Puusepän palkka?

Ei ei ei

Paljon se puusepän palkka nyt sitten oikeasti on? Itse olen kuullut tietoja aloituspalkoista 7-9 e. Ja viiden vuoden työkokemuksella jotain 12. Eihän jollain 8e/h tule kuukaudessa kuin jotain 1200. Silloinhan melkein kannattaa jäädä työttömäksi. Lähihoitajatkin valittavat vajaa 1700 lähtöliksaa. Sehän on tuntipalkassa yli 10e. Itseä ei ainakaan nappais kamalasti tehdä 30v jotain sarjoja pölyssä 8e/h. Puuartesaaniksi opiskelen toista vuotta.

8

1964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naurata

Olen ollut alalla kolme vuotta eikä palkka vieläkään ole kuin 12,60 tunnilta. Lähtöpalkkani oli 7,50e ja olisi varmaan vieläkin jos en olisi jatkuvasti ruikuttanut lisää ja uhkaillut siirtyväni muualle töihin jollei palkka nouse. Kollegani aloitti samaan aikaan ja saa vain 9e, kun ei ole osannut vaatia kunnolla.

• työtäkin

mene kokeilemaan hoitoalaa niin näet millaista työ on..

• ei puuseppä

Miten voit olla varma että sairaanhoitajan työ on
        vaativampaa kuin puusepän,kumpi on pitempi koulutus.

• se tähän

kuuluu että kumpi on vaativampaa? En väitäkkään että puualalla olisi vaikeampaa. On päivänselvää että molemmat alat on ns. matalapalkka-aloja jotka ovat täysin aliarvostettuja, mikä taas johtuu liittojen edesottamuksista!

• eieieiei

Molemmissa hommissa on varmasti hyvät ja huonot puolet. Mutta kyllä esim. lastenhoitajan työ on suhteellisen kevyttä ruumiillisesti jos vertaa puusepän hommiin. Kaikki työhän pidemmän päälle kyllästyttää. Puualallalla kylläkin riskit ovat isommat esim. puupölyn ja kemikaalien aiheuttamat allergiat ja sairaudet, koneiden kanssa tapahtuvat onnettomuudet, isoja esineitä voi tippua päälle yms yms.

• Näin se on

niin ja esim lastenhoitaja joka tekee kevyttä työtä saa minimissään 1600e/kk. Sairaanhoitajat ja vanhuspuolen työntekijät saavatkin jo lähemmäs 1800e/kk. Tässähän ollaankin jo aika hyvillä palkoilla kun on kaikki vuorolisät yms. Kyllä se vissiin on puusepän firma perustettava tai oltava yksinkertaisesti helvetin lahjakas tienataakseen riittävästi.

• Puupää 1

Mulla palkka 13,50 e/h ja takana n. 17 v alan työtä.

• Anonyymi

Ammattimies ja palkka 12.50 tunti. Ei muita lisiä. Pitää lisäksi tehdä kaikenlaisia huoltotöitä ja mitä nyt pomolle tuleekin mieleen. Viikonloppuisin esim ja ilman lisäkorvauksia. No pakkohan ei olis mutta näin meillä alistuu kaikki.
      Ajattelin kouluttautua lähihoitajaksi ja erikoistua tiettyihin juttuihin ja paikkoihin. Palkka olis sellasta 2800 euroa kuussa. Homma tuntusi muutenkin ihan hyvältä jutulta ja töitä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe