Paljon se puusepän palkka nyt sitten oikeasti on? Itse olen kuullut tietoja aloituspalkoista 7-9 e. Ja viiden vuoden työkokemuksella jotain 12. Eihän jollain 8e/h tule kuukaudessa kuin jotain 1200. Silloinhan melkein kannattaa jäädä työttömäksi. Lähihoitajatkin valittavat vajaa 1700 lähtöliksaa. Sehän on tuntipalkassa yli 10e. Itseä ei ainakaan nappais kamalasti tehdä 30v jotain sarjoja pölyssä 8e/h. Puuartesaaniksi opiskelen toista vuotta.
Puusepän palkka?
8
2046
Vastaukset
- naurata
Olen ollut alalla kolme vuotta eikä palkka vieläkään ole kuin 12,60 tunnilta. Lähtöpalkkani oli 7,50e ja olisi varmaan vieläkin jos en olisi jatkuvasti ruikuttanut lisää ja uhkaillut siirtyväni muualle töihin jollei palkka nouse. Kollegani aloitti samaan aikaan ja saa vain 9e, kun ei ole osannut vaatia kunnolla.
- työtäkin
mene kokeilemaan hoitoalaa niin näet millaista työ on..
- ei puuseppä
Miten voit olla varma että sairaanhoitajan työ on
vaativampaa kuin puusepän,kumpi on pitempi koulutus. - se tähän
kuuluu että kumpi on vaativampaa? En väitäkkään että puualalla olisi vaikeampaa. On päivänselvää että molemmat alat on ns. matalapalkka-aloja jotka ovat täysin aliarvostettuja, mikä taas johtuu liittojen edesottamuksista!
- eieieiei
Molemmissa hommissa on varmasti hyvät ja huonot puolet. Mutta kyllä esim. lastenhoitajan työ on suhteellisen kevyttä ruumiillisesti jos vertaa puusepän hommiin. Kaikki työhän pidemmän päälle kyllästyttää. Puualallalla kylläkin riskit ovat isommat esim. puupölyn ja kemikaalien aiheuttamat allergiat ja sairaudet, koneiden kanssa tapahtuvat onnettomuudet, isoja esineitä voi tippua päälle yms yms.
- Näin se on
niin ja esim lastenhoitaja joka tekee kevyttä työtä saa minimissään 1600e/kk. Sairaanhoitajat ja vanhuspuolen työntekijät saavatkin jo lähemmäs 1800e/kk. Tässähän ollaankin jo aika hyvillä palkoilla kun on kaikki vuorolisät yms. Kyllä se vissiin on puusepän firma perustettava tai oltava yksinkertaisesti helvetin lahjakas tienataakseen riittävästi.
- Puupää 1
Mulla palkka 13,50 e/h ja takana n. 17 v alan työtä.
- Anonyymi
Ammattimies ja palkka 12.50 tunti. Ei muita lisiä. Pitää lisäksi tehdä kaikenlaisia huoltotöitä ja mitä nyt pomolle tuleekin mieleen. Viikonloppuisin esim ja ilman lisäkorvauksia. No pakkohan ei olis mutta näin meillä alistuu kaikki.
Ajattelin kouluttautua lähihoitajaksi ja erikoistua tiettyihin juttuihin ja paikkoihin. Palkka olis sellasta 2800 euroa kuussa. Homma tuntusi muutenkin ihan hyvältä jutulta ja töitä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718