Selluliitti veks

elluska--

Voiko stepperillä saada selluliitin katoamaan (tai edes vähenemään) reisitä ja pepusta? Ostin viikko sitten hobbarista twist stepperin ja olen nyt tehnyt 30-40 min päivittäin raskaimmalla teholla. Lisäksi myös kuivaharjaan ongelma-alueita päivittäin...Selluvoiteet olen päättänyt unohtaa kokonaan, koska niistä ei ole mitään hyötyä (kokemusta on)!Olen myös muuttanut ruokavaliota aika lailla ja vettä juon päivittäin enemmän kuin ennen. Olen muuten normaali vartaloinen, mut sellua on tullu pillereiden syönnin myötä. Elikkä onko kellään kokemuksia stepperin vaikutuksesta selluliittiin?

10

4347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tania Dania

      Koska selluliitti on rasvaa niin eikö kannattaisi polkea sillä stepperillä kevyellä vastuksella rivakkaa vauhtia (ja tietysti juoda vettä suorituksen aikana).
      Pieni vastus, rivakka vauhti =kaloreita palaa enemmän ja vielä kun tekee harjoituksen ennen aamiaista (=tyhjään vatsaan); elimistö polttaa rasvaa.

      Itselläni ei vielä 4kk:ssa sellu sulanut ja steppailu katkesi joulun-uudenvuoden pyhiksi asti.. Valitettavasti inspis ei ole uudestaan iskenyt :(

      • voi miten pihalla olettekaan

        Eiköhän se kalorien kuluminen riipu ihan eniten siitä KUINKA KAUAN poljette sillä stepperillä. Ja tottakai isompi vastus polttaa enemmän energiaa, mutta sitä ei välttämättä jaksa yhtä pitkään polkea. Mitä korkeampi syke on, sitä enemmän energiaa kuitenkin palaa. Ja mitä rankempi treeni, sitä tehokkaampi on energian jälkipoltto eli kevyesti ketkutellen et polta treenin jälkeen niin tehokkaasti energiaa kuin jos tekisit kovemman treenin.

        Kaiken A ja O on kuitenkin ruokavalio. Ihan sama vaikka polkisit kolme tuntia stepperillä, jos ruokavalio ei ole kunnossa. Ja ruokavaliolla en tarkoita vain energian määrää, vaan myös ruoan terveellisyyttä ja tasapainoisuutta. Selluliitti ei ole vain rasvaa, vaan se on merkki siitä että kehon kuona-aineenvaihdunta ei toimi ja se taas on aina merkki huonosta ruokavaliosta. Enemmän kuituja, enemmän kasviksia, hedelmiä, marjoja ja paljon vettä. Unohtamatta proteiineja ja hyviä rasvoja.


      • Tania Dania
        voi miten pihalla olettekaan kirjoitti:

        Eiköhän se kalorien kuluminen riipu ihan eniten siitä KUINKA KAUAN poljette sillä stepperillä. Ja tottakai isompi vastus polttaa enemmän energiaa, mutta sitä ei välttämättä jaksa yhtä pitkään polkea. Mitä korkeampi syke on, sitä enemmän energiaa kuitenkin palaa. Ja mitä rankempi treeni, sitä tehokkaampi on energian jälkipoltto eli kevyesti ketkutellen et polta treenin jälkeen niin tehokkaasti energiaa kuin jos tekisit kovemman treenin.

        Kaiken A ja O on kuitenkin ruokavalio. Ihan sama vaikka polkisit kolme tuntia stepperillä, jos ruokavalio ei ole kunnossa. Ja ruokavaliolla en tarkoita vain energian määrää, vaan myös ruoan terveellisyyttä ja tasapainoisuutta. Selluliitti ei ole vain rasvaa, vaan se on merkki siitä että kehon kuona-aineenvaihdunta ei toimi ja se taas on aina merkki huonosta ruokavaliosta. Enemmän kuituja, enemmän kasviksia, hedelmiä, marjoja ja paljon vettä. Unohtamatta proteiineja ja hyviä rasvoja.

        .. Mulla oli sykemittari mukana harjoituksissa ja tuli todettua, että tuo kevyempi (siis ei siltikään LIIAN kevyt) vastus nopealla temmolla kuluttaa enemmän kaloreita, esim. minun 40-50min harjoittelu poltti n.700kcal jälkipolttona n.300kcal kun taar suurempi vastus ja 30min harjoitusta ei polttanut kuin 300-400kcal ilman jälkipolttokaloreita (tietysti se lihas niitä töitä tekee mikä ei näy sykemittarissa) mutta tämä nyt tuli vain testattua. Eli kirjoitin oman testauksen pohjalta ja plus sen mitä ohjekirjani kertoi.

        Kyllähän sulla voi ja saakin olla omia ajatuksia ja mielipiteitä mutta ei silti tarvitse tulla polkemaan toisten mielipiteitä maahan. Varsinkin jos ne on todettu ja testattu.


      • Tania Dania
        voi miten pihalla olettekaan kirjoitti:

        Eiköhän se kalorien kuluminen riipu ihan eniten siitä KUINKA KAUAN poljette sillä stepperillä. Ja tottakai isompi vastus polttaa enemmän energiaa, mutta sitä ei välttämättä jaksa yhtä pitkään polkea. Mitä korkeampi syke on, sitä enemmän energiaa kuitenkin palaa. Ja mitä rankempi treeni, sitä tehokkaampi on energian jälkipoltto eli kevyesti ketkutellen et polta treenin jälkeen niin tehokkaasti energiaa kuin jos tekisit kovemman treenin.

        Kaiken A ja O on kuitenkin ruokavalio. Ihan sama vaikka polkisit kolme tuntia stepperillä, jos ruokavalio ei ole kunnossa. Ja ruokavaliolla en tarkoita vain energian määrää, vaan myös ruoan terveellisyyttä ja tasapainoisuutta. Selluliitti ei ole vain rasvaa, vaan se on merkki siitä että kehon kuona-aineenvaihdunta ei toimi ja se taas on aina merkki huonosta ruokavaliosta. Enemmän kuituja, enemmän kasviksia, hedelmiä, marjoja ja paljon vettä. Unohtamatta proteiineja ja hyviä rasvoja.

        Nyt oli kyse vain STEPPERISTÄ. Ei mistään ruokaohjeista ja kysyjähän oli jo kertonut muuttaneensa ruokatottumuksia, joten miksi niitä enää paasaamaan.


      • elluska--

        Kiitos vastauksesta :)
        Niin..sitä olen itsekin vähän miettinyt, että pienempi vastus olisi ehkä tehokkaampaa sellulle. Mutta tossa mun stepperissä on sellanen askelkorkeuden säätö (ei siis varsinaista vastuksen säätöä), mutta mielestäni vastus suurenee askelkorkeuden myötä. Suurin askelkorkeus ei kuitenkaan minulle ole mikään kovin raskas...joten jos teen pienemmällä askelkorkeudella, niin tuntuu että tekemäni työ on "mennyt hukkaan". Millainen stepperi sinulla on ja kuinka usein/minkä aikaa harjoittelit sillä? Saitko mitään näkyviä tuloksia aikaan tuossa 4 kk:ssa?


      • Tania Dania
        elluska-- kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :)
        Niin..sitä olen itsekin vähän miettinyt, että pienempi vastus olisi ehkä tehokkaampaa sellulle. Mutta tossa mun stepperissä on sellanen askelkorkeuden säätö (ei siis varsinaista vastuksen säätöä), mutta mielestäni vastus suurenee askelkorkeuden myötä. Suurin askelkorkeus ei kuitenkaan minulle ole mikään kovin raskas...joten jos teen pienemmällä askelkorkeudella, niin tuntuu että tekemäni työ on "mennyt hukkaan". Millainen stepperi sinulla on ja kuinka usein/minkä aikaa harjoittelit sillä? Saitko mitään näkyviä tuloksia aikaan tuossa 4 kk:ssa?

        Kyllä se on niin että mitä suurempi liike sitä kovempi vastus. Mulla oli kans säätömahdollisuudet juuri askelkorkeuden mukaan eikä se nyt mahdottoman rankkaa ollut polkea kovallakaan vastuksella. Kovalla vastuksella tulee vain ongelmaksi saada syke nousemaan.

        Itse harjoittelin jokatoinen päivä 40-50min todella kovalla temmolla; hiki lensi jo 10minuutissa ja syke oli siinä missä pitikin. Viimeiset 5min oli loppuverryttelyä koska vauhti todellakin oli raju.
        En niistä näkyvistä tuloksista tiedä koska olin sitä ennen pudottanut painoa ruokavaliolla 12kg. Sen jälkeen seuraavat 3kg oli tiukassa ja aloitin tuon stepperiharjoittelun jonka avustuksella sain nekin kilot lähtemään. Vyötäröltä/lanteilta lähti muutama sentti ja pohkeista lähti 1cm.
        Lisäksi huomasin kuntoni nousevan ja näin pystyin lisäämään vastusta ja kuitenkin jaksoin saman ajan oikealla sykkeellä harjoitella. Sinunkin kannattaa ottaa sykemittari mukaan harjoitteluun. Siitä näet myös paljonko kalorien "jälkipolttoa" sinulla tulee.

        En usko, että sinun harjoittelusi menisi "hukkaan". Mikäli harjoitus ei tunnu missään, kokeile lisätä vauhtia ja pidä kova vauhti yllä 20-30min (tietenkin kuntosi mukaan). Mikäli vieläkään ei tule hiki tai et hengästy niin lisää seuraavalle kerralle pikkasen vastusta ja kokeile uudestaan nostaa tempo korkealle ja pitää se yllä. Mikäli tämäkään ei riitä, lisää taas vastusta jne. Mulla meni muutama kerta ennenkuin löysin sopivan vastuksen jolla saatoin aloittaa "todellisen" treenaamisen.

        Kaikki liikunta missä hengästyy ja tulee hiki niin on vain hyväksi ja nostaa kuntoa.


      • DAy
        elluska-- kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :)
        Niin..sitä olen itsekin vähän miettinyt, että pienempi vastus olisi ehkä tehokkaampaa sellulle. Mutta tossa mun stepperissä on sellanen askelkorkeuden säätö (ei siis varsinaista vastuksen säätöä), mutta mielestäni vastus suurenee askelkorkeuden myötä. Suurin askelkorkeus ei kuitenkaan minulle ole mikään kovin raskas...joten jos teen pienemmällä askelkorkeudella, niin tuntuu että tekemäni työ on "mennyt hukkaan". Millainen stepperi sinulla on ja kuinka usein/minkä aikaa harjoittelit sillä? Saitko mitään näkyviä tuloksia aikaan tuossa 4 kk:ssa?

        heippa elluska!

        Stepperiä vain pienellä vastuksella ja tiheempään. Selluliitti ei ole pelkkää rasvaa, vaan rasvapakkaumia, jotka kertovat verenkiertohäiriöstä. Eli pepussa ei kierrä veri, koska istuu päivät töissä ja puuduttaa peppua. Pienet toistot takaavat verenkierron nopeutumista pakaralihaksiin. Tietenkin on tärkeää kasvattaa lihaksia jotta rasva palaa, mutta selluliittiä vastaan on muitakin keinoja kuin pelkkä liikunta. En halua vaikuttaa viisastelijalta, mutta olethan kokeillut jo näitä : sauno usein (saunassa kannattaa hieroa ongelma-alueita), pidä talvella lämpimästi päällä, koska selluliitti kerääntyy myös kylmästä. Hiero ja kuori ihoa. Kokeile suihkun yhteydessä suihkuttaa todella kylmää ja kuumaa vettä selluliittikohtiin vuorotellen, tämä parantaa verenkiertoa. Kannattaa myös jumpata töissä istuessa huomaamattomasti pakaralihaksia, ihan verenkierronkin takia.. jäykistele niitä kirjoitustöiden ohessa!! Näillä neuvoilla minä itse olen selluliitistä voitolla.


      • uutta minulle
        DAy kirjoitti:

        heippa elluska!

        Stepperiä vain pienellä vastuksella ja tiheempään. Selluliitti ei ole pelkkää rasvaa, vaan rasvapakkaumia, jotka kertovat verenkiertohäiriöstä. Eli pepussa ei kierrä veri, koska istuu päivät töissä ja puuduttaa peppua. Pienet toistot takaavat verenkierron nopeutumista pakaralihaksiin. Tietenkin on tärkeää kasvattaa lihaksia jotta rasva palaa, mutta selluliittiä vastaan on muitakin keinoja kuin pelkkä liikunta. En halua vaikuttaa viisastelijalta, mutta olethan kokeillut jo näitä : sauno usein (saunassa kannattaa hieroa ongelma-alueita), pidä talvella lämpimästi päällä, koska selluliitti kerääntyy myös kylmästä. Hiero ja kuori ihoa. Kokeile suihkun yhteydessä suihkuttaa todella kylmää ja kuumaa vettä selluliittikohtiin vuorotellen, tämä parantaa verenkiertoa. Kannattaa myös jumpata töissä istuessa huomaamattomasti pakaralihaksia, ihan verenkierronkin takia.. jäykistele niitä kirjoitustöiden ohessa!! Näillä neuvoilla minä itse olen selluliitistä voitolla.

        Kiitos vastauksestasi!

        Minulle tuli aivan uutena tietona, että selluliitti kerääntyy myös kylmästä...Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi.


    • kaikkea naistenlehtilogiikk...

      Mulla hävis selluliitit kun aloin syömään vähähiilihydraattisesti ja olen sentään kohta 40v. Eli paljon kasviksia ja rasvaa, proteiinia suhteessa omaan painoon. Ei mitään jauhotuotteita tai sokeria.

      Kannattaa lukea jokin Atkinsin kirja tai Montignacin tai South Beach tai Heikkilä... Ihan sama kunhan vain ymmärtää syömisen niksit. Enkä muuten ole ainoa tän huomannut, on karppipalstan yleinen naisten hehkutteluaihe. *rohkea rotan syö* ai niin ja painoa hävisi kymmenen kiloa =D

    • otsikko ja lue se

      selluliitti rasva joka toimii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe