Paljon se puusepän palkka nyt sitten oikeasti on? Itse olen kuullut tietoja aloituspalkoista 7-9 e. Ja viiden vuoden työkokemuksella jotain 12. Eihän jollain 8e/h tule kuukaudessa kuin jotain 1200. Silloinhan melkein kannattaa jäädä työttömäksi. Lähihoitajatkin valittavat vajaa 1700 lähtöliksaa. Sehän on tuntipalkassa yli 10e. Itseä ei ainakaan nappais kamalasti tehdä 30v jotain sarjoja pölyssä 8e/h. Puuartesaaniksi opiskelen toista vuotta.
Puusepän palkka?
8
1977
Vastaukset
- naurata
Olen ollut alalla kolme vuotta eikä palkka vieläkään ole kuin 12,60 tunnilta. Lähtöpalkkani oli 7,50e ja olisi varmaan vieläkin jos en olisi jatkuvasti ruikuttanut lisää ja uhkaillut siirtyväni muualle töihin jollei palkka nouse. Kollegani aloitti samaan aikaan ja saa vain 9e, kun ei ole osannut vaatia kunnolla.
- työtäkin
mene kokeilemaan hoitoalaa niin näet millaista työ on..
- ei puuseppä
Miten voit olla varma että sairaanhoitajan työ on
vaativampaa kuin puusepän,kumpi on pitempi koulutus. - se tähän
kuuluu että kumpi on vaativampaa? En väitäkkään että puualalla olisi vaikeampaa. On päivänselvää että molemmat alat on ns. matalapalkka-aloja jotka ovat täysin aliarvostettuja, mikä taas johtuu liittojen edesottamuksista!
- eieieiei
Molemmissa hommissa on varmasti hyvät ja huonot puolet. Mutta kyllä esim. lastenhoitajan työ on suhteellisen kevyttä ruumiillisesti jos vertaa puusepän hommiin. Kaikki työhän pidemmän päälle kyllästyttää. Puualallalla kylläkin riskit ovat isommat esim. puupölyn ja kemikaalien aiheuttamat allergiat ja sairaudet, koneiden kanssa tapahtuvat onnettomuudet, isoja esineitä voi tippua päälle yms yms.
- Näin se on
niin ja esim lastenhoitaja joka tekee kevyttä työtä saa minimissään 1600e/kk. Sairaanhoitajat ja vanhuspuolen työntekijät saavatkin jo lähemmäs 1800e/kk. Tässähän ollaankin jo aika hyvillä palkoilla kun on kaikki vuorolisät yms. Kyllä se vissiin on puusepän firma perustettava tai oltava yksinkertaisesti helvetin lahjakas tienataakseen riittävästi.
- Puupää 1
Mulla palkka 13,50 e/h ja takana n. 17 v alan työtä.
- Anonyymi
Ammattimies ja palkka 12.50 tunti. Ei muita lisiä. Pitää lisäksi tehdä kaikenlaisia huoltotöitä ja mitä nyt pomolle tuleekin mieleen. Viikonloppuisin esim ja ilman lisäkorvauksia. No pakkohan ei olis mutta näin meillä alistuu kaikki.
Ajattelin kouluttautua lähihoitajaksi ja erikoistua tiettyihin juttuihin ja paikkoihin. Palkka olis sellasta 2800 euroa kuussa. Homma tuntusi muutenkin ihan hyvältä jutulta ja töitä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100