Tuhoaako pokeri suhteemme?

marjut^

Olen ollut mieheni kanssa nyt 4 vuotta yhdessä, josta 1,5 vuotta asuttu yhdessä. Ongelmaksi on tullut miehen pokerin pelaaminen netissä...Sitä on jatkunut nyt jo kohta 2 vuotta. Alussa mies pelasi vain silloin tällöin, sitten 2-3 kertaa viikossa ja kohta jo miltei päivittäin. Nyt tilanne on siinä mallissa, että mies pelaa päivittäin monia tunteja...viikonloppuisin 8-12 tuntia yhteen menoon ei ole hänelle aika eikä mikään. Mies ei tee kotona mitään muuta kuin pelaa ja nukkuu.

Viikonloppuisin hän pelaa useimmiten koko yön ja tulee viereeni joskus 6-8 aikaan aamulla...Sitten nukkuu puoleen päivään, ja taas heti koneen ääreen kun silmänsä saa auki. En edes kehtaa enää kulkea kylässäkään mieheni kanssa, koska hän menee sieläkin koneelle pelaamaan...jos on vain mahdollisuus. Olemme riidelleet asiasta tuhansia kertoja ja mies on luvannut vähentää pelaamistaan...mutta muutosta ei ole koskaan tapahtunut.

Tuntuu siltä, että mies ei enä näe, eikä kuule minua...aivan kuin pokeri olisi tuhonnut hänen aivonsa. Kerrankin lähdin kaverini luokse kylään, puhumatta mitään...niin mies huomasi vasta 6 tunnin kuluttua, että en olee enää kotona!! Mitä minun pitäisi tehdä? En kuitenkaan haluaisi lopettaa suhdettamme, mutta tällaisena se ei voi jatkua!!

32

10301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • £££

Mitenkäs mies menestyy peleissään noin rahallisesti? Suuria voittoja / tappioita?

• marjut^

Voittoja enimmäkseen on tullut...häviöllä ei ole senttiäkään.

• pelaa myös
        marjut^ kirjoitti:

Voittoja enimmäkseen on tullut...häviöllä ei ole senttiäkään.

minun mieheni pelaa kanssa pokeria netissä.
        Totta, hän on paljon koneellan, kun ollan kotona. Nyt hän lopetti jopa kokoaikatyönsä, koska hän tienaa pokerista enemmän. Ja kieltämättä, rahaa tulee ihan kivasti.
        Minä en voi muuta
        kuin tukea häntä, koska en sentään oleta että kaikki lukuisat lomamatkat, autot, kämpät yms. tulevat ilmaiseksi. Ja mikäs tässä on ollessa, tälläkin hetkellä kaukana kotoa palmujen katveessa.. ;)

• näihäseo
        pelaa myös kirjoitti:

minun mieheni pelaa kanssa pokeria netissä.
        Totta, hän on paljon koneellan, kun ollan kotona. Nyt hän lopetti jopa kokoaikatyönsä, koska hän tienaa pokerista enemmän. Ja kieltämättä, rahaa tulee ihan kivasti.
        Minä en voi muuta
        kuin tukea häntä, koska en sentään oleta että kaikki lukuisat lomamatkat, autot, kämpät yms. tulevat ilmaiseksi. Ja mikäs tässä on ollessa, tälläkin hetkellä kaukana kotoa palmujen katveessa.. ;)

palmujen katveesta varmasti juu :) Mielikuvitusta on onneksi :D

• hitsi hitsi

Nyt minua alkoi hirvittämään!
      Meillä ei vielä olla noin riippuvaisia mutta
      mahdollista kait että tilanne karkaa käsistä.
      Pokeri on kovasti suosittua.
      Kone mäelle vähäksi aikaa. Virta pois.
      Ajantaju katoaa tyystin.
      Jotain muuta tilalle.
      Terapiaan!
      Pakkokeinot ja herätysliike.
      Sano että nyt on valinnan paikka.
      Sinä tai pokeri.
      Häivy viikoksi pariksi.

Minä lähden heti jos tulee tuommoiseksi.

• marjut^

Olen jo tehnyt kaiken voitavan asian eteen. Lähdin kerran muutamaksi viikoksi kaverin luo asumaan, mutta ei auttanut...mies oli vain onnellinen, kun sai pelata rauhassa. Sitten alkoi kyllä tulla hätä käteen kun pyykki- ja tiskivuori alkoi olla ylitsepääsemätön!! Olen myös ottanut selvää joistakin peliriippuvuus hoidoista tms. ja kun olen näistä maininnut miehelleni, niin kommentti on ollut seuraava: "Pidätkö mua aiva sairaana vai?"

Toivottavasti teidän tilanne ei mene näin pahaksi..voimia.

• Tiedostaminen tärkeää

Tätä sanotaan peliriippuvuudeksi. On aivan sama onko rahallisesti häviöllä vai voitolla. Riippuvuudessa on aina henkisesti häviöllä.
      Ilman muuta suhteenne tuhoutuu, jollei hän muutu.
      Tuo on jo niin pitkällä että ulkopuolinen apu saattaa olla tarpeen.
      Vasten tahtoaan kukaan ei muutu, mutta haluaako miehesi muuttua? Oletteko keskustelleet rauhassa ilman syyttelyä?
      Miten hän näkee tilnteen ja mitä hän sisimmissään haluaa? Miten sinä näet tilanteen?
      Hänen peliriippuvuutensahan vaikuttaa elämänne kaikilla alueilla ja ohjaa hänen päivittäistä elämäänsä.
      Nyt sinun tulee tarttua asiaan vakavasti. Muuten liittonne toimii vain hänen riippuvuutensa mukaan.
      Sinullakin on vain yksi elämä. Eipä kannata antaa jonkun riippuvuuden ottaa ohjaksia omasta elämänhallinnastaan. Asialle tulee tehdä jotain !!
      Tyuhjät lupaukset eivät ole kovin vakuuttavia. Älä usko niihin enää!!

• ihmettä

te höpäjätte? Minun mieheni pelaa pokeria netissä sekä livenä ihan ammatikseen. Että niin, ja rahaa on millä mällätä. (Ja tod. näk. juuri teidän miestenne rahloillanne.. heh heh..)
        Jos ette tue miestänne, niin eihän siitä mitään tulekaan!

• Sinua....
        ihmettä kirjoitti:

te höpäjätte? Minun mieheni pelaa pokeria netissä sekä livenä ihan ammatikseen. Että niin, ja rahaa on millä mällätä. (Ja tod. näk. juuri teidän miestenne rahloillanne.. heh heh..)

Vaihda miestä.

• Omapa on asiasi
        ihmettä kirjoitti:

Miten suu pantaisi jos miehesi olisi häviöllä?
        Nyt on millä mällätä mutta tuntuuko turvalliseslta? Entä kun alkaa häviöputki, pystyykö miehesi lopettamaan ajoissa?
        Mieti ennenkuin vähättelet mahdollista riippuvuutta. Ihan sama kenen rahoja voitetaan. Ne on aina jonkun.
        On aivan edesvastuutonta tukea riippuvuutta. On aivan eri asia pelataanko silloin tällöin. Et taida tietää mitä kaikkea riippuvuus voi tuoda tullessaan. No elämä näyttää.
        Voisit ihan avartaa näkemystäsi hieman.

• heh
        Omapa on asiasi kirjoitti:

Miten suu pantaisi jos miehesi olisi häviöllä?
        Nyt on millä mällätä mutta tuntuuko turvalliseslta? Entä kun alkaa häviöputki, pystyykö miehesi lopettamaan ajoissa?
        Mieti ennenkuin vähättelet mahdollista riippuvuutta. Ihan sama kenen rahoja voitetaan. Ne on aina jonkun.
        On aivan edesvastuutonta tukea riippuvuutta. On aivan eri asia pelataanko silloin tällöin. Et taida tietää mitä kaikkea riippuvuus voi tuoda tullessaan. No elämä näyttää.
        Voisit ihan avartaa näkemystäsi hieman.

heh heh-- ette taida ymmärtää ihan kokonaisuudessaan mitä pokeriammattilaisuus on, mutta enpä yhtään ihmettele. Ennen kuin lauot mitään noin tyhmää, ota asioista selvää!! Ei kaikki "pelaaminen" ole riippuvuutta, se on monille ihan ammatti siinä missä muukin. Suomessa on useita hyvin toimeentulevia pokeriamattilaisia, joten jos haluat tuomita kaikki pelajaat "riippuvaisiksi" niin sääliksi käy. Mitä tulevaisuuden turvaamiseen tulee, niin voitot titetnkin sijoitetaan eteenpäin, ja niillä eletään sitten kun pelaaminen ei enää huvita. Mutta parempi vaan, että suuren yleisön kanta on tuo. parempi kun ette tiedä asiasta mitään. Kateuttanne vaan kitisette.

• itsellesi..........
        heh kirjoitti:

heh heh-- ette taida ymmärtää ihan kokonaisuudessaan mitä pokeriammattilaisuus on, mutta enpä yhtään ihmettele. Ennen kuin lauot mitään noin tyhmää, ota asioista selvää!! Ei kaikki "pelaaminen" ole riippuvuutta, se on monille ihan ammatti siinä missä muukin. Suomessa on useita hyvin toimeentulevia pokeriamattilaisia, joten jos haluat tuomita kaikki pelajaat "riippuvaisiksi" niin sääliksi käy. Mitä tulevaisuuden turvaamiseen tulee, niin voitot titetnkin sijoitetaan eteenpäin, ja niillä eletään sitten kun pelaaminen ei enää huvita. Mutta parempi vaan, että suuren yleisön kanta on tuo. parempi kun ette tiedä asiasta mitään. Kateuttanne vaan kitisette.

Ammattilaiset ovat ihan oma surullinen tarinansa, miksi sotket heidät riippuvaisuuskeskusteluun?

Kateus on kyllä aika kaukana, mieluumin vähemmän rahaa, mutta oikeilla töillä hankittua...

• marjut^
        ihmettä kirjoitti:

Mulle ei ainakaan oo paskan väliä mikään raha. Mielummin elän köyhänä, kunhan vain sais tän pokerihulluuden loppumaan!! Onnea valitsemallesi tielle..ei käy kateeksi. Toivottavasti oot onnellinen "rahoinesi", jotka menetät viimeistään sillon kun teille tulee ero. Pokeriammattilisillahan niitä naisia riittää...

• Peliriippuvuus
        heh kirjoitti:

ammatillisuuden ja riippuvuuden välillä. Käsittääkseni nyt on kyse riippuvuudesta, koska se häiritsee kaikkea muuta elämää. Oletko eri mieltä?
        Näiden välillä on ero. Kyllä minä ymmärrän mutta ymmärrätkö sinä? Ei tuo ainakaan siltä vaikuta, koska panit ap:n miehen peliongelma ammatilaisuuden piikkiin. Kantsis ihan perehtyä käsitteisiin, enne kuin mollaa muita.
        Joten se siitä

• Peliriippuvuus
        Peliriippuvuus kirjoitti:

ammatillisuuden ja riippuvuuden välillä. Käsittääkseni nyt on kyse riippuvuudesta, koska se häiritsee kaikkea muuta elämää. Oletko eri mieltä?
        Näiden välillä on ero. Kyllä minä ymmärrän mutta ymmärrätkö sinä? Ei tuo ainakaan siltä vaikuta, koska panit ap:n miehen peliongelma ammatilaisuuden piikkiin. Kantsis ihan perehtyä käsitteisiin, enne kuin mollaa muita.
        Joten se siitä

korjaan: ammattilaisuuden....

• ja voi voi
        marjut^ kirjoitti:

Mulle ei ainakaan oo paskan väliä mikään raha. Mielummin elän köyhänä, kunhan vain sais tän pokerihulluuden loppumaan!! Onnea valitsemallesi tielle..ei käy kateeksi. Toivottavasti oot onnellinen "rahoinesi", jotka menetät viimeistään sillon kun teille tulee ero. Pokeriammattilisillahan niitä naisia riittää...

voi voi.... mä nauran täällä ihan ääneen. ;)

• Rainora
        ihmettä kirjoitti:

Minusta kuulostaa siltä, että ap:n miehellä oikeasti on peliriippuvuus - se kun voi olla, vaikka pelissä olisi voitolla ja jopa kun kyseessä on sellainen peli kuin pokeri, jolla oikeasti voi tehdä rahaa, kun osaa.

Pokeriammattilainen pelaa työkseen, mutta elämään mahtuu muutakin kuin pokeri. Ansaituilla rahoilla tehdään elämästä parempaa ja pokerista pystyy pitämään lomaa siinä missä mistä tahansa työstä.

Pokeririippuvainen ei pysty tekemään enää muuta, kuin pelaamaan. Peli täyttää kaikki ajatukset, ja siitä on muodostunut lähes tarkoitus elämälle.

Ero on ihan sama kuin minkä tahansa työnarkomanian kanssa.

• minttuli''
        ihmettä kirjoitti:

Miehes on sitte vissiin käyny jonku "pokerikoulun" vai? Asia on varmaan todellisuudessa niin, että miehesi ja sinä vain luulette hänen olevan ammattilainen....niin käy usein kun kusi nousee päähän. Ammattilainen on sellainen, joka on opiskellut monia vuosia asian eteen, sekä pelikokemusta on kymmenien vuosien ajalta. Taitaa miehesi ns. ammattilaisuus olla kotona nörtteilyä ja muutamien tonnien voittoja...jos sitäkään. Ja käsitteesi live peleistä taitaa rajoittua lähinnä baarien ilmaisturnauksiin.

Saanen nauraa!!

• minttuli''
        ihmettä kirjoitti:

Ammattilaiset EI pelaa "meidän miesten" rahoilla....ammattilaiset on asia aivan erikseen ja ne pelaavat eri pöydissä kuin tavikset.

Sinuna suosittelisin asiaan perehtymistä tarkemmin!

• tyttönen..
        minttuli'' kirjoitti:

Ammattilaiset EI pelaa "meidän miesten" rahoilla....ammattilaiset on asia aivan erikseen ja ne pelaavat eri pöydissä kuin tavikset.

Sinuna suosittelisin asiaan perehtymistä tarkemmin!

no jos puolen millin vuositulot ei ole ammattilaisuutta niin mikä sitten?? Mutta ei siitä sen enempää, niin ja mieheni pelaa kyllä siis livenäkin, tosin ei Suomessa.

• YRkt

Dr. Philissä oli kerran nainen, joka piti komeaa lääkäritreffikumppaniaan ihanana siitäkin huolimatta että tällä oli selvästi peliongelma, mahdollinen alkoholiongelma ja vaikka tämä mies kaikenkukkuraksi puhui kännykkäänsä parikin puhelua treffien aikana, yhden ex-naisystävälleen!

Jutun opetus: on oltava kriittinen olennaisten tekijöiden suhteen (kuten juuri nuo ongelmat). Se, onko kriittinen ylimääräisten tekijöiden suhteen (ulkonäkö, miehen ammatti) on vapaavalintainen juttu. On uskomatonta miten helposti tuo tarvittava kriittisyys olennaisten tekijöiden kohdalla pääsee höltymään ihmisiltä jotka eivät vaivaudu ajattelemaan.

• neiti myy

Tiedän miltä sinusta tuntuu, otan osaa.

Olen seurustellut mieheni kanssa kahdeksan vuotta ja peliriippuvuus on ollut osa elämäämme jo kolme-neljä vuotta. Aluksi mieheni pelasi silloin tällöin peliautomaatteja kaupoissa, kioskeilla jne. Vähitellen hän siirtyi nettimaailman saloihin, ja aikaa ja rahaa alkoi kulua entistä enemmän pelaamiseen. Lopulta tilanne ajautui siihen, että miehelläni oli pakkomielle koneelle, vaikka muutakin tekemistä olis ollut eikä rahaakaan ollut mihinkään ylimääräiseen...
      Velkaannuimme, ja parisuhteemme kävi eron partaalla useampaan otteeseen. Aikaisemmin parisuhteemme oli "täydellinen", mutta pelaaminen oli kuin "toinen nainen", joka tuli väliimme. Monta kertaa olin luovuttaa, mutta ystävien ja sukulaisten tuen voimin jaksoin vielä ponnistaa suhteemme eteen. Kuukausien ja kuukausien keskustelujen jälkeen mieheni myönsi ongelmansa ja tajusi, että tilanne ei voi jatkua näin.

Nyt olemme taistelleet tätä riippuvuutta vastaan jo puolisen vuotta, ja olemme onnistuneet siinä mielestäni erinomaisesti! Teimme rahajärjestelyjä, että mieheni rahat tulevat suoraan tililleni, jolloin hän ei pääse niihin käsiksi muuten kuin hyvää syytä varten. Järjestely on toiminut hyvin. Olemme kehittäneet lisää yhteisiä harrastuksia ja ohjelmaa mm. viikonlopuille, jotta hänen ei tarvitsisi tylsyydessään eksyä peliajatuksiin. Mieheni ystävät ovat tukeneet häntä eteenpäin, kiitos heille.

Tässä ketjussa joku jo kirjoittelikin, että mitä sitten pelaamisesta valittamaan, kun rahaa kuitenkin tulee jne... Niitä ihmisiä mulla ei ainakaan käy kateeksi. Se "maailma" mihin pelaaminen vie, ei ole kehumisen arvoinen, vaikka rahaa tuleekin. Se on pelaajalle itselleen piinaava sairaus, ja lähimmille ihmisille vielä pahempaa. Itse olen onnellinen, että vaikeutemme eivät johtaneet eroon, ja että me itse hallitsemme vielä elämäämme eikä mikään muu. Silti joka päivä toivon että mieheni "sairaus" ei uusisi, sillä toipumisessa ihminen voi sortua ja sama rumba alkaa uudestaan...

Lähetän sinulle voimia, että jaksat jatkaa miehesi rinnalla. Teidän täytyy keskustella näistä asioista, laittaa asiat vaikka tärkeysjärjestykseen. Miehesi täytyy ajatella muitaki kun vaan itseään! Kerro hänelle, mitä mieltä olet hänen pelaamisestaan ja että sinulla ei välttämättä ole enää voimia jatkaa hänen rinnallaan jos muutoksia ei tule. Peluurin nettisivuilta löytyy apua, jos miehesi tosiaankin haluaa lopettaa tai ainakin vähentää pelaamistaan. Sinun tulee olla valmis tukemaan miestäsi, jos hän haluaa "parantua". Tiedän, että se tulee olemaan rankkaa, mutta teidän on pakko tehdä asialle jotain, jos haluatte jatkaa yhdessä.

Kaikkea hyvää sinulle :)

• juttu ole

Haluatko pokeriammattilaiseksi?
        18.06.2006

Ed Miller (kuvassa), joka on kirjoittanut David Skalanskyn kanssa "No Limit Hold 'em: Theory and Practice" kirjan, pohtii kolumnissaan mitä on syytä huomioida harkitessaan pokeriammattilaisen uraa. Ed vertaa pokeriammattilaisuutta yrityksen perustamiseen, joskus se onnistuu ja joskus tulee takaiskuja, pahimmassa tapauksessa vararikko.

Ed on tunnistanut kriteeristön, jonka aloittelevan ammattilaisen olisi hyvä täyttää:
        - On hyvä olla riippumaton muista ihmisistä. Ei siis ole suotavaa harkita tätä uraa, jos on perhe elätettävänä.
        - Täytyy olla varasuunnitelma, mikäli homma ei toimi. Esimerkiksi mahdollisuus palata aikaisempaan työhösi.
        - Pitää olla halu pelata pokeria työkseen. Sinun täytyy rakastaa peliä, ennen kaikkea pelaat pokeria siksi että nautit pelistä, toiseksi tulee pelin tuomat tienestit.
        - Sinun on syytä pelata uraa aloittaessasi hyvin pokeria. Ei siis tarvitse pelata kuten nykyiset ammattilaiset televisiossa. Pääasia on, että pelaat voitollista peliä.

Edin mukaan pokeriammattilaisuus vaatii myös vahvuuksia omien taloudellisten asioiden suunnittelussa, itsekurissa, tunteiden hillitsemisessä ja tärkeimpänä pokerin pelitaidoissa.

Sinun täytyy myös sijoittaa pelaamiseen. Sinulla pitää olla tarpeeksi iso pohjakassa, joka on oikeassa suhteessa taloudellisiin menoihisi. Et voi pelata ammattimaista pokeria, jos pohjakassasi on liian pieni. Sinun täytyy tehdä positiivista tulosta pelilläsi ja tähän on myös pohjakassasi suhteutettava. On siis syytä laskea kuukauden taloudelliset menosi. Tämä on se summa, joka sinun on ainakin voitettava kuukausittain pokeripöydissä.

Lisäksi Ed mainitsee, että sinun on syytä valita pelisi oikein. Pelaat niissä limiiteissä, joissa olet voitollinen. On myös hyvä pitää mielessä, että pohjakassaasi on välillä syytä kasvattaa takaiskujen varalle.

Lähde: Notedpokerauthority.com

• -heidi-

samanlaiselta kuulostaa kun mun eroon päätynyt avoliitto. Ensin sujui hyvin mutta sitten alko häviöputki. Velkaa alkoi kertyä,laskut jäi maksamatta ja auto piti myydä pois. Vuoden verran yritin saada häntä ymmärtämään ettei näin voi jatkua, mutta kaikki auttamis yritykset hän koki valituksena ja riidan hakemisena. Sit kun en enää jaksanut sanoa mistään mitään hän alkoi salaamaan ja peittelemään ongelmia ja kaikkea mistä ajatteli mun hermostuvan. Olihan suhde jo muutenkin ongelmallinen, mutta peliongelma sen lopulta lopetti kokonaan.

Jos teillä vielä muuten kaikki on hyvin niin keskustele miehesi kanssa mitä mieltä hän itse on asiasta ja missä menette. Vaikea sitä on määrittää millon pelaaminen muuttuu ongelmaksi mutta yleensä kun ei pysty lopettamaan pelaamista vaikkei enää jaksa/ eikä ole enää rahaakaan niin sillon alkaa jo olla miettimisen aika... Netissä on paljon sivustoja jossa kantsii käydä tutustumassa esim.päihdelinkki sivustolla on nettipelaamisesta niin pelaajille kuin niiden läheisillekin
      jaksamista :)

• avovaimo69

Meillä uhkaa word of warcraft meidän avio-onnea,millään muulla ei ole väliä kuhan saa siis avokki pelata sitä kaikki vapaa-ajat. Vituttaa!!!!!! Kovasti vóimia sinulle pokeririippuvuden kansaa,tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu kun saa kilpailla nettipelin kanssa toisen huomiosta ja miten tollanen aluksi vaatimaton kokeilu voi viedä loppupeleissä koko ukon mennessään virtuaalimaahan ja syvälle!!!!!!!!!

• varmasti

Paha riippuvuus - oli sitten kysessä peli-, alkoholi- huume- ym. riippuvuus - tuhoaa suhteen kuin suhteen takuuvarmasti. Riippuvuus muuttaa ihmisen psyykettä tavalla, jota itsekin kuvaat: millään muulla ei ole enää merkitystä, ei sinulla, ei muilla ihmisillä, ei millään.

Seuraavassa vaiheessa miehesi alkaa todennäköisesti uhkailla sinua, koska kiellät häneltä sen, mikä on hänelle tärkeintä maailmassa: pokeri. En usko, että miehesi tajuaa, kuinka huonosti asiat ovat, ennen kuin jonkin konkreettinen rittävän suuri katastrofi tapahtuu, eli esim. se, että jätät hänet.

• pampula

sano miehellesi että joko pokeri tai sinä.Juttu kuulostaa aika pahalta.. ei siitä kannata neuvotella, joko tai.

• million dollar baby

ymmärrän sinua hirmu hyvin, mutta ensiksikin ihan turha riitely kannattaa unohtaa. istaha miettimään tätä asiaa ihan rauhassa monelta kannalta ja tiedät näin että sun elämä menee hukkaan jos odotat ja joudut jopa kerjäämään toiselta huomiota ja osallistumista ja kiinnostusta teidän yhteiseen elämään!
      Meillä pokeririippuvuus alkoi kesällä. Miehelläni oli ns. pää jumissa ja itsekkin ei ollut onnellinen, koska kun hän ei pelannut niin ajatteli kuitenkin taukoamatta että pitäisi päästä pelaamaan. Kun se meni siihen että päivät ja yöt hän pelasi ja todellakaan ei tehnyt mitään minun kanssa saati kodin eteen niin jätin aamulla yön mietiskelyn jälkeen hänelle kirjeen keittiön pöydälle jossa sanoin että näin en voi jatkaa. Haluan miehen joka huomioi minut ja antaa arvon meidän suhteelle. Jatkaa en ilman muutosta voi, niin paljon kuin häntä rakastinkin. Kun tulin töistä kotiin mieheni oli kirjoittanut ihanan kirjeen pöydälle ja irtisanonut netin. Hän myönsi riippuvuutensa ja sen että häntä itseäänkin vaivasi ja rasitti pokerin jatkuva pelaamishimo.
      Olimme ilman nettiä kolme kuukautta ja minun aloitteesta avattiin se uudelleen. Helpottaahan netti monlla tavalla tiedonhakua ja laskunmaksua ymym. Nyt mieheni on jälleen mielestäni koukussa pokeriin mutta tietää uskon että hän ymmärtää rajat sillä pelaaminen on ihan erilaista kuin aiemmin. Meillä on monet laskut maksettu pokerirahoilla joten hyvääkin siinä on. Kysehän ei ole pelkästään tuuri pelistä. Mutta, balanssin säilyttäminen teettää töitä ja aion pitää huolen siitä että minun elämä ei mene hukkaan murehtiessani suhdetta tai sitä etten saa huomiota tarpeeksi. Samoin osallistuminen kotitöihin on oltava kummallekkin itsestäänselvää. Rakastan häntä paljon ja jos minulla vaivaa jokin asia niin en yritä osoittaa sitä millään murjotuksella tai muulla vaan puhun suoraan. Miehet ei osaa kuitenkaan lukea naista. Toivoa vaan sopii ettei tilanne tule menemään niin pahaksi että täytyy erota.

• mä vaan

Ei pelaaminen vielä mitään,mutta kun lieve-ilmiönä alkaa tulla salailua "pokerikavereista".Vaihdellaan numeroita ja lähetellään kuvia puolin jos toisin.Flirttaillaan ym.Minun sietokyky alkaa olla täynnä,tuntuu että toi on pahempaa kun suoranainen pettäminen!

• Demonfish

En halua tällä viestilläni provosoida tai olla ylimielinen, mutta haluaisin näin pokerin aktiivisena harrastajana selvittää muutamia asioita.

Aiemmmin joku mainitsi, että pokeria liikaa pelaava on peliriippuvainen, vaikka onkin voittava pelaaja. Tämä oli hyvä kommentti, sillä leipätyönäänkään pokeria pelaavat löytävät silti aikaa parisuhteelle, ystäville ja harrastuksille (ainakin useimmilla näin).

Peliriippuvaiset ihmiset pelaavat niin kauan, että kaikki (voitotkin) on hävitty takaisin, koska heitä ajaa sisäinen polte, eivätkä he osaa lopettaa. Samalla tavoin alkoholisti juo kaiken viinan, mitä saatavissa on, niin myös peliriippuvainen pelaa kaikki käytettävissä olevat rahat, eikä lopeta voitolla/tappiolla vaan vasta sitten kun ei ole enää mahdollisuutta tyydyttää sairaalloista pelaamisen tarvetta (eli pelattavaa rahaa ei enää ole)

Pokeri on hieno laji ja harrastus niin kauan, kuin se ei ole koko elämän ainoa sisältö. Ne, jotka pelaavat enemmän tai vähemmän satunnaisesti ja opiskelevat peliä (kuten allekirjoittanut), pitävät sitä harrastuksena, mutta useat harrastuspohjalta aloittaneet ovat edenneet ammattilaisuuteen, koska heillä on taidot, joita ammattimainen pelaaminen vaatii.

Itse en ole koskaan ajatellut uraa pokerista, mutta en ole myöskään sulkenut sitä pois. Opiskelen ns. "oikeaa" ammattia ja harrastan pokeria aktiivisesti ja nautin pelaamisesta ja pelin opettelusta.

• P!ayer

Jos miehesi on noin jumissa niin herää sinä ainakin itse ja toimi!! Edellisessä suhteessani viimeinen puoli vuotta meni kivasti niin, että minä hommailin omiani ja ukko pelasi pleikkaria (hieman eri asia kyllä kuin pokeri)...totesin, että riittää kun lukuisista keskusteluista huolimatta muutosta ei tapahtunut. Otin hatkat!

Nykyisessä suhteessa poikaystäväni pelaa kyllä sekä nettipokeria että pleikkaria, mutta asiasta on puhuttu ja hän tietää suhtautumiseni. Pelailee silloin tällöin, ei välttämättä joka päivä ja yleensä yhteistuumin sovitaan että onko hyvä hetki pelata vai ei...

Jos miehesi tienaa pokerista hyvin ja tekee sitä ns. työkseen, niin sopikaa työajat, joista pidetään kiinni. Harva parisuhde kestää sitäkään jos toinen on työnarkomaani ja aina työpaikalla. Muuten nostaisin kytkintä ainakin hetkeksi.. :D Jos vaikka äijä ymmärtäisi mitä on menettämässä.

• Vanha piikanen

"En kuitenkaan haluaisi lopettaa suhdettamme, mutta tällaisena se ei voi jatkua!! "

Mitä "lopettamista" olemattomassa on?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe