ketä kannattaa äänestää. Ehdokkaiden suhtautuminen paljastaa kaksinaismoraalin. Eläkeläisten ääniä kalastellaan estoitta vaikka tiedetään oman puolueen suhtautuvan kielteisesti työeläkeindeksin epäoikeudenmukaisuuden korjaamiseen. Tehkääpä hyvät eläkeläiset oikeita valintoja!
Katsokaapa Ylen vaalikoneesta
15
959
Vastaukset
"Oman" kansanedustajani kanssa olimme vain 70-prosenttisesti samaa mieltä.
Tosin oli muutamia kysymyksiä,joihin jouduin miettimään, minkä kahdesta vaihtoehdosta valitsen. Olisi ehkä pitänyt miettiä vieläkin perusteellisemmin, sillä juuri nämä olivat niitä erimielisyyksiä!
Kun vielä luin ehdokkaani perustelut, olinkin samaa mieltä kuin ehdokas.
Mielenkiintoinen kokemus.- elakepappa
miksi ei 100% eläkeasiasta? Kerropa tarkemmin - kiinnostaa muitakin. Itse äänestän vain 100% tukea eläkeläisille antavan.
- Rahat loppuu
elakepappa kirjoitti:
miksi ei 100% eläkeasiasta? Kerropa tarkemmin - kiinnostaa muitakin. Itse äänestän vain 100% tukea eläkeläisille antavan.
Vaikka joku mitä lupaisi, niin muut on saatava samalle kannalle.
Mistä otat rahat, kun ja jos saat eläkkeet nousemaan. HUOM. Se on ihan hyvä asia, jota en toki vastusta, mutta keneltä tai miltä se on pois? Terveydenhoidosta? elakepappa kirjoitti:
En maininnut, missä kysymyksissa ehdokkaani mielipiteet poikkesivat minun mielipiteistäni.
Eläkeasioissa ei eroavuutta ollut. Niissä olemme ehdokkaani kanssa sataprosenttisesti samaa mieltä jopa tärkeysjärjestystä myöten.
Koska olen useamman vaalikauden ajan seurannut hänen toimintaansa eduskunnassa, tiedän, että hänen vastauksensa oli rehellinen eikä vaalipropagandaa.
Vaalimainontaan en myöskään minä sotkeudu, joten etsi itse oma ehdokkaasi ja ota selvää, voiko valintaan luottaa.
Lykkyä tykö!- uusi laki laadittava
Rahat loppuu kirjoitti:
Mistä otat rahat, kun ja jos saat eläkkeet nousemaan. HUOM. Se on ihan hyvä asia, jota en toki vastusta, mutta keneltä tai miltä se on pois? Terveydenhoidosta?Ei ole laitaa enää...
- elakepappa
Rahat loppuu kirjoitti:
Mistä otat rahat, kun ja jos saat eläkkeet nousemaan. HUOM. Se on ihan hyvä asia, jota en toki vastusta, mutta keneltä tai miltä se on pois? Terveydenhoidosta?Eihän kansantuloa ole korvamerkitty siitä vain riistävät vahvat palkansaajien liitot leijonan osan. Voi myös kääntäen sanoa että eläkeläiset haluavat nykyista suuremman osan kansatulon noususta koska eläkkeitä on viimeiset vuodet käytännössä leikattu. Missä on päätetty että palkansaajille kuuluu näin suuri osuus.
Miksi sitten puolueet väittävät, että eläkerahat olisivat pois terveydenhoidosta, Se on sitä etupolitiikkaa, kaikkea ei pidä uskoa! - elakepappa
Venlastiina kirjoitti:
En maininnut, missä kysymyksissa ehdokkaani mielipiteet poikkesivat minun mielipiteistäni.
Eläkeasioissa ei eroavuutta ollut. Niissä olemme ehdokkaani kanssa sataprosenttisesti samaa mieltä jopa tärkeysjärjestystä myöten.
Koska olen useamman vaalikauden ajan seurannut hänen toimintaansa eduskunnassa, tiedän, että hänen vastauksensa oli rehellinen eikä vaalipropagandaa.
Vaalimainontaan en myöskään minä sotkeudu, joten etsi itse oma ehdokkaasi ja ota selvää, voiko valintaan luottaa.
Lykkyä tykö!Ihmetyttää vain se että puolueiden rivikansanedustajat ovat pääsääntöisesti eläkeläisten puolella.
Mutta puheenjohtajat Vanhasesta Heinäluomaan ja Kataiseen suhtautuvat negatiivisesti eläkkeiden korjaamiseen! Käykääpä YLE:n vaalikoneessa - hyvin paljastava paikka. - ihmeellistä
elakepappa kirjoitti:
Ihmetyttää vain se että puolueiden rivikansanedustajat ovat pääsääntöisesti eläkeläisten puolella.
Mutta puheenjohtajat Vanhasesta Heinäluomaan ja Kataiseen suhtautuvat negatiivisesti eläkkeiden korjaamiseen! Käykääpä YLE:n vaalikoneessa - hyvin paljastava paikka.ääniä kalastellessa sanotaan se, mitä äänestäjä haluaa kuulla. Uskoo ken tahtoo.
- elakepappa
ihmeellistä kirjoitti:
ääniä kalastellessa sanotaan se, mitä äänestäjä haluaa kuulla. Uskoo ken tahtoo.
Minusta tämä väärän tiedon antaminen murentaa koko vaalijärjestelmää. Puoluedemokratia ei ole oikeata demokratiaa. Ei ihme että nuorisoa ei politiikka kiinnosta. Tulevaisudessa kaiken maailman huijarit pääsevät valtaan. Merkit ovat jo ilmassa!
- ...
elakepappa kirjoitti:
Minusta tämä väärän tiedon antaminen murentaa koko vaalijärjestelmää. Puoluedemokratia ei ole oikeata demokratiaa. Ei ihme että nuorisoa ei politiikka kiinnosta. Tulevaisudessa kaiken maailman huijarit pääsevät valtaan. Merkit ovat jo ilmassa!
...
- jako uusiksi
Rahat loppuu kirjoitti:
Mistä otat rahat, kun ja jos saat eläkkeet nousemaan. HUOM. Se on ihan hyvä asia, jota en toki vastusta, mutta keneltä tai miltä se on pois? Terveydenhoidosta?Oletko lukenut lehtesi.? Jo nyt suuri osa eläkeläisistä on aliravittuja kiloista huolimatta, pienellä eläkkeellä ei ole varaa täyttää lautasta terveys apostoleiden sääntöjen mukaan. Suomessa ruoka on kallista, erityisesti se terveellinen ruoka. Sitä ei juurikaan yli 2000€ kuukausieläkettä nauttiva huomaa, pienellä jos on tultava toimeen on pakko miettiä mitä ostaa.
Rahat eivät suinkaan ole loppu. Rikkaille annetaan aina vain enemmän ja köyhiltä viedään. Suomessa EU:n Amerikkalaisimmassa valtiossa ei ole demokraatteja lainkaan, täällä on kolme suurta oikeistopuoluetta, kiitos Lipposen.
Eläkeverotus pitäisi korjata ensisijaisesti. Äänestän sitä puoluetta joka sen tekee. Kohta joudumme maksamaan niistä sairauksista mitä huono ravitsemus aiheuttaa, meitä syyllistetään siitäkin, että ei ole varaa syödä kunnon ruokaa. - Kalle-Aaretti
jako uusiksi kirjoitti:
Oletko lukenut lehtesi.? Jo nyt suuri osa eläkeläisistä on aliravittuja kiloista huolimatta, pienellä eläkkeellä ei ole varaa täyttää lautasta terveys apostoleiden sääntöjen mukaan. Suomessa ruoka on kallista, erityisesti se terveellinen ruoka. Sitä ei juurikaan yli 2000€ kuukausieläkettä nauttiva huomaa, pienellä jos on tultava toimeen on pakko miettiä mitä ostaa.
Rahat eivät suinkaan ole loppu. Rikkaille annetaan aina vain enemmän ja köyhiltä viedään. Suomessa EU:n Amerikkalaisimmassa valtiossa ei ole demokraatteja lainkaan, täällä on kolme suurta oikeistopuoluetta, kiitos Lipposen.
Eläkeverotus pitäisi korjata ensisijaisesti. Äänestän sitä puoluetta joka sen tekee. Kohta joudumme maksamaan niistä sairauksista mitä huono ravitsemus aiheuttaa, meitä syyllistetään siitäkin, että ei ole varaa syödä kunnon ruokaa.Kaitikenkin suurin osa niistä eläkeläisistä, joilla on kyky harkita evästä ostaessaan, mitä suuhunsa lykkäävät, eivät ole ravittu, kuten väität.
Ongelma on siinä joukossa, joka makaa latna måron laitoksessa.
Samanlaista kitinää oli aikanaan Viipurissa, missä joku pöljänder kehui lohta hyväksi, kun oli nähnyt sitä kahden lasi-ikkunan läpi syötävän. - nostomies
elakepappa kirjoitti:
Vai ilmassa!
Koska olet viimeksi seurannut aikaasi?
- Korhos-Jorkka
…ja yllätyin täydellisesti. Yhdyn käsitykseesi, että todellinen äänten kalastelu on monella meneillään, sillä monet ehdokkaat ovat ihan ilmeisesti antaneet koneille sellaisia vastauksia, joiden on ajateltu - kenties jopa tutkittu - tyydyttävän mahdollisimman monia.
Ensiksi kävin Helsingin vaalipiirissä, johon kuulun, ja tulokset olivat seuraavat:
Sopivimmat ehdokkaat
Sija Ehdokasnumero/Nimi Puolue % Vertailuun
1. Leino, Kimmo PS 82%
2. Jouhki, Hannu SDP 78%
3. Rihtniemi, Suvi Kok. 76%
4. Asko-Seljavaara, Sirpa Kok. 76%
5. Kyröhonka, Santeri KD 76%
6. Malinen, Jouko SDP 76%
7. Lipponen, Päivi SDP 75%
8. Välikangas, Arto PS 75%
9. Koskinen, Kauko Kok. 74%
10. Valavuori, Aleksi Kok. 73%
Epäsopivimmat ehdokkaat
177. Pakkasvirta (Anneli Sauli), Anneli SKP 40%
177. Hakanen, Yrjö SKP 40%
179. Salomaa, Martti STP 39%
180. Vartiainen, Mikko KTP 38%
181. Snellman, Jouni Lib. 36%
Sitten kävin Uudenmaan vaalipiirissä ihan samoilla vastauksilla ja tulokset olivat nämä:
Sija Ehdokasnumero/Nimi Puolue % Vertailuun
1. Sundström, Terhi Kesk. 80%
2. Pokki, Simo SDP 79%
3. Meros, Päivi SDP 73%
4. Kemppi-Virtanen, Pirjo Kok. 71%
5. Komulainen, Riikka Kok. 71%
5. Kuisma, Risto SDP 71%
7. Hartman, Bengt Kok. 70%
8. Noro, Tiina Kok. 70%
9. Stambej, Kenneth RKP 69%
10. Viialainen, Matti SDP 69%
Epäsopivimmat ehdokkaat
256. Kovanen, Juha SKP 37%
257. Wulf, Birgitta Köyh. 36%
258. Vesterinen, Bertta KTP 36%
259. Harju, Raakel KTP 35%
260. Salo, Annika SKP 34%
Suurin yllätys on tuo kärkiehdokas kummassakin. Helsingissä sellaiseksi nousee perussuomalaisten ehdokas ja Uudellamaalla keskustan ehdokas. Kuitenkaan en kumpaakaan noita puoluetta voisi kuvitellakaan äänestäväni, sillä melko hyvin olen politiikkaa kauan seurannut ja puolueiden ohjelmiin ja toimintaan tutustunut, ja noiden kummankin puolueen ohjelmat ja toimet olen nähnyt hyvin huonosti minun tärkeimpinä pitämiäni arvoja edistäviksi.
No, Helsingissä ei sentään yksikään kepulainen nouse suosikkeihin – ei tosin epäsopivimmiksikaan – eikä Uudellamaalla yksikään ”persu”. Siitä en ole yllättynyt, että äärivasemmiston ehdokkaat ovat kummassakin epäsopivimmat.
Siis mikä minun puoluekantani on, vai? Olen täysin sitoutumaton vapaa demokraatti. Poliittisilla palstoilla minun on määritelty nimikkeellä ”koklip”, joka lyhenne kai tulee kokoomuksesta ja Paavo Lipposesta, eikä se ihan pieneen mene. Periaatteiltani lienen ”tannerilainen sosialidemokraatti”, mutta kokoomusta kyllä useimmin olen äänestänyt, ja niin olen ajatellut nytkin tehdä, lähinnä siksi, että se ainoana suurista puolueista otti puoluekokouksessaan tavoitteekseen eläkeläisten aseman parantamisen mm. taitetun indeksin poistamisella ja ns. puoliväli-indeksiin palaamisella.
Mutta en ole lainkaan varma vielä, mitä puoluetta äänestän; henkilö on jopa puoluetta tärkeämpi. Ehdokkaani pitäisi kyllä olla myönteinen eläkeläisten asialle ja nähdä turvallisuuspoliittiset tarpeemme realistisesti, eli kannattaa liittymistämme Natoon. - Kalle-Aartetti
On jälleen saapunut valistamaan kansaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831561
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/88868- 8832
IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56829- 53802
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58763Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html188741Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.80705Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41690Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.170671