Tunnuslukutaulukon vaihto/Nordea

Avuton

Apua tarvin... Olen melko uusi Nordean verkkopankin käyttäjä. Nyt olisi edessä ensimmäinen tunnuslukutaulukon vaihtaminen. Ehkä olen vähän tyhmä, mutta miten tämä tapahtuu?? En löydä mitään valikkoa tms., josta vaihto tapahtuisi. Eikä ohjeitakaan missään...

25

4708

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maxy

      kun olet käyttänyt n. 50 tunnuslukua taulukosta, nordean pitäisi lähettää sinulle kotio uusi taulukko.

      • sama

        Uusi taulukko tuli jo, mutta miten sen vaihdan, on edelleenkin mulle mysteeri! :) Vanhassa on jäljellä enää 5 nroa...


      • sama kirjoitti:

        Uusi taulukko tuli jo, mutta miten sen vaihdan, on edelleenkin mulle mysteeri! :) Vanhassa on jäljellä enää 5 nroa...

        Käyttöönotto tapahtuu yksinkertaisesti siten, että alat käyttää niitä. Systeemi hyväksyy sekä seuraavan luvun vanhasta taulukosta että ensimmäisen luvun uudesta taulukosta. Voit siis käyttää vanhan loppuun tai alkaa heti käyttää uutta. Muta sen jälkeen, kun olet käyttänyt uuden taulukon ensimmäisen luvun, vanhan taulukon luvut eivät enää kelpaa.


      • jälleen sama
        Timontti kirjoitti:

        Käyttöönotto tapahtuu yksinkertaisesti siten, että alat käyttää niitä. Systeemi hyväksyy sekä seuraavan luvun vanhasta taulukosta että ensimmäisen luvun uudesta taulukosta. Voit siis käyttää vanhan loppuun tai alkaa heti käyttää uutta. Muta sen jälkeen, kun olet käyttänyt uuden taulukon ensimmäisen luvun, vanhan taulukon luvut eivät enää kelpaa.

        kuvittelin, että vaihto tapahtuisi jonkun "valikon" kautta niin kuin edellisessä pankissani... Mutta testaanpa heti uutta taulukkoa...


      • Anonyymi

        Ei onnistu ainakaan mulla :( Siis se että olisin ottanut suoraan tunnuslukukortin käyttöön :(


      • Anonyymi
        sama kirjoitti:

        Uusi taulukko tuli jo, mutta miten sen vaihdan, on edelleenkin mulle mysteeri! :) Vanhassa on jäljellä enää 5 nroa...

        perseestä tämä taulukon vaihto


    • Anonyymi

      No eihän tunnuslukukortin käytössä mitään ongelmaa ole. Mutta tämä saatanan mobiilisovellus vasta on paskamainen. Olen yrittänyt ladata sitä puhelimeeni tuloksetta jo kolme kertaa mutta se tyssää siihen kun joku helvetin 'googletiliä ei ole associated to google play appsiin' tai jotain käsittämätöntä paskaa se siellä herjaa. Ei pääse edes alkuun tuossa lataamisessa ja miten helvetissä ihminen joka ei osaa englantia pystyis ikinä tuollaista edes lataamaan?

      Nordea on paska pankki.

      Läppärini on Macbook ja puhelin Samsung. En tiedä vaikuttaako tämä asiaan.

      Nordean verkkopankin kautta asioidessa esim. lainahakemusta tehdessä ei voi tehdä tunnistautumista perinteisillä solotunnuksilla. Eikä edes tunnuslukulaitteella. Pitäisi olla mobiilitunnistautumisen pin- koodi.

      Vittu mä vaihdan pankkia. Nordea on syvältä.

      • Anonyymi

        "Olen yrittänyt ladata sitä puhelimeeni tuloksetta jo kolme kertaa mutta se tyssää siihen kun joku helvetin 'googletiliä ei ole associated to google play appsiin' tai jotain käsittämätöntä paskaa se siellä herjaa. "

        Toistaiseksi ole pärjännyt vanhalla Nokialla ja olen voinut pitäytyä poissa Androidista, kuten vastenmielisestä Google-tilin avaamisestakin.

        Valitetttavasti jo lähtökohtaisesti Androidin käyttö vaatii Google-tiliä. Sitten ilmesemmin Google-tilillä pitää seikkailla sen asetuksissa ja erikseen aktivoida siihen / ottaa käyttöön Google Play, sovelluskauppa. Tämä ilmeisesti parittaa Google-tilin puhelimen kanssa, mutta en tiedä mitä tietoja siellä kysellään. Sen jälkeen voi asentaa myös pankin sovelluksen.

        "Nordean verkkopankin kautta asioidessa esim. lainahakemusta tehdessä ei voi tehdä tunnistautumista perinteisillä solotunnuksilla. Eikä edes tunnuslukulaitteella. Pitäisi olla mobiilitunnistautumisen pin- koodi."

        Kuulostaa hyvin oudolta väittämältä, mikäli tuossa tarkoitetaan paperitunnuksilla tunnistautumista. Onhan siellä verkkopankissa jo tilille kirjautuessa vaihtoedot; mobiilitunnistautumiselle, tunnuslukulaitteelle ja paperilistoille.

        Ps. Kannataa olla skarppina noin yleensä, eikä asennella puhelmimeen mitään roina-appseja kuten taskulamppuja, pelejä, ymv. ties mitä turhakkeita, sillä Google Playssä on huomattavan paljon myös haitakkeita viattomalta näyttävien ohjelmien mukana.


    • Anonyymi

      Nordean tunnuslukukortti ,otan sen käyttöön kun se uusi tulee,eihän siinä mitään ongelmia ole.

      • Anonyymi

        Mutta kun Nordea on ilmoittanut tunnuslukulistojen käytön lopettamisesta tämä vuoden aikana, eli kaikki evät ehdi edes käyttää uuden saamansa listan kaikkia tunnuksia loppuun.

        Sitä _ennen_ olisi "hyödyllistä" ottaa käyttöön muita pakollisia vaihtoehtoja.


    • Anonyymi

      En halua mobiilisovellusta,inhoan sitä ja pieni sovelluslaite on p-seestä,mitä voi tehdä,pahvitaulukot loppuu syyskuussa Nordeassa.

    • Anonyymi

      2021 taulukoita ei enää ole, mutta kun ne oli niin niissä oli päivämäärä jonka jälkeen vanha taulukko lakkasi toimimasta ja numero otettiin uudesta. S pankilla ja op pankilla listassa on vieläkin numero jolla lista aktivoidaan kun vapaita numeroita on käytössä n kymmenen. Listaa ei tarvita nykyää kuin uusien laitteitten asettamisessa Toimiva lista kannattaa säilyttää kuitenkin hyvässä tallessa.

      • Anonyymi

        Nordeassa hyvä helppo lasku/lukulaite, pyydä sähköpostilla tai ehkä pankin postilla, muulle tuli viikossa ja on toiminut 3-4 vuotta, ainakin kauan ja maksan paljon laskuja.

        En halua puhelimen pieneltä näytöltä, eihän laskuja tarvi maksaa kuin 2 kertaa kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nordeassa hyvä helppo lasku/lukulaite, pyydä sähköpostilla tai ehkä pankin postilla, muulle tuli viikossa ja on toiminut 3-4 vuotta, ainakin kauan ja maksan paljon laskuja.

        En halua puhelimen pieneltä näytöltä, eihän laskuja tarvi maksaa kuin 2 kertaa kk.

        Tuo tunnuslukulaite on huomattavan epämielyttävä käyttää (mm. vaikeasti luettava ruutu) ja tavan takaa sa olla naputtelemassa PIN-koodiakin uudestaan. Positiivistä on sen pieni koko, josta johtuu tietty myös osa ergonomian puutteellisudesta.

        Markkinoilla on kuulema käyttökokemkseltaan mukavempiakin vastaavia laitteita.

        Nordealle kuitenkin täydet pisteet siitä, että heillä on olemassa tuollainen turvallinen vaihtoehto ja / tai turvarengas mobiilin rinnalla.

        Samalla laitteella voi tunnistautua muissakin virallisissa palveluissa, eli sekin on positiiivnen asia.

        Ps. Mukava ja nopeakäyttöinen tunnuslukulista toimii edelleen, kuinka kauan, se on arvoitus.


    • Anonyymi

      No, hyvä puoli tuossa on se, että tuttavasi pääsee majoittumaan enonsa naapuriselliin.

    • Anonyymi

      Ainakin eilen ja tänään Nordean tunnuslukulaite uudessa verkkopankissa ei ollut käytössä huoltotöiden takia, niin ilmoittaa verkkosivu keltaisella. Onpa hidasta tuo huoltohommailu, en halua käyttää vanhaa verkkopankkia tai paperista korttia, kun ne ovat jäämässä pois ja voi sotkea entisestään maksukäytäntöjä....

      • Anonyymi

        Tuollaiset huoltotyöt tulisi hoitaa yöaikaan. Kaksi päivää voimatta hoita araha-asioitaan on todella pitkä aika ja voi joissakin tapauksisa tulla hyvinkin kalliiksi asiakkaalle, työn alla olevista hankkeista riippuen.

        Tosin vanhalla vesiollahan asiat saa hoidettua, eikä se tiliasioitaan sekoita. Itse käytän sekä tunnuslukulaitetta, että paperilistaa, tilanteen mukaan.

        Mitä uutta tai erilaista uudessa verkkopankki-versiossa, joka on ollut jo melko kauan vaihtoehtona?

        Kerran ihan vahingossa klikkasin uuteen ja muistaakseni tunnuslukulistaa siinä ei enää ollut, enkä kirjautunut tuohon uuteen formaattiin.

        Olen skeptinen eri rahalaitoksien uudistuksien suhteen, sillä melkein säännönmukaisesti ne ovat olleet huononnuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset huoltotyöt tulisi hoitaa yöaikaan. Kaksi päivää voimatta hoita araha-asioitaan on todella pitkä aika ja voi joissakin tapauksisa tulla hyvinkin kalliiksi asiakkaalle, työn alla olevista hankkeista riippuen.

        Tosin vanhalla vesiollahan asiat saa hoidettua, eikä se tiliasioitaan sekoita. Itse käytän sekä tunnuslukulaitetta, että paperilistaa, tilanteen mukaan.

        Mitä uutta tai erilaista uudessa verkkopankki-versiossa, joka on ollut jo melko kauan vaihtoehtona?

        Kerran ihan vahingossa klikkasin uuteen ja muistaakseni tunnuslukulistaa siinä ei enää ollut, enkä kirjautunut tuohon uuteen formaattiin.

        Olen skeptinen eri rahalaitoksien uudistuksien suhteen, sillä melkein säännönmukaisesti ne ovat olleet huononnuksia.

        Onko turvallisuus parantunut, sitä ei käyttäjä tiedä. Helppoa oli allekirjoittaa lasku ja lykätä se postilaa tikkoon. Pankki hoiti. Nyt laskun maksamiseen kuluu vapaa-aikaa tolkuttomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko turvallisuus parantunut, sitä ei käyttäjä tiedä. Helppoa oli allekirjoittaa lasku ja lykätä se postilaa tikkoon. Pankki hoiti. Nyt laskun maksamiseen kuluu vapaa-aikaa tolkuttomasti.

        No, eihännyt laskujen maksuun nyt niin paljoa aikaa tuhraannu Nordean sivuilla ja jos on kurja keli, niin ei tarvitse edes postilaatikolle lähteä ;-)

        Klikkaa vain jo maksettua laskua (ota maksupohjaksi) ja muuttaa tarvittaessa summaa ja viitettä, niin uusi maksu samalle taholle on purkissa.

        Sama kaava jos uusi maksu, mutta naputtelee tai kopioi ja pastaa uuden tilinumeron ym. tiedot ja homma taas purkissa.

        Tuo Nordean tunnuslukulaite ei tosin ole mukavin ja ergonomisin mahdollinen, mutta hyvä että sellainen on mobiililaitteen rinnalla / lisäksi / paikalla.

        Tunnusluku-aplikaatiosta ei kokemusta, jolla kuulema simppelimpi homma hoitaa, vähemmän naputtelua, tiedä sitten.

        Yksityisyys ja tietoturvasyistä vierastan ajatustakin joutua laittamaan suunnilleen "koko elämänsä" matkapuhelmimeen, johon tulevaisuudessa tuupataan digitaalinen ajokorttikin. Cyber-rikollisetkin kiittävät kun mm. identiteettivarkaudet helpottuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, eihännyt laskujen maksuun nyt niin paljoa aikaa tuhraannu Nordean sivuilla ja jos on kurja keli, niin ei tarvitse edes postilaatikolle lähteä ;-)

        Klikkaa vain jo maksettua laskua (ota maksupohjaksi) ja muuttaa tarvittaessa summaa ja viitettä, niin uusi maksu samalle taholle on purkissa.

        Sama kaava jos uusi maksu, mutta naputtelee tai kopioi ja pastaa uuden tilinumeron ym. tiedot ja homma taas purkissa.

        Tuo Nordean tunnuslukulaite ei tosin ole mukavin ja ergonomisin mahdollinen, mutta hyvä että sellainen on mobiililaitteen rinnalla / lisäksi / paikalla.

        Tunnusluku-aplikaatiosta ei kokemusta, jolla kuulema simppelimpi homma hoitaa, vähemmän naputtelua, tiedä sitten.

        Yksityisyys ja tietoturvasyistä vierastan ajatustakin joutua laittamaan suunnilleen "koko elämänsä" matkapuhelmimeen, johon tulevaisuudessa tuupataan digitaalinen ajokorttikin. Cyber-rikollisetkin kiittävät kun mm. identiteettivarkaudet helpottuvat.

        Jos pääset edes kirjautumaan pankkiin. Se on käytäntö ja teoria erilaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pääset edes kirjautumaan pankkiin. Se on käytäntö ja teoria erilaiset.

        Kertaakan ei ole tullut eteen tilannetta, että Nordeaan kirjautuminen ei olisi onnistunut, joskaan en ole sattunut yrittämään palvelukatkoksen aikaan.

        Käytössä tunnuslukulista ja tunnuslukulaite.

        ps. Omaan vakavia vaikeuksia ymmärtää ikuisia pessimistejä ja valittajia. Jokin perusteltu kritiikkin on sitten asia erikseen.


    • Anonyymi

      Todella tarkkana saa olla ettei klikkaa feikki-sivulle tietojaan. Kiireessä ei saisi pankkiasioitaan hoitaa vaan koettaa varmistua, että on aidolla pankkisivulla.

      Artikkelissa Nordean oikeat ja feikkisivut.

      "Uusi pankkihuijaus menee täydestä – erotatko tämän sivun aidosta?"

      - https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000007935417.html

      • Anonyymi

        Kas tässäpä se taas. Kuka maksaa viulut, jos tilit tyhjennetään?


      • Anonyymi

        Kumpi julkistettiin ensiksi, pankin sivu vai sen kopio? Pelleilyksi on mennyt.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe