Puusepän palkka?

Ei ei ei

Paljon se puusepän palkka nyt sitten oikeasti on? Itse olen kuullut tietoja aloituspalkoista 7-9 e. Ja viiden vuoden työkokemuksella jotain 12. Eihän jollain 8e/h tule kuukaudessa kuin jotain 1200. Silloinhan melkein kannattaa jäädä työttömäksi. Lähihoitajatkin valittavat vajaa 1700 lähtöliksaa. Sehän on tuntipalkassa yli 10e. Itseä ei ainakaan nappais kamalasti tehdä 30v jotain sarjoja pölyssä 8e/h. Puuartesaaniksi opiskelen toista vuotta.

8

2193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naurata

Olen ollut alalla kolme vuotta eikä palkka vieläkään ole kuin 12,60 tunnilta. Lähtöpalkkani oli 7,50e ja olisi varmaan vieläkin jos en olisi jatkuvasti ruikuttanut lisää ja uhkaillut siirtyväni muualle töihin jollei palkka nouse. Kollegani aloitti samaan aikaan ja saa vain 9e, kun ei ole osannut vaatia kunnolla.

• työtäkin

mene kokeilemaan hoitoalaa niin näet millaista työ on..

• ei puuseppä

Miten voit olla varma että sairaanhoitajan työ on
        vaativampaa kuin puusepän,kumpi on pitempi koulutus.

• se tähän

kuuluu että kumpi on vaativampaa? En väitäkkään että puualalla olisi vaikeampaa. On päivänselvää että molemmat alat on ns. matalapalkka-aloja jotka ovat täysin aliarvostettuja, mikä taas johtuu liittojen edesottamuksista!

• eieieiei

Molemmissa hommissa on varmasti hyvät ja huonot puolet. Mutta kyllä esim. lastenhoitajan työ on suhteellisen kevyttä ruumiillisesti jos vertaa puusepän hommiin. Kaikki työhän pidemmän päälle kyllästyttää. Puualallalla kylläkin riskit ovat isommat esim. puupölyn ja kemikaalien aiheuttamat allergiat ja sairaudet, koneiden kanssa tapahtuvat onnettomuudet, isoja esineitä voi tippua päälle yms yms.

• Näin se on

niin ja esim lastenhoitaja joka tekee kevyttä työtä saa minimissään 1600e/kk. Sairaanhoitajat ja vanhuspuolen työntekijät saavatkin jo lähemmäs 1800e/kk. Tässähän ollaankin jo aika hyvillä palkoilla kun on kaikki vuorolisät yms. Kyllä se vissiin on puusepän firma perustettava tai oltava yksinkertaisesti helvetin lahjakas tienataakseen riittävästi.

• Puupää 1

Mulla palkka 13,50 e/h ja takana n. 17 v alan työtä.

• Anonyymi

Ammattimies ja palkka 12.50 tunti. Ei muita lisiä. Pitää lisäksi tehdä kaikenlaisia huoltotöitä ja mitä nyt pomolle tuleekin mieleen. Viikonloppuisin esim ja ilman lisäkorvauksia. No pakkohan ei olis mutta näin meillä alistuu kaikki.
      Ajattelin kouluttautua lähihoitajaksi ja erikoistua tiettyihin juttuihin ja paikkoihin. Palkka olis sellasta 2800 euroa kuussa. Homma tuntusi muutenkin ihan hyvältä jutulta ja töitä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      33
      1279
    2. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1085
    3. Tuleeko tästä

Enää mitään. Voiko mitään enää korjata?
      Ikävä
      104
      936
    4. 41000 kavallettu rahaa

uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.
      Pyhäjärvi
      35
      858
    5. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      56
      719
    6. Tietäisitpä vain mitä se

yksikin on susta puhunut :) j
      Ikävä
      42
      716
    7. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      48
      683
    8. Fantasioista

Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai
      Sinkut
      94
      662
    9. Se riisuu suosimasi paatoksen, paljastaa egosi tyhjäksi

Idän fisosofian vihaaja kirjoitti: "Muuten tämä idän-uskontojen mekaniikka hävitää ja hautaa tästä kaiken hyvän paatoks
      Hindulaisuus
      302
      656
    10. Olet sinä ihana

Muttei sua taida kiinnostaa muu kuin sun työ:(
      Ikävä
      29
      635
    Aihe