Paksut sukkahousut hajoaa heti?

risapöksy

Onko muilla ongelmaa, että paksut talvisukkahousut hajoavat melkein yhtä helposti tai väliin helpomminkin kuin ohuet 40 tai 20 denierin? Olen kokeillut monia eri merkkejä ja ostan yleensä numeron tai pari suuremmat kuin itse olen, jotta eivät venyisi niin paljon ja kestäisivät.. Mutta turha toivo. Yleensä parin - kolmen käyttökerran jälkeen haarasauma on ratkennut tai liki puhki kulunut. En edes liiku kamalasti ja käytän yleensä hametta, eli housut ei noita kuluta puhki.

Yleensä en raski kalliita sukkahousuja laittaa heti roskiin, vaan käytän vaikka haara onkin rikki (kun ei ole tapana vilautella hameen alta) ja pian hajoaa vyötärö, siis löystyy. Mitä ihmettä? Pesenkin ne ihan pesuohjeen mukaan ja pesupussissa vielä.

Mulla on tosiaan sukkahousuja vaikka kuinka montaa eri merkkiä ja yllättäen h&m:n sukkikset kestää kauiten ehjinä, niihin vain tulee ällöjä nyppyjä tosi nopeasti. Olisi kiva jos sukkahousut kestäisi edes yhden talven, vaan tuntuu kuukausikin olevan kova sana.. :/

Kenelläkään tietoa laadukkaammista? Saavat olla kalliitkin, jos ne varmasti pysyy ehjinä.

24

5156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuollaista!

      Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia haarasauman tai kulumisen kanssa, mutta ostankin aina omaa kokoani että haara nousee hyvin kohdalleen ja sukkaankin jää mielellään hieman löysää koska kyseessä on talvisukkahousut (lämmittää paremmin). Vyötärönauha on pettänyt ehkä vasta parin talven jälkeen, jos sukat on kestänyt sinne saakka.

      Enemmänkin on ollut ongelmana kuluminen puhki ensin varpaista ja sitten kantapäästä. Olen siis todella suurkuluttaja ja käytän läpi talven paksuja sukkahousuja riippumatta siitä onko hame vai housut (inhoan pitkiksiä). Tuo kuluminen johtuu siitä että ostan halvempia sukkahousuja, joista se akryyli tai puuvillaosuus kuluu ja polyamidi jää vain jäljelle.

      Viimeksi ostin Tarjoustalosta tarjouksessa olleet paksut sukkahousut ja näissä oli uusi vika. Varvassaumasta lähti silmäpako ja jouduin melkein heti parsimishommiin. Ostin kahdet ja molemmissa sama vika. Eli kyseessä oli huolimattomaton ompelutyö tehtaassa.

      Koska käytän paljon talvisukkahousuja, minulla on niitä aina iso varasto ja käytän yksiä enintään 2-3 päivää (jalka ei hikoile paljon talvella). Kun on "vaihtovaraa", ei tarvitse joka päivä olla sukkapyykillä.

      • Kaleviostaa

        Moi! jos sinulla olisi sukkiksia/sukkia kaupan. Minua kiinnostavat ostomielessä erilaiset naisten/tyttöjen nilkka-, polvi-, ylipolven sukat ja paksummat sukkikset. Stay upit eivät kiinnosta. Sukissa ei mustia, harmaita tai muita tummia. Sukkiksissa kaikki värit ovat ok. Myös rikkinäiset sukat ja sukkikset kelpaavat. Minun maili on: [email protected] Elikkä jos on kiinnostusta myydä niin laita viestiä. Yt. Kale


      • tuollaista
        Kaleviostaa kirjoitti:

        Moi! jos sinulla olisi sukkiksia/sukkia kaupan. Minua kiinnostavat ostomielessä erilaiset naisten/tyttöjen nilkka-, polvi-, ylipolven sukat ja paksummat sukkikset. Stay upit eivät kiinnosta. Sukissa ei mustia, harmaita tai muita tummia. Sukkiksissa kaikki värit ovat ok. Myös rikkinäiset sukat ja sukkikset kelpaavat. Minun maili on: [email protected] Elikkä jos on kiinnostusta myydä niin laita viestiä. Yt. Kale

        Luuletko että joku on säästellyt 9 vuotta sinua varten risoja sukkahousuja. Sattumalta minä olen kirjoittanut tuon viestin mihin vastasit eikä pieneen mieleenikään tule lähetellä vanhoja risoja sukkahousuja (joskin puhtaita!) jollekin fetistille seksivälineeksi.


      • OldTom
        tuollaista kirjoitti:

        Luuletko että joku on säästellyt 9 vuotta sinua varten risoja sukkahousuja. Sattumalta minä olen kirjoittanut tuon viestin mihin vastasit eikä pieneen mieleenikään tule lähetellä vanhoja risoja sukkahousuja (joskin puhtaita!) jollekin fetistille seksivälineeksi.

        Jospa Kalevi onkin himokas rättimattojen kutoja. Siihen tarkoitukseen tarvitaan värikästä materiaalia.


      • maijamehiläinen2
        tuollaista kirjoitti:

        Luuletko että joku on säästellyt 9 vuotta sinua varten risoja sukkahousuja. Sattumalta minä olen kirjoittanut tuon viestin mihin vastasit eikä pieneen mieleenikään tule lähetellä vanhoja risoja sukkahousuja (joskin puhtaita!) jollekin fetistille seksivälineeksi.

        Minä ainakin luulen että sinä nimenomaan mielelläsi olet myynyt fetisisteille sukkahousujasi. Asenteesi paljastaa jo sen ja mitäpä siinä on pahaa jos olet myynytkin. Saithan rahaa muutoin roskikseen menossa olleista sukkahousuistasi. Myitkö myös sukkiasi ? Ilmeisesti.


      • awewwaewaa
        maijamehiläinen2 kirjoitti:

        Minä ainakin luulen että sinä nimenomaan mielelläsi olet myynyt fetisisteille sukkahousujasi. Asenteesi paljastaa jo sen ja mitäpä siinä on pahaa jos olet myynytkin. Saithan rahaa muutoin roskikseen menossa olleista sukkahousuistasi. Myitkö myös sukkiasi ? Ilmeisesti.

        Jaaha ja sitten taas uusi vanhoihin viesteihin mieltynyt sekopääkirjoittaja.


    • talvikäytössä

      Kokeileppa ostaa ihan just oman kokoisesi, näin vyötärölle ja haaraan ei jää väljyyttä joka kuluttaa lähes "itse itseään". Kokeile myös pestä sukkiksesi käsin ilman huuhteluaineita vain liottaen, jolloin koneessa muun pyykin hankaava vaikutus jää pois. Älä myöskään kuivaa liian kuivassa, siis ei saunassa tai ihan patterin vieressä/päällä. Liian lämmin imee sukkisten kuiduista kosteutta, joka haperoittaa niitä.
      Itse en ole "himokäyttäjä", mutta silloin kun käytän sukkiksia niin huollon niitä näin. ja minun käytöllä ovat kestäneet vuosia... Ohuet sekä paksut.

    • Ovat kestäneet.

      Minulla on useammatkin kotimaiset paksut villa-
      sukkikset ja ne on kestäneet ihan hyvin. Samoin
      postimyynnistä tilaamani paksut sukkikset on
      olleet hyviä. Vain pari kertaa oli housuosa
      haarasta liian pieni jolloin se hajosi.
      Minä tosin vaihdan niitä pävittäin ja pesen heti
      hellävaroen.

      Noista yli 40 den, Wolfordit olleet ihan hyvät
      ja kestävät, vaikka pyöreyttä hieman on tullut
      vyötärölle. Jos sinua ei häiritse "isoäidin"
      aikainen ruskea väri, niin Mikkosen valmista-
      mista malleista löytyy niin lyhyille ja leveille kuin laihemmille ja pitkä säärisillekin sopivia
      malleja (60den). Väri vaan ei minua miellytä.

    • ehjäpöksy

      Hei! Anteeksi nolo kysymykseni, mutta onko lantiosi kovin leveä? Kun en keksi mitään muuta mikä niitä sukkiksia voisi kulutta... jos sukkikset joutuvat venymään paljon sivusuuntaan, ovat saumat varmaan kovilla. Tähän auttaisi varmaan toisenlaisen mallin kokeileminen, jospa jonkun valmistajan sukkiksissa olisi toisenlaiset mittasuhteet...?

      Minulla sukkikset menevät aina rikki reisien sisäpuolelta haarasauman läheltä. Olen todennut ongelman johtuvan siitä, että minulla on pitkät jalat, ja sukkikset venyvät aina tosi pahasti juuri yläpäästä (etenkin kun käytän niitä farkkujen alla). Tähän auttaa se että ostan kokoa isommat, ja muistan nykiä ne kunnolla ylös ihan jalasta asti, jottei kaikki kiristys kohdistu vain siihen yläpäähän. Toisin kun muut tässä ketjussa en siis suosittele "oman koon" ostamista, vaan isompien! (paitsi tietenkin jos ne isot ovat aivan liian isot)

      • risapöksy

        Siis tietty valitsen sukkahousut lantion koon mukaan ja olen sitten siihen lisännyt koon tai kaksi. Ei ne yleensä lantiolta tiukat ole. Nyt kun mietin, niin varmaan sukkahousujen pituus on se ongelma, noissa kun ei yleensä ole yhtään ylimääräistä, hyvä kun ylös asti riittävät. Varmaan se venytys sitten rikkoo haarasauman? Eli täytyy etsiä pidempiä. Kai niitä tehdään? Niissä pidemmissä voisi kai sitten kokeilla omaa kokoa. Mummonruskea ei oikein ole värini, mustat pitäisi olla.

        Vyötärön hajoamiselle en ole vielä syytä keksinyt, mutta se nyt onkin helpompi korjata.


      • jos ei
        risapöksy kirjoitti:

        Siis tietty valitsen sukkahousut lantion koon mukaan ja olen sitten siihen lisännyt koon tai kaksi. Ei ne yleensä lantiolta tiukat ole. Nyt kun mietin, niin varmaan sukkahousujen pituus on se ongelma, noissa kun ei yleensä ole yhtään ylimääräistä, hyvä kun ylös asti riittävät. Varmaan se venytys sitten rikkoo haarasauman? Eli täytyy etsiä pidempiä. Kai niitä tehdään? Niissä pidemmissä voisi kai sitten kokeilla omaa kokoa. Mummonruskea ei oikein ole värini, mustat pitäisi olla.

        Vyötärön hajoamiselle en ole vielä syytä keksinyt, mutta se nyt onkin helpompi korjata.

        XXL riitä! Minulla säären pituus haarasta lattiaan on 87cm. Käytän talvisukkiksissa mieluimmin kokoa XXL, mutta joidenkin valmistajien XL riittää myös. Numerokoot pitää olla vähinttän 48 tai suurempi. Vaatimuksenani on että haarakiilan reunasaumat (siis aina kunnollinen takakiila!) asettuvat napakasti haaraan.


      • ehjäpöksy
        jos ei kirjoitti:

        XXL riitä! Minulla säären pituus haarasta lattiaan on 87cm. Käytän talvisukkiksissa mieluimmin kokoa XXL, mutta joidenkin valmistajien XL riittää myös. Numerokoot pitää olla vähinttän 48 tai suurempi. Vaatimuksenani on että haarakiilan reunasaumat (siis aina kunnollinen takakiila!) asettuvat napakasti haaraan.

        Hei! Lisäisin vielä että olen kokoa 36, mutta käytän sukkahousuissa aina kokoa 40-44! "Oma" kokoni on kertakaikkiaan liian lyhyt (olen 170 cm ja pitkäjalkainen). Joo, uskon tosiaan että venytys on ongelman aiheuttaja! tarpeeksi isot sukkikset vaan käyttöön... niitä löytyy kyllä ihan esim suomalaiselta norlyniltä!


      • verrannollinen
        ehjäpöksy kirjoitti:

        Hei! Lisäisin vielä että olen kokoa 36, mutta käytän sukkahousuissa aina kokoa 40-44! "Oma" kokoni on kertakaikkiaan liian lyhyt (olen 170 cm ja pitkäjalkainen). Joo, uskon tosiaan että venytys on ongelman aiheuttaja! tarpeeksi isot sukkikset vaan käyttöön... niitä löytyy kyllä ihan esim suomalaiselta norlyniltä!

        Ymmärtääkseni sukkahousujen koko ja vaatekoko eivät ole samat. Usein sukkahousupakkauksessa on kokotaulukko, jossa sukkahousujen koko määräytyy painon ja pituuden mukaan. Muistaaksen tuo pituutesi 170 cm on reippaasti yläkantissa sukkiskokoon 40-44, mutta tarkista todellakin pakkauksen taulukosta. Minullakin on housukoko 44, mutta todellakin sukkahousut pitää olla vähintään 48, mieluummin isommat että ne ylettyvät ylös saakka ilman kauheaa kiristämistä. Mutta silloin sukkikset myös pysyvät ylhäällä koko päivän, eikä niitä tarvitse kiskoa välillä ylös.

        Minä käytän talvisukkahousuissa aivan muiden valmistajien sukkiksia. Norlynilta ei löydy todella paksuja sukkiksia, joilla tarkenisi kunnolla pakkasissa. Mutta esimerkiksi Kymen Sukalta löytyy paksuja sukkiksia isojakin kokoja.


      • Sukkisfani_2
        verrannollinen kirjoitti:

        Ymmärtääkseni sukkahousujen koko ja vaatekoko eivät ole samat. Usein sukkahousupakkauksessa on kokotaulukko, jossa sukkahousujen koko määräytyy painon ja pituuden mukaan. Muistaaksen tuo pituutesi 170 cm on reippaasti yläkantissa sukkiskokoon 40-44, mutta tarkista todellakin pakkauksen taulukosta. Minullakin on housukoko 44, mutta todellakin sukkahousut pitää olla vähintään 48, mieluummin isommat että ne ylettyvät ylös saakka ilman kauheaa kiristämistä. Mutta silloin sukkikset myös pysyvät ylhäällä koko päivän, eikä niitä tarvitse kiskoa välillä ylös.

        Minä käytän talvisukkahousuissa aivan muiden valmistajien sukkiksia. Norlynilta ei löydy todella paksuja sukkiksia, joilla tarkenisi kunnolla pakkasissa. Mutta esimerkiksi Kymen Sukalta löytyy paksuja sukkiksia isojakin kokoja.

        Oma kokemukseni on, että mukavuuden, istuvuuden ja kestävyyden kannalta kannattaa ostaa tarpeeksi isot sukkikset; mieluummin liian isot kuin pienet. Itse en koskaan ole törmännyt siihen, että pökät olisivat repeytyneet haaroista.

        Käsite ”paksu sukkahousu” on tietysti suhteellinen asia. Yleensä sukkikset luokitellaan niin, että kaikki yli 40 dernierin langoilla neulotut ovat nk. peittäviä sukkisia, esimerkiksi 50 denierin voi käsittää aika ”paksuiksi”.

        Näin olen Norlynin Micro 3D Opaque (50 den), Puuvilla Matta 3D (50 den), Rib Cotton (50 den) ja Wool Rib (70 den) lukeutuvat paksuihin. Vogue Groupin sivut kertovat, että vastaavasti Voguelta ja Amarilta on kultakin kuusi eri peittävää mallia, joukossa myös puuvillasta ja villasta tehtyjä sukkahousuja.

        Jos haluaa satsata mukavuuteen suosittelen saksalaisen Falken talvisukkahousuja, jotka ovat päältä merinovillaa ja sisältä puuvillaa. Ne ovat todella pehmeät ja hyvin muotoillut. Stockalla ne maksavat 30 euroa.


      • ajattelua
        Sukkisfani_2 kirjoitti:

        Oma kokemukseni on, että mukavuuden, istuvuuden ja kestävyyden kannalta kannattaa ostaa tarpeeksi isot sukkikset; mieluummin liian isot kuin pienet. Itse en koskaan ole törmännyt siihen, että pökät olisivat repeytyneet haaroista.

        Käsite ”paksu sukkahousu” on tietysti suhteellinen asia. Yleensä sukkikset luokitellaan niin, että kaikki yli 40 dernierin langoilla neulotut ovat nk. peittäviä sukkisia, esimerkiksi 50 denierin voi käsittää aika ”paksuiksi”.

        Näin olen Norlynin Micro 3D Opaque (50 den), Puuvilla Matta 3D (50 den), Rib Cotton (50 den) ja Wool Rib (70 den) lukeutuvat paksuihin. Vogue Groupin sivut kertovat, että vastaavasti Voguelta ja Amarilta on kultakin kuusi eri peittävää mallia, joukossa myös puuvillasta ja villasta tehtyjä sukkahousuja.

        Jos haluaa satsata mukavuuteen suosittelen saksalaisen Falken talvisukkahousuja, jotka ovat päältä merinovillaa ja sisältä puuvillaa. Ne ovat todella pehmeät ja hyvin muotoillut. Stockalla ne maksavat 30 euroa.

        Tuo määrittely että mikä on "paksu sukkahousu" on todellakin hyvin suhteellinen käsite. Joku sellainen, joka kulkee vielä pakkasessakin hameessa ja 15-20 den. sukkahousuissa voi pitää paksuna 40-60 den. sukkahousuja. Minusta nuo 40-70 den. on vain peittäviä ja paksuissa sukkahousuissa ei enää puhuta lainkaan deniereistä (taitaisi olla useampi sata).


      • kaleviostaa

        Moi! 9jos sinulla olisi sukkiksia/sukkia kaupan. Minua kiinnostavat ostomielessä erilaiset naisten/tyttöjen nilkka-, polvi-, ylipolven sukat ja paksummat sukkikset. Stay upit eivät kiinnosta. Sukissa ei mustia, harmaita tai muita tummia. Sukkiksissa kaikki värit ovat ok. Myös rikkinäiset sukat ja sukkikset kelpaavat. Minun maili on: [email protected] Elikkä jos on kiinnostusta myydä niin laita viestiä. Yt. Kale


    • Jorma U

      Itse käytän Norlynin70 denin puuvilla/lycra sukkiksia ja ainakin minulla ne on kestäneet hyvin. Ohuemmat 40 denin tuppaavat hajoamaan kantapäistä.Muutes ihan ok.

      • RilleRalle

        Tuota Jorma Uot.... nenko kyseessä ?


    • nylon10

      Minä käytän enimmäkseen ohkasia sukkahousuja talvellakin.
      Kesäisin myös Stay up sukkia.
      Hyvin on kestäneet ehjinä pesujenkin jälkeen ja pesupussissa pesty.
      Muutamia taitaa olla, missä varpaista tai muuten kantapäästä
      lähtenyt sukka osa purkautumaan.
      Ei ole vielä raaskinut poiskaan heittää

      Yhdet paksummat tuli nyt talvella kovien pakkasien
      aikaan ostettua.

      • Yks_nainen_vaan

        Aika vähäistä on käyttö jos noin pienellä valikoimalla selviää ja vieläpä ehjinä. Taidatkin olla mies etkä käytä päivittäin sukkahousuja. Kyllä minulla hajoaa sukkahousut varpaista ja kantapäistä viimeistään viikossa (paksut kestää useamman talven). Sukkahousut on käyttötavaraa eikä niitä säästellä, energiajätteeseen vaan kun hajoaa. Paksumpia (ehjänä säilyneitä) taitaa olla useita kymmeniä (en ole koskaan laskenut).


      • nylon10

        Aivan oikein olen mies ja päivittäin käytän sukkahousuja. En tiedä miten sitten saan kestämään ehjinä.


      • Suberduber

        Jep, ei keskustelua ilman transuja...


    • Marilynilta

      Kokeile Marilyn Keep Heat 80 den sukkahousuja.

    • Liivate

      Jööö!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      690
      5294
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      157
      3337
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2583
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      101
      1409
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe