Koska näit unta kuolleesta?

Odotellen

Koska olette alkaneet nähdä unta vainajasta? Läheiseni kuoli kuukausi sitten ja ikävä on kova.Unet puuttuivat kokonaan tähän asti mutta nyt ne palasivat.En kuitenkaan ole nähnyt unta läheisestäni.Ajattelen kuitenkin niin, että kun kerran enkeli näyttäytyi aikanaan Joosefille unessa, niin uniin on pakko olla yhteys.
Tuleeko vainaja uniin vuosien varrella vain harvoin, onko silloin ollut jokin ääritilanne, joka on vaatinut puuttumista vai voiko vainaja tulla uneen ihan normaali arjessakin? Voiko vainaja näyttäytyä myös valveilla ollessa?Olisin kokemuksistanne kiitollinen.

32

4112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päivi....

      Löysin parhaan ystäväni muutama vuosi sitten kuolleena, ja sen jälkeen se tuli minulle uniin mukaan. Meni muutama viikko siitä kun siunaus tilaisuus oli ollut ja taas ystävä tuli uniini mutta sillä oli punainen matkalaukku mukana ja se sanoi että nyt on hänen aika jatkaa matkaa, ja se nousi sellaiseen vanhan aikaiseen postiautoon, sen jälkeen hän ei ole tullut uniini enää... Oisko ne ollut sitten jäähyväiset lopullisesti. Toivon että jossain pilvien seassa vielä tavataan.

      • tuli uneen

        kun ystäväni kuoli nuorena, en mennyt siunaustilaisuuteen, se oli hyvin pieni tilaisuus, vain perhe ja kaikkein läheisimmät, kuitenkin olin siunauskappelin lähistössä sinä päivänä..
        samana yönä näin unta, että ystäväni ajoi luokseni mustan auton kyydissä(ja kaikki muukin oli mustaa, mikä on kummallista koska yleensä on vain sumuista) ja istuin hänen kanssaan takapenkillä, juttelimme ja hän kehoitti minua jaksamaan, koska hänellä on nyt paljon parempi olla[kuoli autokolarissa, jos ei olisi kuollut, olisi varmaankin ollut koneissa lopunikäänsä], sitten hän halasi minua ja menin pois autosta ja jäin seisomaan ja katsoin kun auton punaiset valot katosivat pimeyteen...heräsin tämän jälkeen, mutta sen jälkeen en häntä niin paljon itkenyt..

        voiko tosiaan kuolleen tavata unessa?

        näen monesti unta isoisästäni, jota olen kaivannut monta monta vuotta...


      • Anonyymi
        tuli uneen kirjoitti:

        kun ystäväni kuoli nuorena, en mennyt siunaustilaisuuteen, se oli hyvin pieni tilaisuus, vain perhe ja kaikkein läheisimmät, kuitenkin olin siunauskappelin lähistössä sinä päivänä..
        samana yönä näin unta, että ystäväni ajoi luokseni mustan auton kyydissä(ja kaikki muukin oli mustaa, mikä on kummallista koska yleensä on vain sumuista) ja istuin hänen kanssaan takapenkillä, juttelimme ja hän kehoitti minua jaksamaan, koska hänellä on nyt paljon parempi olla[kuoli autokolarissa, jos ei olisi kuollut, olisi varmaankin ollut koneissa lopunikäänsä], sitten hän halasi minua ja menin pois autosta ja jäin seisomaan ja katsoin kun auton punaiset valot katosivat pimeyteen...heräsin tämän jälkeen, mutta sen jälkeen en häntä niin paljon itkenyt..

        voiko tosiaan kuolleen tavata unessa?

        näen monesti unta isoisästäni, jota olen kaivannut monta monta vuotta...

        Kyllä kuolleen voi tavata unessa. Se on hyvin tavallista ja he käyvät yleensä ilmoittamassa, että kaikki on hyvin tai jos on jotain keskenjäänyttä asiaa. Itse olen aina nähnyt näitä ihmisiä, sellaisiakin, joita en ole koskaan tuntenut, mutta ovat sukulaisia. Eiväthän he lopulta ole kaukana. Nämä unet ovat yleensä erilaisia tunnelmaltaan ja ne muistaa hyvin. Kuten enneunetkin. Onhan se lohdullista, että he huolehtivat meistä ja seuraavat ja ajattelevat, tänne jääneitä. Ja varmasti auttavatkin, ihan arjen asioissa. Kannattaa kuunnella sitä sisäistä ääntään. Henkimaailma on olemassa ja me kaikki olemme sinne matkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuolleen voi tavata unessa. Se on hyvin tavallista ja he käyvät yleensä ilmoittamassa, että kaikki on hyvin tai jos on jotain keskenjäänyttä asiaa. Itse olen aina nähnyt näitä ihmisiä, sellaisiakin, joita en ole koskaan tuntenut, mutta ovat sukulaisia. Eiväthän he lopulta ole kaukana. Nämä unet ovat yleensä erilaisia tunnelmaltaan ja ne muistaa hyvin. Kuten enneunetkin. Onhan se lohdullista, että he huolehtivat meistä ja seuraavat ja ajattelevat, tänne jääneitä. Ja varmasti auttavatkin, ihan arjen asioissa. Kannattaa kuunnella sitä sisäistä ääntään. Henkimaailma on olemassa ja me kaikki olemme sinne matkalla.

        Mistä te tiedätte ettei se ole normaalia aivojen tekemää alitajunnallista unta? Ei ne kuolleet enää koskaan tule moikkaamaan, kun he ovat kuolleet se oli siinä -ikuisesti.


    • un ista

      näin yhden hyvin lyhyen episoodin poikani kuoleman jälkeen, hän ei puhunut mitään siinä..
      sen jälkeen meni juuri puoli vuotta ennen kuin näin.Puhuin hänen kanssa siinä, silti se oli tavallaan vaan uni..mutta itse olen näitä unia odottanut kovin..
      muistan pelänneeni unessa koko ajan että aika loppuu..enkä muistanut mitään mitä piti kysyä.

      ystäväni oli hyvin hyvin suruissaan lapsensa kuoltua..ja jonkun ajan kuluttua hän koki ns.todellisen unen..kaksi unta peräkkäin.Toisessa lapsi tuli istumaan äitinsä vuoteen reunalle , tönäsi äitiään.
      sen jälkeen hän ei ole nähnyt lapsestaan unta ollenkaan.
      Kai se on hyvin yksillöllistä.
      Itse odotan näitä unia enemmän kuin mitään muuta.
      Tiedostin unessa että poikani on kuollut, mutta pidin luonnollisena että hän tuli käymään.Ja olo oli uskomaton, ja olin todella iloinen nähdessäni hänet..
      Alussa aivoni kävi ylikmierroksilla, ja kaipasin näitä unia, en usko että aivot vaan jaksoi nähdä unta , ja koska odotin niitä niin kovin niitä ei tullut.Viime yönä näin juuri kolmannen unen.Valveilla en ole nähnyt unta..

      • Kokemust on

        Ihmettelin äidilleni hänkin jo pois nukkunut miksi näen melkein joka yö kaksoisvejestäni pois nukkunut unta? Äitini kysyi koska olen käynnyt haudalla? Kävin sit heti ja niin unet hävisi.
        Kaipaan silti aina häntä!! Kuolemsta tuli marraskuussa 40v oltiin silloin 14vuotiaita kun hän hukkui.Mietiskellen monesti, miten olisi mukavaa jakaa huolet ja ilot hänen kanssaan.


    • annitar

      Näin (kolmevuotta sitten kuolleesta) veljestäni unta, että hän seisoi isäni vieressä isossa talossa, kumpikaan ei puhunut mitään, mutta olivat iloisen näköisiä, muutama kuukausi sen jälkeen isäni kuoli. Nyt olen puolenvuoden ajan nähnyt isästäni unta, hän on aina jossakin taustalla tai teemme jotain yhdessä, mutta koskaan hän ei unessa puhu mitään.
      Hereillä ollessani en ole nähnyt koskaan kuolleita, mutta 13-vuotiaana näin kerran etiäisen eli äitini siskon parituntia ennen kuin hän oikeasti tuli paikalle. Sekin oli outo juttu, koska näky oli ihan todellinen ei mikään hahmo, sanoin vielä "terve" ja äkkiä ei paikalla ollutkaan ketään.

    • sapunella

      Mulla äitin pois menon jälkeen näin unia jossa hän oli nuori.Mentiin yhdessä tanssimaan ja muitten mukaan rientoihin.Ihmettelin kun useasti tuli uniin.Äiti oli yli 70 vanha kuollessaa.Sit vielä että hoidimme yhdessä hänen äitiään.Eli kaks kuollutta samassa unessa.Mutta nyt vuoteen en ole nähnyt .

    • 2 kertainen suru

      Olen kohdannut unessani isäni ja äitini.Isän kuolemasta nyt 1v5kk ja äitini 6kk.
      Nyt kun äitini kesän kynnyksellä menehtyi,niin isäni tuli uneen ja sanoin minulle, kyllä sä flikka pärjäät, minulla on hyvä olla kun sain äitisi tänne luokseni.Varsinkin silloin , kun oli tulossa perunkirjoitus äidin poismenon jälkeen, niin isä antoi neuvoja, lohdutti ja sanoin, että kyllä elämä voittaa.Ehkäpä näen ennemmän unia isästä, kun olin aina isäntyttö.(perheessäni on 3 poikaa ja minä ainoa tyttö)
      Äidstäkin olen nähnyt unta ja kyllä äitikin on neuvonut.Äitini pyysi minua unessa, että teen kyselyn hänen poismenostaan(tapahtui iso, paha hoitovirhe)potilasvahinkokeskukseen, niin tein heti kun oli 1kk kulunut äidin poismenosta.
      Enkä olen saanut vielä vastausta kysymyksiin!!! Odotan niitä mielenkiinnolla!!

    • silloin tällöin

      Näen unia kuolleista isovanhemmistani. Usein unet ovat jotankin epämääräisiä tai olemme niissä yhdessä matkoilla.
      Isoisäni on unissa usein kiltti mutta isoäitini näen unissa pelottavana useinmiten, mistä mahtaa johtua?
      En ole pannut merkille, että olisin nähnyt heistä unia joissakin määrätyissä elämäntilanteissa vaan ihan normaalissa arjessa tulevat uniini.
      Isoäitini olen nähnyt valveilla kerran, ennen kun hänet oli haudattu. Hän puhui, mutta katsekontaktia meillä ei ollut.

      • konkreettisesti voi nähdä u...

        Tarkoittaako se sitä että esim.lepää sängyssä silmät kiinni mutta ei ole nukahtanut.Tai voiko unia nähdä ihan istuessa sohvalla tehden jotain??
        Tai millaista se oikein on?


      • vain unessa
        konkreettisesti voi nähdä u... kirjoitti:

        Tarkoittaako se sitä että esim.lepää sängyssä silmät kiinni mutta ei ole nukahtanut.Tai voiko unia nähdä ihan istuessa sohvalla tehden jotain??
        Tai millaista se oikein on?

        Tässä tarkoitetaan sitä, että unet nähdään nukkuessa, mutta todellinen vainajan ilmestyminen tapahtuu valveilla.


    • suunnaton kaipaus

      Isäni kuolemasta on jo kauan.
      Usein vielä vuosienkin kuluttua hän oli unissani.
      Toisinaan oli herättyäni tosi surullinen olo, kun huomasin kaiken olleenkin vain unta.

      Nyt äitini on vakavasti sairas.
      Odottelen vain peruuttamatonta ja koetan selvitä päivä kerrallaan.

      Vähän lohduttaa, että äitikin tulee varmaan vielä usein uniini mukaan.

      Töissä sujuu jotenkin, kun sulkee nämä ajatukset mielestään. Tätä kirjoittaessani alkaa taas tuntua siltä, että pitäisi päästä jonnekin työkavereiden silmistä itkemään...

    • viimeiksi

      Näin unen jossa odotin lasta ihan viimeisilläni,
      ex-miehelleni joka kuoli vastoittain.
      Suunnittelimme aikoinaan perheen lisäystä
      (2 on jo) mutta emme onnistuneet.

      Koin kauhua siitä että joudun yksin huolehtimaan
      lapsista ja että synnytys on tulossa.
      Unikirjan mukaan on uuden elämän, toivon ja
      mahdollisuuksien enne.
      Mene ja tiedä, uni oli paniikkia täynnä !!!

      • Raakki

        Unikirjat eivät tiedä mitä asiat sinulle merkitsevät ja mitä muistoja ne sinun mieleesi tuovat.
        Parhaiten unen viestejä voi tulkita näkijä itse.
        Kysy itseltäsi minkälaisia tunteita lastenne syntymät aikoinaan herättivät. Tai koitko nyt unessa tunteita joita et eronne aikana voinut käsitellä.

        Vaikka miehesi oli sinulle x-mies, ei hän lapsillenne ollut x-isä. Todennäköisesti miehesi poismeno oli lapsillesi iso asia, näyttävät he sen tai ei. Ehkä olet siitä huolissasi?


    • enn ole

      nähnyt, mutta unessa kyllä.. Oma mieheni kuoli kolarissa muutama vuosi sitten, hän palasi jo pari yötä kuolemansa jälkeen kertomaan minulle, että on minun vuoroni jatkaa.. Samaten hän palasi muutaman viikon kuluttua, kun en osanut päästää irti, hän kävi keromassa, että ei ole hyvä enää koskea, jatka elämääsi.. Ihmettelin näitä, kunnes kriisityöntekijä kertoi, että äkillisesti kuolleet henkilöt usein tulevat jättämään jäähyväiset läeisimmilleen vielä jälkikäteen, oli törmännyt useisiin kymmeniin tapauksiin vuosien varrella..

    • catz

      En ole kertaakaan nähnyt miestäni unissani. Hänen kuolemastaan on 2½v. Vaikka olimme yhdessä melkein ympäri vuorokauden, olimme saman talon sisällä töissä, kuljimme työmatkat yhdessä. Kotona teimme yhdessä asioista. Juttelen hänelle vieläkin usein, melkein päivittäin.
      Muutama viikko kuoleman jälkeen, näin hänet ihan hereillä ollessani. Hän oli puiden latvojen yläpuolella. Koiran kanssa lenkillä ollessani. Hän oli puhtaan valkoinen.

      • sinua...

        Koska näitä vastaavia tapauksia on muitakin olemassa. Minullekin poikani ilmestyi kuukauden kuluttua kuolemastaan. Ja unissa on käynyt monille läheisille sanomassa jotain lohdullista, että kaikki on hyvin nyt tms.


      • Anonyymi

        Mieheni kuoli kesällä ja viikkoja myöhemmin, raskaan surun painaessa, aloin puhua hänelle. En ääneen, mutta mielessäni, yllättäen aloin saada vastauksia ja pystyn keskustelemaan hänen kanssaan, kuten eläessäkin. Olemme kuukausien mittaan käyneet läpi yhteisen elämämme tapahtumia ja saaneet kaiken selvitettyä. Tämä terapia on ollut hyvin tärkeää ja pystyn hyväksymään hänen lähtönsä. Kesällä soitin kanavoijalle ja hän kertoi, että mieheni päättänyt auttaa tässä suruprosessissani ja auttaa muutenkin elämäntielläni. Joka ilta tunnen hänen lohduttavan läsnäolonsa ja miten hän kutsuu minua mussukakseen. Älä itke, tässähän mitä olen. Koko ikäni olen nähnyt tulevia tapahtumia, kuolleita ihmisiä ja eläimiä, unessa. Kaikki käyvät tervehtimässä. Siellä he meitä odottavat.


    • kun siskoni....

      kuoli. Siskoni oli uima-asussa Hietaniemen hautausmaalla ja sanoi; Kaikki puhuu siitä, et mä olen kuollut. En mä ole kuollut! Mä elän!

    • läheisen menettäny

      Mummoni kuoli nyt 9.8. ja näin melkein heti kuoleman jälkeen unen jossa (uskon että mummo näytti minulle tulevaisuuden, jos ei olisi nyt kuollut) istuimme mummolassa sohvalla, missä mummo neuloi sukkia, oli jo syksy pitkällä kun katsoin ikkunasta ulos, heinä oli pellolla keltainen ja kohmea pakkasesta, vesi oli jäätynyt levyiksi pellon päälle. Mummoni oli ennen kuolemaansa viikon ja yhden päivän teholla ja kysyin unessa mummolta, että kuuliko tai tunsiko hän meitä kun kävimme häntä katsomassa, ja en ehtinyt kysyä edes lausetta lopuun kun mummoni jo sanoi että kuulin, kuulin joka kerta teidät kun kävitte ja yritin sinua puristaa kädestä, mutta jotenkin se voima ei tullut tänne asti, ja näytti sormiaan. Unessa mummolla oli kotona dialyysi-kone, sillä hänen munuaiset eivät toimineet enää ja unessakin hän lopulta kuoli, tuli sellainn olo, että mummo näytti minulle miten olisi käynyt, jos hän ei olisi nyt kuollut, olisi kuitenkin tänä syksynä kuollut sairaalasta päästyään, mutta olisi kotona joutunut hoitoja jatkamaan ja olisi ollut vaikeaa, että parempi oli hänen kuolla nyt ilman kipuja ja tuskaa

      • läheisen menettänyt

        Ja nyt viime yönä näin unta, jossa olimme mummon kanssa torilla kävelemässä, hän jäi pitkäksi aikaa arpomaan mitä ostaisi ja minkä verran ja itse ihmettelin miksi mummolle on päätöksen teko nyt niin vaikeaa, jatkuvasti jouduin unessani häntä odottamaan kun hän jäi jälkeeni, kasvoilla eksynyt ja surullinen ilme. Aivan kuin mummo olisi halunnut tulla mukaani, mutta olisi pitänyt mennä muualle, aivan kuin olisi tarkoituksella halunnut eksyttää minut ja huomaamatta lähteä, mutta jäin aina unessa odottamaan mummoa rinnalleni, että kävelisimme yhtä matkaa, tuli ihan sellainen olo että uni kuvastaa tunteitani miten en tahdo päästää irti enkä hyväksyä mummon poismenoa, mutta alitajunnassani tiedän, että mummon on lähdettävä.


    • ikävä jatkuu

      Minä menetin mummoni 2009 ja isäpuoleni 2010, he molemmat olivat minulle todella läheisiä ja rakkaita. En muista kuinkakohan kauan meni ennen kuin he alkoivat esiintyä unissani. Mummostani näin unia millaisena hänet muistan, eli hän asui omakotitalossaan ja leipoi tai teimme hänen kanssaan normaaleja asioita. Mutta isäpuoleni kuoli oman käden kautta ja se oli minulle todella rankka paikka, unet joissa näin hänet olivat välillä tosi ahdistavia kun hän ei saattanut puhua siinä mitään tai ei tuntenut minua vaikka kuinka yritin jutella. Yleensä heräsinkin itkien ja ikävä vain tuntui pahenevan.

    • mr

      Isäni kuoli kesäkuussa ja muutamia kertoja olen nähnyt hänestä unta. Eräässä unessa isä oli sairaalassa ja hän tulikin tajuihinsa (oikeasti ennen kuolemaansa hän oli osaltaan lääkkeiden vuoksi sekava ja lopulta vain nukkui, emme oikein olleet varmoja kuuliko hän meitä) ja kysyin häneltä kuuliko hän eräänä tiettynä päivänä mitä puhuimme hänelle sairaalavuoteen ääressä. Oli kuulemma kuullut osan. Oli unessa muutakin, mutta tuo oli siis sen pääpointti ja mietinkin oliko se alitajuntani tuomaa lohdutusta itselleni vai kävikö isä oikeasti unessa kertomassa miten asian laita oli. Mielelläni uskon tuohon viimeisimpään, paljon on häirinnyt ajatus siitä jos isä ei ymmärtänytkään läsnäoloamme.

      • läheisen menettänyt

        nimimerkki mr: itse mietin unestani samaa, jossa mummoni sanoi kuulleen meidät ja yrittäneen puristaa kädestäni. Mummokin oli lääkittynä jatkuvasti ja häntä pidettiin hengityskoneen sekä liiallisen rasituksen välttämiseksi unessa, mutta itsekin työharjoittelussa teholla ollessani (missä mummoni siis oli ja sinne kuoli) opin, että potilaat voivat todella kuulla ja ymmärtää muiden puheen ja läsnäolon, tosin eivät välttämättä muista siitä mitään, tai muistikuvat jälkeenpäin voivat olla hyvin erilaisia. Minä ainakin haluan uskoa, että mummoni on läsnäolomme tuntenut ja meidät kuullut.


      • mr
        läheisen menettänyt kirjoitti:

        nimimerkki mr: itse mietin unestani samaa, jossa mummoni sanoi kuulleen meidät ja yrittäneen puristaa kädestäni. Mummokin oli lääkittynä jatkuvasti ja häntä pidettiin hengityskoneen sekä liiallisen rasituksen välttämiseksi unessa, mutta itsekin työharjoittelussa teholla ollessani (missä mummoni siis oli ja sinne kuoli) opin, että potilaat voivat todella kuulla ja ymmärtää muiden puheen ja läsnäolon, tosin eivät välttämättä muista siitä mitään, tai muistikuvat jälkeenpäin voivat olla hyvin erilaisia. Minä ainakin haluan uskoa, että mummoni on läsnäolomme tuntenut ja meidät kuullut.

        Näin on hyvä uskoa ja viimeisimmät hiipuvat aistithan ovat tunto ja kuulo (näin muistelen), niin uskon isän aistinneen meidän läsnäolon. Toivottavasti niin, muuten hänelle on saattanut jäädä olo ettemme ole olleet läsnä viimeisinä hetkinä millään tavalla, meillä meni usea päivä ennen kuin tajusimme kuinka vakava isän tila oli (hän kun meni vain käymään sairaalassa). Toisaalta, jospa isä sydämessään tiesi ettemme tahallaan hylkäisi häntä ja uskon hänen ymmärtäneen sen viimeistään kuolemansa jälkeen.


    • j k

      ennnähnyt

    • Veljen tytär

      Setäni kuoli jokin aika sitten. Näin unta jossa olin hänen kanssaan jossain huoneessa ja hän kaatoi minulle kädessäni olevaan lasiin jotain ( vettä tai mehua ) sinivalkoisesta vanhanaikaisesta kannusta ja katsoi minuun hymyillen.
      Olikohan seuraava vai sitä seuraava päivä kun postilaatikosta tipahti kirje, jossa oli testamentti, jossa hän jättää puolet omaisuudestaan minulle. Kertoi kai unessa etukäteen mitä on tulossa. En olisi uskonut että sellainen paperi on tehty.

    • Anonyymi

      Mieheni isä kuoli äskettäin ja meillä oli hyvin läheiset välit. Ajattelinkin, että kunpa olisimme tutustuneet aiemmin, kun meillä oli niin mukavaa yhdessä. Olimme yötä vainajan kodissa ja heräsin yöllä vessaan ja sieltä tullessa mieheni isä seisoi keittiössä suorana ja nuorempana miehenä. Mieltäni lämmitti, että sain tavata hänet.
      Vuosia sitten kun ensimmäinen mieheni kuoli, niin heräsin siihen, kun joku kosketti minua olkapäähän ja katsoin, niin viereltäni lähti enkeli ja hän kulki oviaukosta pois. Enkeli oli oviaukon korkuinen ja siivet olivat liikkuessa takana. Minulla oli tuolloin mieheni kuoltua todella vaikeaa ja tunsin, että enkeli tuli suojelemaan minua ja tuomaan lohtua elämään.

    • Anonyymi

      Olen nähnyt useasti unta isästä, hän on unissa hyvin voivan näköinen. Kertoi käyneensä Lahdessa jossa asuimme ennen, oli kiertänyt vanhoja paikkoja.

      Siskostani olen nähnyt unta vain kerran, unessa hän oli isän kanssa. Aivan kuin he olisivat varoittaneet minua. Ja näin siinä kävikin, he varoittivat.

      Kun mummi kuoli näin hänen kasvot unessa sinä yönä.

    • Anonyymi

      Markku Siltalan kirja, hän oli siinä. Siinä kokemuksia näistä asioista.

    • Anonyymi

      En ikinä ole heistä unta nähnyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe