Kannattaako ostaa Fiat Punto -97

signora x

En tunne juuri italoautoja, paitsi tiedän, että vikoja löytyy, mutta jos vaihtoehtona on uusi auto, hintaluokka n. 12000 e ja kolmen tonnin Fiat Punto, katsastettu ja hyväkuntoiseksi mainittu, noin 100 000 ajettu, niin kannattaisiko hankkia kauppakassiksi? Tietääko joku muuten, saako vanhempiin Fiateihin ilmastoinnin, ja millä hinnalla, Uudellamaalla?

34

13218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monestakin

      Uudemman mallisia (2001) alkaa saada 5000
      eurolla. Ainakin turvatekniikka on uudemmissa muutamaa astetta parempi, vaikka altavastaajahan pieni Punto on jos rysähtää. Kauhulla kyllä katselee kun naisväki vieläkin ajelee pahimmilla kuolemanloukuilla, kuten jollakin Fiat 127:lla.

      Ajokilometrit eivät aina kerro läheskään kaikkea.
      Esim. kylmäkäynnistysten määrä on moottorin kannalta paljon kohtalokkaampi. Parasta melkein
      testata käytetty auto autotohtorilla tsm. ennen
      ostopäätöstä niin ei tule jälkipuheita. Esim.
      isommat tehdyt remontit, iskarien , jarruosien
      jne vaihdot hyvä olla selvillä. Niiden vaihdosta saa äkkiä lisähintaa vanhalle autolle/ tai voi
      olla tinkimisperuste.

      • signora x

        Kiitos ideoista, enpä ole koskaan vienyt autoa autotohtorille. Eikös se, että auton katsastuksesta ei ole pitkää aikaa, takaa jokseenkin saman, että perustekniikka on kunnossa? Tarvitaanko siis tohtoria lisäksi? Fiat ei siis ole koriltaan kovin vankka auto. Tosin ajelu, joka tapahtuisi lähinnä kaupunkialueella, on hitaampaa ja siten törmäysriskit vähäisempiä. Olen ajanut paljon vuosia ilman törmäyksiä, mitä nyt pari lommoa. Tosin kerran olin pikku Fiatin kyydissä, kuski ajoi pellolle, auto meni rusinaksi mutta me köröttelijät selvisimme ehjin nahoin!
        Etsin autoa, jonka huollot on kirjattu ylös, ja mieluummin yhdellä omistajalla ollut. Luulen kyllä että japanilaiset ovat varmempia.


      • tunnu paljon
        signora x kirjoitti:

        Kiitos ideoista, enpä ole koskaan vienyt autoa autotohtorille. Eikös se, että auton katsastuksesta ei ole pitkää aikaa, takaa jokseenkin saman, että perustekniikka on kunnossa? Tarvitaanko siis tohtoria lisäksi? Fiat ei siis ole koriltaan kovin vankka auto. Tosin ajelu, joka tapahtuisi lähinnä kaupunkialueella, on hitaampaa ja siten törmäysriskit vähäisempiä. Olen ajanut paljon vuosia ilman törmäyksiä, mitä nyt pari lommoa. Tosin kerran olin pikku Fiatin kyydissä, kuski ajoi pellolle, auto meni rusinaksi mutta me köröttelijät selvisimme ehjin nahoin!
        Etsin autoa, jonka huollot on kirjattu ylös, ja mieluummin yhdellä omistajalla ollut. Luulen kyllä että japanilaiset ovat varmempia.

        merkitsevän. Ensimmäistä autoani ostaessa lupasin ostaa auton, jos myyjäliike katsastaa sen. Vuoden kuluttua autoon tuli 4500 mk:lla peltitöitä. Peltiseppä sanoi että ei ole ikinä nähnyt tuon ikäistä kyseisen merkkistä autoa noin ruosteessa ja ihmetteli kovasti miten se on vuosi sitten voinut mennä katsastuksessa läpi. Autoliikkeillä tuntuu olevan tuttuja katsastusmiehiä. Mutta oppirahathan on jokaisen maksettava.


      • Jiniz
        signora x kirjoitti:

        Kiitos ideoista, enpä ole koskaan vienyt autoa autotohtorille. Eikös se, että auton katsastuksesta ei ole pitkää aikaa, takaa jokseenkin saman, että perustekniikka on kunnossa? Tarvitaanko siis tohtoria lisäksi? Fiat ei siis ole koriltaan kovin vankka auto. Tosin ajelu, joka tapahtuisi lähinnä kaupunkialueella, on hitaampaa ja siten törmäysriskit vähäisempiä. Olen ajanut paljon vuosia ilman törmäyksiä, mitä nyt pari lommoa. Tosin kerran olin pikku Fiatin kyydissä, kuski ajoi pellolle, auto meni rusinaksi mutta me köröttelijät selvisimme ehjin nahoin!
        Etsin autoa, jonka huollot on kirjattu ylös, ja mieluummin yhdellä omistajalla ollut. Luulen kyllä että japanilaiset ovat varmempia.

        on aivan eri asia, kuin katsastus. Autotohtorin tarkastus on perusteellisempi. Toisekseen katsastetussa autossa on saattanut olla huomautettavia vikoja, joita ei ole korjattu katsastuksen jälkeen. Riippuu myös katsastusmiehestä kuinka pienistä asioista tulee huomautus tai jälkinäyttö.


      • ja eikös
        Jiniz kirjoitti:

        on aivan eri asia, kuin katsastus. Autotohtorin tarkastus on perusteellisempi. Toisekseen katsastetussa autossa on saattanut olla huomautettavia vikoja, joita ei ole korjattu katsastuksen jälkeen. Riippuu myös katsastusmiehestä kuinka pienistä asioista tulee huomautus tai jälkinäyttö.

        autotohtorilla testata moottorikin...puristuspaineet, ohivuodot, ym.


      • ...

        "Kauhulla kyllä katselee kun naisväki vieläkin ajelee pahimmilla kuolemanloukuilla, kuten jollakin Fiat 127:lla."

        Juu, ja on niitäkin, ketkä ajaa polkupyörällä, hulluimmat jopa kävelee!


      • kyr33432
        tunnu paljon kirjoitti:

        merkitsevän. Ensimmäistä autoani ostaessa lupasin ostaa auton, jos myyjäliike katsastaa sen. Vuoden kuluttua autoon tuli 4500 mk:lla peltitöitä. Peltiseppä sanoi että ei ole ikinä nähnyt tuon ikäistä kyseisen merkkistä autoa noin ruosteessa ja ihmetteli kovasti miten se on vuosi sitten voinut mennä katsastuksessa läpi. Autoliikkeillä tuntuu olevan tuttuja katsastusmiehiä. Mutta oppirahathan on jokaisen maksettava.

        Totta on. Ei todellakaan katsastus ole tae mistään vaikka se olisi tehty eilen. Semmosia pommeja näkee päivitäin liikenteessä ettei ne voi olla määräysten mukaisessa kunnossa. Jos ovat edes katsastettuja. N. 7 vuotta sitten itse nähtyä ja kuultua: Olin paikallisessa konttorissa(yksityinen) käyttämässä omaa autoani vuosikatsastuksessa ja hylsyhän sieltä tuli: oli kuulema alapallonivelessä välystä, ei muita vikoja mitään. Kumma kun auto kuitenkin kulkee suoraa kuin juna eikä mitää kolinoitakaan kuulunut mistään. Seuratessani oman auton katsastuksen etenemistä vieressä oli joku vm -81 dx corolla josta katsastusmies sievästi tökki pohjasta läpi raudalla koko auton mitalta, ruosterautahaperoa oli varmaan puoli neliötä lattialla. Siinä vähän porukalla naureskeltiin, omistajaa myöten.

        Alkoi olla sulkemisaika ja olin varaamassa tarkastusaika kun tää nuori katsastusmies tuli tiskin taakse kysymään ilmeiseltä pomolta että mitä tehdään tämän toyotan kanssa, samalla raporttia näyttäen pomolle. Pomo hiljaa totesi: "anna leima siihen". Voitte kuvitella kuinka rankasti vitutti, voitte kutsua mua kateelliseksi ja toden totta sitä olenkin jos pitää olla konttorin pomon kaveri että autonsa saa läpi vaikka minkälainen loukku olis kyseessä. Jalallani en ole astunut kyseiseen huijaripaikkaan, voitte olla varmoja että sana on levinnyt pienehköllä paikkakunnalla. Ja olen kuullut paljon muutakin pahaa tästä firmasta jälkikäteen. Mutta hyvin näyttää lafkalla menevän, ihmisille kun kelpaa mikä tahansa suomessa.


      • 1980-luku
        ... kirjoitti:

        "Kauhulla kyllä katselee kun naisväki vieläkin ajelee pahimmilla kuolemanloukuilla, kuten jollakin Fiat 127:lla."

        Juu, ja on niitäkin, ketkä ajaa polkupyörällä, hulluimmat jopa kävelee!

        Just, nyt varmaan puhuttiinkin 127 ostamisesta - nykyiset pikku-Fiatit, ainakin Puntot, sattuvat olemaan turvatestien kärkipäässä.

        Tuohon 127 aikaan myös VW Golf tai Mitsu Colt kyllä rusentui kuin paperi kun se johonkin törmäsi.


      • kyr33432 kirjoitti:

        Totta on. Ei todellakaan katsastus ole tae mistään vaikka se olisi tehty eilen. Semmosia pommeja näkee päivitäin liikenteessä ettei ne voi olla määräysten mukaisessa kunnossa. Jos ovat edes katsastettuja. N. 7 vuotta sitten itse nähtyä ja kuultua: Olin paikallisessa konttorissa(yksityinen) käyttämässä omaa autoani vuosikatsastuksessa ja hylsyhän sieltä tuli: oli kuulema alapallonivelessä välystä, ei muita vikoja mitään. Kumma kun auto kuitenkin kulkee suoraa kuin juna eikä mitää kolinoitakaan kuulunut mistään. Seuratessani oman auton katsastuksen etenemistä vieressä oli joku vm -81 dx corolla josta katsastusmies sievästi tökki pohjasta läpi raudalla koko auton mitalta, ruosterautahaperoa oli varmaan puoli neliötä lattialla. Siinä vähän porukalla naureskeltiin, omistajaa myöten.

        Alkoi olla sulkemisaika ja olin varaamassa tarkastusaika kun tää nuori katsastusmies tuli tiskin taakse kysymään ilmeiseltä pomolta että mitä tehdään tämän toyotan kanssa, samalla raporttia näyttäen pomolle. Pomo hiljaa totesi: "anna leima siihen". Voitte kuvitella kuinka rankasti vitutti, voitte kutsua mua kateelliseksi ja toden totta sitä olenkin jos pitää olla konttorin pomon kaveri että autonsa saa läpi vaikka minkälainen loukku olis kyseessä. Jalallani en ole astunut kyseiseen huijaripaikkaan, voitte olla varmoja että sana on levinnyt pienehköllä paikkakunnalla. Ja olen kuullut paljon muutakin pahaa tästä firmasta jälkikäteen. Mutta hyvin näyttää lafkalla menevän, ihmisille kun kelpaa mikä tahansa suomessa.

        Morris Marinan, jonka oli katsastusmies omistanut. Ajoin pari kk ja myin pois kun sain paremman Marinan tilalle.
        Parin kk jälkeen näin myymäni Marinan parkkipaikalla, oli oikea takapuoli huomattavasti alempana mmitä vasen. Liekkö jousipakan kiinnitys mennyt pohjan läpi.


    • onko 75sx tai 60

      Tuossa fiat mallissa on yleisimpinä vikoina
      -Kannentiiviste vuotaa
      -Taka-akseliston tuenta on viallinen
      -Kytkimen painelaakeri voi hajoittaa irroitushaarukan ja paineasetelman
      -Sisätilalämppärin kenno vuotaa

      Kori ei ole herkkä ruostumaan

      Itse ostaisin uudemman mallisen punton, koska siinä on korjattu muutamia vanhanmallin ongelmia.

      Jos ostat vanhanmallin punton, niin huomioi että 75sx ja 60 on taka-akselistoltaan erillaisia

      • signora x

        On tiedossa uudehko Panda, vm. 05. Nuo vikalistat kun ei oikein houkuttele ostamaan.
        Itse asiassa harkitsen vakavasti muita kuin italoautoja. Toisaalta ajattelen, että kun paikkakunnalla on Fiatin korjaamo, niin silläkin on merkitystä. Auton pitäisi vielä olla korkea etuistuinten kohdalla, koska kaveri on tosi pitkä.


      • K.Ä.
        signora x kirjoitti:

        On tiedossa uudehko Panda, vm. 05. Nuo vikalistat kun ei oikein houkuttele ostamaan.
        Itse asiassa harkitsen vakavasti muita kuin italoautoja. Toisaalta ajattelen, että kun paikkakunnalla on Fiatin korjaamo, niin silläkin on merkitystä. Auton pitäisi vielä olla korkea etuistuinten kohdalla, koska kaveri on tosi pitkä.

        Edullisetkin autot ovat kalliita ostaa ja käyttää, joten harkita kannattaa muitakin kuin italialaisia.

        Valmistusmaan merkitys ei sinänsä ole nykypäivänä ratkaiseva. Tyylikkäitä ja tilavia pikkuautoja tehdään nykyisin muuallakin kuin Italiassa ja ajo-ominaisuudet ovat parhaissa muunmaalaisissa jopa paremmat, joten avoimena kannattaa olla ja hakea mieluummin hyvää yksilöä kuin tiettyä merkkiä tai valmistusmaata.

        Kannattaa olla valmis joustamaan budjetissa ylöspäin, jos uskoo, että saman summan säästää ylläpito- ja korjauskuluissa. Toisaalta kalliissa ja uusissakin autoissa esiintyy vikoja:

        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136747&page=1


      • signora x
        K.Ä. kirjoitti:

        Edullisetkin autot ovat kalliita ostaa ja käyttää, joten harkita kannattaa muitakin kuin italialaisia.

        Valmistusmaan merkitys ei sinänsä ole nykypäivänä ratkaiseva. Tyylikkäitä ja tilavia pikkuautoja tehdään nykyisin muuallakin kuin Italiassa ja ajo-ominaisuudet ovat parhaissa muunmaalaisissa jopa paremmat, joten avoimena kannattaa olla ja hakea mieluummin hyvää yksilöä kuin tiettyä merkkiä tai valmistusmaata.

        Kannattaa olla valmis joustamaan budjetissa ylöspäin, jos uskoo, että saman summan säästää ylläpito- ja korjauskuluissa. Toisaalta kalliissa ja uusissakin autoissa esiintyy vikoja:

        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136747&page=1

        Löysin nyt tällaisen tilaston, josta ilmenee viime vuosien automallien paremmusjärjestys. Minulla on se vaikutelma, että isoissa autoissa, jossa on paljon hienoa uutta tekniikkaa, on myös suurempi alttius vikoihin. Luulisin että mutkaton perusauto tai pikkuauto olisi jotenkin varmempi. Tästä tilastosta voisi olla apua muillekin jotka pähkäilevät autonoston kanssa.
        Olen kyllä yhä enemmän kallistumassa japsiautojen suuntaan luettuani erilaisia artikkeleita ja mielipiteitä autoista. Kyllähän italialaiset autot kuten Alfa Romeo ovat tosi tyylikkäitä, mutta vikatilastojen valossa näyttävät olevankin hyvin ongelmallisia.

        http://www.ajovalo.net/parhaat92a.htm


      • ...
        signora x kirjoitti:

        Löysin nyt tällaisen tilaston, josta ilmenee viime vuosien automallien paremmusjärjestys. Minulla on se vaikutelma, että isoissa autoissa, jossa on paljon hienoa uutta tekniikkaa, on myös suurempi alttius vikoihin. Luulisin että mutkaton perusauto tai pikkuauto olisi jotenkin varmempi. Tästä tilastosta voisi olla apua muillekin jotka pähkäilevät autonoston kanssa.
        Olen kyllä yhä enemmän kallistumassa japsiautojen suuntaan luettuani erilaisia artikkeleita ja mielipiteitä autoista. Kyllähän italialaiset autot kuten Alfa Romeo ovat tosi tyylikkäitä, mutta vikatilastojen valossa näyttävät olevankin hyvin ongelmallisia.

        http://www.ajovalo.net/parhaat92a.htm

        Nuo "parhaat"-listat on kyllä muuten melko asiallisen ajovalo.netin turhin sisältö. Kertoo ne jonkun henkilökohtaisista mieltymyksistä, mutta yleisempään arviointiin niillä ei ole mitään tekemistä.


    • millä hinnalla
      • signora x

        Tuo Ford Ka vaikuttaa aika kivalta ja tuossa linkissä ilmastoituna myytävät käytetyt autot eivät ole ihan niin kalliita kuin ilmastoidut autot yleensä. Tiedän erään joka on tyytyväinen Ford Focukseen, mutta hänen autonsa on melkoisen uusi, kyllä kai uutena kaikki pelaa. Eräs taas moitti Fordeja ja puolusti Toyotaa, tiedä häntä sitten.. Ilmeisesti on etsittävä hyvää yksilöä ennen kaikkea, siis huoltokirja jne.


    • Automies3

      Jos se auto ei ole italialainen...

      • viat?

        Fiatin suunnittelussa ei ehkä ole tarpeeksi otettu huomioon Pohjolan pakkasia. Mutta kyllähän nekin autot ovat kehittyneet vuosien varrella, esim. Puntolla on tuossa ajovalojen tilastossa aika hyviä sijoituksia.


      • (2001) alkaa
        viat? kirjoitti:

        Fiatin suunnittelussa ei ehkä ole tarpeeksi otettu huomioon Pohjolan pakkasia. Mutta kyllähän nekin autot ovat kehittyneet vuosien varrella, esim. Puntolla on tuossa ajovalojen tilastossa aika hyviä sijoituksia.

        saamaan hintaan 5000e. Kato kun joku myy nettiautossa vm 2005 aj.82tkm hintaan 5500e!!!!!!!
        Tuossa ei paljon autovero muutokset tunnu...


      • Automies3
        viat? kirjoitti:

        Fiatin suunnittelussa ei ehkä ole tarpeeksi otettu huomioon Pohjolan pakkasia. Mutta kyllähän nekin autot ovat kehittyneet vuosien varrella, esim. Puntolla on tuossa ajovalojen tilastossa aika hyviä sijoituksia.

        Näen ja koen autoja päivittäin useita eri merkkisiä: vaikka se Fiat sattuisi toimimaan, on sen (ja yleensä italialaisten) käyttömukavuus melko kaukana esimerkiksi saman aikakauden japanilaisista tai saksalaisista. Mitä tähän sanovat ne, joilla on ollut italialaisen auton jälkeen vaikka japsiauto? Vieläkö Fiatia on ikävä? Verratkaa toimivuutta, hallintalaitteiden sijoittelua/toimivuutta, viimeistelyn tasoa, ajoasentoa jne.


      • tietää
        Automies3 kirjoitti:

        Näen ja koen autoja päivittäin useita eri merkkisiä: vaikka se Fiat sattuisi toimimaan, on sen (ja yleensä italialaisten) käyttömukavuus melko kaukana esimerkiksi saman aikakauden japanilaisista tai saksalaisista. Mitä tähän sanovat ne, joilla on ollut italialaisen auton jälkeen vaikka japsiauto? Vieläkö Fiatia on ikävä? Verratkaa toimivuutta, hallintalaitteiden sijoittelua/toimivuutta, viimeistelyn tasoa, ajoasentoa jne.

        Fiatti pesee ajoasennoissa jne mainitsemissasi jutuissa hyvin monet japsit - ainakin saman kokoluokan autoissa ja Puntostahan tässä puhutaan. Vertailtu on koska pituutta sen verran että pikkuautolle on pakko asettaa vaatimuksia...ja koeajot tehty aikas monella merkillä eikä mihinkään tila-auto töröjölliin halunnut lähteä.

        Ja kyllä - muutaman muunmerkkivuoden jälkeen takaisin Fiattiin.


    • on sitten

      varmasti kaikki Fiat, mitä autossa voi yleensä olla.

    • Mikasan

      Ostin vuonna 2003 vuosimallia 2000 olevan fiuden jolla oli ajettu 14500km,oli ollut vanhemmalla ihmisellä joka selittänee vähäiset kilometrit.Autohan oli kuin uusi.Okei,ei mennyt kuin puoli vuotta niin lakkas takalasinpyyhin toimimasta,uusi tilalle 450e töineen.Meni muutama kuukausi niin lakkas lämppäri toimimasta,diagnoosi,puhaltimen moottori palanut ja osa sulakerasiasta sulanut,uudet tilalle ja hintaa tuli 650e,kaadoit takaselkänojan niin joka kerran lakkas keskivyö toimimasta,meni jumiin,piti aukaista vyökotelo ja vapauttaa vyö,vaatii erikoistyökaluja.40000km alkoi kytkin ravistamaan aina vesisateella ja kylmänä,samassa kilometrimäärässä uusittiin ensimmäinen koiranluu nivelistöön.Lämppäri kesti 1,5vuotta niin se paloi toisen kerran,sanoin huollossa että kattokaa nyt että siinä täytyy olla jokin vika kun se ei kestä,ei löytyny vian aiheuttajaa.Takaovien ikkunalistat liimattiin kahteen kertaan kun eivät pysyneet paikallaan.60000km tuli täyteen ja auto oli ollut minulla kolme vuotta niin se alkoi yhtäkkiä sammuilemaan itsekseen,kellosta hävisi numeroita yms.pieniä harmeja koko ajan,näin tuli italiasta mitta täyteen kolmessa vuodessa.Osta ihmeessä joku muu kuin Fiat.

      • Jeppej

        Nuo viat voisi olla mistä tahansa italialaisesta! Ostakaa niitä vaan, kun ne ovat halpoja ostaessa (viat ja huono jälleenmyyntiarvo, jos ollenkaan, nostavat hintaa huonon käytettävyyden lisäksi).


      • te vaan
        Jeppej kirjoitti:

        Nuo viat voisi olla mistä tahansa italialaisesta! Ostakaa niitä vaan, kun ne ovat halpoja ostaessa (viat ja huono jälleenmyyntiarvo, jos ollenkaan, nostavat hintaa huonon käytettävyyden lisäksi).

        ne huonot itskut, me muut ajellaan kunnollisilla. Mun kohdalleni on sattunut vaan toimivia yksilöitä.

        Vanhassa uunossani sattui 60 tkm matkalle (ml. 86-145tkm) yksi ei-kuluvan osan vika, laturi. Uudessa puntossani ei vielä ole ollut mitään vikoja ensimmäisen 30 tkm aikana. Tai no on siinä sellainen vika, että 30 asteen pakkasilla moottorin tukikumit kovettuvat ja ajon alussa kone täristää ja pitää pörinää. Mutta tuo koskettaa itseäni vain n. viikon ajan vuodessa.


    • kysesesä

      on Punto 75 ja kunto virheetön.

    • ei.

      Ei, ei kannata.

    • Lady-Puntoilija

      HEI VAAN!!
      Kannanpa minäkin korteni kekoon, kun joku kyselemään: kannattako ostaa Puntoa? Se on aivan itsestäsi kiinni ja älä liikoja kuuntele muiden viisaita neuvoja:0)..Omasta/meidän perheen kokemuksesta sen verran: Omistamme Fiat Punto SX 75 vuosimallia-97.kilometrejä takana n.143000 Autoa on edellinen/edelleiset lämmöllä hoivanneet ja huoltaneet säännöllisesti, joten: Meillä on siis oikein toimiva menopeli. Ainoa, mitä mietittiin, kun oli sellainen "ralliautomainen" ääni kovilla pakkasilla..nyt sekin poistunut, sehän johtui niistä KUMEISTA,(mitkäs ne nyt..?) kun kovenivat pakkasella;0);0) Toivotaan ja uskotaan, jotta paljon on vielä kilometrejä edessä!! Mukavaa talven jatkoa vaan kaikille Puntoilijoille!!:)PS.Toimii muuten muissakin "ääritilanteissa", kuin vain kauppakassina..näin pienenä vinkkinä!(kokemuksen syvällä rintaäänellä:0)

      • autoanne

        on hieno juttu jos autoilijat hoitaisivat säännöllisesti autonsa ja kaikki huollot merkattaisiin huoltokirjaan. Fiatista tullut palaute, jota sain myös esim. taksiautoilijoita haastattelemalla, ei ollut kovin posiitiivista valitettavasti, on kuulemma paljon sähkövikoja yms. En osta Fiatia, taidan ostaa Getzin, siis Hyundain, sen omistajat näyttävät olevan varsin tyytyväisiä autoonsa, ja auton myynti on kovassa nousussa. siinä on Mitsubishiltä saatua tekniikkaa. Sinun autosi on kyllä varmaan aika hyvässä kunnossa kun on niin hoidettu.


      • ovatkin asiantuntijoita
        autoanne kirjoitti:

        on hieno juttu jos autoilijat hoitaisivat säännöllisesti autonsa ja kaikki huollot merkattaisiin huoltokirjaan. Fiatista tullut palaute, jota sain myös esim. taksiautoilijoita haastattelemalla, ei ollut kovin posiitiivista valitettavasti, on kuulemma paljon sähkövikoja yms. En osta Fiatia, taidan ostaa Getzin, siis Hyundain, sen omistajat näyttävät olevan varsin tyytyväisiä autoonsa, ja auton myynti on kovassa nousussa. siinä on Mitsubishiltä saatua tekniikkaa. Sinun autosi on kyllä varmaan aika hyvässä kunnossa kun on niin hoidettu.

        mitä fiiatteihin tulee.

        En ole nähnyt muistini mukaan ainakaan 15 vuoteen Fiatia taksikäytössä Suomessa. Eihän fiudella ole ollut taksikäyttöön tarpeeksi isoja mallejakaan kun vasta nyt Croma. Voi olla aika vähäiset taksikuskien kokemukset fiateista.


    • siinä kuin joku muukin käyt...

      Minulla on kokemusta vm.2001/80 Puntosta jonka ostin uutena, nyt ajettu 80 tuhatta ja vikoja on ollut tasan kaksi, tuo aikaisemmin mainitsema moottorin tukityynykovettuma kovilla (yli 28 asteen pakkasilla)sekä viime kesänä hajos imusarjan alipaineventtiili, joka kadotti tehot koneesta, auto huollettu säännöllisesti ja olen pieneksi autoksi erittäin tyytyväinen ja koneessa tehojakin riittää, ettei maantielläkään jää jalkoihin

    • vitun ääliö

      osta vaan paskaa!

      • goebbels

        eli kyseinen postaaja on todennäköisesti joku amis ja pappa betala golfilla päristelee "pillurallia" isän bensoilla ja isän maksamalla netillä tulee tänne huutelemaan.. ei jumalauta, yritä tajuta ettei kaikilla ole varaa ostaa sitä bemaria ja 99% autoilijoista tarvii autoa ajamiseen esim työmatkoihin eikä pilluralliin ja ylenpalttiseen tuunailuu... miettisit vähän minne tulet huutelemaan ja mitä


    • lopeen kyllästänyt

      en itse hehkuta fiat puntoa kellekkään päin vastoin yritän ehkäistä sen ostamista/hankkimista

      miinus puolia löytyy kylliksi ja rahapussia huventaen

      -puolat paukkuu alta aika yksikön
      -lämppäri pyörii aikansa ja sanoo itsensä irti
      -flecti ja jäähdytys järjestelmä on perseestä
      -joka toinen punto kansivika 100000 mennessä
      -lokasuojat kerää sisälleen senverran paskaa että fiat pelti pääsee elementtiinsä
      kasvimaalle lannotteeksi tai kompostiin

      puhun siis 2000 vuoden tai vanhemmasta fiat punto merkkisestä laatikosta jossa on neljä pyörää yleensä ilman vara reggasta koska autoa on yritetty keventämään tehon lisäämiseksi auto on ihan perseestä koko ajan saa olla liikamassa oma tuntoaan ja käsiään,ihan hyvähän tuo auto olisi kauppa tai työ autoksi mutta suunnittelu on perseestä ja pitempiä matkoja ruoskalla ei uskalla tehdä ellei omista pitkiä hermoja lukemattomille korjaus hetkille.

      tai perjaatteessa jos haluat auto asentajaksi tai muuten vaan korjaus hommia ja jos rahaa riittää fiat punton saat suht edullisesti 75-200e saa (hyvän) sarkasmia, punton joka liikkuu omin avuin hetken

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe