Mielenkiinnolla kyselen, että kuinka pitkiä olette ja mikä on teidän istumapituus tai jalkojen pituus.
Itselläni nuo mitat ovat:
Pituus: 190 cm
Jalkojen pituus: 89cm
Istumapituus: 101cm
Pituusdesta ja istumapituudesta
11
6726
Vastaukset
- mittailemaan
Miten mittaat jalkojen pituuden? reiden sisäpuolelta haarasta jalkapohjan kohdalle asti, vai kuinka?
- make
Aivan oikein ja istumapituus mitataan niin, että menet istumaan esimerkiksi seinää vasten ja merkitset kohdan jossa päälakesi on ja mittaat pituuden lattiasta tähän kohtaan.
- vastaan:
Pituus 178 cm
Jalkojen pituus 87 cm
Istumapituus 93
Ei hullumpaa leidille näin sunnuntaiaamuna. :) - make
Tässä vielä istumapituuden prosenttinen osuus aikuisella kokonaispituudesta:
Miehet: 51,1-55,9
Naiset: 51,6-56,4
Istumapituus: 86
86/167 x 100 = 51,5- tarjolla
jalkojen pituudesta? Epäilen omieni olevan keskimittaista paljon pitemmät, mutta en oikein voi mennä vertailemaan niitä ohikulkijoiden koipiin.
- make
tarjolla kirjoitti:
jalkojen pituudesta? Epäilen omieni olevan keskimittaista paljon pitemmät, mutta en oikein voi mennä vertailemaan niitä ohikulkijoiden koipiin.
Lasket vain istumapituutesi. Vähäinen istumapituuden prosenttinen osuus tarkoittaa, että sinulla on keskimääräistä pidemmät jalat.
Kokonaispituus - istumapituus = jalkojen pituus. - ei enää ihmettelevä
Jos nuo tilastot pitävät paikkansa, en enää ihmettele miksi en oikein löydä tarpeeksi pitkiä housuja ja sukkahousuja!
Pituuteni on 179 ja istumapituus 85, joten prosenttiluku on 47,5%! Jalkojen pituus haarasta lattiaan 87cm.
Käytännössäkin olen tämä erikoisen pituussuhteeni havainnut. Istuessani olen samanpituinen, joskus lyhyempikin kuin muut naiset. Mutta kun nousemme seisomaan, olenkin reippaasti pidempi.
Ei siis ihme että tuolla toisaalla keskusteltiin suomalaisten naisten "persejalkaisuudesta". Onkohan nämä suhdeluvut muissa roduissa todellakin erilaiset ja minä olenkin sitten "näitä toisia". - paksut pakarat
make kirjoitti:
Lasket vain istumapituutesi. Vähäinen istumapituuden prosenttinen osuus tarkoittaa, että sinulla on keskimääräistä pidemmät jalat.
Kokonaispituus - istumapituus = jalkojen pituus.Tuohon istumapituuteen vaikuttaa oleellisesti se, kuinka paksut, täyteläiset, korkeat, miten sen nyt haluaakin sanoa, pakarat ihmisellä on. Jos on ihan lituska pylly, ei pää kohoa istuessa ollenkaan niin korkealle, kuin paksummat pakarat omaavalla ihmisellä. Vai olenko väärässä?
- tarkennusta
paksut pakarat kirjoitti:
Tuohon istumapituuteen vaikuttaa oleellisesti se, kuinka paksut, täyteläiset, korkeat, miten sen nyt haluaakin sanoa, pakarat ihmisellä on. Jos on ihan lituska pylly, ei pää kohoa istuessa ollenkaan niin korkealle, kuin paksummat pakarat omaavalla ihmisellä. Vai olenko väärässä?
Niin kyllähän sekin siihen vaikuttaa. Jokatapauksessa istumapituuden ja jalkojenpituuden summa pitäisi olla sama, kuin kokonaispituuden. Jos näin ei ole, kannattaa laskea jalkojen pituus reiden sisäpuolelta haarasta lattiaan. Näin voidaan laskea istumapituus vähentämällä kokonaispituudesta jalkojen pituus.
- hiukan!
tarkennusta kirjoitti:
Niin kyllähän sekin siihen vaikuttaa. Jokatapauksessa istumapituuden ja jalkojenpituuden summa pitäisi olla sama, kuin kokonaispituuden. Jos näin ei ole, kannattaa laskea jalkojen pituus reiden sisäpuolelta haarasta lattiaan. Näin voidaan laskea istumapituus vähentämällä kokonaispituudesta jalkojen pituus.
Ainakin minulla tuokin mittaustapa heittää muutamalla sentillä (jää 3cm vajaaksi todellisesta pituudesta). Minulla mitatut jalkojen pituus ja istumapituus ovat samat, eli jää alle antamasi prosenttiluvun "pelivaran". Taitaa kaikki nämä mittaukset olla vain suuntaa-antavia ja vain suuret poikkeamat pistävät silmään. Missä noita mittoja oli tutkittu, eli mistä olet nuo luvut saanut?
- make
hiukan! kirjoitti:
Ainakin minulla tuokin mittaustapa heittää muutamalla sentillä (jää 3cm vajaaksi todellisesta pituudesta). Minulla mitatut jalkojen pituus ja istumapituus ovat samat, eli jää alle antamasi prosenttiluvun "pelivaran". Taitaa kaikki nämä mittaukset olla vain suuntaa-antavia ja vain suuret poikkeamat pistävät silmään. Missä noita mittoja oli tutkittu, eli mistä olet nuo luvut saanut?
Eihän tuo täysin tarkka mittaustapa ole mutta mielestäni kuitenkin riittävän tarkkka. Sanoit, että mittauksesi heitti kohdallasi 3 cm. Jos oletetaan, että puolet tästä olisi istumapituuden osuutta niin tuo heitto vaikuttaa vain n. 1% istumapituuden prosenttiseen osuuteen.
Itselläni tuo heitto oli max. 0,5 cm joten tuohon vaikuttaa jonkin verran varmasti myös se kuinka tarkasti ottaa nuo mitat. Aamulla herätessään ihminen on noin 1 cm pidempi johtuen siitä, että päivän aikana selkärangan nikamavälilevyt menettävät osan nesteestään ja kuivuvat mikä on hyvä ottaa huomioon, jos haluaa mahdollisimman tarkat mittaustulokset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842