4viikkoa olen nyt laskenut painonvartijoiden pisteitä ja koko ajan paleltaa. voiko tämä liittyä jotenkin tähän laihduttamiseen??
paleltaa...
11
7166
Vastaukset
- koska
se meinaa sitä , että laihdut. Energiaa kuluu ja rasva palaa. Juo lämmintä teetä niin se helpottaa. Tsemmmppiä sulle.
- ja aina paleltaa!
Itse olen normaalipainoinen (170/52), ja minua paleltaa lähes jatkuvasti aina tilanteesta riippumatta. Minulla on aina vähintään yksi villapaita enemmän päälläni kuin kaikilla muilla, ja juon lämmintä teetä hyvin usein kotona ja töissä. En tiedä mistä palelu johtuu, mutta olen vähitellen tottunut siihen, ja oppinut suhtautumaan siihen paremmin.
- VarmaTieto
Joillakin auttaa pieni liikunnan lisäys. Liikunta virkistää/nopeuttaa hieman aineenvaihduntaa jonka seurauksena syntyy hieman lisää lämpöä. Liikunnan kuluttamat kalorit pitää syödä takaisin, ja syöminen virkistää/nopeuttaa hieman aineenvaihduntaa, jonka seurauksena syntyy hieman lisää lämpöä.
Saattaa olla pienestä kiinni:
- puolen tunnin lisäkävely
- yksi muna tai hedelmä tai vähäkalorinen viili
- lämpimämpi olo
-VT - edellinen paleleva
VarmaTieto kirjoitti:
Joillakin auttaa pieni liikunnan lisäys. Liikunta virkistää/nopeuttaa hieman aineenvaihduntaa jonka seurauksena syntyy hieman lisää lämpöä. Liikunnan kuluttamat kalorit pitää syödä takaisin, ja syöminen virkistää/nopeuttaa hieman aineenvaihduntaa, jonka seurauksena syntyy hieman lisää lämpöä.
Saattaa olla pienestä kiinni:
- puolen tunnin lisäkävely
- yksi muna tai hedelmä tai vähäkalorinen viili
- lämpimämpi olo
-VT...luultavasti ainakaan auta, koska pyöräilen vähintään 10-15km päivässä, säällä kuin säällä.
Mutta ehkä vielä pidän yllä toivoa paleltamattomista ajoista, ja yritän syödä noita suosittelemiasi juttuja. - VarmaTieto
edellinen paleleva kirjoitti:
...luultavasti ainakaan auta, koska pyöräilen vähintään 10-15km päivässä, säällä kuin säällä.
Mutta ehkä vielä pidän yllä toivoa paleltamattomista ajoista, ja yritän syödä noita suosittelemiasi juttuja.Jos et muuta liikuntaa harrasta päivän aikana, kuin tuon vajaan tunnin pyöräilyn, niin vähän voisi liikuntaa yrittää ainakin kokeeksi lisätä. Kokeile kuukausi ja tarkkaile itseäsi. Tarkkaile myös vaikutusta mahdolliseen väsymys/vireystilaan, niska/hartiakipuihin ym.
Tunti jotakin mukavaa, rentouttavaa, hieman sykettä nostavaa ja hengästyttävää. Vaihtoehtoja on miljoona. Tanssi, karate, kuntosali, nyrkkeily, uinti, kävely, hiihto, sulkapallo, juoksu, luistelu, jooga ym ym.
-VT - painoinen?
Painoindeksisi on 18, joten olet alipainoinen. Voisiko johtua siitä?
- liikuntaan
VarmaTieto kirjoitti:
Jos et muuta liikuntaa harrasta päivän aikana, kuin tuon vajaan tunnin pyöräilyn, niin vähän voisi liikuntaa yrittää ainakin kokeeksi lisätä. Kokeile kuukausi ja tarkkaile itseäsi. Tarkkaile myös vaikutusta mahdolliseen väsymys/vireystilaan, niska/hartiakipuihin ym.
Tunti jotakin mukavaa, rentouttavaa, hieman sykettä nostavaa ja hengästyttävää. Vaihtoehtoja on miljoona. Tanssi, karate, kuntosali, nyrkkeily, uinti, kävely, hiihto, sulkapallo, juoksu, luistelu, jooga ym ym.
-VTMinusta tuo tunnin päivittäinen pyöräily on jo ihan hyvä saavutus, ja varmasti enemmäin kuin keskivertoihminen liikkuu. Lisäksi sitten tietenkin kävelen kaikki lyhyemmät matkat, ja harrastan muutakin hyötyliikuntaa (esim portaiden kävely hissin tai liukuportaiden sijasta aina kun mahdollista jne).
Mutta suurin syy tuohon melko vähäiseen liikuntaan on tietenkin se, että teen niin pirusti töitä ettei liikuntaan ole aikaa, ellei sitä sitten ota nukkumisajasta. (Töihinlähtö aamulla klo 7, ja takaisin kotona olen aikaisintaan klo 20 illalla.) Mutta voisihan sitä kuitenkin yrittää kokeilla, vaikka sitten nukkumisajasta nipistämällä jos ei muuten onnistu... - alipainoinen.
painoinen? kirjoitti:
Painoindeksisi on 18, joten olet alipainoinen. Voisiko johtua siitä?
Olen kaikin puolin terve (jos palelua ei lasketa sairaudeksi :) ja sopusuhtainen. Jossain vaiheessa painoin 58 kiloa, ja silloin alkoi olo olla jo hieman pönäkkä, ja esim "jenkkakahvat" vyötäröllä erittäin näkyvät. Tämä 52kg on varmasti minulle ihan oikea paino.
Joidenkin ihmisten ruumiinrakenne on sellainen, että painoindeksi ei oikein kerro totuutta. (Myös toiseen suuntaan, eli joku voi näyttää täysin normaalilta ja sopusuhtaiselta, vaikka BMI alkaisikin olla ylipainon puolella.)
- anni
Monilla laihduttaminen aiheuttaa palelua silloin, kun laihdutetaan "liian nopeasti" eli liian suurilla energiavajeilla. Eli palelu voisi lakata, jos söisit vähän enemmän.
- painosta riippumatta
Palelin läskinä ja myös nyt normaali painoisena painoindeksi on 24. Jotkut ihmiset ovat vain viluisempia, kuin toiset. Ei muuta kun lämmintä päälle niin se siitä. Nukun yölläkin sukat jalassa.
- anni
Toki toisia paleltaa aina. Kyse olikin tapauksesta, jossa paleleminen alkaa laihdutuksen aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek195183Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5502633Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.192352Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1512220- 242007
- 821654
- 1461535
- 1271241
- 128946
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40899