pyysin palkankorotusta

daattanoomi

olen työskennellyt isossa konsernissa 7kk valmistuttuani datanomiksi oppisopimuksella. takanani on myös lukion päästötodistus sekä kursseja amk:sta. aloituspalkkani oli kait suht vaatimaton, 1850e/kk ja äsken juuri pyysin 300e lisää. läpi meni että humahti. 17% korotus ja alle vuosi töissä, en tiedä onko kuinka normaalia mutta halusinpa jakaa tämän tiedon kanssanne. en siis varsinaisesti pyydä mielipiteitä tai mitään tuollaista, ajattelin vain lätkäistä tämän tänne jotta jonkinasteista mielikuvaa saatte miten tsydeemit voi toimia.

12

8224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepulis

      Onnea palkkakehityksestä.

      Oma kokemukseni kans.väl. konsernissa suomen maayhtiössä on että samoissa tehtävissä on tosi vaikeaa saada palkankorotusta - ellei nyt sitten lähtötaso ole ollut tosi matala??

      Varsinainen palkkakehitykseni on ollut suhteellisesti ihan hienoa eli 4 vuodessa määräaikaisesta 1500e/kk -> 2800e/kk ylemmäksi toimihenkilöksi.

      • ekonomi78

        palkkakehityksestä...

        itse sain ekasta valmistumisen yhteydessä tehdystä kevät/kesätyöstä myös tuon 1.500 €. vuosi oli 2002.

        allekirjoitin juuri uuden työnantajan kanssa sopimuksen, jossa siirryn esimiesasemaan, yhden liiketoiminta-alueen päälliköksi, johtoryhmän jäseneksi ja tj:n sijaiseksi. palkka 3.500 €. ei mielestäni paha.

        ja mainittakoon vielä, että olen naimisissa oleva lapseton nainen. hiukan enemmän vaikeusastetta siis kuin miehillä.


    • Insinööri78

      Mulla kilahti kerralla tasan 1 k€/kk lisää ihan uran alussa. Ja tämä on tosi.

      Mutta siitä olemme samaa mieltä, että vain niille (ehkä) maksetaan jotka uskaltavat pyytää.

    • kyntesi

      Olet aloittanut aika pienellä palkalla ja työnantajan mielestä olet kehityskelpoinen työntekijä, jolle voi maksaa vähän enemmän. Työuran alussa on mahdollisuus saada isompiakin korotuksia, varsinkin jos lähtöpiste on matalalla. Voit melkein varautua ettet pariin vuoteen tule saamaan mitään suurempia korotuksia, ellet tee itsestäsi "korvaamatonta".

      Sitten kun olet jonkin sortin "guru" ja olet tekemässä lähtöä firmasta jonkin suuremman potin kiillellessä silmissä saattaa työnantaja tarjota jotain "suurempaa" taas kerran.

    • tuli ....

      10 000 € / kk lisää kun panin meijän naispuolista
      tj:tä.
      Eli liksa nyt 10 001 € panot !

      • vissiin

        ...uskoo ken tahtoo...


      • siis..

        ...mieshuora!


      • ,,,,,,,,,,,,,,,():::::::::::::
        siis.. kirjoitti:

        ...mieshuora!

        satusetä.....


    • urkkik

      Minusta tuo sinun korotus on ok, koska datanomien normipalkka on arvioni mukaan 2000-3000eur/kk.

      • ituxi

        Kyllä olisi datanomi voinut enemmänkin pyytää korotusta. Itse olen keskiasteen it-koulutuksella (ja opintoja myös amk:ssa) saanut viime vuosina noin 3800 e/kk pk-seudulla.

        Nyt kyllä vaihdan työpaikkaa ja menen pk-seudun ulkopuolelle. Alkupalkaksi sovittu 3000 e/kk. Saas nähdä paljonko nousee palkka koeajan jälkeen. Vai nouseeko ollenkaan.


    • oletko pkseudulla?

      utelenpa vaa

    • mopopappa

      odota puolivuotta niin johan alkaa YT.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe