Onko kellään kokemusta sappirakon ja/tai munuaisten polyypeista? Minulle tehtiin UÄ-tutkimus, jossa nähtävissä sappirakossa pieni polyyppi (en tiedä tarkalleen polyypin kokoa) ja munuaisissa myös ilmeisesti polyyppeja. Miten tästä eteenpäin? Polyypeista näytteitä? Polyyppien poisto vai jäädäänkö seuraamaan tilannetta? Mitään oireilua en ole näistä polyypeista tuntenut. Olisin kiitollinen, jos joku voisi kertoa mahdollisista omista kokemuksistaan. Hieman jännittää tämä tilanne, onko vakavaa jne. Lääkäri ei ole vielä ehtinyt ilmoittaa minulle UÄ-tutkimuksen tuloksia, mutta sen verran tiedän, että em. paikoissa näitä polyyppeja olisi. Olen 33-vuotias.
Polyypit sappirakossa ja munuaisissa
9
14860
Vastaukset
- koosta.
Jos sappirakossa on hyvin pieni polyyppi (luokkaa muutama mm - puoli cm) sitä ei tietääkseni tarvitse seurata lainkaan. Jos on isompi polyyppi, kontrolloidaan ultraäänellä joskus ja katsotaan, onko kasvanut. (näin luulisin, en siis ole tästä varma) Munuaispolyypeistä en osaa sanoa yhtään.
- tuplamutsi
Kiitos vastauksestasi!
- ....
Minulla on sappirakossa sekä maksassa useitakin polyyppeja sekä pari kystaa. Ultraäänilääkäri pelotteli ja jouduin magneettikuvaukseenkin. Odotin kauhulla tuloksia pari viikkoa. Sitten oli ystävällinen eri lääkäri puhelimessa ja kertoi, että k.o. ilmiöt ovat tavallisia eikä ole syytä huoleen. Sisäelimiäni tutkittiin ihan muista syistä ja nämä olivat sattumalöydöksia., joita sitten ruvettiin tutkimaan. Alkuperäinen vaivani oli lopulta leikkauskiinnike...
- tuplamutsi
kuulla muidenkin kokemuksia vastaavasta tilanteesta. UÄ-tutkimuksen tekijä ei sanallakaan sanonut mitä kuvissa näkyi. Soitin tuloksia myöhemmin, mutta en saanut tutkimukseen määrännyttä lääkäriä puhelimeen. Vastaanottovirkailija sitten kysyi, että eikö tutkimuksen tekijä sanonut mitään tuloksista. Vastasin, että ei sanonut mitään. Tietenkin sitten ajattelin, että oliko niissä jotain vakavia löydöksiä kun ei sanonut mitään, vaan käski kysyä tuloksia myöhemmin. Virkailija luki vastauksesta jotain, että olisi sapessa pieni polyyppi ja munuaisissa niitä myös. Nyt sitten odottelen, mitä lääkäri sanoo, kun minulla on jonkun pv.n päästä hänelle soittoaika. Kiitos vastauksestasi!
- Ylävatsavaivainen
Miten leikkauskiinnikkeesi oireili?
- tuplamutsi
Toisessa munuaisessa kysta, toisessa kuusi. Sapessa yksi polyyppi. Ei vaadi jatkotutkimuksia/toimenpiteitä. Jos myöhemmin sapen alueella vaivoja, silloin katsotaan tilannetta uudelleen. Helpottavat vastaukset. Todella epämiellyttävää tässä vatsan UÄ-tutkimuksessa oli se, kun tutkimusta tehnyt henkilö ei sanallakaan sanonut, mitä kuvissa näkyy. (aiemmin samassa tutkimuksessa ollessani lääkäri kertoi koko ajan, mitä kuvissa näkyy ja näin oli itse heti tilanteen tasalla, eikä tarvinnut kotona jännityksellä odotella lähettävän lääkärin soittoa ja vastauksia). Jos vielä joskus menen UÄ-tutkimukseen, niin varmasti kysyn heti siinä tilanteessa tuloksista.
- polyyppi
minulla kanssa viime syksynä uä:ssä löytyi sapesta polyyppi. Lääkäri ei sanallakaan tutkimuksen aikana sanont mitään. Nyt joudun tässä kuussa uusiin kuviin. saapi nähdä mitä sanovat.
- kysykää
polyyppi kirjoitti:
minulla kanssa viime syksynä uä:ssä löytyi sapesta polyyppi. Lääkäri ei sanallakaan tutkimuksen aikana sanont mitään. Nyt joudun tässä kuussa uusiin kuviin. saapi nähdä mitä sanovat.
Itse kävin uä tutkimuksissa mahavaivojen takia, paljastui kysta munuaisessa. Lääkäri tutki ja tutki eikäsanonut mitää joten sanoin että selittää minullekin mitä sieltä löytyy sillä katselethan sinä minun sisäkaluja ja niin sai asian mukaisen selostuksen. Kannattaa avata suunsa asian ollessa esillä.
- Fiolspelman
Kävin UÄ-tutkimuksessa sappivaivojen takia . Tutkimuksen aikana lääkäri ei puhunut mitään . Kun kysyin että mtä löytyi , oli vastaus : muutama polyyppi . Kun kysyin : Että mitä tästä eteenpäin tapahtuu , tuli vastaus että hoitava lääkäri vastaa . En jaksaa soittaa ja istua ja odottaa että puhelinvastaaja ( ihminen ) vastaa . Olin puoli vuotta sitten samasta vaivasta ja sain sama vastaus ja se lääkäri joka piti soittaa ei ole soittanut . " Oma kanta " on joku kirjoittanut : Sappikivitauti , ilman teiden tai sappirakon tulehdusta , suspektia . Googlasin mitä sana suspektia tarkoittaa : Epäiltävä , epäilys . Niin että tässä istun ja odottelen että joku kirjoittaisi " Oma kantaan " tutkimuksen tuloksia . Olen ollut rasvattomalla dieetillä puoli vuotta ja pärjään joten kuten .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433117- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082356- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851425- 391300
- 821159