Puusepän palkka?

Ei ei ei

Paljon se puusepän palkka nyt sitten oikeasti on? Itse olen kuullut tietoja aloituspalkoista 7-9 e. Ja viiden vuoden työkokemuksella jotain 12. Eihän jollain 8e/h tule kuukaudessa kuin jotain 1200. Silloinhan melkein kannattaa jäädä työttömäksi. Lähihoitajatkin valittavat vajaa 1700 lähtöliksaa. Sehän on tuntipalkassa yli 10e. Itseä ei ainakaan nappais kamalasti tehdä 30v jotain sarjoja pölyssä 8e/h. Puuartesaaniksi opiskelen toista vuotta.

8

1894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naurata

      Olen ollut alalla kolme vuotta eikä palkka vieläkään ole kuin 12,60 tunnilta. Lähtöpalkkani oli 7,50e ja olisi varmaan vieläkin jos en olisi jatkuvasti ruikuttanut lisää ja uhkaillut siirtyväni muualle töihin jollei palkka nouse. Kollegani aloitti samaan aikaan ja saa vain 9e, kun ei ole osannut vaatia kunnolla.

    • työtäkin

      mene kokeilemaan hoitoalaa niin näet millaista työ on..

      • ei puuseppä

        Miten voit olla varma että sairaanhoitajan työ on
        vaativampaa kuin puusepän,kumpi on pitempi koulutus.


      • se tähän

        kuuluu että kumpi on vaativampaa? En väitäkkään että puualalla olisi vaikeampaa. On päivänselvää että molemmat alat on ns. matalapalkka-aloja jotka ovat täysin aliarvostettuja, mikä taas johtuu liittojen edesottamuksista!


      • eieieiei

        Molemmissa hommissa on varmasti hyvät ja huonot puolet. Mutta kyllä esim. lastenhoitajan työ on suhteellisen kevyttä ruumiillisesti jos vertaa puusepän hommiin. Kaikki työhän pidemmän päälle kyllästyttää. Puualallalla kylläkin riskit ovat isommat esim. puupölyn ja kemikaalien aiheuttamat allergiat ja sairaudet, koneiden kanssa tapahtuvat onnettomuudet, isoja esineitä voi tippua päälle yms yms.


      • Näin se on

        niin ja esim lastenhoitaja joka tekee kevyttä työtä saa minimissään 1600e/kk. Sairaanhoitajat ja vanhuspuolen työntekijät saavatkin jo lähemmäs 1800e/kk. Tässähän ollaankin jo aika hyvillä palkoilla kun on kaikki vuorolisät yms. Kyllä se vissiin on puusepän firma perustettava tai oltava yksinkertaisesti helvetin lahjakas tienataakseen riittävästi.


    • Puupää 1

      Mulla palkka 13,50 e/h ja takana n. 17 v alan työtä.

    • Anonyymi

      Ammattimies ja palkka 12.50 tunti. Ei muita lisiä. Pitää lisäksi tehdä kaikenlaisia huoltotöitä ja mitä nyt pomolle tuleekin mieleen. Viikonloppuisin esim ja ilman lisäkorvauksia. No pakkohan ei olis mutta näin meillä alistuu kaikki.
      Ajattelin kouluttautua lähihoitajaksi ja erikoistua tiettyihin juttuihin ja paikkoihin. Palkka olis sellasta 2800 euroa kuussa. Homma tuntusi muutenkin ihan hyvältä jutulta ja töitä on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe