tulkaa vapaasti kirjoittamaan mielipiteenne asiasta kuin asiasta.
KANSAN RADIO
70
3191
Vastaukset
- Catleija2
Kiitos aloituksestasi "tavallinen kansalainen"-heh :). Mielessäni on ollut avata Ularadio, kun tuntuu että ulalla tässä välillä on oltu.
- iloinen kansalainen
oli jo hartaasti odotettukin,kansa ilotsemaan tai purnaamaan!!
- uzma-m
iloinen kansalainen kirjoitti:
oli jo hartaasti odotettukin,kansa ilotsemaan tai purnaamaan!!
aloitukset katoaa ennekuin ehti vastaamaan,miksi poistetaan aloitus,tuntuu kuin joku tarayttais nyrkilla pain naamaa kun viesti katoaa,ihmettely palstalle yritetaan antaa tekohengitysta,poisteaan suuri joukko viesteja,mitas pahaa minakin kirjoitin?
Ihmettely tuli punaiseen pisteeseen ja siis PISTE. - Catleija2
uzma-m kirjoitti:
aloitukset katoaa ennekuin ehti vastaamaan,miksi poistetaan aloitus,tuntuu kuin joku tarayttais nyrkilla pain naamaa kun viesti katoaa,ihmettely palstalle yritetaan antaa tekohengitysta,poisteaan suuri joukko viesteja,mitas pahaa minakin kirjoitin?
Ihmettely tuli punaiseen pisteeseen ja siis PISTE.Sinua uzma-m harmittaa nuo poistot, minusta saman tekevää. Meni siellä minunkin, sama se. Mutta nythän on taas tänne yläpäähän tullut uusia aloituksia.
Toivon monenlaisia aiheita sekä aiheettomia, vakavia, asiapitoisia, hyväntuulista huulenheittoa, tietopuolisia niitä tietokone ja digiasioita, luontoaiheita, muotia elämänviisautta.
Paljon on puhumista. Kun vaan syntyy vapaa ilmapiiri, ettei tarvitse pelätä. Se aiheuttaa estoja aremmille ainakin ja kyllästymistä. - uzma-m
Catleija2 kirjoitti:
Sinua uzma-m harmittaa nuo poistot, minusta saman tekevää. Meni siellä minunkin, sama se. Mutta nythän on taas tänne yläpäähän tullut uusia aloituksia.
Toivon monenlaisia aiheita sekä aiheettomia, vakavia, asiapitoisia, hyväntuulista huulenheittoa, tietopuolisia niitä tietokone ja digiasioita, luontoaiheita, muotia elämänviisautta.
Paljon on puhumista. Kun vaan syntyy vapaa ilmapiiri, ettei tarvitse pelätä. Se aiheuttaa estoja aremmille ainakin ja kyllästymistä.en pariin paivaan lukenut palstaa joten en tieda mita siella kirjoitettiin.
Suomessa on helmikuu ja kohta kai kanto hanget,voi,voi jos kerran viela paasis helmikuiselle hiihtoladulle!Koskas on laskiainen? - Kalle-Aaretti
uzma-m kirjoitti:
Ihmettely tuli punaiseen pisteeseen ja siis PISTE.Demommaan, elä kratiaan, elä bilimaniaan. Tottahan toki pitää poistella kommentteja vääristä sanonnoista.
Väärät sanonnan väärien ihmisten sanomina rassaavat Suomen kansan moraalia, ja siksi ne pitää poistaa.
- naapurin tyttö
Tämä' aihe ei ole kenellekään liian vaativa käsitellä. Voi kirjoittaa siististi mitkä juttu milloinkin mieleen juolahtaa.
Tänään on siis helmikuun eka päivä, koulusta muistan laulun:
"Helmikuu on tullut,
tulleet valkohanget,
pakkasherra nurkissa jo paukuttaa.
Kaikki jotka elää
unestansa herää,
suksin kelkoin hangelle he kiiruhtaa...".
Kuinka moni omistaa sukset?
Hiihdätkö, murtsikkaa - perinteinen vai luistelu tyyli.
Lasketteletko mutkamäkeä?
Muistatko ne suloiset pyllähdykset lapsuudesta kun hiihtoa harrastit. Silloin oli miltei pakko viedä sukset kouluun ja osallistua koulujen välisiin hiihtokilpailuihin.- Hintriika1
Viimeiset sukset jäivät 60-luvulla anopin luo, kun lähdin perheineni Etelä-Suomen piipahdukselle, joka kesti lähes 40 vuotta. Mutta toki pyllähdykset ovat mielessä säilyneet.
Lapsuuden muistoista tuli mieleen luistelun opettelu. Perin joskus alle kouluikäisenä veljeltäni ruuvarit. Perintöön kuului myös ylisuuret monot, joihin ruuvarit kiinnitettiin.
Monojen väljyydestä johtuen oli laitettava jalkaan ensin pitkävartiset huopatosuut, jotka työnsin monoihin. Sitten suksisauvat (kävelysauvojen esiaste!) käteen ja (Oulussa) Laaniskan jäälle opettelemaan. Siinä sitä vasta pyllähdyksiä tuli! - Atolfia
Hintriika1 kirjoitti:
Viimeiset sukset jäivät 60-luvulla anopin luo, kun lähdin perheineni Etelä-Suomen piipahdukselle, joka kesti lähes 40 vuotta. Mutta toki pyllähdykset ovat mielessä säilyneet.
Lapsuuden muistoista tuli mieleen luistelun opettelu. Perin joskus alle kouluikäisenä veljeltäni ruuvarit. Perintöön kuului myös ylisuuret monot, joihin ruuvarit kiinnitettiin.
Monojen väljyydestä johtuen oli laitettava jalkaan ensin pitkävartiset huopatosuut, jotka työnsin monoihin. Sitten suksisauvat (kävelysauvojen esiaste!) käteen ja (Oulussa) Laaniskan jäälle opettelemaan. Siinä sitä vasta pyllähdyksiä tuli!nuo sinun ruuvarisi. Sellaiset oli minullakin. Ne olivat vain kiinnitettynä vanhoihin monoihin ja kävivät hyvin hokkareista.
Rikkaimmilla oli jo hokkarit ja vain hyvin harvalla kaunokkaat.
Eipä tuo kateeksi käynyt. Onnellisina opettelimme luistelemaan ja vielä tänäkin päivänä tuo luonnistaa, vaikkakin olen sentään saanut kaunoluistimet hankittua.
70-luvulla tyttäreni rikkoi Lapissa sukseni, enkä ole senjälkeen hiihtoa harrastanut. On kyllä monta kertaa käynyt mielessä, että pitäisi sukset hankkia, niin mukavalta tuo meno tuolla niityllä näyttää.
Mukavia juttutuokioita tämän Kansanradion parissa toivottaa
A t o l f i a!
- Fanni
Toisinaan näkee oudon avauksen, jolla ei ole mihinkään muuhun yhteyttä. Se jää kummittelemaan peikkona, epäsuosittuna. Mollottaa siinä nollineen nurkan taakse saakka. Syystä, ettei kirjoittaja liittynyt mielipiteineen varsinaiseen ketjuun, joka lie jo myöhemmin liian härskinä poistettu.
Harkintaa, harkintaa me harkintakyvyttömätkin tarvitsemme ja valtavan itsekritiikin avatessamme aiheen, josta muut eivät ymmärrä enempää kuin sika hopealusikasta. Ihmisten joukossa mesoessa tarvitaan älliä, sosiaalista taitoa.
Kuria oudoille nolla-avauksille.- ihmettelen vaan
toisille malliksi?Ainahan arvostella voi,pane itse paremmaksi.
- Miksi sinua haittaa
noin kovasti joku 0-avaus? Viekö liilaa tilaa?
Hölmömpää viestiä kuin sinun en ole lukenut. - avaushan
Miksi sinua haittaa kirjoitti:
Hölmömpää viestiä kuin sinun en ole lukenut.voi olla huomautus
asiasta
jota ei ole ymmärretty
ja siksi tarpeen.
PUOLUSTAA PAIKKAANSA
oikein hyvin. - 70-vuotinenkin
Hölmömpää viestiä kuin sinun en ole lukenut.Lataa täyttä laitaa sylkykuppinsa toisen niskaan, ressukka. Vaatii naapurin perustelemaan mielipidettään eikä oman viestinsä perustelusta ole mitään vastuuta. Funtsi ja perustele, on hyvä sääntö itsekullekin.
- Catleija2
avaushan kirjoitti:
voi olla huomautus
asiasta
jota ei ole ymmärretty
ja siksi tarpeen.
PUOLUSTAA PAIKKAANSA
oikein hyvin.Jos joku ei ymmärrä mihin otsikko kansanradio viittaa, ei ilmeisesti ole koskaan kuunnellut Radio Suomesta sunnuntaisin keskipäivällä tulevaa ohjelmaa.
Sinne kansalaiset soittavat milloin mistäkin asiasta, mikä on sydämellä. Siis toisin sanoen: ohjelma ei ole sidottu yhteen aiheeseen kuin harvoin. Kaksi toimittajaa juontaa ko. ohjelmaa. Se on ilmoitettu olevan ohjelma tosikoille ja veitikoille.
Joten suvaitsevaisuutta tosikoiltakin tälle ketjulle ja hyvää jatkoa. - ei ole sallittua
Hölmömpää viestiä kuin sinun en ole lukenut.Ottakaa hyvät ihmiset huomioon, ettei julkinen herjaaminen ole sallittu tälläkään palstalla. Tämähän menee lekkeripeliksi. Kellokkaatkin vain myötäilijöidensä mielipiteitä nuolevat.
Hupipalstahan tämä kuitenkin on. Mitä siivottomammin voi syleksiä, sitä parempi ! - ymmällänsä
ei ole sallittua kirjoitti:
Ottakaa hyvät ihmiset huomioon, ettei julkinen herjaaminen ole sallittu tälläkään palstalla. Tämähän menee lekkeripeliksi. Kellokkaatkin vain myötäilijöidensä mielipiteitä nuolevat.
Hupipalstahan tämä kuitenkin on. Mitä siivottomammin voi syleksiä, sitä parempi !valistakaa nyt vähän tämmöistä satunnaista kävijää, kkuka on kukin täällä!
ymmällänsä kirjoitti:
valistakaa nyt vähän tämmöistä satunnaista kävijää, kkuka on kukin täällä!
rätinkiä kun minä sinä hän.Alat vain kertoilla mitä olet mieltä vaikka e,u, hyvyydestä.Tai onko lehmän maito terveellisempää kun viini.
Kun kukaan ei kysy mitään niin ei voi vatstakkaan.
Muuten huomaan että suomi24,mainostaa piilomainonnasti miten hauskaa on matkustaa etelämeren saarille.Sain tänää rehellisen vasteuksen eräältä joka on paljon matkustanut kylläkin vähempisaattoinen,siksi vastauskin on luotettava.sano Sitä kun tarpeeksi kulukee matkoilla niin ei haluta ennää.Haluttaa olla kotona rauhassa.pääsky kirjoitti:
rätinkiä kun minä sinä hän.Alat vain kertoilla mitä olet mieltä vaikka e,u, hyvyydestä.Tai onko lehmän maito terveellisempää kun viini.
Kun kukaan ei kysy mitään niin ei voi vatstakkaan.
Muuten huomaan että suomi24,mainostaa piilomainonnasti miten hauskaa on matkustaa etelämeren saarille.Sain tänää rehellisen vasteuksen eräältä joka on paljon matkustanut kylläkin vähempisaattoinen,siksi vastauskin on luotettava.sano Sitä kun tarpeeksi kulukee matkoilla niin ei haluta ennää.Haluttaa olla kotona rauhassa.Olet joskus ennenkin käyttänyt. Se ei ilmeisesti tarkoita 'vähäosaista', vaan - luulisin - vähemmän ymmärtävää. Olenko käsittänyt oikein?
satu kirjoitti:
Olet joskus ennenkin käyttänyt. Se ei ilmeisesti tarkoita 'vähäosaista', vaan - luulisin - vähemmän ymmärtävää. Olenko käsittänyt oikein?
tarkoittaa järjeltään vähemmälle jäänyt.Siksi minä ajattelen että vastaus ja lausahdus jonka se sanoo on totta.Koska ei ole oppinut valehtelemaan.
Emmehän mekään suoraan valehtele mutta helpommin erehdytämme jos se palvelee omia toiveita.
Tai olemme niin höynättyjä etteme huomaa miten meitä höynätään.menikö aivot kippuraan.- selkeätä
pääsky kirjoitti:
tarkoittaa järjeltään vähemmälle jäänyt.Siksi minä ajattelen että vastaus ja lausahdus jonka se sanoo on totta.Koska ei ole oppinut valehtelemaan.
Emmehän mekään suoraan valehtele mutta helpommin erehdytämme jos se palvelee omia toiveita.
Tai olemme niin höynättyjä etteme huomaa miten meitä höynätään.menikö aivot kippuraan.Noinhan asia on varmaan, kuin tuossa alkukappaleessasi selitit.
- ymmällänsä
Minnekäs täältä katosi ne aamuiset ketjut, joissa vanhat konkarit selvittivät välejään?. Olisi hyvä tietää taustoja, niin osais suhtautua...
- Valitse Pyykkäri
Venlastiina kirjoitti:
Kannattaako sitä paitaansa joka pyykkiin pistää?
Näissä pyykeissä paitasi menee liemeksi, jos heität sen taitamattomien lipeätä käyttävien pyykkäreiden pyykkiin. He ovat touhulla ja itsetietoisina pesevänsä, mutta tulos on kamala, sillä ei tunneta aih(n)etta, menetelmää eikä pyykkäämiseen liittyvää. Ovat lisäksi aina oikeassa.
Valitse Pyykkäri kirjoitti:
Näissä pyykeissä paitasi menee liemeksi, jos heität sen taitamattomien lipeätä käyttävien pyykkäreiden pyykkiin. He ovat touhulla ja itsetietoisina pesevänsä, mutta tulos on kamala, sillä ei tunneta aih(n)etta, menetelmää eikä pyykkäämiseen liittyvää. Ovat lisäksi aina oikeassa.
Nyt pitäisi kuulema Jari Litmaselle saada PATSAS
Lahteen!!!!!!
Minun puolestani laittakoot vaikka kuinka monelle patsaita,kunhan niitä ei laiteta veromarkoilla.muori67 kirjoitti:
Lahteen!!!!!!
Minun puolestani laittakoot vaikka kuinka monelle patsaita,kunhan niitä ei laiteta veromarkoilla.jalkapallo patsas.Ettei unhotu urheilu.Jos komea urheilijan vartalo ja pikku bikinit niin se käy patsaasta.
- mieltä
muori67 kirjoitti:
Lahteen!!!!!!
Minun puolestani laittakoot vaikka kuinka monelle patsaita,kunhan niitä ei laiteta veromarkoilla.ja kulmani kohosivat... Vitsinhän tuon täytyy olla, tuumasin.
- helmik.1
mieltä kirjoitti:
ja kulmani kohosivat... Vitsinhän tuon täytyy olla, tuumasin.
Tieliikenteessä tänään. Murheellisten laulujen maa tää Suomi.
- Atolfia
mieltä kirjoitti:
ja kulmani kohosivat... Vitsinhän tuon täytyy olla, tuumasin.
totisinta totta. Urheiluseura hanketta hoitaa ja kuulin radiosta, että Litmanen suhtautuu patsashankkeeseen myötämielisesti.
Verorahoja siihen ei käytetä, vaan kerätään ilmeisesti kansalaisilta.
Juu, kyllä patsaita pitää olla.
- naapurin tyttö
En oikein ymmärrä tätä digi-aikaan siirtymistä ja digiboxien vouhotusta. Joka Luojan päivä informoidaan kuinka monesta taloudesta vielä puuttuu digi-boxi, ja miten koulutetaan väkeä digi-boxien käyttöön.
Minulla on ollu digi-boxi jo usean vuoden ajan, ei se ole sen kummempi laite kun TV:kään.
Sitten se toinen juttu, miksi ihmisten pitäisi se hankkia väen vängällä? Hoitaisi Yle ensin TV-ohjelmat katsottaviksi, nythän sieltä tulee vain
uutisia, säätiedotuksia, ruuanlaittoa ja urheilua joka tuutista.
Elokuvat murhia, sotia, epäsiveellistä elämää, siis niitä iän ikuisia kliseitä kyllästymiseen saakka.
Mitkä ohjelmat on kohdennettu ikäihmisille se viimeinenkin "Vierivät kivet" lopetettiin, eihän vanhat tarvitse omia ohjelmia vaikka he juuri olisivat suurin katsojakunta. Nyt Töllö kiinni ja DVD:t käyttöön, valitaan oman makuset katsottavat ja ne ei sisällä sotia ja murhia.
Onkohan ne mustavalkoiset 50 -60v sitten filmatut elokuvat tarkoitettu eläkeläisille.En ole tosin nähnyt mustavalkoisia suomalaisia kun filmissä, onko niiden näyttämisen tarkoitus opettaa sitä globalisoitumista eläkeväelle?- Se letkauttelu
ylinäyttelemisen lisäksi etoo.
Englantilaisista sarjoista pidän. - uzma-m
Se letkauttelu kirjoitti:
ylinäyttelemisen lisäksi etoo.
Englantilaisista sarjoista pidän.siina oli minun kaikkien aikojen suosikkini.Katselisin mita tahansa Suomi leffaa jos vain niita naytettais taalla.
- uninen ukkeli
nukuttaa nukuttaa mut ei painu luomet kiinni,tuijotan kattoon,kuka neuvois kunnon konstin,apua unettomuuteen?
mutta sillä saattaa painua niin syvälle uneen että sielu lähtee lentelemään.Kerron sen kuitenki koska se on edullista valtiolle kun ei tarvitse maksaa eläkettä.(vitsi)Olen kokeillut sitä joskus.
Kun panet silmät kiinni ja rentoudut, alat sitten katselemaan silmäluomien kuvioita.Silmät ummessa voi katsella.Kinnität katseesi johonkin kuvioon ja keskityt sitä seuraamaan.
Toinen nukuttava konsti on.Maatessa purista käsi nyrkkiin ja purista nyrkkiä.Löysää sitten rennoksi.Samoin toisella kädellä.Toista näitä.
Kolmas nukuttava on lue rukouksia pitkiä ja mitä vain.Alkaa nukuttaa.- Atolfia
pääsky kirjoitti:
mutta sillä saattaa painua niin syvälle uneen että sielu lähtee lentelemään.Kerron sen kuitenki koska se on edullista valtiolle kun ei tarvitse maksaa eläkettä.(vitsi)Olen kokeillut sitä joskus.
Kun panet silmät kiinni ja rentoudut, alat sitten katselemaan silmäluomien kuvioita.Silmät ummessa voi katsella.Kinnität katseesi johonkin kuvioon ja keskityt sitä seuraamaan.
Toinen nukuttava konsti on.Maatessa purista käsi nyrkkiin ja purista nyrkkiä.Löysää sitten rennoksi.Samoin toisella kädellä.Toista näitä.
Kolmas nukuttava on lue rukouksia pitkiä ja mitä vain.Alkaa nukuttaa.hyvä neuvo, nimittäin tuo rukouksien lukeminen.
Minulla on tapana hiljaa mielessäni lukea kaikki osaamani iltarukoukset ja jos eivät ne riitä, muistelen kaikki mahdolliset iltalaulutkin.
Kyllä se vaan tuo uni tulla tupsahtaa jossain välissä. Lampaita ei ainakaan kannata laskea.
Minä olin kerran laskenut 3659 valkeaa lammasta ja olin juuri nukahtamaisillani, kun siihen hyppäsi 3660.lammas, ja se oli musta!- Likka321
Atolfia kirjoitti:
hyvä neuvo, nimittäin tuo rukouksien lukeminen.
Minulla on tapana hiljaa mielessäni lukea kaikki osaamani iltarukoukset ja jos eivät ne riitä, muistelen kaikki mahdolliset iltalaulutkin.
Kyllä se vaan tuo uni tulla tupsahtaa jossain välissä.Lapsena opittujen virsien sanat ovat rauhoittavia ja saavat tyyntymään uneen.Varsinkin työaikana heräilin aamuyöstä ja aloin mielessäni veisata , siis todella sävelkulku ja tahti olivat läsnä.Yöllinen vakiovirteni on vanha körttivirsi 361:
"Koska valaissee kointähtönen mua köyhää kerjääjää?
Koska päättyy matka yöllinen, on yhä hämärää?
Taivaalle nostan yhtenään katseeni kaipaavan.
Valoa jos en näekään, sen tiedän koittavan." - uzma-m
Venlastiina kirjoitti:
Lampaita ei ainakaan kannata laskea.
Minä olin kerran laskenut 3659 valkeaa lammasta ja olin juuri nukahtamaisillani, kun siihen hyppäsi 3660.lammas, ja se oli musta!mitas se tarkoittaa syntipukkiako?Olen monasti ihmetellyt miksi musta on pahan vari,mustakissa taikauskoisille tietaa jotain negatiivista.Minusta musta on lammin vari,valkoinen on kylmavari,miksihan valkoinen on siveydenvari?
- Likka321
uzma-m kirjoitti:
mitas se tarkoittaa syntipukkiako?Olen monasti ihmetellyt miksi musta on pahan vari,mustakissa taikauskoisille tietaa jotain negatiivista.Minusta musta on lammin vari,valkoinen on kylmavari,miksihan valkoinen on siveydenvari?
Syntipukkiahan se musta lammas minunkin mielestäni tarkoittaa, joukosta erottuvaa, esim. puhutaan perheen mustasta lampaasta. Musta värinä tavallaan hautaa muut värit, se yhdistetään pimeyteen , suruun, pahuteenkin, myös äärimmäisyyteen.Noituus on mustaa, pimeyden voimat.Meillä musta on surun väri, joissakin kulttuureissa valkea.Viattomuuteen valkea mielestäni liittyy siten, että valkeassa vaatteessa näkyvät kaikki tahrat selvästi.Valkoinen heijastaa valoa, musta imee sen.Valkea, valo, valkeus -positiivisia sanoja.
- uzma-m
Likka321 kirjoitti:
Syntipukkiahan se musta lammas minunkin mielestäni tarkoittaa, joukosta erottuvaa, esim. puhutaan perheen mustasta lampaasta. Musta värinä tavallaan hautaa muut värit, se yhdistetään pimeyteen , suruun, pahuteenkin, myös äärimmäisyyteen.Noituus on mustaa, pimeyden voimat.Meillä musta on surun väri, joissakin kulttuureissa valkea.Viattomuuteen valkea mielestäni liittyy siten, että valkeassa vaatteessa näkyvät kaikki tahrat selvästi.Valkoinen heijastaa valoa, musta imee sen.Valkea, valo, valkeus -positiivisia sanoja.
esim.leski pukeutu valkoisiin ja hautais saattuuet yleensa pukeutuvat valkoisiin tai hyvin vaaleisiin,nain taalla.Tyypillinen morsiuspuku on kullalla kirjailtu punainen silkki puku,nykyaan ne ovat minkavarisia tahansa mutta ei valkoinen tai musta.
Minun omat lempivarini ovat turkoosi,tummansininen,vaaleanharmaa, vaalea ruskeanpunainen ja musta. - Catleija2
uzma-m kirjoitti:
esim.leski pukeutu valkoisiin ja hautais saattuuet yleensa pukeutuvat valkoisiin tai hyvin vaaleisiin,nain taalla.Tyypillinen morsiuspuku on kullalla kirjailtu punainen silkki puku,nykyaan ne ovat minkavarisia tahansa mutta ei valkoinen tai musta.
Minun omat lempivarini ovat turkoosi,tummansininen,vaaleanharmaa, vaalea ruskeanpunainen ja musta.Jollakin matkoistani opas sanoi, että täällä surun väri on keltainen. Nyt en muista mikä maa se oli. Olikohan se Marokko?
- itsesuggestion
käyttäjä. Ajattelen jalkojani ja käsiäni vuorollaan miten rennot, vähitellen yhä rennommat ne ovat,kunnes en jaksa liikauttaakkaan niitä. Tavaalisisesti olen nukahtanut kesken hoidon.
itsesuggestion kirjoitti:
käyttäjä. Ajattelen jalkojani ja käsiäni vuorollaan miten rennot, vähitellen yhä rennommat ne ovat,kunnes en jaksa liikauttaakkaan niitä. Tavaalisisesti olen nukahtanut kesken hoidon.
MINÄKIN UNENPÄÄSTÄ AIKA USEIN SAAN unenpäästä kiinni.kävin aikoinaan sellaisessa jumppa ryhmässä missä aina lopuksi rentouduttiin ja siellä välillä rupesi jopa kuorsaus kuulumaan.
harvoin pääsen loppuun rentoutuksessa kun jo nukahdan.- Autosuggestio
itsesuggestion kirjoitti:
Sanottiin Maist. J Fahlerin aikoina. AD/HD:laisena minulla on heikko keskittymiskyky.
Mm. varhain aamuyöstä sovelsin oppimaani tekniikkaa. Hengitin hapekasta huoneilmaa.
Nukkuma-aikaa oli poikkeuksellisesti vain vajaa tunti aikaa ajoon lähtöön. Silti nukuin kellonsoittoon.
Miten olet omaksunut "itsesuggestion" rentoutustekniikkasi?
Suomessakin on kymmeniätuhansia erilaisista univaikeksista kärsiviä.
Heille luonnollinen ja lääkkeetön itsesuggestio olisi tervetullut medoti. Autosuggestio kirjoitti:
Sanottiin Maist. J Fahlerin aikoina. AD/HD:laisena minulla on heikko keskittymiskyky.
Mm. varhain aamuyöstä sovelsin oppimaani tekniikkaa. Hengitin hapekasta huoneilmaa.
Nukkuma-aikaa oli poikkeuksellisesti vain vajaa tunti aikaa ajoon lähtöön. Silti nukuin kellonsoittoon.
Heille luonnollinen ja lääkkeetön itsesuggestio olisi tervetullut medoti.Tiesittekö että tuleva muoti on väljää.Ei enää ahtaita vaatteita vihjeeksi nyt saa housut leventää jo hyvissä ajoin.Sivuilta vain neule auki ja siihen kymmenen senttiä jotain kangasta lisää.Menevät ainakin ukoiluhousuina.
Tämä tiukka muoti on kaupastakin poistanut päälle mahtuvat vaatteet.
Meillä on lumituiskunnut päivän ja lauhtunut ilma.Likka321 kirjoitti:
Lapsena opittujen virsien sanat ovat rauhoittavia ja saavat tyyntymään uneen.Varsinkin työaikana heräilin aamuyöstä ja aloin mielessäni veisata , siis todella sävelkulku ja tahti olivat läsnä.Yöllinen vakiovirteni on vanha körttivirsi 361:
"Koska valaissee kointähtönen mua köyhää kerjääjää?
Koska päättyy matka yöllinen, on yhä hämärää?
Taivaalle nostan yhtenään katseeni kaipaavan.
Valoa jos en näekään, sen tiedän koittavan."unen näillä konsteilla vaan vieläkö lisää tahdot.
- itsesuggestiota
Autosuggestio kirjoitti:
Heille luonnollinen ja lääkkeetön itsesuggestio olisi tervetullut medoti.neuvottiin en muista missä, mutta keskittymällä ajattelemaan vaikka toista jalkaa,se uskoo kun uskottelee sen olevan rento. Lihakset voi olla jännityksessä vaikka koko yön jos niitä ei narraa
rentoutumaan. Autosuggestio kirjoitti:
Heille luonnollinen ja lääkkeetön itsesuggestio olisi tervetullut medoti.Hankipa korvalappustereot ja rentoutumiskasetti.
Gooleta, niin varmaankin löydät.
Itse olin kerran Pasi Koivusen rentoutumiskurssilla. En ole mitenkään turhan herkkähermoinen, mutta niin kävi, että heti ensi yrittämällä rentouduin niin että valahdin tuolilta pöydän alle!
Oliskohan syynä ollut tiedostamaton väsymys kiireisen työpäivän jälkeen, alkoholilla ei ainakaan ollut osuutta asiaan.
Joka tapauksessa olen hankkinut hänen kasettinsa. Vuosiin en ole sitä tarvinnut. Muistin sen vasta nyt, ja kun seuraavan kerran tappelen unettomuuden kanssa, otan sen ja korvalappustereot petikaveriksi.- itsesuggestio
Venlastiina kirjoitti:
Hankipa korvalappustereot ja rentoutumiskasetti.
Gooleta, niin varmaankin löydät.
Itse olin kerran Pasi Koivusen rentoutumiskurssilla. En ole mitenkään turhan herkkähermoinen, mutta niin kävi, että heti ensi yrittämällä rentouduin niin että valahdin tuolilta pöydän alle!
Oliskohan syynä ollut tiedostamaton väsymys kiireisen työpäivän jälkeen, alkoholilla ei ainakaan ollut osuutta asiaan.
Joka tapauksessa olen hankkinut hänen kasettinsa. Vuosiin en ole sitä tarvinnut. Muistin sen vasta nyt, ja kun seuraavan kerran tappelen unettomuuden kanssa, otan sen ja korvalappustereot petikaveriksi.kiitos vihjeestä! Mielestäni yksi tehovaikutus on sillä että ajatukset menevät pois omista muhreista. Sekin yaatii harjoittelua. Useamman tunnin rento yöuni lisää voimia kummasti.
- itsesuggestio
pääsky kirjoitti:
Tiesittekö että tuleva muoti on väljää.Ei enää ahtaita vaatteita vihjeeksi nyt saa housut leventää jo hyvissä ajoin.Sivuilta vain neule auki ja siihen kymmenen senttiä jotain kangasta lisää.Menevät ainakin ukoiluhousuina.
Tämä tiukka muoti on kaupastakin poistanut päälle mahtuvat vaatteet.
Meillä on lumituiskunnut päivän ja lauhtunut ilma.miehillekin housut joissa on reilu yläosa ja väljät lahkeet on hyvät vaikka en mikään rimppakinttu olekaan, Henkseleillä ne pysyvät jalassa, rento olo on pääasia. Että muotiakin vielä. :=)))
itsesuggestio kirjoitti:
miehillekin housut joissa on reilu yläosa ja väljät lahkeet on hyvät vaikka en mikään rimppakinttu olekaan, Henkseleillä ne pysyvät jalassa, rento olo on pääasia. Että muotiakin vielä. :=)))
että mistään ei kiristä.Housut tulee vyötärölle asti eivätkä jää navan alapuolelle.
Tosissaan se muotinäytöksessä niin puhui.- napapaitoihin kyllästynyt
pääsky kirjoitti:
että mistään ei kiristä.Housut tulee vyötärölle asti eivätkä jää navan alapuolelle.
Tosissaan se muotinäytöksessä niin puhui.Ja ihanat isot neuleet tulevat taas muotiin. Oikein sormet syyhyy, pitäisiköhän lähteä ostamaan neulelankoja puseroon
Muistatte varmaan 70-luvun, silloin kärvistelimme samantapaisissa piukoissa paidoissa ja lantiohousuissa. Etu oli tietysti siinä mielessä puolella, että olimme itsekin nuoria. Muistan paitapuserot mitkä kiristivät kainaloista niin, että illalla oli punaiset hiertymät. Napituskin niin tiukka, että poksahtivat itse auki. Tästä aiheutui ikimuistoinen nolo tilanne kun paitapuseroni napit olivat auenneet ruuhkabussissa, enkä huomannut mitään. Mulkoilin kyllä vihaisesta minua tuijottavaa miestä. Bussissa noustessa huomasin, että puseroni oli auki napaan asti, no olihan alla rintsikat. - uninen ukkeli
pääsky kirjoitti:
unen näillä konsteilla vaan vieläkö lisää tahdot.
mut tuo vanhojen miesten vaiva,kolmesti kiiruusti vessaan,ja vaikka kuinka veisais ja laskis valkosii tai mustii lampait niin unta ei saa uudestaan.
uninen ukkeli kirjoitti:
mut tuo vanhojen miesten vaiva,kolmesti kiiruusti vessaan,ja vaikka kuinka veisais ja laskis valkosii tai mustii lampait niin unta ei saa uudestaan.
Kuka lie kodin, kaupungin löytänytkään,
joka säilyä voisi maan päällä.
Ilo hetkessä häipyvi maailman tään,
kuni kuihtuvi kukkanen täällä.
Surutonta, ah, täällä ei majaa saa,
sinne kiirehdin, missä on toivoni maa,
lepo suloinen missä mun kätkee.
Toivoni maa= unten maa {Nukku-Matteineen}.
{Muistamisvarauksella taas, en viitsi tarkistaa.
Virren numeroakaan en muista, se dynastia tai azaleia varmaan.}- uneton ukkeli
satu kirjoitti:
Kuka lie kodin, kaupungin löytänytkään,
joka säilyä voisi maan päällä.
Ilo hetkessä häipyvi maailman tään,
kuni kuihtuvi kukkanen täällä.
Surutonta, ah, täällä ei majaa saa,
sinne kiirehdin, missä on toivoni maa,
lepo suloinen missä mun kätkee.
Toivoni maa= unten maa {Nukku-Matteineen}.
{Muistamisvarauksella taas, en viitsi tarkistaa.
Virren numeroakaan en muista, se dynastia tai azaleia varmaan.}et siit on apua,auttaiskohan paremmin jos tulisit viereeni.
- Voin tulla. näin virtuaalis...
uneton ukkeli kirjoitti:
et siit on apua,auttaiskohan paremmin jos tulisit viereeni.
pitää sinua kädestä, silittää tukkaasi ja hyvin hiljaa hyräillä tuon laulun kauniin sävelen
lähellä kasvojasi.
Mikään ei nukuta paremmin kuin toisen ihmisen hengitys kasvoillasi.
Hyvää yötä, herätään aamulla iloisina. Satu*. Voin tulla. näin virtuaalis... kirjoitti:
pitää sinua kädestä, silittää tukkaasi ja hyvin hiljaa hyräillä tuon laulun kauniin sävelen
lähellä kasvojasi.
Mikään ei nukuta paremmin kuin toisen ihmisen hengitys kasvoillasi.
Hyvää yötä, herätään aamulla iloisina. Satu*.kuinka kaksi päätä vierekkäin silittelevät toistensa tukkaa.
Vaikka olisikkin joku vieressä valvoin minäkin pari tuntia.Kuu mollottaa pyöreänä kun katsoo ikkunasta.
Luin muutaman luvun kirjasta Valamon Vanhuksen kirjeitä Isä Johannes tehnyt kirjan.Niin hyviä ohjeita.
Sanoo ajatuksista esim.on kolmenlaisia ajatuksia,yhdet enkelien lähettämiä hyviä ajatuksia.
Toiset omia ajatuksia ja kolmannet pahojen henkien lähettämiä ajatuksia.
Sitten jäin miettimään että mitkä omista ajatuksista ovat pahojen henkien lähettämiä.Löysin niitä enemmän kun kolmasosan.
Voitte miettiä itse kukananne montako osaa on kutakin ajatusta itsellä.Siinä kyllä saatta mennä unet.Seurauksista tietää kenen ajatuksen mukaan on toiminut.napapaitoihin kyllästynyt kirjoitti:
Ja ihanat isot neuleet tulevat taas muotiin. Oikein sormet syyhyy, pitäisiköhän lähteä ostamaan neulelankoja puseroon
Muistatte varmaan 70-luvun, silloin kärvistelimme samantapaisissa piukoissa paidoissa ja lantiohousuissa. Etu oli tietysti siinä mielessä puolella, että olimme itsekin nuoria. Muistan paitapuserot mitkä kiristivät kainaloista niin, että illalla oli punaiset hiertymät. Napituskin niin tiukka, että poksahtivat itse auki. Tästä aiheutui ikimuistoinen nolo tilanne kun paitapuseroni napit olivat auenneet ruuhkabussissa, enkä huomannut mitään. Mulkoilin kyllä vihaisesta minua tuijottavaa miestä. Bussissa noustessa huomasin, että puseroni oli auki napaan asti, no olihan alla rintsikat.jollakin jälestäpäin.Oli munullakin auennut yksi tiukalla oleva nappi että näkyi vain rintsikat.Tannsseissa mutta yhden pelin verran.
Ootetaanhan kesää niin nähdään onko muotitoimittajien puheisiin taikaa.
Nyt ovat pojat pipo päässä sisällä ja ulkona avopäin.Näinkin pakkasella voi olla joku ilman lalkkia.Nuorena ei kireys haittaa mutta vanhempana kaipaa kauppoihin muutakin kun putkihihoja.
Nytkin on marimekkokuvioinen poolousero oottamasa että huoliiko miniät laihempina vaan laajennanko vähän joka puolelta .Minulta se kyllä käy.
- uzma-m
Ruotsissa on kuulemma myynnissa senioiri kannykka yli 55vuotiaille.Joko Nokialla on sellainen myynnissa?Minakin haluaisin sellaisen jossa on isommat nappaimet ja jota vois pimealla kayttaa taskulamppuna ja nayttais kellonajan pimeassa,ym muita uudistuksia.
- seniori mobile
ja hyvin toimii,suosittelen muillekin.
muttei siinä ole taskulamppua.Sanon sitä pöljän pojan kännyksi.Kevytkin se on.
Mitään känykkää en saata pitää kauan korvalla alkaa tulla korvasta jotain.Sillä sellainen vaikutus.Terveellisempi oli se tavallinen puh.
- Catleija2
Pitkästä, pitkästä aikaa joku virus tekee minussa työtään. Eilen illalla alkoi viluttamaan, kädetkin aivan jääkilikkana. Tänään kurkku karhea,pärskyttää ja nenä valuu ja kutittaa. Ei jaksa mitään. Mustaviinimarjamehua litkin lämpimikseni. Toivon, ettei pahenisi. Onkohan tämmöistä liikkeellä nyt. Jostain luin, ett A-influenssaa jo olisi liikkeellä. Se onkin sitten jo kova tauti. Tänä vuonna en ottanut rokotusta, laiskuuttani.
ps. tämmöinen juttu ei täytä mielipidekirjoituksen eikä keskustelun mittaa. Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, onko liikkeellä tämmöistä.- Hintriika1
En osaa vastata kysymykseesi, mutta toivotan pikaista paranemista. Pidän peukkuja, ettei se ei ole sitä oikeaa influenssaa.
Minulla oli jokin aika sitten kamala köhä ja kurkku kuin raastinrauta. Se kesti aikansa ja ohi meni ilman muita vaivoja. (Minä kävin influenssarokotuksessa.) - Catleija2
Hintriika1 kirjoitti:
En osaa vastata kysymykseesi, mutta toivotan pikaista paranemista. Pidän peukkuja, ettei se ei ole sitä oikeaa influenssaa.
Minulla oli jokin aika sitten kamala köhä ja kurkku kuin raastinrauta. Se kesti aikansa ja ohi meni ilman muita vaivoja. (Minä kävin influenssarokotuksessa.)Tiedätkös mikä hyvä puoli tässä on. Ei tarvitse lähteä kuntojumppaan huomenna, saa laiskotella hyvällä omalla tunnolla. Kunhan ei pahaksi äityisi.
- uzma-m
Catleija2 kirjoitti:
Tiedätkös mikä hyvä puoli tässä on. Ei tarvitse lähteä kuntojumppaan huomenna, saa laiskotella hyvällä omalla tunnolla. Kunhan ei pahaksi äityisi.
ihmiselle vaarallista infulenssaa on todettu ihan tassa lahella,joten meilla meniin kanan syonti lakkoon.
Catleija no teilla ei ainakaan ole viela lintuinfulennssa vaaraa,pikaista paranemista sinulle ja laiskottele nyt hyvalla omalla tunnolla. - *jemina
Catleija2 kirjoitti:
Tiedätkös mikä hyvä puoli tässä on. Ei tarvitse lähteä kuntojumppaan huomenna, saa laiskotella hyvällä omalla tunnolla. Kunhan ei pahaksi äityisi.
Flunssaa on liikkeellä on ainakin Turun seudulla. Meillä on sairastanut koko suku vauvasta vaariin.
Silmä-, korva-, nielu- ja keuhkoputkentulehdus peräjälkeen. Kukaan meistä ei ole selvinnyt ilman antibioottikuuria. Itse sain kylmää viikko kuurin loppumisen jälkeen ja sairastuin uudelleen.
Neljä viikkoa on mennyt ilman kuntojumppaa, en uskalla mennä tässä kunnossa.
Nyt on vitamiineja joka lähtöön, kyllä harmittaa, koko kuukausi on mennyt ”ketuille”. Ja kyseessä on vain tällainen flunssa. Paranemisia sinulle! Catleija2 kirjoitti:
pieni sairastunut.Toivottavasti paranet sitä on liikkeellä.Kuorossa oli minun vieressä niin flunssanen nainen että sen olisi pitänyt olla kotona.
Sanoi että oli kamalan kova ja kovat kroput on syönyt että pääsee liikkeelle.Syytti sitä kun oli ottanut syksyllä sen rokotteen.Että mikä on hyvä.Minä otan aina joka syksy rokotteeen enkä ole sairastanut flunnssia.
Juo Mustaherukka ja syö mustikoita tai marjoja.
Nauti levosta ja lepää vaikka et aina nauttisikkaan.toivon että paranet.- Catleija2
*jemina kirjoitti:
Flunssaa on liikkeellä on ainakin Turun seudulla. Meillä on sairastanut koko suku vauvasta vaariin.
Silmä-, korva-, nielu- ja keuhkoputkentulehdus peräjälkeen. Kukaan meistä ei ole selvinnyt ilman antibioottikuuria. Itse sain kylmää viikko kuurin loppumisen jälkeen ja sairastuin uudelleen.
Neljä viikkoa on mennyt ilman kuntojumppaa, en uskalla mennä tässä kunnossa.
Nyt on vitamiineja joka lähtöön, kyllä harmittaa, koko kuukausi on mennyt ”ketuille”. Ja kyseessä on vain tällainen flunssa. Paranemisia sinulle!Minä lienen pääsen vähemmällä kun *jeminan porukka, sillä virusarmeija jyllää minun nokassani. Se juoksee kuin Voitto Hellsten ja tukkeutuu välillä. Vähän korvissakin tuntui niin hain nuhatippoja, jotta pysyisi korvat auki eivätkä tulehtuisi.
Pakasteesta olen keitellyt mustiaviinimarjoja ja tehnyt mehua.Minä olen tosi harvoin edes nuhassa.
Käymmeköhän samassa paikassa jumppaamassa? - Fanni
Catleija2 kirjoitti:
Minä lienen pääsen vähemmällä kun *jeminan porukka, sillä virusarmeija jyllää minun nokassani. Se juoksee kuin Voitto Hellsten ja tukkeutuu välillä. Vähän korvissakin tuntui niin hain nuhatippoja, jotta pysyisi korvat auki eivätkä tulehtuisi.
Pakasteesta olen keitellyt mustiaviinimarjoja ja tehnyt mehua.Minä olen tosi harvoin edes nuhassa.
Käymmeköhän samassa paikassa jumppaamassa?Kahden viikon ajan olen kotiin muurautunut. Ei jumppaan, ei ihmisten ilmoille. Ei ole influessaa. Tosin olen ottanut syksyllä rokotteen. Jäsenet kangistuvat. Ensi viikolla pakkasta uhmaten jumppaamaan. Ystävättären tauti uusiutui siellä, kun lähti liian äkkiä ulos ja jumpalle.
- Catleija2
Fanni kirjoitti:
Kahden viikon ajan olen kotiin muurautunut. Ei jumppaan, ei ihmisten ilmoille. Ei ole influessaa. Tosin olen ottanut syksyllä rokotteen. Jäsenet kangistuvat. Ensi viikolla pakkasta uhmaten jumppaamaan. Ystävättären tauti uusiutui siellä, kun lähti liian äkkiä ulos ja jumpalle.
Kyllä vanhemman ihmisen kunto menee nopeasti alas flunssastakin. Maanantaista lähtien olen joutunut olemaan sisällä ja tuntuu että olen aivan nuupahtanut. Väsymys on ollut kova, mutta onneksi voi ottaa kevyesti. Ei ole pakko mitään tehdäkään. Kaiken uhallakin lähden tänään ulos pienelle kävelylle, kun tuntuu ettei tauti enää pahemmaksi tule.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462544
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312207- 792118
- 951946
- 321682
- 121516
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?251274Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181155