä kuulostaa tyhmältä mutta haluan antaa mahdollisuuden. Tänään on aika keskustella asiat halki. Jos vaikka saataisiin selvyys tähän koko hemmetin soppaan.
Ehkä olisi pitänyt jo paljon aikaisemmin ottaa asia puheeksi mutta nyt sain vasta kerättyä rohkeuden ja päätin että nyt asiat selvitetään tapahtu mitä tapahtu. Soitin jo sille kaverillekin ja se sano että on ehkä parempi että keskustelen ensin vaimoni kanssa joka on kyllä totta. En vihaa vaimoani enkä sen kaveria.Kaikki vaan tapahtui jotenkin.En tiedä onko ollut vain jotain kokeilun halua tai jotain mutta toivon ja haluan että kaikki päättyisi onnellisesti.Itse en halua erota jotenka annan vaimoni päättää mitä se haluaa.Kumpi sukupuoli enemmän kiinnostaa?Minä vain haluan antaa meille uuden mahdollisuuden ja olen tässä jo miettinyt sitäkin että vaikka vaimoni olisikin BI niin voidaanhan me kai siltikin olle naimisissa ja perustaa perhe? Näin toivon ja nyt haluan vain voimia tulevalle ja ymmärrystä muiltakin ettei minua lytätä ihan täysin kun haluan vielä yrittää.

16

2395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyyneleet silmissä

Asia on selvitetty ja totuus on mitä kauhein. Pelot on totta ja tunteet on pinnassa.
      Ei tiedä mitä tehdä. : (

• Myötäeläjä..

että totuus selvisi. Ethän halua jakaa vaimoasi kenenkään kanssa. Vielä et voikaan tietää mitä tehdä eikä kannata hätiköidä. Enpä voi tietää miltä sinusta tuntuu. Nyt alat ajattelemaan miten tästä eteenpäin. Älähän roiku mennessä sinä mielessä että haluat jatkaa hinnalla millä hyvänsä. Annat vaimon mennä toteuttamaan itseään äläkä rukoile jatkamaan. Jos jatkatte niin edessäsi on jatkuva pelko ettet ole vaimollesi se ainoa.
        Pidä nyt puolesi ja yritä ajatella järkevästi. Anna myös itsellesi aika surra.
        Tsemppiä sinulle

• Kyyneleet silmissä
        Myötäeläjä.. kirjoitti:

että totuus selvisi. Ethän halua jakaa vaimoasi kenenkään kanssa. Vielä et voikaan tietää mitä tehdä eikä kannata hätiköidä. Enpä voi tietää miltä sinusta tuntuu. Nyt alat ajattelemaan miten tästä eteenpäin. Älähän roiku mennessä sinä mielessä että haluat jatkaa hinnalla millä hyvänsä. Annat vaimon mennä toteuttamaan itseään äläkä rukoile jatkamaan. Jos jatkatte niin edessäsi on jatkuva pelko ettet ole vaimollesi se ainoa.
        Pidä nyt puolesi ja yritä ajatella järkevästi. Anna myös itsellesi aika surra.
        Tsemppiä sinulle

Pakkohan se on yrittää elää jo uutta elämää.
        En nyt valehtele mutta sanoin vaimolleni että olen valmis yrittään jos se saa tunteet järjestykseen.
        Ei välttämättä paras vaihto ehto mutta minkäs teet.
        On paljon tehty asioita yhdessä ja sovittiin kyllä että kävi miten kävi niin ollaan ystäviä.
        Se lohdutti kun vaimoni sanoi että jatketaan urheilu harrastuksia yhdessä vaikka käy miten käy.
        Elän päivä kerrallaan.

• Hyvää jatkoa toivoen
        Kyyneleet silmissä kirjoitti:

En nyt valehtele mutta sanoin vaimolleni että olen valmis yrittään jos se saa tunteet järjestykseen.
        On paljon tehty asioita yhdessä ja sovittiin kyllä että kävi miten kävi niin ollaan ystäviä.
        Se lohdutti kun vaimoni sanoi että jatketaan urheilu harrastuksia yhdessä vaikka käy miten käy.
        Elän päivä kerrallaan.

Loppuipahan ainakin se asioiden pimittely! Tosi hyvä, että olet saanut puhuttua asioista vaimosi kanssa. Aiemminkin kirjoitin sulle ja toivoin kovasti, että asioista puhuttaisiin rehellisesti sinun kanssa ja että myös osaisit sitä vaatia. Saat kyllä kaiken myötätuntoni, olisit ansainnut naisen, joka yhtä ehdottomasti olisi sitoutunut sinuun kuin sinä häneen. Mutta, tämmöistä elämä vaan välillä on, sen ei kai ole tarkoituskaan olla helppoa.

Joudut mahdollisesti odottamaan pitkään, ennen kuin vaimosi saa selvitettyä omia tunteitaan ja te yhdessä päätettyä, kuinka tässä jatketaan. Voimia sulle kovasti. Hienoa, että joka tapauksessa pysytte ainakin ystävinä. Se voi toisaalta olla hankalaa, jos edelleen rakastat häntä, mutta hän ei voi jakaa samaa tunnetta kanssasi. Suhteessanne taitaa olla paljon hyvää, mitä kannattaa jatkaa vaikka moni muu asia muuttuisikin. Aika näyttää, millaiseksi suhteenne muotoutuu. Nythän on hyvä pitää vielä kaikki mahdollisuudet avoimina.

Anna elämän kantaa eteenpäin ja pidä silmäsi avoinna myös uusille asioille, joille nyt ehkä tulee tilaa.

• Kyyneleet silmissä
        Hyvää jatkoa toivoen kirjoitti:

Loppuipahan ainakin se asioiden pimittely! Tosi hyvä, että olet saanut puhuttua asioista vaimosi kanssa. Aiemminkin kirjoitin sulle ja toivoin kovasti, että asioista puhuttaisiin rehellisesti sinun kanssa ja että myös osaisit sitä vaatia. Saat kyllä kaiken myötätuntoni, olisit ansainnut naisen, joka yhtä ehdottomasti olisi sitoutunut sinuun kuin sinä häneen. Mutta, tämmöistä elämä vaan välillä on, sen ei kai ole tarkoituskaan olla helppoa.

Joudut mahdollisesti odottamaan pitkään, ennen kuin vaimosi saa selvitettyä omia tunteitaan ja te yhdessä päätettyä, kuinka tässä jatketaan. Voimia sulle kovasti. Hienoa, että joka tapauksessa pysytte ainakin ystävinä. Se voi toisaalta olla hankalaa, jos edelleen rakastat häntä, mutta hän ei voi jakaa samaa tunnetta kanssasi. Suhteessanne taitaa olla paljon hyvää, mitä kannattaa jatkaa vaikka moni muu asia muuttuisikin. Aika näyttää, millaiseksi suhteenne muotoutuu. Nythän on hyvä pitää vielä kaikki mahdollisuudet avoimina.

Anna elämän kantaa eteenpäin ja pidä silmäsi avoinna myös uusille asioille, joille nyt ehkä tulee tilaa.

Huomattavan suuren taakan poisti harteilta molemmilta kun perjantaina puhuttiin asiat selviksi.Kyllä siinä monet itkut väännettiin molemmin puolin.Oli paljon puhetta siitä että kun ei millään uskaltanu eikä saanu puhuttua asioita vaikka kuinka yritti.Vaimoni sanoikin että se rupes olemaan jo täysin rikki henkisesti.Odotellaan ja annetaan päivien kulua.

• Säälittää
        Kyyneleet silmissä kirjoitti:

Elän päivä kerrallaan.

Eikö löydy kavereita joiden kans vois asiasta puhua ihan livenä mut enhän minä tiedä ihmiset on ihmisiä ja kaikki on loppujen lopuksi niin samanlaisia.

• Kyyneleet silmissä

Tässä nyt sitten kirjoittelen kun nukkumaankaan ei pystynyt.4 tunnin pyöriminen sängyssä sai riittää.
      Itkeminen ei ole auttanut yhtään mitään.Silmät on aivan punaiset ja olen nyt aivan rikki.Ei tämä perjantaina tuntunut tälläiseltä.Vaimoni serkkukin sai tieää jo tästä jutusta.Se ei hyväksy yhtään tätä touhua.Henkilö on nainen ja 3 lapsen äiti.Sen kanssakin on juteltu ja se sano että tuut heti jutteleen hänen kanssa kun vaan siltä tuntuu.Nytkin vain mietin että mitähän ne nyt oikein tekee kun ovat tälläkin hetkellä nukkumassa samassa sängyssä.
      Mää en saa ajatusta kulkeen yhtään järkevästi.Koko ajan on vaimoni mielessä.Välillä itken ja hetki menee niin taas tuntuu vähän aikaa hyvältä.Kun yritin nukkua niin kuvittelin vaimoni viereeni ja ajattelin asioita miten ne oli silloin kun kaikki oli vielä normaalisti.3 yhteistä etelän reissua,2 matkaa lappiin laskettelemaan ja paljon hyviä muita reissuja kotimaassa.Yhteiset harrastukset ja kaikki mitä vaan on yhdessä tehty.Sohvalla loikoiltu ja katteltu tv:tä.Minä olen vielä hyvää hyvyyttäni kutsunut sen kaverinkin tänne viettään iltaa ja syömään.Tämäkö on kiitos siitä!!!
      En kyllä näin helpolla anna periksi.Mun täytyy jotenkin taistella asiat paremmiksi ja en muuta haluaisi kuin 1 mahdollisuuden.Aloitetaan alusta puhtaalta pöydältä vaikka se on ehkä mahdotonta.Mää haluan yrittää olen sen sanonut vaimolleni.VITTU!!!! En varmaan koskaan usko tätä todeksi.Koko ajan on tunne siitä kuinkapuukko raastaa sydäntä.Vaimoni oli se henkinen turva mitä tarvii ympärilleen.Se korvasi kaverit ja kaiken muun.Se riitti että sain olla vierelläsi.Teen mitä tahansa että saan uuden mahdollisuuden.Tää itkeminen ei lopu varmaan koskaan.Tänään pitäis mennä töihin klo 22.00.Jos en ole 2 viimeiseen kuukauteen pystyny oikein tekeen edes töitä niin entäs nyt??
      En keksi mitään mitä tekisin.Haluaako joku auttaa ihan henkilökohtaisesti tässä asiassa??? Juttelun merkeissä?? Olen aivan pihalla.

• J..R

Tuntuu aika kamalalta sanoa, että aika parantaa haavat, mutta näin se on.
        Itse jouduin petetyksi kesällä. Viimeiset puoli vuotta on olleet helvetilliset. Varsinkin ne ensimmäiset kuukaudet. Mutta. Jotenkin sitä vaan selviää. Lapset pitävät väkisin arjessa mukana. Ja sekin, että pääsee töihin on terapiaa. Siellä ei voi omia asioitaan pyörittää päässään koko aikaa.
        Ole säkin itsellesi ARMOLLINEN. Älä vaadi itseltäsi ratkaisua heti. Anna ajan viedä. Voin ihan rehellisesti sanoa, että puoli vuotta menee siihen kun pystyt ajattelemaan järjellä. Sitä ennen on tunnepuoli koko ajan pinnassa.
        Vaimosikin tarvitsee ajatteluaikaa.

• mitä vanha nainen sanoo

Tiedän miltä tuntuu olla petetty osapuoli. Punnitse nyt tarkkaan pystytkö hoitamaan työsi tuossa mielentilassa vai tarvisetko sairaslomaa joksikin aikaa.
        Itse aikanani varasin ajan perheasiain neuvottelukeskuksesta, kerroin tilanteeni ja sain ajan nopeasti. Oli kuin puolet ahdistuksestani olisi pudonnut pois jo alkuvaiheessa, kun sain puhua ymmärtävän ja kokeneen kuuntelijan läsnäollessa.Jos kuulut kirkkoon, käynnit ovat sinulle ilmaisia.
        Vaikka neuvottelukeskukset ovat kirkon ylläpitämiä uskonasioita siellä ei keskustela, vaan autetaan kriisissä olevia ihmisiä.Suosittelen lämpimästi.

Sieltä lähti minun tieni uuteen elämään.Myöhemmin hain ja sain apua vielä mielenterveystoimiston, myös maksuttomaasta, terapiasta.

Kaiken kokemani jälkeen olen saanut rohkeutta ilmaista tarpeeni ja rajani.Pidän itsestäni hyvää huolta, rakastan miestäni. Olemme olleet ja halunneet olla yhdessä jo 40 vuotta. Tämä halu on auttanut kestämään ja katsomaan toinen toisemme kompurointia ihmisenä kasvamisen tiellä ja ojentamaan käden tarvittaessa.

Tänä päivänä voin sanoa, että tieni on kevyttä ja tosi mukavaa käydä ja meillä on hyvä yhdessä.

Olette nuoria molemmat. On mahdollista, että puolisosi seksuaalinen identiteetti ei ole vielä selkeä ja hän etsii sitä. Sinä tarvitset apuvälineitä omaan jaksamiseesi. Niitä on tarjolla. Voimia teille molemmille.

• oikeutta

tuoda seksikumppaniaan kotiinne ja tee se selväksi.Ei se että on molemmat naispuolisia tätä oikeuta,kun kysymyksessä on kuitenkin pettäminen.Olisihan se vallan kummallista jos sinä toisit naisen sinne omaan aviovuoteeseesi,mitä vaimosi sanoisi siitä.Aja seuraavalla kerralla se muijan kaveri pois ja sano että nyt passaa,läträkkää toisianne mis haluutte mut täällä ette!!Oleppa mies talossasi ja osoita vaimollesi kaapinpaikka!!Ei teillä tuu enää onnistumaan jätä hänet ja mene maailmaan ja elä ja löydät naisen joka on sinun vain!! :)

• Älä lannistu

Itsestäni on sama nainen hakenut eroa vuosien saatossa 2 kertaa; peruutti ensimmäisen. Kaverit piti hulluna kun, hyväksyn peruutuksen. Juttu ei päättynyt lopuksi hyvin. EX on uusissa naimisissa. Jälkeenpäin hyvät asiat ... voin koska tahansa katsoa itseäni peilistä häpeämättä, tai katumatta hetkeäkään. Eräs seikka jäi ihmetyttämään ... Suomen hallituksen ja oikeuslaitoksen mukaan avioerossa on 2 osapuolta ... niissä tapauksissa, kun on lapsia osapuolia on kyllä useampia. Hakekaa ilmaista perheterapiaa ... kun toimit niin, että voit myöhemmin katsoa itseäsi peilistä ... olet voittanut ... kävi miten kävi. Pidä pääsi ympäritön "mielipiteitä " huolimatta. Vielä kerran tsemppiä elämän taisteluun.

• Kyyneleet silmissä

Nyt vaimoni sitten lähti kaverille yökylään.Ovella kun hyvästelin niin tunteet napsahti väittömästi pintaan ja itkun määrää ei voi kuvailla.Miten tää voi sattua näin paljon? Johtuuko siitä että vaimoni on minulle se kaikkein tärkein ihminen maailmassa mitä on?Olen vielä tämän yön sairaslomalla että sain edes vähän nukuttua.Mutta kai se on pakko mennä töihin niin saisi edes vähän jotakin muuta.Kotona kun katselee mihin tahansa niin päässä ei pyöri mitään muuta kun vaimoni kuva meistä yhdessä.Valehtelu on ikävää mutta kyllä totuus sattuu pahemmin.Täytyi näköjään tämmöinenkin asia sitten kokea elämässä.Mitenkäs sitä enään luottaa mihinkään jos löytää uuden naisen niin mistä voin olla varma ettei näin käy uudelleen??Nyt lähden saunaan jos se vaikka helpottais edes vähän.

• Kyyneleet silmissä

Vaimoni oli sitten yötä sillä kaverilla ja se soitti puolilta öin että taas kuulemma jatkuu se sama paska mitä kaveri on nyt jauhanut.Ne on jo monta kertaa tapellu tästä asiasta.Luulen vaan että se ei oikeasti tiedä mitä se haluaa.Johtuuko siitä että se on 23 vuotias ja vaimoni nyt 28.Haluaako se tämööistä oikeasti vai mitä pelleilyä toi on?
      Mulla tekee pahaa oman vaimoni puolesta tämä asia.
      Mitäs tulevaisuudessa? Alku voi olla hyvää mutta jos se ontommosta jatkossa niin en kestä katsella kun puolisoni kärsii.Ja se kärsii aika paljonkin tosta toisen kohtelusta.Minun täytyy tänään kysyä että mitä se oikein haluaa?Olen niin paljon huolissani.Kaippa se aika näyttää. : (
      No sain ainakin nukuttua muutaman tunnin normaalisti viime yönä.Jotain positiivista tässäkin tarinassa.Tänä yönä töihin ja pitäisi sitten esittää töissä että kaikki on hyvin ja jotain tommosta.Vai kerronko totuuden????

• Tsemppiä

eihän sen pitäisi sinua vaivata, miten se toinen nainen kohtelee vaimoasi. Älä anna liikaa vedättää itseäsi, että otat kaikki murheet harteillesi - jopa niiden keskinäisessä suhteessa. Sehän juuri on teidän suhteen pilannut, joten tunne edes vähän vahingoniloa siitä, ettei heilläkään kovin hienosti mene. Ajattelet nyt liikaa vain vaimoasi ja miten vaikeaa hänellä on. Hän itse on käyttäytynyt törkeästi sinua kohtaan, maannut sen naisystävänsä kanssa jopa teidän omassa kodissa! Ajattele nyt vain puhtaasti itseäsi ja sano vaimollesi vaan, että "voi voi", jos rupeaa sulle märehtimään niistä heidän keskisistä ongelmista.

Mielestäni voit kyllä töissä sanoa, mikä painaa mieltäsi ja miksi olet väsynyt, mutta ei liian yksityiskohtaisesti. Riittää, kun sanot, että on parisuhteessa vaikea kausi meneillään. Tietenkin läheisille työkavereille voi kertoa enemmänkin, jos siltä tuntuu.

Kirjoituksistasi saan sen vaikutelman, että et arvosta itseäsi riittävästi. Annat toisten heitellä itseäsi mennen tullen. Ryhdistäydy ja määrittele rohkeasti omat rajasi. Esim. se toinen nainen ei missään nimessä saa teillä olla yötä! Eikö sinun ja puolisosi olisi myöskin parempi muuttaa eri osoitteisiin? Kuinka voit sallia, että välillä hän käy yöpymässä toisen luona ja sitten taas tulee kotiinsa (sinun kainaloon?)? Parempi olisi, että otatte nyt välimatkaa toisiinnekin, niin asioita on varmasti helpompi punnita omassa rauhassa. Kehottaisin sinua jättämään noin epäluotettavan puolison. Kipeältä tuntuu, mutta usko pois, aika parantaa haavat.

• Kyyneleet silmissä

Nyt saa luvan loppua tämä touhu.Olen ollut liian kiltti ja muutenkin antanut touhuta vaikka mitä ympärilläni.Vaimoni serkku sanoi mulle että kun ero tulee niin et valehtele syytä.Sillä ei ole mitään merkitystä onko se mies/nainen kumpikin on pettämistä.Ehkä tämä kaikki vain sai alkunsa juurikin siitä että olen niin kiltti ja hyväsydämminen.Annoin uuden mahdollisuuden ja kaikki vain näyttää siltä että minua ei edes huomioida enään.Viimeinen paukkuoli se että kun menin viime yönä töihin niiin se kaveri tuli yöksi tänne ja nukkuvat samassa sängyssä.Tälle tulee loppu koska tämä on meidän yhteinen koti ja en enään halua tänne koko kaveria.Haluan pitää kotini edes jotenkin turvapaikkanani vaikka pahalta tuntuukin.En tiedä löytyykö maailmalta enään itselleni uutta naista joka oikeasti voi ja haluaa arvostaa arkisia asioita minussa.Teen aina ruuat valmiiksi kun vaimo tulee töistä.Tälläkin hetkellä teen ruuat vaikka ei sieltä tule muutakuin kiitos.Koti työt hoidetaan yhdessä ja sovussa.Olen aina pitänyt paikat kunnossa.Urheilemme yhdessä ja muutkin jutut.Tulevaisuudessa luottaminen voi olla varmaan hankalaa mutta en tämmöistä enään toistamiseen kestä.Lapsia ei sentään kerinnyt tulla maailmaan.Ehkä olikin hyvä näin.
      Toivon että tulevaisuus tuo tullessaan jotain paljon arvokkaampaa kuin mitä nyt sai kokea.
      Kyllähän minussakin vikoja on eihän tätä muuten olisi varmaankaan edes tapahtunut.SItä nyt on turha murehtia jos en nyt täydellinen elämänkumppani ole mutta en edes tiedä voiko semmosta edes olla.Voimia minulle ja kaikille jotka joutuu samanlaiseen tilanteeseen.Tämä tapahtuma on Lempääläässä tapahtunut ja yhä edellleen asutaan ja jos joku haluaa jutella tai muuten vain asioita puida niin ainahan sitä voi kokeilla jotain uusia juttuja.Perustaa oma kriisi ryhmä.

• Kyyneleet silmissä

Nyt se on sitten loppu. Erottiin ystävinä vaikka vaikeaahan se on. Mitä sitä kaikkea tuhota koska on niin paljon sitä yhteistä juttua takanapäin.
      Toivottavasti se nainen osaa arvostaa minun vaimoani. Muut asiat on vielä täysin auki koska en halua hätiköidä.Nyt eletään päivä kerrallaan.
      Totuuden kerron erosta jos joku kysyy. Kaikille kelle kerron/kerroin niin vain ja ainoastaan totuuden. Vaimoni löysi naisen jota rakastaa.
      Että semmosta tällä kertaa.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11427
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9830
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      146
      5574
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2593
    Aihe