toimistotyötä tekevälle keikkatyöläiselle?
mikä on hyvä liitto
14
1429
Vastaukset
- Pääoman omistaja
pelkkä työttömyyskassan jäsenyys riittää hyvin.
- työnantajan
Näköjään työnantaja on sitä mieltä, että sinua helpompi kusettaa, jos et liity ammattiliittoon
Tämä on tosiasia.. - en ole
työnantajan kirjoitti:
Näköjään työnantaja on sitä mieltä, että sinua helpompi kusettaa, jos et liity ammattiliittoon
Tämä on tosiasia..työnantaja vaan reipas työntekijä :)
- sinun.,..
en ole kirjoitti:
työnantaja vaan reipas työntekijä :)
Kukas sinun sopimus asiat neuvottelee.
Oletko niin reipas, että pystyt siihen yksin??
Epäilen, että et siihen pysty..Ja jos olet omasta mielestäsi niin "reipas", kuka sitten hoitaa ei reippaitten asiat?. Kaikki kun ei ole yhtä hyviä kuin sinä kuvittelet olevasi.. - Ammattiliitto OK
Ammattiliittoa ei korvaa mikään: ei työttömyyskassa neuvottele palkkoja ja työehtoja. Moni vain työttömyyskassaan kuuluva toteaa, ettei ammattiliitoista ole mitään hyötyä eikä kannata maksaa jäsenmaksua. Kyllä kannattaa, sanon minä. Jäsenmaksu tulee takaisin pelkästään palkoissa ja työehdoissa, jotka "hyödyttömät" ammattiliitot neuvottelevat työnantajat vastapuolenaan. Neuvottelepa ihan yksin samat ehdot; mikähän on looputulos. Tai tappale yksiksesi ongelmatilanteussa, joissa ammattiliitto tarjoaa tukea, neuvoja ja apua. Kaikki on niin suhteellista...
- jäsenyys
on paras vaihtoehto, minun mielestäni. Olen itse maksanut ja kuulunut ammattiliitoihin. Minut irtisanottiin raskauden aikana ja liittoni (TU) nosti kovan metelin. Pyörittelivät asiaa vuoden verran ja sitten päättivätkin pitää mölyt mahassaan. Eli en paljon hyötynyt maksamistani jäsenmaksuista liittoon. No, olen ollut kolme viikkoa työttömänä, mutta onneksi aloitan uuden työn huomenna. Päivärahahakemukseni käsittely vaan venyy ja venyy liitossa ja kyllä selityksiä löytyy. Itse aion erota TU:sta ja liittyä pelkästään johonkin työttömyyskassaan. Tee sinä oma valintasi parhaaksi katsomallasi tavalla, mutta itse en enää kallistu ay-liikkeiden tukemisee. Hyvää jatkoa!
- hoitaa
Kun eroat liitosta, niin kuka hoitaa sinun puolesta sopimus asiat??..
- hieno tuo liitto...
hoitaa kirjoitti:
Kun eroat liitosta, niin kuka hoitaa sinun puolesta sopimus asiat??..
No itsehän ne voi neuvotella. Eipä ole mikään kommariporukka vinkumassa jostain solidaarisuudesta. Työnantajamme olisi ollut valmis antamaan meillä tupoa korkeammat palkankorotukset, mutta ammattiliitto suostui pelkkiin tupo-korotuksiin solidaarisuudesta muita liiton ammattiosastoja kohtaan. Uskomatonta touhua, että liitto siis neuvotteli meidän palkat alemmaksi. Että semmosta...
- semmosta
hieno tuo liitto... kirjoitti:
No itsehän ne voi neuvotella. Eipä ole mikään kommariporukka vinkumassa jostain solidaarisuudesta. Työnantajamme olisi ollut valmis antamaan meillä tupoa korkeammat palkankorotukset, mutta ammattiliitto suostui pelkkiin tupo-korotuksiin solidaarisuudesta muita liiton ammattiosastoja kohtaan. Uskomatonta touhua, että liitto siis neuvotteli meidän palkat alemmaksi. Että semmosta...
**Työnantajamme olisi ollut valmis antamaan meillä tupoa korkeammat palkankorotukset, mutta ammattiliitto suostui pelkkiin tupo-korotuksiin solidaarisuudesta muita liiton ammattiosastoja kohtaan. Uskomatonta touhua, että liitto siis neuvotteli meidän palkat alemmaksi**
no mikä estää tätä teidän ns. työnantajaa nostaa se palkka sille luvatulle tasolle..
ai niin kun eihän se semmoisia edes luvannut.. - puhut,..
hieno tuo liitto... kirjoitti:
Miksi puhut täyttä potaskaa.
Kyllä tiedät,että liittojen neuvottelemat sopimukset taakaavat minimi tason, jota ei voi alittaa..
Miksi yrität noin alkeellista tarinaa syöttää..
- a. viossa
avioliitto ei olisi hassumpi
- pyhäpaperinpyörittäjä
Paperitöihin ryhtyvän kannattaa liittyä paperiliittoon.
- paperbackwriter
Papperiliitto oli 10 vuotta sitten pop ja hyvä, nyt siihen ei halua kuulua kukaan. Syynä Globalisaatio ja rahan valta, ei itse paperiliiton
Sanoo entinen paperiliittolainen
- AY-tiivi
Asuinpaikkakuntasi työttömien yhdistys voisi olla hyvä alku. Niin ja tietysti Loimaan YTK-kassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917495- 373987
- 453520
- 2372822
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402672- 452492
- 1322411
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292299Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212264- 451982